ozonator

Data: 2012-05-07 02:04:46
Autor: stalowe
ozonator
Czy kupno ozonatora w cenie 300-400PLN do odgrzybiania raz na czas kilku aut w rodzinie ma sens? Teoretycznie wydatek się wróci, ale skromnie wygl±daj± te maszynki. Używa kto¶ może i podzieli się wnioskami?
--
jureko

Data: 2012-05-07 11:52:27
Autor: Albercik
ozonator
W dniu 07.05.2012 11:04, stalowe@gmail.com pisze:
Czy kupno ozonatora w cenie 300-400PLN do odgrzybiania raz na czas kilku aut w rodzinie ma sens? Teoretycznie wydatek się wróci, ale skromnie wygl±daj± te maszynki. Używa kto¶ może i podzieli się wnioskami?
ja do ozonatora zaufania nie mam, uważam że lepiej zapiankować.

Data: 2012-05-07 13:15:08
Autor: wchpikus
ozonator
W dniu 2012-05-07 11:52, Albercik pisze:
[...]

Nie bardzo...
Piaknowanie ¶mierdzi chemia, a może doprowadzić też do uszkodzeń..
Szczególnie jak masz gdzies elektronike kolo wentylatora lub w innym miejscu, blisko kanalow...
Ozon pięknie wybija grzyby i drobnoustroje.
ale nie za 400zl a za 100 spokojnie kupisz, samodzielne zrobienie to koszt 40-60zl

Data: 2012-05-07 13:42:08
Autor: anacron
ozonator
W dniu 2012-05-07 13:15, wchpikus pisze:
Ozon pięknie wybija grzyby i drobnoustroje.
ale nie za 400zl a za 100 spokojnie kupisz, samodzielne zrobienie to
koszt 40-60zl

Pokaż, bo ja profesjonalnych nie widzę taniej niż 1500 zł, więc pokaż mi
co¶ dobrego za 100zł :)

Data: 2012-05-07 12:46:01
Autor: kkk
ozonator
On 7 Maj, 13:42, anacron <anac...@anacron.pl> wrote:
> [...]

> koszt 40-60zl

Pokaż, bo ja profesjonalnych nie widzę taniej niż 1500 zł, więc pokaż mi

Miał na my¶li takie maszynki do wybicia grzybów z buta (rozmiar 45) :)
- w sam raz za 100zł wystarczy.

Data: 2012-05-07 13:25:37
Autor: stalowe
ozonator
W dniu poniedziałek, 7 maja 2012 21:46:01 UTC+2 użytkownik kkk napisał:

> Pokaż, bo ja profesjonalnych nie widzę taniej niż 1500 zł, więc pokaż mi
> co¶ dobrego za 100zł :)

Miał na my¶li takie maszynki do wybicia grzybów z buta (rozmiar 45) :)
- w sam raz za 100zł wystarczy.

z tego co piszecie i z podanych Ľródeł wynika że nie ma co się w to bawić. Przy wydajno¶ci tych tanich efekt będzie mizerny, więc pozostanę przy 'granatach'
--
jureko

Data: 2012-05-07 23:13:33
Autor: anacron
ozonator
W dniu 2012-05-07 21:46, kkk pisze:
[...]

Zapewne tak, w sumie gdyby to było takie proste, to by takie urz±dzenia
fabrycznie montowali do klimatyzacji i sprzedawali kilka tysięcy drożej,
jako, że klimatyzacja sama się odgrzybia. :)

Data: 2012-05-08 08:13:13
Autor: Lukasz
ozonator
W dniu 2012-05-07 23:13, anacron pisze:

Zapewne tak, w sumie gdyby to było takie proste, to by takie urz±dzenia
fabrycznie montowali do klimatyzacji i sprzedawali kilka tysięcy drożej,
jako, że klimatyzacja sama się odgrzybia. :)

tylko że lepiej te kilka tysięcy zarobić na serwisach bo wyższych kosztów na pierwszy rzut oka nie widać, o wykryciu w tym czasie nowych usterek nie wspomnę :)

Lukasz

Data: 2012-05-07 13:52:06
Autor: anacron
ozonator
W dniu 2012-05-07 13:42, anacron pisze:
[...]

Aha oczywi¶cie wiesz, jak szybko rozpada się ozon i zdajesz sobie sprawę
jak działać musi urz±dzenie, którym skutecznie zdezynfekujesz cał±
klimatyzację w samochodzie?

Data: 2012-05-07 14:54:58
Autor: wchpikus
ozonator

Aha oczywiście wiesz, jak szybko rozpada się ozon i zdajesz sobie sprawę
jak działać musi urządzenie, którym skutecznie zdezynfekujesz całą
klimatyzacjÄ™ w samochodzie?

Ozon jest jednym z najskuteczniejszych znanych środków dezynfekcyjnych. Działanie bakteriobójcze wykazuje w stężeniu ok. 13 μg/dm3. Nie jest on jednak pozbawiony wad. Jako uboczne produkty ozonowania powstają aldehydy i ozonki. Ponadto wadą ozonu jest jego nietrwałość, a co za tym idzie, ryzyko wtórnego skażenia uprzednio zdezynfekowanej wody. Stąd konieczność dodatkowego chlorowania wody.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozon

Data: 2012-05-07 15:23:09
Autor: anacron
ozonator
W dniu 2012-05-07 14:54, wchpikus pisze:

[...]

jednak pozbawiony wad. Jako uboczne produkty ozonowania powstajÄ…
aldehydy i ozonki. Ponadto wadą ozonu jest jego nietrwałość, a co za tym
idzie, ryzyko wtĂłrnego skaĹĽenia uprzednio zdezynfekowanej wody. StÄ…d
konieczność dodatkowego chlorowania wody.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ozon

OK widzÄ™ nie wiesz.

Data: 2012-05-07 14:58:30
Autor: wchpikus
ozonator
Data: 2012-05-07 15:28:46
Autor: anacron
ozonator
W dniu 2012-05-07 14:58, wchpikus pisze:
i jeszcze to:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/37236-ozonowanie_klimatyzacji_procedura_postepowania.html

Jasne, profesjonalnie na samochód klasy C potrzeba maszynki wydajnej na
minimum 5000-6000 mg/h. Wszelkie zabawy z imitacj± daj±c± po kilkaset mg
nie daj± kompletnie nic, ale zawsze można wierzyć, że daj±. :)

Data: 2012-05-07 15:32:06
Autor: wchpikus
ozonator
W dniu 2012-05-07 15:28, anacron pisze:
[...]

Jak chcesz szybko, to owszem, musi być wydajna
Ale jak się nie spieszy, to możesz robić nawet 2 godzinki..

Wtedy taka maszynka co daje 200gr/h starczy.

Data: 2012-05-07 15:36:30
Autor: anacron
ozonator
W dniu 2012-05-07 15:32, wchpikus pisze:
[...]

Nie starczy, kabina samochodu nie jest hermetyczn±. Jak nie rozumiesz,
to już nie moja wina.

Data: 2012-05-08 14:35:48
Autor: Excite
ozonator
W dniu 2012-05-07 11:04, stalowe@gmail.com pisze:
Czy kupno ozonatora w cenie 300-400PLN do odgrzybiania raz na czas kilku aut w rodzinie ma sens? Teoretycznie wydatek się wróci, ale skromnie wygl±daj± te maszynki. Używa kto¶ może i podzieli się wnioskami?

Kiedy¶ zmarnowałem pieni±dze na ozonowanie wynalazkiem który bardzo przypominał te ozonatory z allegro co s± do 400zł. Po takim ozonowaniu jedyne co się zmieniło to zapachy z kabiny która się trochę od¶wieżyła. Klima była tak samo zagrzybiała przed jak i po ozonowaniu.

Data: 2012-05-08 15:26:42
Autor: ZS
ozonator
[...]

Ja zamówiłem wczoraj akurat:) ten http://allegro.pl/generator-ozonu-ozonator-3500mg-h-odgrzybianie-o3-i2306259016.html
Zbuduję własny i dam znać czy to działa. Jak komu¶ mało 3,5g to można drug± płytkę zamówić i masz 7g/h

Ozon niestety szybko się rozpada i rzeczywi¶cie te małe ozonatory mog± nie dawać rady. Ja swój włożę do samochodu aby nie pompować dodatkowe powietrza bo przecież gdzie¶ wtedy ozon ucieka. U mnie lekko po wł±czeniu klimy czuć ten charakterystyczny zapach. Zobaczymy jak po ozonowaniu.
Czytałem opinie że nawet te 500mg pomagały ludziom  wiec mam nadzieje że 3,5g tym bardziej. Poza tym można dłużej zostawić w samochodzie. Zobaczę i dam znać na grupie.

Data: 2012-05-09 13:12:09
Autor: kkk
ozonator
On 8 Maj, 15:26, ZS <a...@wp.pl> wrote:

Czytałem opinie że nawet te 500mg pomagały ludziom  wiec mam nadzieje że
3,5g tym bardziej. Poza tym można dłużej zostawić w samochodzie. Zobaczę
i dam znać na grupie.

Przesadzić też nie dobrze, za duża dawka ozonu może (przynajmniej tak
mówi teoria) zadziałać niszcz±co na "plastiki" czy "skórę" w aucie.

Data: 2012-05-09 12:58:29
Autor: Maciek
ozonator
Czy kupno ozonatora w cenie 300-400PLN do odgrzybiania raz na czas kilku aut w rodzinie ma sens?

Według mnie nie ma sensu. Lepiej za ~2dychy kupić płyn do odgrzybiania klimatyzatorów metod± ultradĽwiękow± i użyć ultradĽwiękowego nawilżacza powietrza. Skuteczna metoda na klimę, po kosztach, bez srania się i zastanawiania czy to zadziała czy nie.

ozonator