Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry

p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry

Data: 2012-04-24 21:53:24
Autor: venioo@interia.pl
p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku. Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba OK :).

1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału, czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?
--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-24 21:56:37
Autor: Grejon
p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
W dniu 2012-04-24 21:53, venioo@interia.pl pisze:
Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
OK :).

1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?

Może.

2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?

Crankshaft position sensor.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

Data: 2012-04-25 00:18:30
Autor: venioo@interia.pl
p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
W dniu 2012-04-24 21:56, Grejon pisze:
W dniu 2012-04-24 21:53, venioo@interia.pl pisze:
Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
OK :).

1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?

Może.


Dzięki

2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?

Crankshaft position sensor.


No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
Szukam tu:
http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml

Czy to nie nie bedzie element 1313: engine speed sensor czasami.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-24 21:57:13
Autor: Lewis
p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
W dniu 2012-04-24 21:53, venioo@interia.pl pisze:
Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
OK :).

1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?

Tak, może.
Crankshaft position sensor w skrócie CPS

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-04-25 00:18:59
Autor: venioo@interia.pl
p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
W dniu 2012-04-24 21:57, Lewis pisze:
W dniu 2012-04-24 21:53, venioo@interia.pl pisze:
Zrobiło się cieplej i doprowadzam powoli żony samochód do porządku.
Nadal nie odpala, ale już działa immo, działa pompa paliwa, niestety nie
ma iskry na świecach. Cewka sprawdzona, oporność ma OK, więc jest chyba
OK :).

1. Czy przyczyną braku iskry może to być uwalony czujnik położenia wału,
czy wymieniać po kolei wszystko, aż trafię?
2. Jak nazywa się po angielsku ww czujnik?

Tak, może.
Crankshaft position sensor w skrócie CPS


No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
Szukam tu:
http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml

Czy to nie nie bedzie element 1313: engine speed sensor czasami.

Pozdrawiam

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-04-25 07:24:35
Autor: Michał Paszek
p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
W dniu 2012-04-25 00:18, venioo@interia.pl pisze:
No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
Szukam tu:
http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml


TU3 nie ma CPSa. Informacja o położeniu wału jest brana z Hallotronu w aparacie zapłonowym, a jak masz DISa to z czujnika na wałku rozrządu.

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2012-04-26 21:13:00
Autor: venioo@interia.pl
p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry
W dniu 2012-04-25 07:24, Michał Paszek pisze:
W dniu 2012-04-25 00:18, venioo@interia.pl pisze:
No właśnie tego szukałem, i nie ma. Może ktoś też źle przetłumaczył:P
Szukam tu:
http://peugeot.mainspot.net/wiring106/tu9-tu3.shtml


TU3 nie ma CPSa. Informacja o położeniu wału jest brana z Hallotronu w
aparacie zapłonowym, a jak masz DISa to z czujnika na wałku rozrządu.


No mam DISa. A czujnik jest od przodu tuz za wiatrakiem chlodnicy, a jego wtyczka (brązowa) na silniku tuz nad łączeniem ze skrzynią.
Czujnik zakupiony, czekam aż przyjdzie. Poza tym chyba elektryk mnie i tak nie minie, bo jak to we francuzach - elektryka "pognila". Dzisiaj po raz kolejny walczylem z wtykiem od ECU, bo tam piny zasniedziale az czarne. :(

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-01 15:33:36
Autor: venioo@interia.pl
NAPRAWIONY!!!
Złożyły się3 usterki do kupy, przy czym 1 - główna przyczyna, nr 2 nie wiem czy nie spowodowany przeze mnie, a nr 3 jako następstwo długiego postoju:

1. jak to we francuzach - zgniła elektryka, a dokładniej piny we wtyczce do ECU,
2. uderzeniówka (chyba coś podłubałem w czasie sprawdzania),
3. zaśniedziała wtyczka od czujnika położenia wału - nie wiem czy tak od początku awarii było czy od długiego stania na dworze.

W każdym razie dzisiaj odpaliłem i jeździ. Teraz jeszcze rozrząd mnie czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma parcieje i rolki rdzewieją.


--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-01 15:33:12
Autor: jendyk
NAPRAWIONY!!!
venioo@interia.pl wrote:

Teraz jeszcze rozrząd mnie
czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma
parcieje i rolki rdzewieją.





1/ mniej klopotu i taniej by wyszlo odpalic bestie raz na miesiac na 10-15 minut niz teraz dlubac w rozrzadzie

2/ rolki rdzewieja? przy takim podejsciu do sprawy to na pewno gorzej wygladaja pierscienie na tlokach i cylindry. Jak zardzewialy rolki to niewatpliwie rdza pozostawila slady na cylindrach w miejscach gdzie zatrzymaly sie tloki(pierscienie) - bedziesz tez wymienial?

3/ najwazniejsza zasada: nie naprawiaj tego co nie jest zepsute

Data: 2012-05-02 01:06:24
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
NAPRAWIONY!!!
W dniu 2012-05-01 23:33, jendyk pisze:
venioo@interia.pl wrote:

Teraz jeszcze rozrząd mnie
czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma
parcieje i rolki rdzewieją.


1/ mniej klopotu i taniej by wyszlo odpalic bestie raz na miesiac na
10-15 minut niz teraz dlubac w rozrzadzie
W tym właśnie był problem...
Nie chciał palić!

2/ rolki rdzewieja? przy takim podejsciu do sprawy to na pewno gorzej
wygladaja pierscienie na tlokach i cylindry. Jak zardzewialy rolki to
niewatpliwie rdza pozostawila slady na cylindrach w miejscach gdzie
zatrzymaly sie tloki(pierscienie) - bedziesz tez wymienial?
Autko w "międzyczasie" było kręcone - więc nie powinno to być problemem.

3/ najwazniejsza zasada: nie naprawiaj tego co nie jest zepsute
Ale jak znaleźć właśnie to zepsute miejsce...

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-05-02 22:08:53
Autor: venioo@interia.pl
NAPRAWIONY!!!
W dniu 2012-05-01 23:33, jendyk pisze:


1/ mniej klopotu i taniej by wyszlo odpalic bestie raz na miesiac na
10-15 minut niz teraz dlubac w rozrzadzie


taaa, zwlaszcza, ze walczylem z tym, ze nie odpalala...

2/ rolki rdzewieja? przy takim podejsciu do sprawy to na pewno gorzej
wygladaja pierscienie na tlokach i cylindry. Jak zardzewialy rolki to
niewatpliwie rdza pozostawila slady na cylindrach w miejscach gdzie
zatrzymaly sie tloki(pierscienie) - bedziesz tez wymienial?


masz jakies doswiadczenie w tej kwestii, czy tylko pieprzysz cos od rzeczy, bo ci sie wydaje?

3/ najwazniejsza zasada: nie naprawiaj tego co nie jest zepsute

wymiana elementow eksploatacyjnych takich jak paski i napinacze to nie naprawa szerloku


--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-02 22:56:14
Autor: jendyk
NAPRAWIONY!!!
venioo@interia.pl wrote:

masz jakies doswiadczenie w tej kwestii, czy tylko pieprzysz cos od
rzeczy, bo ci sie wydaje?


Nie potrafisz sie wyslowic bez "mocniejszych" slow?
Wnioskujac z chamsko-zaczepnej odpowiedzi,nie zdziwilbym sie gdybys byl ostrzyzony na lyso, mial miesisty kark i za szczt elegancji uwazal luzne spodnie z paskami na nogawkach.
Z odpowiedzi wnioskuje ze mam do czynienia z prymitywnym organizmem np czyms w rodzaju buraka.
Mam zasade ze z "jednokomorkowym" organizmem nie wdaje sie sie w dyskusje, wyjasnianie, w tym przypadku podstaw mechaniki samochodowej z przyczyn j/w tez mija sie z celem.

Data: 2012-05-03 08:40:06
Autor: Cavallino
NAPRAWIONY!!!

Użytkownik "jendyk" <jendyk@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pdoor.31185$Ec.29407@newsfe16.iad...
venioo@interia.pl wrote:

masz jakies doswiadczenie w tej kwestii, czy tylko pieprzysz cos od
rzeczy, bo ci sie wydaje?


Nie potrafisz sie wyslowic bez "mocniejszych" slow?
Wnioskujac z chamsko-zaczepnej odpowiedzi,nie zdziwilbym sie gdybys byl ostrzyzony na lyso, mial miesisty kark i za szczt elegancji uwazal luzne spodnie z paskami na nogawkach.
Z odpowiedzi wnioskuje ze mam do czynienia z prymitywnym organizmem np czyms w rodzaju buraka.

Pomyśl co można wywnioskować z Twojej wypowiedzi......

Data: 2012-05-03 11:05:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
NAPRAWIONY!!!
Hello jendyk,

Thursday, May 3, 2012, 6:56:14 AM, you wrote:

masz jakies doswiadczenie w tej kwestii, czy tylko pieprzysz cos od
rzeczy, bo ci sie wydaje?
Nie potrafisz sie wyslowic bez "mocniejszych" slow?
Wnioskujac z chamsko-zaczepnej odpowiedzi,nie zdziwilbym sie gdybys byl
ostrzyzony na lyso, mial miesisty kark i za szczt elegancji uwazal luzne
spodnie z paskami na nogawkach.
Z odpowiedzi wnioskuje ze mam do czynienia z prymitywnym organizmem np
czyms w rodzaju buraka.
Mam zasade ze z "jednokomorkowym" organizmem nie wdaje sie sie w dyskusje, wyjasnianie, w tym przypadku podstaw mechaniki samochodowej z
przyczyn j/w tez mija sie z celem.

I w czym się okazałeś lepszy od swojego przeciwnika w dyskusji?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-05-06 01:26:05
Autor: venioo@interia.pl
NAPRAWIONY!!!
W dniu 2012-05-03 11:05, RoMan Mandziejewicz pisze:

I w czym się okazałeś lepszy od swojego przeciwnika w dyskusji?


Poniewaz nie za bardzo wiem, komu odpisales (chyba sie mnie lub Tobie cytowanie rozjechalo, bo drzewko co innego niz naglowek pokazuje), to proszę o doprecyzowanie pytania w celu uzyskania poprawnej odpowiedzi ;)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-06 11:49:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
NAPRAWIONY!!!
Hello Venioo,

Sunday, May 6, 2012, 1:26:05 AM, you wrote:

I w czym się okazałeś lepszy od swojego przeciwnika w dyskusji?
Poniewaz nie za bardzo wiem, komu odpisales (chyba sie mnie lub Tobie
cytowanie rozjechalo, bo drzewko co innego niz naglowek pokazuje), to proszę o doprecyzowanie pytania w celu uzyskania poprawnej odpowiedzi ;)

Nie wiem, jakie masz wątpliwości. Odpowiadałem dokładnie temu, co
widać. Cytowanie się nie rozjechało a nagłówki i drzewko (po
referencjach) poprawnie pokazuję wszystko.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-05-06 17:38:04
Autor: venioo@interia.pl
NAPRAWIONY!!!
W dniu 2012-05-06 11:49, RoMan Mandziejewicz pisze:

Nie wiem, jakie masz wątpliwości. Odpowiadałem dokładnie temu, co
widać. Cytowanie się nie rozjechało a nagłówki i drzewko (po
referencjach) poprawnie pokazuję wszystko.


A u mnie drzewko pokazuje, ze odpowiedziales mnie, dlatego prosilem o doprecyzowanie. Widac cos w TB mam pokaszanione.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-06 21:54:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
NAPRAWIONY!!!
Hello Venioo,

Sunday, May 6, 2012, 5:38:04 PM, you wrote:

Nie wiem, jakie masz wątpliwości. Odpowiadałem dokładnie temu, co
widać. Cytowanie się nie rozjechało a nagłówki i drzewko (po
referencjach) poprawnie pokazuję wszystko.
A u mnie drzewko pokazuje, ze odpowiedziales mnie,

No przecież we wrotce jest, komu odpowiadałem i chyba widzisz, że
tekst w cytacie nie cały Twój.

dlatego prosilem o doprecyzowanie. Widac cos w TB mam pokaszanione.

Może po prostu nie widzisz posta, na który odpowiadam (KF?). Zerknij
sobie na ostatni message-id w References: albo In-Reply-To: i znajdź w
Google.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-05-06 01:24:46
Autor: venioo@interia.pl
NAPRAWIONY!!!
W dniu 2012-05-03 06:56, jendyk pisze:
venioo@interia.pl wrote:

masz jakies doswiadczenie w tej kwestii, czy tylko pieprzysz cos od
rzeczy, bo ci sie wydaje?


Nie potrafisz sie wyslowic bez "mocniejszych" slow?


Potrafie, ale jak ktos nie czyta ze zrozumieniem i pozniej odpisuje piszac, lekko mowiac - nieprawde, to nie mam oporow przed odpisaniem w tonacji takiej, jak zaprezentowalem wczesniej.

Wnioskujac z chamsko-zaczepnej odpowiedzi,nie zdziwilbym sie gdybys byl
ostrzyzony na lyso, mial miesisty kark i za szczt elegancji uwazal luzne
spodnie z paskami na nogawkach.
Z odpowiedzi wnioskuje ze mam do czynienia z prymitywnym organizmem np
czyms w rodzaju buraka.

Kiepsko z Twoim wnioskowaniem, zreszta tak samo jak z czytaniem ze zrozumieniem.

Mam zasade ze z "jednokomorkowym" organizmem nie wdaje sie sie w
dyskusje, wyjasnianie, w tym przypadku podstaw mechaniki samochodowej z
przyczyn j/w tez mija sie z celem.


Najpierw te podstawy poznaj, a pozniej bierz sie za ich objasnianie.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-05-02 01:02:02
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
NAPRAWIONY!!!
W dniu 2012-05-01 15:33, venioo@interia.pl pisze:
Złożyły się3 usterki do kupy, przy czym 1 - główna przyczyna, nr 2 nie
wiem czy nie spowodowany przeze mnie, a nr 3 jako następstwo długiego
postoju:

1. jak to we francuzach - zgniła elektryka, a dokładniej piny we wtyczce
do ECU
Prawdopodobnie tu była przyczyna...
2. uderzeniówka (chyba coś podłubałem w czasie sprawdzania),
Pompa paliwa nie dawała - więc i nie chciał palić...
3. zaśniedziała wtyczka od czujnika położenia wału - nie wiem czy tak od
początku awarii było czy od długiego stania na dworze.
Brak wygrzewania podczas jazdy.

Siła złego na jednego...

W każdym razie dzisiaj odpaliłem i jeździ. Teraz jeszcze rozrząd mnie
czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma
parcieje i rolki rdzewieją.

Fajnie uczciłeś pracą święto ;) - zrobiłeś sobie wtorek "czynu partyjnego" ;)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2012-05-02 01:04:46
Autor: venioo@interia.pl
NAPRAWIONY!!!
W dniu 2012-05-02 01:02, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
W każdym razie dzisiaj odpaliłem i jeździ. Teraz jeszcze rozrząd mnie
czeka, bo po 10 mies stania na dworze to chyba lepiej wymienić, bo guma
parcieje i rolki rdzewieją.

Fajnie uczciłeś pracą święto ;) - zrobiłeś sobie wtorek "czynu
partyjnego" ;)


Takie święta to niestety jedyny czas, gdy jestem w domu a nie w pracy i mogę coś porobić sensownego ;)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

p106 II - walki ciąg dalszy - brak iskry

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona