otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?

Data: 2018-04-22 13:54:03
Autor: ToMasz
otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?
witam
ja mam w tylej klapie dwie sprężyny gazowe. naciskam palcem na przycisk i ręką podnosze klapę.
o ile wiem są bardziej komfortowe rozwiązania, czyli po naciśnięciu przycisku na pilocie, klapka sama podnosi się w górę. jak to jest zrealizowane? siłownik elektryczny jakiś? Ile coś takiego może kosztowac na złomie? jakiego hasła szukać?

ToMasz

Data: 2018-04-22 16:48:48
Autor: Czarek

W dniu 22.04.2018 o 13:54, ToMasz pisze:
[...]

Pewnie czary jakieś. Może siedzi jakiś liliput i otwiera klapę ;)

Ile coś takiego może kosztowac na złomie?

Nie wiem, sam sprawdź.

jakiego hasła szukać?

Najprostszego:
https://www.google.pl/search?newwindow=1&ei=Np_cWtKuCazksAfq1oboCw&q=si%C5%82ownik+otwierania+klapy+baga%C5%BCnika

--
Czarek

Data: 2018-04-22 18:23:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .04.2018 o 13:54 ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> pisze:

[...]

Siłownik elektryczny. Ale odpalany z guzika nie ma sensu. Przydaje się  jedynie gdy ma funkcję otwierania "zbliżeniową". Gdy jesteś w zasięgu  bagażnika (u mnie 1-1,5m od tylnej klapy) system wydaje ostrzegawczy  dźwięk - jak po 3 takich dźwiękach nie wyjdziesz z zasięgu czujnika -  klapa sama się podnosi. Przydaje się gdy wychodzisz ze sklepu obładowany  siatami a kluczyk gdzieś w kieszeni. Bez tego radaru otwierana  elektrycznie klapa to wg mnie zbędny gadżet.

TG

Data: 2018-04-22 19:36:46
Autor: Irek.N.
otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?
> Przydaje się gdy wychodzisz ze sklepu obładowany
siatami a kluczyk gdzieś w kieszeni. Bez tego radaru otwierana elektrycznie klapa to wg mnie zbędny gadżet.

Albo machać pod zderzakiem.

Ja wolę z pilota, jak mam tyle zakupów jak piszesz, to biorę wózek, a nie tacham tego w siatach. Z pilota zdalnie odpalam i zanim dojdę do samochodu mam klapę otwartą i nie czekam na przekroczenie czasu naruszenia strefy.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-04-22 20:04:50
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 22.04.2018 o 19:36, Irek.N. pisze:
[...]

Ja opuszczam siaty na ziemię, naciskam kluczyk w kieszeni i otwieram ręcznie :-P

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-23 21:06:47
Autor: Irek.N.
otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?
Ja opuszczam siaty na ziemię, naciskam kluczyk w kieszeni i otwieram ręcznie :-P

Po czym wkładam brudne już od spodu siaty do czyściutkiego bagażnika. Całe szczęście że mam "gumowca" w środku :) Tak?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-04-25 20:14:50
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 23.04.2018 o 21:06, Irek.N. pisze:
Po czym wkładam brudne już od spodu siaty do czyściutkiego bagażnika. Całe szczęście że mam "gumowca" w środku :) Tak?

Przy ponownym podnoszeniu muszę pokonać ciężar kilogramów błota które się przykleiły do siatek. Całe szczęście mam samochód z oddzieloną częścią bagażnika i pasażerską :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-25 21:40:40
Autor: Irek.N.
[...]

Wygrałeś :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-04-26 22:11:41
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 25.04.2018 o 21:40, Irek.N. pisze:
Przy ponownym podnoszeniu muszę pokonać ciężar kilogramów błota które się przykleiły do siatek. Całe szczęście mam samochód z oddzieloną częścią bagażnika i pasażerską :-)

Wygrałeś :)

Podnoszona klapa z buta też jest fajna :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-22 20:05:01
Autor: Poldek

Data: 2018-04-22 21:06:18
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .04.2018 o 20:05 Poldek <pugilares@interia.eu> pisze:

Przekroczenie czasu naruszenia strefy - ?

Bardzo dobrze to napisał :-)

U mnie  "czas naruszenia strefy" to 3s. (trzy piki). Jak w tym czasie nie  opuszczę strefy zasięgu czujnika bagażnika - to ten (przy zaryglowanych  zamkach) się otworzy. W praktyce wygląda to tak, że gdy idę do zamkniętego  auta ( i przechodzę koło bagażnika) to ten system raz zapiszczy i nic poza  tym się nie dzieje.
Gdy przystanę koło bagażnika na te 3s. to się otworzy.
Normalne podnoszenie klapy z  pilota też działa oczywiście.

TG

Data: 2018-04-22 21:10:38
Autor: m4rkiz
On 2018-04-22 21:06, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Gdy przystanę koło bagażnika na te 3s. to się otworzy.
Normalne podnoszenie klapy z  pilota też działa oczywiście.

a jaki jest ksiazkowy i realny zasieg tego kluczyka?

Data: 2018-04-22 21:15:08
Autor: Tomasz Gorbaczuk

On 2018-04-22 21:06, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Gdy przystanę koło bagażnika na te 3s. to się otworzy.
Normalne podnoszenie klapy z  pilota też działa oczywiście.

a jaki jest ksiazkowy i realny zasieg tego kluczyka?

Nie mam pojęcia, ale gdy auto zaparkuję na ulicy to z chałupy (21m dalej)  kluczykiem otwieram i zamykam drzwi. System "bezkluczykowy" działa na  mniejsze odległości - lusterka rozkładają się gdy znajdę się jakieś 1,5  metra od drzwi, bagażnik - podobnie.

TG

Data: 2018-04-23 07:05:24
Autor: Mateusz Bogusz
otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?
System "bezkluczykowy" działa na mniejsze odległości - lusterka rozkładają się gdy znajdę się jakieś 1,5 metra od drzwi, bagażnik - podobnie.

Czekamy na system chowający koła i emblematy z nadwozia po odejściu od auta...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-23 08:12:11
Autor: Robert Wańkowski
otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?
Czekamy na system chowający koła i emblematy z nadwozia po odejściu od auta...
Już jest.
https://youtu.be/aj53HuWBfjE

I koła. Na razie jedno, ale od czegoś trzeba zacząć. :-)
https://youtu.be/B3af5UOVKPU?t=37s

Robert

Data: 2018-04-23 12:35:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5add793a$0$610$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-04-23 o 07:05, Mateusz Bogusz pisze:
Czekamy na system chowający koła i emblematy z nadwozia po odejściu od auta...
Już jest.
https://youtu.be/aj53HuWBfjE

O ile pamietam to dosc stary pomysl, i mial na mysli bardziej bezpieczenstwo pieszych.
Mercedes tez zrezygnowal z "celownika".

J.

Data: 2018-04-23 20:27:42
Autor: kk
[...]

Miałem właśnie zapytać czy chodzi o autonomiczne koła :-)

Data: 2018-04-24 09:29:27
Autor: Chris
W dniu 2018-04-22 o 13:54, ToMasz pisze:
[...]

Mocniejsze sprężyny, ewentualnie lekka zmiana miejsca instalacji.

W Mondeo MK4 wystarczą inne sprężyny:
https://www.youtube.com/watch?v=KtpL9BJDMYY

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

otwieranie tylnej klapy z pilota - jak to jest zrobione?