płyny do spryskiwaczy

Data: 2011-01-02 19:27:26
Autor: megrims
płyny do spryskiwaczy
Mam takie pytanie do wszystkich.

Wiemy, że płyny do spryskiwaczy kupowane na stacjach paliw
potrafią kosztować nawet i 35 PLN za 5 litrów. Gdy drogi słone
i wycieczka jest powiedzmy ponad 1000 km poza granice kraju,
to przy takiej ilości soli, jaka teraz jest na drogach UE
auto "spryskuje" ponad 1,5 litra/100 km trasy. Na taką
wycieczkę trzeba zabezpieczyć 30 litrów płynu. Biorąc pod uwagę,
że 4 litry płynu do spryskiwaczy w Niemczech na stacji paliw
potrafi kosztować 15-25 euro, to lepiej nabyć odpowiedni zapas
w naszej kochanej ojczyźnie. Płyny w różnych kerfurach, realach,
geantach i innych sieciowych hipermarketach kosztują od 5 do 10
PLN za 4 litry.

Ostatnio zaszalałem i kupiłem płyn w Praktikerze. Za 9.99 PLN
za 4 litry. Tak sobie myślę, że jak w kerfurze kosztuje 5,49
a w praktikerze 9.99 to pewnie będzie lepszy.  Zmylił mnie jeszcze
napis "zapachowy".

Powiem szczerze: tak jebie glikolem, że po prostu wyrzygać się można.

I pytanie: czy ktoś rozpoznał temat gdzie można kupić płyny
sensowne, co by nie zamarzały i nie śmierdziały masakrycznie?
Całkowicie odradzam płyny zapachowe z praktikera - porażka.

Ma ktoś jakieś inne doświadczenia?  KtĂłra sieć (kerfur/real/geant)
sprzedaje sensowne płyny. I aby nie kosztowały 35 PLN za 4 litry,
bo IMO na stacjach paliw to ostro zdzierają.

Data: 2011-01-02 15:29:31
Autor: Pszemol
płyny do spryskiwaczy
"megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> wrote in message news:ifqg2c$gd$1usenet.news.interia.pl...
[...]

To ciekawe, że w USA galon (3,8L) takiego płynu do -20F kosztuje
~dolara w supermarkecie i jakieś 2 z hakiem na stacji benzynowej...
Ładnie was tam rypią w tej Europie :-)

Można też tu kupić oryginalny koncentrat Hondy co się rozpuszcza
z wodą i butelka koncentratu z której robi się 6 litrów płynu kosztuje
jakieś niecałe $3 dolary. Honda SKU: 08798-9025
"Honda Windshield Washer Concentrate & Anti-Freeze 16oz. of fluid"

Data: 2011-01-02 23:00:41
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-02 22:29, Pszemol pisze:.
To ciekawe, że w USA galon (3,8L) takiego płynu do -20F kosztuje
~dolara w supermarkecie i jakieś 2 z hakiem na stacji benzynowej...
Ładnie was tam rypią w tej Europie :-)

To teraz jedz to jakiegos mallu i porownaj ceny ubran. Pozniej shoprite i zobacz ile kosztuje jedzenie (porownaj np. z alma24.pl). Na koniec - co juz oczywiste - wystarczy porownac ceny aut i paliwa.
W USA praktycznie wszystko jest taniej. A w stosunku do zarobkow to juz w ogole.

Data: 2011-01-03 00:09:01
Autor: Papkin
płyny do spryskiwaczy

[...]

ZTCP to on niby jest z USA, siakis polonus czy cus w ten desen.

Tak czy siak patrzylem sobie na jakas elektronike, tam wszystko maja taniej. Ru.. nas w odbyt i na wiejskiej w Warszawie i w Brukseli (ulicy nie pomne). Za paliwo placimy krocie, za auta krocie. Nic do hameryki jechac. Ale nas nie wpuszcza, wola kilku pakistanczykow co im helmut dal obywatelstwo (bo helmut wstydzic sie co zrobil wujek adolf i nie byc rasista, przyjmowac jak leci nawet jesli ahmed pochodzi w pierwszej lini od osamy).

Data: 2011-01-03 12:18:35
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-03 00:09, Papkin pisze:
[...]

Ja mieszkalem 10 lat i tez swoje widzialem. Tylko z Polakami raczej nie przebywalem.

Data: 2011-01-03 00:56:15
Autor: J.F.
płyny do spryskiwaczy
On Sun, 2 Jan 2011 15:29:31 -0600,  Pszemol wrote:
To ciekawe, że w USA galon (3,8L) takiego płynu do -20F kosztuje
~dolara w supermarkecie i jakieś 2 z hakiem na stacji benzynowej...
Ładnie was tam rypią w tej Europie :-)

Ano rypia, choc ciekaw jestem kto i kiedy.

J.

Data: 2011-01-02 18:36:23
Autor: to
płyny do spryskiwaczy
begin megrims
Ostatnio zaszalałem i kupiłem płyn w Praktikerze. Za 9.99 PLN za 4
litry. Tak sobie myślę, że jak w kerfurze kosztuje 5,49 a w praktikerze
9.99 to pewnie będzie lepszy.  Zmylił mnie jeszcze napis "zapachowy".

Chyba miałeś pecha z tym Praktikerem. Ja zawsze kupuje jak gdzieś zobaczę jakiś tani i jeszcze nie trafiłem na coś wybitnie cuchnącego.

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-02 18:42:37
Autor: Samotnik
płyny do spryskiwaczy
Dnia 02.01.2011 to <to@abc.xyz> napisał/a:
[...]

Z mojej praktyki (jeżdżę dużo niezależnie od warunków, po opadach śniegu
potrafię 'wypocić' 3l/100km - lubię czystą szybę :) to należy kupować
najtańszy i tyle. W carrefour i auchan kupuję z reguły zapas w cenach
poniżej 10zł/5l - raz na parę zakupów trafię jakąś śmierdzącą partię,
pozostałe są w miarę OK. Najważniejsze dla ekonomii to rozcieńczać wodą
kiedy temperatury są wyższe. ;) Albo pogodzić się z zasyfioną szybą.
--
Samotnik

Data: 2011-01-02 20:03:35
Autor: ąćęłńóśźż
płyny do spryskiwaczy
Ja trafiłem na jakiś błyskawicznie zamarzający na szybie, malo wypadku nie spowodowałem.
Jako tako dobre i jako tako niedrogie są w Lidlu.

-- -- -

Data: 2011-01-02 19:06:57
Autor: to
płyny do spryskiwaczy
begin ąćęłńóśźż
Ja trafiłem na jakiś błyskawicznie zamarzający na szybie, malo wypadku
nie spowodowałem. Jako tako dobre i jako tako niedrogie są w Lidlu.

Ja na taki trafiłem na stacji i kosztował 35 zł za 5 litrów (oznaczony jako zimowy). ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-02 11:20:20
Autor: tadek
płyny do spryskiwaczy
On 2 Sty, 20:06, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin ąćęłńóśźż

> [...]
> nie spowodowałem. Jako tako dobre i jako tako niedrogie są w Lidlu.

Ja na taki trafiłem na stacji i kosztował 35 zł za 5 litrów (oznaczony

w ubiegłą zimę kupiłem jakiś tani w markecie/ Globi chyba/. Napisane
na etykiecie -21stopni. Zamarzł mi w samochodzie i do najbliższego
ocieplenia nie miałem spryskiwacza. W tę zimę kupiłem Organiki płyn i
zero problemów z zamarzaniem. Biednego nie stać na tandetę

Data: 2011-01-02 19:29:52
Autor: Waldek Godel
płyny do spryskiwaczy
Dnia Sun, 2 Jan 2011 11:20:20 -0800 (PST), tadek napisał(a):

begin ąćęłńóśźż

musisz karmić tego toppostującego śmiecia i wyciągać go z szamba?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2011-01-02 19:35:45
Autor: to
płyny do spryskiwaczy
begin tadek
[...]

Może chodzi o to, że przy moim benzynowym V6 pewnie nawet woda by nie zamarzła? ;)

--
ignorance is bliss

Data: 2011-01-02 12:18:16
Autor: tadek
płyny do spryskiwaczy
On 2 Sty, 20:35, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin tadek

> [...]
> zero problemów z zamarzaniem. Biednego nie stać na tandetę

Może chodzi o to, że przy moim benzynowym V6 pewnie nawet woda by nie

zawsze  możesz spróbować

Data: 2011-01-03 10:36:52
Autor: PesTYcyD
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 20:20, tadek pisze:
[...]

Miałem to samo ;) wstawiłem auto do garażu żeby odmarzło i dolałem litr jagodzianki (denaturatu) heh wtedy dopiero zapodawało, ale muszę przyznać że najtwardszy mróz nie dawał rady takiej mieszance ;)

Data: 2011-01-03 12:00:31
Autor: ąćęłńóśźż
płyny do spryskiwaczy
Raczej drogo wychodzi?

-- -- -

Data: 2011-01-02 22:22:14
Autor: f
płyny do spryskiwaczy

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d20c5a7$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
Chyba miałeś pecha z tym Praktikerem. Ja zawsze kupuje jak gdzieś zobaczę
jakiś tani i jeszcze nie trafiłem na coś wybitnie cuchnącego.

Ja też się dałem na to nabrać. Po spryskaniu trzeba okno otworzyć, bo zdechnąć mozna od smrodu denaturatu.

Data: 2011-01-02 19:33:48
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-02 19:27, megrims pisze:
Ma ktoś jakieś inne doświadczenia? Która sieć (kerfur/real/geant)
sprzedaje sensowne płyny. I aby nie kosztowały 35 PLN za 4 litry,
bo IMO na stacjach paliw to ostro zdzierają.

Adixol 13zl/5l

http://sklep.organika.com.pl/index_pduzy.php?prid=0fa0fa568f

Jak zamawiasz za bodaj 100zl to masz wysylke za darmo i jeszcze wybierasz sobie gratis dosc fajny.

Najlepszy stosunek ceny do jakosci IMHO. W sklepach tego nie widzialem. Kiedys byl na stacjach, ale chyba byl za dobry i za tani.

Data: 2011-01-02 23:59:36
Autor: Mateusz
płyny do spryskiwaczy
On 2 Sty, 19:33, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:

[...]

Potwierdzam ! Kupiłem taki płyn na stacji Orlen za ok 15 zł/4l w
okolicach Nowego Sącza, rewelacja.

Data: 2011-01-03 11:57:27
Autor: Jarek Andrzejewski
płyny do spryskiwaczy
On Sun, 02 Jan 2011 19:33:48 +0100, neoniusz <neon@joemonster.org>
wrote:

Jak zamawiasz za bodaj 100zl to masz wysylke za darmo i jeszcze wybierasz sobie gratis dosc fajny.

120 zł, a poniżej przesyłka dość droga (35 lub 41 zł).
Można odebrać osobiście w Łodzi, ale godziny mają "nieprzyjazne
raczej" (8-14).
A gratisu nie ma, jeśli przesyłka za darmo (gratisy są, jeśli zamówi
się za kwotę z przedziału <15;80) zł --
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-01-03 12:16:41
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
A gratisu nie ma, jeśli przesyłka za darmo (gratisy są, jeśli zamówi
się za kwotę z przedziału<15;80) zł

Hm, to cos sie musialo zepsuc, bo jak zamawialem kilka miesiecy temu, to dostalem gratisa ;)

Data: 2011-01-05 21:52:35
Autor: John Doe
płyny do spryskiwaczy
On 2011-01-02, neoniusz <neon@joemonster.org> wrote:
[...]

Zerknijcie zatem do Biedronki. Płyn zimowy Aura jest robiony przez Organikę.
Nie wiem czy skład jest taki sam, ale w zeszłym roku lałem go i nie zamarzał.

--
Jarod

Data: 2011-01-02 19:40:02
Autor: Olo
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 19:27, megrims pisze:

Ma ktoś jakieś inne doświadczenia? Która sieć (kerfur/real/geant)
sprzedaje sensowne płyny. I aby nie kosztowały 35 PLN za 4 litry,
bo IMO na stacjach paliw to ostro zdzierają.

Polecam z Biedronki, zimowy 4 l koło 9 zł, nie śmierdzi i co najważniejsze nie zamarza, przynajmniej przy - 15 stopniach (więcej jeszcze nie było, więc nie wiem). Produkowany jak mnie pamięć nie myli przez Organikę Łódź - więc dosyć markowa firma a nie pana miecia w garażu jak to często jest z tym co jest w niektórych marketach.
Olo
MĂłj adres zakodowany ROT13.

Data: 2011-01-02 19:44:03
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-02 19:40, Olo pisze:
[...]

Byl. Zwal sie Aura. Byl rzeczywiscie dobry i tani - 4l za 9zl.

Od pewnego czasu w Biedronkach spotykam tylko plyn Aura Nano. Nie produkuje go juz Organika, tylko Achtel. A Achtel produkuje tez plyn "Pan Samochodzik", ktory nie cieszy sie dobra opinia.
Co do Aury Nano, to w zbiorniku nie zamarza, ale jak spryskam szybe (nawet przy -10 i wiecej st.) to po kilku sekundach robi sie na niej lod.

Ktos widzial jeszcze w Biedronce zwykla Aure, a nie Nano?

Data: 2011-01-02 22:06:52
Autor: J.F.
płyny do spryskiwaczy
On Sun, 02 Jan 2011 19:44:03 +0100,  neoniusz wrote:
Byl. Zwal sie Aura. Byl rzeczywiscie dobry i tani - 4l za 9zl.
Od pewnego czasu w Biedronkach spotykam tylko plyn Aura Nano.

A swoja droga o co to chodzi - w tesco tez jest jakis Nano - w
skladzie krzemionka. Krzemionka bardzo rozna moze byc, ale zeby miala
jakies cudowne wlasciwosci ? J.

Data: 2011-01-02 22:12:35
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-02 22:06, J.F. pisze:
[...]

Bo teraz wszystko jest nano - nanoczasteczki, kosmiczne technologie z NASA i te sprawy. Na ludzi to dziala. Ja roznicy nie zauwazylem a kupilem tylko dlatego, bo poprzednia Aura byla swietna a jej nie bylo akurat. Ale to nano okazalo sie syfem. Do -5 jest dobrze, pozniej mi zamarza na szybie.

Data: 2011-01-02 22:41:49
Autor: J.F.
p?yny do spryskiwaczy
On Sun, 02 Jan 2011 22:12:35 +0100,  neoniusz wrote:
W dniu 11-01-02 22:06, J.F. pisze:
[...]

To w tesco podstawowego skladnika mialo tyle samo "ponizej 20%", a
krzemionka chyba na zamarzanie nie wplywa ..

J.

Data: 2011-01-03 20:53:16
Autor: Big Jack
płyny do spryskiwaczy
W wiadomosci
*neoniusz* napisal(-a):

Bo teraz wszystko jest nano - nanoczasteczki, kosmiczne technologie z
NASA i te sprawy. Na ludzi to dziala.

I nikt nie pomysli o tym, ze te czasteczki nano zapychaja spryskiwacze ;)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-01-03 19:58:13
Autor: masti
płyny do spryskiwaczy
Dnia pięknego Mon, 03 Jan 2011 20:53:16 +0100 osobnik zwany Big Jack
wystukał:

napisal(-a):

Bo teraz wszystko jest nano - nanoczasteczki, kosmiczne technologie z
NASA i te sprawy. Na ludzi to dziala.

I nikt nie pomysli o tym, ze te czasteczki nano zapychaja spryskiwacze
;)

wsadzasz magnetyzer i po sprawie :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-01-02 23:19:45
Autor: Gom
płyny do spryskiwaczy
On 2 Sty, 19:44, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
[...]

Producent nadal jest ten sam. Wożę taki płyn w bagażniku: Aura Nano,
producent Organika. Opakowanie wygląda identycznie jak Adixol 4-
litrowy:
http://www.organika.com.pl/upload/imgMax/2276643f18bcdeb68c.jpg
więc istnieje szansa, że jest to dokładnie ten sam płyn.

--
Gom

Data: 2011-01-03 12:17:03
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-03 08:19, Gom pisze:
[...]

Tez mam taki w bagazniku, nawet 2 baniaczki i producentem jest Achtel ;) Widocznie sa rozne serie...

Data: 2011-01-03 12:28:17
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-03 08:19, Gom pisze:
Producent nadal jest ten sam. Wożę taki płyn w bagażniku: Aura Nano,
producent Organika.

Az poszedlem do garazu i zrobilem foto ;)

http://img831.imageshack.us/img831/2866/auranano.jpg

Mozliwe, ze czesc produkuje Achtel, a czesc Organika. Ale nalezy kupowac tylko te, produkowane przez Organike.

Data: 2011-01-03 12:26:35
Autor: Gom
płyny do spryskiwaczy
On 3 Sty, 12:28, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
Az poszedlem do garazu i zrobilem foto ;)

http://img831.imageshack.us/img831/2866/auranano.jpg

Mozliwe, ze czesc produkuje Achtel, a czesc Organika. Ale nalezy kupowac
tylko te, produkowane przez Organike.

Widać masz rację:
http://img810.imageshack.us/img810/6323/p1030291z.jpg

Z "organiki" jestem zadowolony :)

--
Gom

Data: 2011-01-03 19:52:13
Autor: Olo
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-03 12:28, neoniusz pisze:

Mozliwe, ze czesc produkuje Achtel, a czesc Organika. Ale nalezy kupowac
tylko te, produkowane przez Organike.

Bardzo możliwe, że kluczem jest miejsce zamieszkania, jak mieszkasz w na zachód i południe od Łodzi to masz z Organiki, jak Polska północna lub wschodnia to masz z Achtela. Biedrona tnie koszty i aby nie wozić przez całą Polskę pewnie zamawia tam gdzie bliżej.

Data: 2011-01-03 20:22:34
Autor: neoniusz
płyny do spryskiwaczy
W dniu 11-01-03 19:52, Olo pisze:

Bardzo moĹźliwe, Ĺźe kluczem jest miejsce zamieszkania, jak mieszkasz w na
zachód i południe od Łodzi to masz z Organiki, jak Polska północna lub
wschodnia to masz z Achtela. Biedrona tnie koszty i aby nie wozić przez
całą Polskę pewnie zamawia tam gdzie bliżej.

Krakow.

Data: 2011-01-05 00:52:02
Autor: J.F.
płyny do spryskiwaczy
On Mon, 03 Jan 2011 12:28:17 +0100,  neoniusz wrote:
W dniu 11-01-03 08:19, Gom pisze:
[...]

Wlasnie kupilem - trafilem na produkt z Organiki. Ale co warty to jeszcze nie wiem.

J.

Data: 2011-01-02 19:57:48
Autor: Tomek
płyny do spryskiwaczy
Użytkownik "megrims" napisał
I pytanie: czy ktoś rozpoznał temat gdzie można kupić płyny
sensowne, co by nie zamarzały i nie śmierdziały masakrycznie?
Całkowicie odradzam płyny zapachowe z praktikera - porażka.

Lidl
jakoś 11-12 zł za 5 litrów

Data: 2011-01-02 11:50:38
Autor: Adam Adamaszek
płyny do spryskiwaczy
On 2 Sty, 19:57, "Tomek" <WYWAL.TOqazzyTO....@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> sensowne, co by nie zamarzały i nie śmierdziały masakrycznie?
> Całkowicie odradzam płyny zapachowe z praktikera - porażka.

Bywaja w promocjach za 8.99. 5l do -21C, ladny zapach.

Jak ida duze mrozy - setka denaturatu do zbiornika.

pozdr
AA

Data: 2011-01-02 12:20:40
Autor: tadek
płyny do spryskiwaczy

 .

Jak ida duze mrozy - setka denaturatu do zbiornika.

pozdr
AA

coś Ty szkoda lepiej w szyję wlać

Data: 2011-01-03 20:47:45
Autor: Diabełson ÓÓÓ
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 20:50, Adam Adamaszek pisze:

Jak ida duze mrozy - setka denaturatu do zbiornika.

moze byc setka śpirytu salicylowego, przynajmniej nie jeb...

--
zimo, wypierdalaj musimy zająć się budowaniem boisk, a nie polityką jako
rzecze prajm ministrant RP

Data: 2011-01-03 22:08:15
Autor: Michał Baszyński
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 19:57, Tomek pisze:

Lidl
jakoś 11-12 zł za 5 litrów

IMHO się popsuł..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-01-05 10:44:41
Autor: Tadeusz
płyny do spryskiwaczy

Użytkownik "Michał Baszyński" <> napisał w wiadomości ...
W dniu 2011-01-02 19:57, Tomek pisze:

Lidl
jakoś 11-12 zł za 5 litrów

IMHO się popsuł..

zdecydowanie - teraz zamarza na szybie przy -10 st C :(

Data: 2011-01-02 20:06:26
Autor: qba
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 19:27, megrims pisze:
Ma ktoś jakieś inne doświadczenia?

fairline (makro) wyjatkowo smierdzi

Data: 2011-01-02 22:54:07
Autor: Dysiek
płyny do spryskiwaczy
fairline (makro) wyjatkowo smierdzi

O ile letni maja ok, to zimowy faktycznie MASAKRYCZNIE smierdzi - nie da sie wytrzymac w aucie, wali nawet jak sie nie pryska! Testowane w 3 autach, efekt taki sam.

Dysiek

Data: 2011-01-02 20:06:50
Autor: ąćęłńóśźż
płyny do spryskiwaczy
Ostatnio kupowałem w Czechach, w jakimś dyskoncie spożywczym, cena średnia, ale na mrozie spryskiwacze sikały słabiutkim strumieniem
jakby prostatę miały, pierwszy raz coś takiego.
W garażu już było OK.

-- -- -

> [...]
| Biorąc pod uwagę, że 4 litry płynu do spryskiwaczy w Niemczech na stacji paliw potrafi kosztować 15-25 euro, to lepiej nabyć
odpowiedni zapas w naszej kochanej ojczyĹşnie.

Data: 2011-01-02 20:20:49
Autor: P_ablo
płyny do spryskiwaczy
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:ifqg2c$gd$1usenet.news.interia.pl...

Powiem szczerze: tak jebie glikolem, że po prostu wyrzygać się można.

Gdybys sobie glikolem szybe spryskal, to przez pol dnia bys jej nie doczyscil :)
Smierdza markerem - takim samym jak w denaturacie. Ostatnio zona kupila taki w Realu - tragedia. Ja w Pl kupuje ten natanszy w Norauto i jest znosny. W niemieckich Realach idzie dostac rewelacyjny plyn za 2,5 eur - pachnie jak te najdrozsze kupowane na polskich stacjach. Ostatnio jak zaladowalem koszyk tym plynem, to niemiaszki az podchodzily i sprawdzaly czy to nie jakas mega promocja - pazerne krzyzaki ;)

--
Picasso

Data: 2011-01-02 23:18:04
Autor: Karolek
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 20:20, P_ablo pisze:
[...]

Fakt, maze sie po szybie wtedy, jednak takie tez sprzedaja.

[...]

Smierdzi markerem.
A te na glikolu sa powszechne i polecam wstepna lekture skladu przed zakupem i unikanie tych co maja w skladzie glikol.

--
Karolek

Data: 2011-01-03 00:38:38
Autor: ąćęłńóśźż
płyny do spryskiwaczy
Cholera wie czego unikać.
Mi przy jednych płynach wycieraczki skaczą nieprzyjemnie po szybie, przy innych nie.
Notatek niestety nie prowadziłem, przy których.

-- -- -

Data: 2011-01-02 20:26:21
Autor: Marcin Kiciński
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 19:27, megrims pisze:

Ma ktoś jakieś inne doświadczenia? Która sieć (kerfur/real/geant)
sprzedaje sensowne płyny. I aby nie kosztowały 35 PLN za 4 litry,
bo IMO na stacjach paliw to ostro zdzierają.

Kupiłem w Realu Autoland, cena jakieś kilkanaście złotych (nie pamiętam dokładnie), nie zamarzł na mrozie, czyści szybki ładnie i ładnie pachnie (co w zimowych płynach jest rzadkością).

Dostałem też od żony próbkę czegoś czym ona handluje, nie zamarza do -60, pachnie bardzo sympatycznie (rumem :)), ale w detalu tego nikt nie sprzedaje :(

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-01-02 20:50:28
Autor: Mario
płyny do spryskiwaczy
Kupiłem w Realu Autoland, cena jakieś kilkanaście złotych (nie pamiętam dokładnie), nie zamarzł na mrozie, czyści szybki ładnie i ładnie pachnie (co w zimowych płynach jest rzadkością).

Popieram. Wersja na lato tez jest bardzo dobra. No i mily gadzet w postacie lejka co by sobie komory silnika w niektorych modelach nie obryzgac ;)

Pzdr

Data: 2011-01-02 20:55:54
Autor: spammtrapp
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 20:50, Mario pisze:
Popieram. Wersja na lato tez jest bardzo dobra. No i mily gadzet w postacie
lejka co by sobie komory silnika w niektorych modelach nie obryzgac ;)

Na lato preferuje koncentrat. Ale na zime nie maja :)

Data: 2011-01-02 21:01:50
Autor: Borys Pogoreło
płyny do spryskiwaczy
Dnia Sun, 02 Jan 2011 19:27:26 +0100, megrims napisał(a):

i wycieczka jest powiedzmy ponad 1000 km poza granice kraju,
to przy takiej ilości soli, jaka teraz jest na drogach UE
auto "spryskuje" ponad 1,5 litra/100 km trasy.

 Rany, czy za tę wajchę od spryskiwacza ciągniesz z nudów? Bo ja nie wiem
jak można mieć takie zużycie płynu. Może zwiększ odstęp od pojazdu przed
Tobą?

 Ja zużywam mniej-więcej litr-dwa na miesiąc. A wcale nie mam brudnej szyby
i nie jeżdżę jak emeryt.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-02 20:34:34
Autor: Samotnik
płyny do spryskiwaczy
Dnia 02.01.2011 Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> napisał/a:
[...]

Wszystko zależy od tego, po jakich drogach jeździsz. Jeśli zaczniesz
jeździć z dużymi prędkościami po drogach do tego odpowiednich, to
zobaczysz, że spod poprzedzająego nawet o 100m samochodu leci taki brudny
sprej, że po wajchę sięgasz co chwilę, bo inaczej nic nie widać.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-01-02 21:49:51
Autor: Borys Pogoreło
płyny do spryskiwaczy
Dnia Sun, 2 Jan 2011 20:34:34 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

[...]

 Jeżdże po wszystkich - od przepraw po drogach lokalnych po przeloty A4. I
pytanie co rozumiesz przez duże prędkości i w jakich warunkach. Bo 180 na
suchej autostradzie a 130 na zwykłej drodze w deszczu to jakby dwa inne
światy.

 A jak leci "brudny sprej" to zwyczajnie zwiększam odstęp, jeśli nie mam
zamiaru wyprzedzać. A jeśli mam zamiar, to wyprzedzam i problem z głowy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-01-02 22:20:51
Autor: Marek P.
płyny do spryskiwaczy
A jak leci "brudny sprej" to zwyczajnie zwiększam odstęp, jeśli nie
mam zamiaru wyprzedzać. A jeśli mam zamiar, to wyprzedzam i problem z
głowy.

Dokładnie. Mi wychodzi przy niesprzyjającycg warunkach max zbiorniczek (niecałe 4l) na zbiornik paliwa (ok 700-800 km). Jeżdżę po całej Polsce.

Data: 2011-01-02 21:04:03
Autor: AL
płyny do spryskiwaczy
Borys Pogoreło pisze:
[...]

1.jezdzisz rzadko (co nie znaczy jak emeryt ;)
2.jezdzisz w warunkach, gdy akurat nie trzeba uzywac tego plynu

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-01-02 12:21:05
Autor: PJ
płyny do spryskiwaczy
ja stawiam na ksenony ze spryskiwaczami, które są uruchamiane zawsze
ze spryskiwaniem szyby :-) mi wychodzi 1L /100 km i wszyscy płaczą ze
za dużo :-)

P.

Data: 2011-01-02 20:35:42
Autor: Samotnik
płyny do spryskiwaczy
Dnia 02.01.2011 PJ <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał/a:
ja stawiam na ksenony ze spryskiwaczami, które są uruchamiane zawsze
ze spryskiwaniem szyby :-) mi wychodzi 1L /100 km i wszyscy płaczą ze
za dużo :-)

To podwaja zużycie płynu. :) Ostatnio w aucie z ksenonami zużyłem ponad 5l
płynu (przed jazdą wlałem 5l baniaczek, a coś jeszcze przedtem było) na
200km trasę. --
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2011-01-02 22:23:44
Autor: Tomasz Pyra
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 21:35, Samotnik pisze:
[...]

W moim przypadku zużycie płynu wzrosło chyba z 5x jak się przesiadłem do auta z ksenonami.

Wcześniej miałem w zwyczaju częste, ale krótkie pryśnięcie na szybę żeby wycieraczki po tym raz przejechały.

A jak wsiadłem w nowe auto każde, nawet najkrótsze pryśnięcie oznacza dwa długie siki w reflektory i z pięć automatycznych przejazdów wycieraczkami - kiedyś chyba rozbroję ten szatański automat od machania wycieraczkami.

Data: 2011-01-02 22:34:10
Autor: Axel
płyny do spryskiwaczy

"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:4d20ece0$0$2453$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A nie 3+1 (ten jeden po jakichs 20 sekundach)?
Bo ja tak mam.

--
Axel

Data: 2011-01-02 23:00:31
Autor: Tomasz Pyra
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 22:34, Axel pisze:

[...]

Chyba faktycznie przejazd wycieraczek jest "tylko" 4 razy.
I tak dużo za dużo jak dla mnie.

Jeszcze kiedyś się zapomniałem i sobie postanowiłem prysnąć raz w szybę stojąc przed przejściem. No i oczywiście dwie chmury rozpylonego płynu poszły prosto w pieszych.

Data: 2011-01-02 22:53:30
Autor: Przemek V
płyny do spryskiwaczy

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d20ece0$0$2453$65785112news.neostrada.pl...

A jak wsiadłem w nowe auto każde, nawet najkrótsze pryśnięcie oznacza dwa długie siki w reflektory

Coś masz popsute albo auto jest naprawdę idiotycznie zaprojektowane. Zawsze przy spryskiwaczach świateł sika co 5-10 długich siknięć na szybę.

W bbemce jeszcze jest tak, że krótkie siknięcie nie uruchamia wycieraczek

Data: 2011-01-02 22:57:05
Autor: Przemek V
płyny do spryskiwaczy

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomości news:4d20f3d9$0$2505$65785112news.neostrada.pl...

[...]

LOL, bbemka  = beemka

Data: 2011-01-02 23:27:30
Autor: Tomasz Pyra
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 22:53, Przemek V pisze:
[...]

W Vectrze C działa to tak, że niezależnie od czasu uruchomienia spryskiwacza idą dwa długie siki w reflektory i uruchomienie minimum czterech (jak policzył Axel) machnięć wycieraczkami.

Przez następne 2min spryskiwacze reflektorów się nie uruchamiają.
Ale po 2min już znowu to samo.

Tak - zaprojektowane to jest idiotycznie :)
Gdybym chciał w to lać drogi płyn to by mnie to kosztowało chyba tyle co paliwo.

Ale ja coś na to wykombinuje. Wstawię dodatkowy przekaźnik na obwodzie pompki reflektorów, który będzie załączany dopiero jak spryskiwacz szyby uruchomiony przez minimum 2s.
Wtedy krótkie siki mi nie będą włączać spryskiwania reflektorów.

Mam tylko nadzieje, że wszelkie self-testy mi nie oszaleją od tego.

Data: 2011-01-03 08:13:24
Autor: Seba
płyny do spryskiwaczy
Dnia Sun, 2 Jan 2011 22:53:30 +0100, Przemek V napisał(a):

Coś masz popsute albo auto jest naprawdę idiotycznie zaprojektowane. Zawsze przy spryskiwaczach świateł sika co 5-10 długich siknięć na szybę.

No niestety - u mnie psika za każdym razem, jak chcę wyczyścić szybę. A,
że te spryskiwacze na reflektory są mocno wydajne, to płyn znika w
zastraszającym tempie.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-01-03 11:59:42
Autor: ąćęłńóśźż
płyny do spryskiwaczy
Wyjąłem przekaźnik od spryskiwaczy reflektorów.
Oczywiście nie przy ksenonach.

-- -- -

Data: 2011-01-03 19:58:29
Autor: MM
płyny do spryskiwaczy
Dnia 02-01-2011 o 22:53:30 Przemek V <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna>  napisał(a):

W bbemce jeszcze jest tak, Âże krĂłtkie sikniĂŞcie nie uruchamia wycieraczek

W Punto 2 coś takiego jest ;)

Data: 2011-01-03 00:39:32
Autor: ąćęłńóśźż
płyny do spryskiwaczy
3. Nie masz spryskiwaczy reflektorów ;-))

-- -- -

Data: 2011-01-03 08:11:46
Autor: Seba
płyny do spryskiwaczy
Dnia Sun, 2 Jan 2011 21:01:50 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

 Rany, czy za tę wajchę od spryskiwacza ciągniesz z nudów? Bo ja nie wiem
jak można mieć takie zużycie płynu. Może zwiększ odstęp od pojazdu przed
Tobą?

Mi w aktualnych warunkach zbiorniczek płynu starcza na około tydzień,
dwa - kilka wyjazdów poza miasto i po płynie. Niestety - za każdym razem
jak psikam na szybę ksenony też są spryskiwane - i to powoduje takie
bezsensowne zużycie płynu.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-01-03 18:37:19
Autor: KJ Siła Słów
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 21:01, Borys Pogoreło pisze:

  Rany, czy za tę wajchę od spryskiwacza ciągniesz z nudów? Bo ja nie wiem
jak można mieć takie zużycie płynu.

Jak sa ksenony to kazde wajchniecie powoduje 2-krotne spryskanie reflektorow obok spryskania szyby. Zbiornik 4-5 litrow potrafi sie skonczyc w jedno tankowanie.

Poza tym IMO mocne pochylenie przedniej szyby - co stylisci drozszych fur preferuja od paru lat (bo to i cx lepszy i lans wiekszy) - takie pochylone szyby tez jakos szybciej traca przejrzystosc.

KJ

Data: 2011-01-04 09:01:55
Autor: Tadeusz
płyny do spryskiwaczy

Użytkownik "KJ Siła Słów" <> napisał w wiadomości ...

Jak sa ksenony to kazde wajchniecie powoduje 2-krotne spryskanie reflektorow obok spryskania szyby.

ciekawe w jakim samochodzie???
bo w normalnym ksenony to albo sam spryskujesz kiedy chcesz (Lexus)
albo odbywa się to raz na 4 - 10 spryskiwań szyby...

Data: 2011-01-04 00:08:25
Autor: Gom
płyny do spryskiwaczy
On 4 Sty, 09:01, "Tadeusz" <t...@spam-nie.onet.pl> wrote:
ciekawe w jakim samochodzie???
bo w normalnym ksenony to albo sam spryskujesz kiedy chcesz (Lexus)
albo odbywa si to raz na 4 - 10 spryskiwa szyby...

To mój jest nienormalny (c-klasa, w202) ;-)
Każde siknięcie na szyby wprawia w ruch spryski reflektorów.

--
Gom

Data: 2011-01-02 21:55:37
Autor: J.F.
płyny do spryskiwaczy
On Sun, 02 Jan 2011 19:27:26 +0100,  megrims wrote:
[...]

Jak "jebie" glikol ? Wiki podaje ze jest bez zapachu .. czysty
oczywiscie.

Glikol bywa dodawany do plynow i to mam wrazenie ze do tych lepszych. Podejrzewam ze to jeden z czynnikow powodujaczyc ze przy wiekszym
mrozie "nie zamarza na szybie".

I pytanie: czy ktoś rozpoznał temat gdzie można kupić płyny
sensowne, co by nie zamarzały i nie śmierdziały masakrycznie?

Ja mam glowne podejrzenie ze w marketach beda oszczedzac na etanolu.
Ale chyba nie - tylko trzeba patrzec czy na -22, -20 czy -17.
Taki "-22" .."zawiertosc etanolu ponizej 20%", ech, co te przepisy
zrobily z marketingiem ..

Ma ktoś jakieś inne doświadczenia?

Hm, ostatnio wlewalem tesco, albo jestem niewrazliwy albo nie
smierdzi.

J.

Data: 2011-01-02 23:00:13
Autor: RoMan Mandziejewicz
płyny do spryskiwaczy
Hello J,

Sunday, January 2, 2011, 9:55:37 PM, you wrote:

[...]

[...]

A po co etanol - leją izopropanol.

[...]

--
Best regards,

Data: 2011-01-03 00:51:05
Autor: J.F.
płyny do spryskiwaczy
On Sun, 2 Jan 2011 23:00:13 +0100,  RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J,
[...]
[...]

Mowisz ? Ja mam wrazenie ze izopropanol za drogi.
I leja etanol.

J.

Data: 2011-01-03 05:24:38
Autor: babmar
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-03 00:51, J.F. pisze:
[...]

I masz w pełni rację, glikol ,pany, to w płynach do chłodnic raczej, i to nawet dwa rodzaje, do tanich, czytaj niskiej jakości płynów spryskiwacza leją często alkohol etylowy naturalny czyt taki bimber przemysłowy i to te płyny śmierdzą. Organika dała duszy jakieś 3-4 lata temu i właśnie tak śmierdział Adixol-21, wiecej ztcw błędu tego nie powtórzyli, ja polecam Venol, jeśli jest u was dostępny wypróbujcie.

Data: 2011-01-02 23:23:24
Autor: Karolek
płyny do spryskiwaczy
W dniu 2011-01-02 21:55, J.F. pisze:

Jak "jebie" glikol ? Wiki podaje ze jest bez zapachu .. czysty
oczywiscie.

To nie glikol mu jebie.

Glikol bywa dodawany do plynow i to mam wrazenie ze do tych lepszych.
Podejrzewam ze to jeden z czynnikow powodujaczyc ze przy wiekszym
mrozie "nie zamarza na szybie".

Raczej do tych gorszych.
Glikol jest tlusty, rozmazuje sie przez to po szybie, za to jest o tyle dobry, ze nie odparowuje szybko przez co plyn dobrze spelnia wymog niezamarzalnosci.

[...]

Ja biore cokolwiek, byleby nie zawieralo glikolu i nigdy nie mam problemow z czysta szyba, czy zmarznietym plynem.

--
Karolek

Data: 2011-01-02 23:34:42
Autor: Marcin Stankiewicz
płyny do spryskiwaczy
Dnia Sun, 02 Jan 2011 19:27:26 +0100, megrims na pl.misc.samochody
napisał(a):

I pytanie: czy ktoś rozpoznał temat gdzie można kupić płyny
sensowne, co by nie zamarzały i nie śmierdziały masakrycznie?

Sonax Extreme NanoPro. 12,90 PLN za 2l koncentratu. Jak rozcieńczysz 1:1 to masz 4 litry płynu do -20. A pachnie ładnie - cytrynowo.

"Kiedy przestaje się kochać, to się nie płacze. Płacze się, kiedy ktoś
przestaje nas kochać. Carla Lane."

Data: 2011-01-04 08:58:38
Autor: Tadeusz
płyny do spryskiwaczy

Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <> napisał w wiadomości ...

Sonax Extreme NanoPro. 12,90 PLN za 2l koncentratu.

gdzie jest za tyle???? chętnie kupię
bo najtańszy taki na Allegro kosztuje 16,65 PLN...

Data: 2011-01-04 07:34:56
Autor: Pszemol
płyny do spryskiwaczy
"Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> wrote in message news:ifuk1j$2c9$1pippin.nask.net.pl...
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <> napisał w wiadomości ...

Sonax Extreme NanoPro. 12,90 PLN za 2l koncentratu.

gdzie jest za tyle???? chętnie kupię
bo najtańszy taki na Allegro kosztuje 16,65 PLN...

Mówicie o tym?
SONAX Xtreme Clear view 1:100 Concentrate NanoPro
To jest płyn na lato...

Data: 2011-01-04 14:49:15
Autor: Marcin Stankiewicz
płyny do spryskiwaczy
Dnia Tue, 4 Jan 2011 07:34:56 -0600, Pszemol na pl.misc.samochody napisał(a):

[...]

Nie. Mówimy o tym :

http://www.sonax-polska.pl/p,sonax_xtreme_zimowy_plyn_do_spryskiwaczy___koncentrat,210,36.html

Co do ceny to lekko przesadziłem ;-) Wydawało mi się, że jest tańszy - rzeczywiście płaciłem za niego coś koło 17 PLN.

"Droga urzędowa: Trakt akt. Fangrat Tadeusz"

Data: 2011-01-07 13:00:30
Autor: Pszemol
płyny do spryskiwaczy
"Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> wrote in message news:9vfrlil2odsx$.1wbqizj850gzo$.dlg40tude.net...
[...]

Ciekawe czy to ten sam myk co w amerykańskim RainX.

Data: 2011-01-03 11:53:02
Autor: Andrzej Lawa
płyny do spryskiwaczy
W dniu 02.01.2011 19:27, megrims pisze:

[...]

Cóż, nie napisali JAKI to będzie zapach ;)

Ten masz aromatyzowany glikolem ;->

Smród jak smród - gorzej, że póki wnętrze się nie rozgrzeje (a od niego
szyby) to ma paskudną tendencję do zamarzania na szybie.

płyny do spryskiwaczy