oszustwa domenowe

Data: 2010-12-20 23:46:44
Autor: zlotowinfo
oszustwa domenowe
Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ienb93$pg1$2inews.gazeta.pl...
Ave!

Chodzi o firmy, które wciskają naiwnym domeny za kosmiczną cenę
wmawiając, że to ostatnia chwila na decyzję i naiwny nie ma czasu
skonsultować tego z fachowcem.

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej sprawie, w szczególności z dorwaniem
drani z paragrafu na oszustwo?

I dwa warianty: przed zapłacenie

a to się czasem nie nazywa wolny rynek?
sprzedaje się za tyle ile ktoś jest w stanie dać

ja kupiłem domenę za 500zł i uważam że by to bardzo dobra inwestycja

Data: 2010-12-21 07:16:12
Autor: Michał Gut
oszustwa domenowe
a to się czasem nie nazywa wolny rynek?
sprzedaje się za tyle ile ktoś jest w stanie dać

jemu chodzi o cos innego. do mnie tez cwele kiedys dzwonili.
mechanizm polega na tym ze znajduja sobie domene i np ja mam sircomp.pl i wyciagaja dane ownera (z whois, ripa czy gdzie ta domena siedzi). Potem ustalaja telefon korzystajac z googli chociazby i dzwonia ze wlasnie teraz ktos chce zarejestrowac domeny z innymi koncowkami com.pl com net itd  i ze my mamy pierwszenstwo tylko musimy teraz juz je wykupic.

czesc oszolomionych ludzi napewno tak robi. calkiem niezle zdolnosci socjotechniczne miala panienka ktora probowala mnie tak zrobic w ch. pewnie bym sie dal gdyby nie fakt ze sam wiem jakie domeny mam i chce potencjalnie miec.

dlatego go to tak jerzy. wkurzyl sie ze ktos chce go wydymac bez wazeliny.

Data: 2010-12-21 07:56:14
Autor: Andrzej Ława
oszustwa domenowe
W dniu 21.12.2010 07:16, Michał Gut pisze:

[...]

Akurat nie mnie, bo ja mam do tego stopnia paranoję, że jak do mnie z
mojego banku z jakąś informacją dzwonią i domagają się danych "w celu
potwierdzenia tożsamości", to im nie podaję tylko sam najwyżej do nich
dzwonię.

Data: 2010-12-21 07:54:56
Autor: Andrzej Ława
oszustwa domenowe
W dniu 20.12.2010 23:46, zlotowinfo pisze:

[...]

Przeczytaj sobie:

http://pokazywarka.pl/et771q/

I mnie nie denerwuj.

Data: 2010-12-21 08:13:21
Autor: PiotRek
oszustwa domenowe
Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:iepivu$p10$1inews.gazeta.pl...
Przeczytaj sobie:

http://pokazywarka.pl/et771q/

I mnie nie denerwuj.

Cytat z ww. strony:

"Proszę zwrócić uwagę, na fakt, że rozmówca nie jest informowany
o nagrywaniu rozmowy, a co za tym idzie, również nie był pytany o zgodę
na nagrywanie. Jest więc to pierwszy element prawny łamany przez tego typu firmy".

Eeee tam. :-)

Piotr

Data: 2010-12-21 09:04:58
Autor: Andrzej Ława
oszustwa domenowe
W dniu 21.12.2010 08:13, PiotRek pisze:
[...]

Zależy dokąd zadzwonią ;-> Jak do kogoś w USA to łamią prawo :-P

Ale nie czepiaj się detali - chodzi o ich metody.

Data: 2010-12-21 10:02:33
Autor: RadoslawF
oszustwa domenowe
Dnia 2010-12-21 09:04, Użytkownik Andrzej Ława napisał:

[...]

Od niepamiętnych czasów po domach łazili domokrążcy z różnymi
"atrakcyjnymi" ofertami wyciągnięcia metody. I jak najbardziej
stosowali presję czasu "ja sobie trzy minuty odpocznę a pani się
namyśli". Trzeba myśleć i to wszystko. Z jednej strony mamy
pretensje że państwa nas ogranicza przepisami które mają nas
chronić a z drugiej mamy pretensję że przepisy nas nie chronią
przed takimi "domokrążcami".

Pozdrawiam

Data: 2010-12-21 14:37:32
Autor: niusy.pl
oszustwa domenowe

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

[...]

Bo nieudolnie chroni

Data: 2010-12-21 15:54:07
Autor: RadoslawF
oszustwa domenowe
Dnia 2010-12-21 14:37, Użytkownik niusy.pl napisał:

[...]

Żeby chroniło udolnie trzeba by wprowadzić ograniczenia jak
w niektórych opowiadaniach SF. Przed wyjściem z domu wielki
brat dyktował by co masz na siebie założyć, bo jak chronić
to przed wszystkim z przeziębieniem włącznie.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-21 20:57:56
Autor: niusy.pl
oszustwa domenowe

[...]

No ale co to ma do domokrążców ?

Data: 2010-12-21 21:21:17
Autor: RadoslawF
oszustwa domenowe
Dnia 2010-12-21 20:57, Użytkownik niusy.pl napisał:

[...]

Państwo nie jest zainteresowane bronienia obywateli tylko
przed tym przed czym obywatel chciałby być broniony.
Zanim zacznie przed "domokrążcami" przedtem będzie
bronić przed innymi zjawiskami.

Pozdrawiam

oszustwa domenowe