płyta czyszcząca CD/DVD - czy warto?

Data: 2012-01-17 00:50:32
Autor: Santana
płyta czyszcząca CD/DVD - czy warto?

Użytkownik "Szyk" <szyk100@o2.pl> napisał w wiadomości news:jf22od$cr2$1mx1.internetia.pl...
Witam

Mam problem z dwoma nagrywarkami DVD-RW firmy LG. Nie dają się czytać płyty CD, są też problemy z nagrywaniem płyt CD-RW. Z płytami DVD jest na razie ok. Wiem, że do czytania płyt CD używają one innej diody niż do DVD. Więc podejrzewam, że coś na torze lasera CD się zabrudziło. Nie wiem czy te nagrywarki mają funkcję samoczyszczenia (nie wiem czy to się podaje w specyfikacji, ale jeśli tak, to mogę ustalić dokładne oznaczenia tych nagrywarek DVD). Wiem że tor lasera w nagrywarce jest znacznie dłuższy niż to co jest w stanie wyczyścić płyta czyszcząca. Stąd moje pytanie:
Czy zakup płyty czyszczącej CD i DVD ma sens?

IMHO nie ma sensu i szkoda kasy.

płyta czyszcząca CD/DVD - czy warto?