Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   oto opinia amerykanskiego specjialisty rzadowego na temat katastrofy w Smolensku!

oto opinia amerykanskiego specjialisty rzadowego na temat katastrofy w Smolensku!

Data: 2010-04-28 01:56:43
Autor: muto2100
oto opinia amerykanskiego specjialisty rzadowego na temat katastrofy w Smolensku!
System    ostrzegania    dzialal    ,    ale   jest     procedura
jak   to  mialo      miejsce    w   przypadku   prezydenta
kraju     ze:pilot   ma   prawo     zdecydowac   sie    i
obserwowac   lotnisko  naocznie  ,  mowa   o  trudnych
warunkach     atmosferycznych     -   gosciu    z  USA
podejrzewal     ze  pilot     podjal     wlasnie      taka
decyzjie,   ale   osobiscie     niejestem     pewien      czy    sam
podjal     taka   decyzjie   czy  tez       ktos     mu
kazal    ,lub   prosil     pilota     azeby    ladowac.Specjialista
amerykanski
twierdzi     ze   99  %    takich   ryzykownych     lotow     to
konczy  sie      wlasnie    katastrofa,   pozatym
prawdopodobnie      samolot     niemialby     szans     na
ladowanie      na    na   pobliskich   lotniskach
niewiem     czy  z   powodu   braku  paliwa      czy  tez   innego
powodu!

Data: 2010-04-28 01:57:36
Autor: muto2100
oto opinia amerykanskiego specjialisty rzadowego na temat katastrofy w Smolensku!
http://www.huffingtonpost.com/max-kolonko/the-mystery-of-polands-pr_b_551223.html

zapomnialem  linka   oto  on!

muto2100 napisał(a):
System    ostrzegania    dzialal    ,    ale   jest     procedura
jak   to  mialo      miejsce    w   przypadku   prezydenta
kraju     ze:pilot   ma   prawo     zdecydowac   sie    i
obserwowac   lotnisko  naocznie  ,  mowa   o  trudnych
warunkach     atmosferycznych     -   gosciu    z  USA
podejrzewal     ze  pilot     podjal     wlasnie      taka
decyzjie,   ale   osobiscie     niejestem     pewien      czy    sam
podjal     taka   decyzjie   czy  tez       ktos     mu
kazal    ,lub   prosil     pilota     azeby    ladowac.Specjialista
amerykanski
twierdzi     ze   99  %    takich   ryzykownych     lotow     to
konczy  sie      wlasnie    katastrofa,   pozatym
prawdopodobnie      samolot     niemialby     szans     na
ladowanie      na    na   pobliskich   lotniskach
niewiem     czy  z   powodu   braku  paliwa      czy  tez   innego
powodu!

Data: 2010-04-28 02:04:03
Autor: muto2100
oto opinia amerykanskiego specjialisty rzadowego na temat katastrofy w Smolensku!
tu   kopjia    tego  co  powiedzial    ten  amerykanski  specjialista:


A Polish-Russian dilemma
2010-04-25-samolot_katastrofa_smolensk_ap_470.jpeg


According to Greg Phillip's analysis of the crash, the pilot of the
plane attempting to land in low visibility conditions could undertake
a "look-see approach," which is basically an instrument approach up to
the point when the pilot can continue to land using external visual
references.

The look-see approach is considered by pilots to be a very risky
maneuver and is generally banned by the FAA on all civilian airports
in the US for commercial operators.

A veteran major airline corporate and general aviation pilot, Captain
John Cox, indicates, however, that pilots of the Polish Air Force One
were aware of the limitations of Smolensk airport and descending in
low visibility could use a non-precision approach, which is allowed
for presidential aircraft.

The key is to watch the altimeter, and make sure not to go below the
minimum descent altitude (MDA) before obtaining visual sight of the
runway, says Cox.

Experts agree that it is a difficult maneuver, which often ends with a
crash.

In similar circumstances, on October 19, 2004, a Corporate Airlines
BAE-J3201 Jetstream struck trees and crashed short of the Kirksville,
Missouri Regional Airport runway during a night non-precision
instrument approach.

Greg Phillips points to another important question regarding the
flight of PLF 101. Why did the pilots circle the airport three times
and what happened on board that plane at the time when they decided to
make a decision to land against all odds?

"It seems to me that the key to determining the causes of the Polish
Air Force One crash will be establishing if the pilot who made the
decision to take a look-see approach had the authorization for the
risky landing maneuver," says Greg Phillips. He added: "This
authorization pertains not only to the pilot himself or a person in
charge of the presidential plane but also the airport authority who
has jurisdiction over the airport in Smolensk which under existing
weather conditions should be closed."
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --


muto2100 napisał(a):
http://www.huffingtonpost.com/max-kolonko/the-mystery-of-polands-pr_b_551223.html

zapomnialem  linka   oto  on!

muto2100 napisał(a):
> System    ostrzegania    dzialal    ,    ale   jest     procedura
> jak   to  mialo      miejsce    w   przypadku   prezydenta
> kraju     ze:pilot   ma   prawo     zdecydowac   sie    i
> obserwowac   lotnisko  naocznie  ,  mowa   o  trudnych
> warunkach     atmosferycznych     -   gosciu    z  USA
> podejrzewal     ze  pilot     podjal     wlasnie      taka
> decyzjie,   ale   osobiscie     niejestem     pewien      czy    sam
> podjal     taka   decyzjie   czy  tez       ktos     mu
> kazal    ,lub   prosil     pilota     azeby    ladowac.Specjialista
> amerykanski
> twierdzi     ze   99  %    takich   ryzykownych     lotow     to
> konczy  sie      wlasnie    katastrofa,   pozatym
> prawdopodobnie      samolot     niemialby     szans     na
> ladowanie      na    na   pobliskich   lotniskach
> niewiem     czy  z   powodu   braku  paliwa      czy  tez   innego
> powodu!

Data: 2010-04-28 02:22:05
Autor: muto2100
oto opinia amerykanskiego specjialisty rzadowego na temat katastrofy w Smolensku!
kim    jest   Greg    Phillips?

wysokiej  klasy  specjialista   rzadowy    od  wypadkow
samolotowych  w  tym   NASA

http://caib.nasa.gov/board_members/board_support.html

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --


muto2100 napisał(a):
tu   kopjia    tego  co  powiedzial    ten  amerykanski  specjialista:


A Polish-Russian dilemma
2010-04-25-samolot_katastrofa_smolensk_ap_470.jpeg


According to Greg Phillip's analysis of the crash, the pilot of the
plane attempting to land in low visibility conditions could undertake
a "look-see approach," which is basically an instrument approach up to
the point when the pilot can continue to land using external visual
references.

The look-see approach is considered by pilots to be a very risky
maneuver and is generally banned by the FAA on all civilian airports
in the US for commercial operators.

A veteran major airline corporate and general aviation pilot, Captain
John Cox, indicates, however, that pilots of the Polish Air Force One
were aware of the limitations of Smolensk airport and descending in
low visibility could use a non-precision approach, which is allowed
for presidential aircraft.

The key is to watch the altimeter, and make sure not to go below the
minimum descent altitude (MDA) before obtaining visual sight of the
runway, says Cox.

Experts agree that it is a difficult maneuver, which often ends with a
crash.

In similar circumstances, on October 19, 2004, a Corporate Airlines
BAE-J3201 Jetstream struck trees and crashed short of the Kirksville,
Missouri Regional Airport runway during a night non-precision
instrument approach.

Greg Phillips points to another important question regarding the
flight of PLF 101. Why did the pilots circle the airport three times
and what happened on board that plane at the time when they decided to
make a decision to land against all odds?

"It seems to me that the key to determining the causes of the Polish
Air Force One crash will be establishing if the pilot who made the
decision to take a look-see approach had the authorization for the
risky landing maneuver," says Greg Phillips. He added: "This
authorization pertains not only to the pilot himself or a person in
charge of the presidential plane but also the airport authority who
has jurisdiction over the airport in Smolensk which under existing
weather conditions should be closed."
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --


muto2100 napisał(a):
> http://www.huffingtonpost.com/max-kolonko/the-mystery-of-polands-pr_b_551223.html
>
> zapomnialem  linka   oto  on!
>
> muto2100 napisał(a):
> > System    ostrzegania    dzialal    ,    ale   jest     procedura
> > jak   to  mialo      miejsce    w   przypadku   prezydenta
> > kraju     ze:pilot   ma   prawo     zdecydowac   sie    i
> > obserwowac   lotnisko  naocznie  ,  mowa   o  trudnych
> > warunkach     atmosferycznych     -   gosciu    z  USA
> > podejrzewal     ze  pilot     podjal     wlasnie      taka
> > decyzjie,   ale   osobiscie     niejestem     pewien      czy    sam
> > podjal     taka   decyzjie   czy  tez       ktos     mu
> > kazal    ,lub   prosil     pilota     azeby    ladowac.Specjialista
> > amerykanski
> > twierdzi     ze   99  %    takich   ryzykownych     lotow     to
> > konczy  sie      wlasnie    katastrofa,   pozatym
> > prawdopodobnie      samolot     niemialby     szans     na
> > ladowanie      na    na   pobliskich   lotniskach
> > niewiem     czy  z   powodu   braku  paliwa      czy  tez   innego
> > powodu!

oto opinia amerykanskiego specjialisty rzadowego na temat katastrofy w Smolensku!

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona