p.Pieronek: nam za komuny też było lepiej.

Data: 2010-09-05 13:49:43
Autor: Grzegorz Z.
p.Pieronek: nam za komuny też było lepiej.
Szkoła po 1989 r. zmieniła się. Panuje w niej chaos i bałagan. Nie jest
dziś łatwo uczyć religii, szczególnie w dużych miastach. Na wsiach jest
trochę lepiej. Nauka religii jest bardzo potrzebna, bez niej sytuacja w
szkole wyglądałaby jeszcze gorzej - mówi bp Tadeusz Pieronek. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,8336820,Bp_Pieronek__bez_religii_sytuacja_w_szkolach_wygladalaby.html

--
"Zostawcie kżyża mjastu"

Data: 2010-09-05 15:51:47
Autor: Marek Czaplicki
Grzegorz Z. w nie września 5 2010 13:49 pisze, na grupie pl.soc.polityka:

Szkoła po 1989 r. zmieniła się. Panuje w niej chaos i bałagan.
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,8336820,Bp_Pieronek__bez_religii_sytuacja_w_szkolach_wygladalaby.html
absolutny porządek to panuje na cmentarzu. ciekawe skąd Bp. Pieronek wie o
tym jak zmieniła się szkoła skoro przed 89' nauczanie religii było
przeprowadzane poza szkołą i dopiero po tymże roku zostało przeniesione do
szkoły? ciekawym też byłoby przeprowadzenie badań, na ile umieszczenie
nauczania religii w szkole przyczyniło się do wzrostu owego "chaosu i
bałaganu"? :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-09-05 16:02:14
Autor: [heÂŽsk]
p.Pieronek: nam za komuny też było lepiej.
On Sun, 05 Sep 2010 15:51:47 +0200, Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl>
wrote:

> [...]

szkoły? ciekawym też byłoby przeprowadzenie badań, na ile umieszczenie
nauczania religii w szkole przyczyniło się do wzrostu owego "chaosu i

 mylisz sie. kiedys religia byla nauczana w szkole. bodajze do 68.

http://miniurl.pl/glosludu
http://miniurl.pl/glosludu2

Data: 2010-09-05 16:28:09
Autor: Wiesiaczek

wrote:

> [...]

bałaganu"? :-)

mylisz sie. kiedys religia byla nauczana w szkole. bodajze do 68.

To Ty się "bodajże" mylisz.
Ja chodziłem wtedy do szkoły i wiem, że na religię trzeba było zasuwać do kościoła.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-09-05 16:58:53
Autor: Grzegorz Z.
p.Pieronek: nam za komuny też było lepiej.
 mylisz sie. kiedys religia byla nauczana w szkole. bodajze do 68.

I tu się mylisz. Do 1961.

--
"Zostawcie kżyża mjastu"

Data: 2010-09-05 19:47:49
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:yl3euyp8ak9s.1qkr3q0xbx13n$.dlg40tude.net...
 mylisz sie. kiedys religia byla nauczana w szkole. bodajze do 68.

I tu się mylisz.

Do 1961.

Też się mylisz. Za Ochaba i chyba tylko 1 rok szkolny.

Data: 2010-09-07 11:12:31
Autor: dK

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisał w wiadomości news:4c83d7c7$1news.home.net.pl...

[...]

Ostatecznie do 1961 Za Bieruta na pewno była. Inna rzecz, że była stopniowo ograniczana.

dK

Data: 2010-09-07 11:31:31
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c86020c$0$27044$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie wiem skąd czerpiesz informacje. Ja z pamięci. I pamiętam, że w 1959 roku chodziłem do 7 klasy i nie miałem religii. To pamiętam doskonale, gdyż w 7 klasie zmieniałem szkołę, a w następnym roku szedłem do liceum.
Natomiast pamiętam, że w czwartej klasie pojawił się krzyż na ścianie i miałem lekcje religii. I tylko w tej klasie. Nigdy wcześniej, nigdy później. No, ale pamięć jest ułomna.

Data: 2010-09-07 12:11:40
Autor: Jarek od kżyża
p.Pieronek: nam za komuny też było lepiej.

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał

[...]

W 1959 była na 100 %. Pamiętam wychowawczynie wychodzącą z klasy, gdy przychodził ksiądz.

Przemysław Warzywny

--

"Bądźmy litościwi dla polityków, którzy nie wiedzą, co mówią. Nie będę się znęcał nad Jarosławem Kaczyńskim, bo on ma wystarczająco dużo problemów."

Data: 2010-09-05 19:09:31
Autor: Marek Czaplicki
"[he?sk]" w nie września 5 2010 16:02 pisze, na grupie pl.soc.polityka:
[...]
no dobra, a jak to się ma do lat po roku 89'?
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-09-07 11:09:42
Autor: dK

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1tj4e4ktwyx26.2y11ey5krme0.dlg40tude.net...
[...]

Biskup po częsci myli przyczyny ze skutkami.
dK

p.Pieronek: nam za komuny też było lepiej.