płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie

Data: 2012-07-21 01:36:42
Autor: BQB
płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie
Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3, miała tylko jeden feler - tylko 3 sztuki USB 3.0
Co innego byście polecili? Na tym kompie będą głównie działać wirtualizacje oraz gry.
Procek i7 2600k, obudowa Antec P280, zasilacz NZXT HALE90-650-M, dysk Hitachi DK5SAD300 3T (za jakieś 2-3 miesiące dojdzie jeszcze SSD), grafika HD3870 (za jakieś 2-3 miesiące zostanie wymieniona na coś w stylu HD7850 lub 70) - to wszystko już jest.
Pamięci chciałbym w sumie 16GB - ale jakie, aby nie przeszkadzały chłodzeniu.
Chłodzenie jakie - ale by nie przeszkadzało pamięciom.

Budżet na płytę + pamięć + chłodzenie 1500zł brutto.
Będę oczywiście podkręcać. W tym Asusie podanym na początku działanie systemu przełącza się na grafikę z procesora, jak jest małe obciążenie układu graficznego i to samo chciałbym aby funkcjonowało na tej płycie, którą mi polecicie.

Data: 2012-07-21 06:36:59
Autor: Dawid
W dniu 2012-07-21 01:36, BQB pisze:

[...]

Tak tylko z czystej ciekawości.Jeżeli mam kabel z monitora podpięty do karty graficznej i nastąpi przełączenie na grafikę z procesora, to jak sygnał dociera do monitora, gniazdo grafiki z procka jest na płycie głównej?
Pozdrawiam

Data: 2012-07-25 15:46:14
Autor: Jaskiniowiec
p³yta g³ówna pod i7 1155 + pamiêci + ch³od zenie
W dniu 21.07.2012 o 06:36 Dawid <xxx@neostada.pl> pisze:

Bêdê oczywi¶cie podkrêcaæ. W tym Asusie podanym na pocz±tku dzia³anie
systemu prze³±cza siê na grafikê z procesora, jak jest ma³e obci±¿enie
uk³adu graficznego i to samo chcia³bym aby funkcjonowa³o na tej p³ycie,
któr± mi polecicie.

Tak tylko z czystej ciekawo¶ci.Je¿eli mam kabel z monitora podpiêty do  karty graficznej i nast±pi prze³±czenie na grafikê z procesora, to jak  sygna³ dociera do monitora, gniazdo grafiki z procka jest na p³ycie  g³ównej?
Pozdrawiam

Hint: Lucid Virtu

Data: 2012-07-21 10:24:06
Autor: JDX
On 2012-07-21 01:36, BQB wrote:
Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3, miała tylko jeden
feler - tylko 3 sztuki USB 3.0
No ja tam na polskiej stronie producenta w specyfikacji tej płyty widzę,
że ma ona 4 (cztery) porty USB3. I jeśli chodzi o Asusa i Z68 to chyba
wszystkie oprócz Maximusa IV Extreme mają po 4 porty. Wspomniany Maximus
ma 8.

BTW. Osobiście tak jakoś nie widzę potrzeby posiadania więcej niż 4
portów USB3 - dwa do HDD, jeden do szybkiego pendrive'a i jeszcze jeden
w zapasie zostaje. A do reszty gadżetów które przychodzą mi do głowy
spokojnie USB2 wystarczy.

Data: 2012-07-21 13:59:36
Autor: Chris
płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie
W dniu 2012-07-21 01:36, BQB pisze:

> PÅ‚yta

ASROCK Fatal1ty Z77 Professional Intel Z77 LGA 1155 (3xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE)

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty%20Z77%20Professional&cat=Specifications

I masz 6 x USB3.0 na płycie

W 900zł się zmieścisz bez problemu

Pamięci chciałbym w sumie 16GB - ale jakie, aby nie przeszkadzały
chłodzeniu.

KINGSTON HyperX KHX1600C9D3X2K2/8GX

x2 co da nam 16GB w cenie ok 400zł

Chłodzenie jakie - ale by nie przeszkadzało pamięciom.

Może coś z tego ??

http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-cooler/ninja-3-rev-b.html
Cena ok 180-200zł
http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=416
Cena ok 200-220zł

Budżet na płytę + pamięć + chłodzenie 1500zł brutto.

I o ile się nie pomyliłem to masz zestaw za 1500zł

--
www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

Data: 2012-07-21 16:32:14
Autor: JoteR
"BQB" napisał:

Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3,
miała tylko jeden feler - tylko 3 sztuki USB 3.0

Było kupić w polskiej dystrybucji - miałbyś 4 sztuki, 2 gniazda na płycie i 2 na śledziu bądź panelu:
http://pl.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z68V_PROGEN3/#specifications
Chyba, że to też za mało do, cytuję: "wirtualizacji oraz gier".

Co innego byście polecili?

Ale ile tych gniazd potrzebujesz, bo w końcu nie napisałeś?

JoteR

Data: 2012-07-22 01:06:45
Autor: BQB
płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie
W dniu 2012-07-21 01:36, BQB pisze:
Początkowo niemal kupiłem już Asus P8Z68-V PRO/GEN3, miała tylko jeden
feler - tylko 3 sztuki USB 3.0

Nie poprawnie się wyraziłem - chodziło mi o USB 3.0 podłączane pod przedni panel.
Tych USB potrzebujÄ™ 4 sztuki.

Data: 2012-07-22 10:21:39
Autor: JDX
On 2012-07-22 01:06, BQB wrote:
[....]
Nie poprawnie się wyraziłem - chodziło mi o USB 3.0 podłączane pod
przedni panel.
Tych USB potrzebujÄ™ 4 sztuki.
Czyli chcesz mieć 4 gniazda USB3 umieszczone gdzieś "na środku" płyty
(tzn. nie wyprowadzone na tylni panel) aby móc "wyciągnąć" je kablem na
przedni panel obudowy? No to chyba tylko Maximus V Extreme na Z77. Tylko
że sama płyta kosztuje pewnie z 1,5kzł...

Data: 2012-07-24 23:15:36
Autor: Jaskiniowiec
p³yta g³ówna pod i7 1155 + pamiêci + ch³od zenie
W dniu 21.07.2012 o 01:36 BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> pisze:

Pocz±tkowo niemal kupi³em ju¿ Asus P8Z68-V PRO/GEN3, mia³a tylko jeden  feler - tylko 3 sztuki USB 3.0
Co innego by¶cie polecili? Na tym kompie bêd± g³ównie dzia³aæ  wirtualizacje oraz gry.
Procek i7 2600k, obudowa Antec P280, zasilacz NZXT HALE90-650-M, dysk  Hitachi DK5SAD300 3T (za jakie¶ 2-3 miesi±ce dojdzie jeszcze SSD),  grafika HD3870 (za jakie¶ 2-3 miesi±ce zostanie wymieniona na co¶ w  stylu HD7850 lub 70) - to wszystko ju¿ jest.
Pamiêci chcia³bym w sumie 16GB - ale jakie, aby nie przeszkadza³y  ch³odzeniu.
Ch³odzenie jakie - ale by nie przeszkadza³o pamiêciom.

Bud¿et na p³ytê + pamiêæ + ch³odzenie 1500z³ brutto.
[...]

Do wirtualiacji unikaj serii K! Te wersje sa okrojone!!! i do  wirtualizacji srednio sie nadaja (chyba ze chcesz bawic sie w VirtualBox,  tudziez VirtualPC, to mozesz nawet na Celeronie sie pobawic) Poza tym,  zamiast i7 rozejrzyj sie za jakims Xeon-em E3. Sa ciutke tansze niz i7 a  maja to samo co i7, a nawet ciutke wiecej.

Z plyt faktycznie polecam ASRock. Ten producent ma swietne wsparcie do  wirtualizacji (jako jeden z nielicznych mial na Z68 wsparcie vt-d [1]), w  przeciwienstwie do Asus-a (ten pakowal to jedynie do serwerowych plyt) czy  GB.

Pamieci... tu, za namowa kolegow z grupy, kupilem Kingstony (4x4G), ale  dzisiaj wzialbym doplacil te kilka zl i poszukalbym czegos bardziej  energooszczednego i/lub szybszego (wazne! koniecznie z radiatorami - u  mnie w maszynie RAM to najcieplejsze elementy ;) ).

1) Poczytaj o vt-d i nie myl z vt-x ;) U siebie "witualizuje" na ESX w ten  sposob 2GPU - super sprawa chociazby do gier ;)

Data: 2012-07-24 23:22:14
Autor: BQB
W dniu 2012-07-24 23:15, Jaskiniowiec pisze:

Do wirtualiacji unikaj serii K! Te wersje sa okrojone!!! i do
wirtualizacji srednio sie nadaja (chyba ze chcesz bawic sie w
VirtualBox, tudziez VirtualPC, to mozesz nawet na Celeronie sie pobawic)

Procesor ju¿ kupiony jaki¶ czas temu, bo nie s±dzi³em, ¿e s± zwyk³e p³yty które vt-d obs³uguj±, na stronie intela czyta³em, ¿e Z68 nie obs³uguje vt-d, tylko niektóre chipsety w drogich p³ytach, które opcje podkrêcania maj± mocno okrojone.

[...]

A jaki¶ konkretny model mo¿esz podaæ?

[...]

W³a¶nie ja chcê z radiatorami, tylko jakie ch³odzenie i jakie pamiêci, aby jedno drugiemu nie przeszkadza³o.

Data: 2012-07-25 01:30:27
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 24.07.2012 o 23:22 BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> pisze:

[...]

Jak masz okazje wymienic, to zrob to.

[...]

Ja wybralem Z68 Extreme3 Gen3, bo akurat na moje potrzeby byla idealna (a  raczej dobry stosunek ceny do mozliwosci ;) wobec drozszych i bardziej  wypasionych), ale wszystkie Z68 od ASRock maja wsparcie vt-d. Poza tym,  niedawno wymienilem Xeon E3 1235 na Xeon E3v2 1245 i wystarczylo tylko  zrobic upgrade BIOS. W Twoim przypadku mozesz rozejrzec sie za czyms na  Z77 z oferty ASRock. Wspieraja vt-d bez zadnych problemow (sprawdzone u  klienta, ktoremu niedawno to montowalem i wirtualizowalem biuro) no i maja  juz USB3 od Intela, a u mnie jest jakis chip NEC-a, ktorego ESX nie  wykrywal i trzeba bylo kombinowac... Mi sie nie chcialo i puscilem to  bezposrednio do wirtualizowanego Windowsa poprzez VT-d i tam  zainstalowalem stery ;)

Jednakze z prockiem serii K vt-d u Ciebie nie zadziala. Ta seria prockow  jest wykastrowana z tej funkcjonalnosci. Podobnie kilka innych bajerow  wykastrowali z K. Albo bajery, albo bajer w postaci krecenia procka...

Musisz zerknac na http://ark.intel.com/ i porownac sobie, co poszczegolne  procki maja, bo przy wirtualizacji to dosyc wazne.

[...]

Tego juz Ci nie powiem, bo mi zalezalo na stabilnosci, a te Kingstony,  ktore kupilem, byly referencyjne na stronach ASRock i (w dniu zakupu) w  miare tanie... Przyznam, ze nie sa zle, ale w sieci wyczytalem, ze mogloby  byc jeszcze lepiej, gdybym dolozyl ~100zl ;) jednakze na razie sie tym nie  przejmuje, bo w przyszlosci mam zamiar to opchnac i kupic 4x8G.

Chlodzenie procka mam standardowe od Intela. W srodku budy 5xhdd +  2xRadeon (mi wystarczyly slabe modele z pasywnym chlodzeniem) + ZASILACZ  FORTRON FSP650-80EGN 90+ GOLD + kilka urzadzen na USB + karta sieciowa 4P  + karta DV. Wszystko to chodzi na normalnym chlodzeniu + dwa male wiatraki  z przodu, aczkolwiek wiele nie daja i chyba je wylacze, bo po otworzeniu  budy, wcale cieplo nie jest ;) nawet w te upaly...

PS. Jesli nie bedziesz mogl wymienic procka, to ratuje Cie jeszcze  instalacja Win Svr 2k8 R2 + Hype-V lub nowsze.
Gry bedziesz mogl uruchamiac bezposrednio na Windowsie (jesli dadza sie  zainstalowac na serwerze, bo nie kazde chca), bo system bedzie mial  bezposredni dostep do wydajnego GPU, a reszte zwirtualizujesz, ale (!)  Hyper-V nie obsluguje vt-d, przez co wirtualizowane systemy nie beda mialy  bezposredniego dostepu do sprzetu, wiec to bedzie taka proteza. No i  trzeba bedzie co 180 dni reinstalowac "triala" ;) Ew zamiast Win Svr  mozesz dac 7 i bawic sie VirtualBoksem... W sumie na jedno wyjdzie... ;)

Data: 2012-07-25 15:50:05
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Wed, 25 Jul 2012 01:30:27 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

[...]

A czego konkretnie nie da sie zrobic w dziedzinie wirtualizacji majac proca
w wersji K? Co konkretnie daje Vt-d?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-07-25 16:01:31
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 25.07.2012 o 15:50 R.e.m.e.K <go@dev.null> pisze:

[...]

Tego, ze vt-d przekazuje sprzet bezposrednio do systemu goscia. Bez tego  mozesz owszem wirtualizowac, ale do goscia przekazesz jedynie sprzet USB,  a np. k. grafiki juz nie, tudziez kontrolera, albo k. muzycznej/sieciowej  itd.

Autor watku chce miec jednoczesnie wirtualizacje (czyli mam na mysli cos  bardziej ambitnego) i jednoczesnie sobie pograc, wiec w jego przypadku  vt-d jest wskazane.

Po reszte odsylam do google ;) Hint: IOMMU, VT-d, Virtualization  Technology for Directed I/O...

Data: 2012-07-25 15:53:40
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 25.07.2012 o 01:30 Jaskiniowiec <jaskinia@pl.pl> pisze:
W³a¶nie ja chcê z radiatorami, tylko jakie ch³odzenie i jakie pamiêci,  aby jedno drugiemu nie przeszkadza³o.

Polecam zerknac ta ta bude:

FRACTAL DESIGN CORE 3000

Montowalem toto na poczatku lipca (w te najbardziej upalne dni) i naprawde  wieje chlod o niej ;) W dodatku swietnie wykonana i nie az tak strasznie  droga. Lepsze to, niz jakies wypasne niewiadomo co na procku, bo chlodzi  caly zestaw.

Data: 2012-07-25 20:55:38
Autor: BQB
W dniu 2012-07-25 15:53, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Obudowê ju¿ mam, jest wymieniona w pierwszym po¶cie :P
S±dzisz, ¿e ta któr± mam, bêdzie gorsza od tej wymienionej przez Ciebie?

Data: 2012-07-25 22:13:35
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 25.07.2012 o 20:55 BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> pisze:

[...]

Aj, faktycznie, nie zauwazylem :) Mysle, ze sa to bardzo podobne do siebie  budy i powinienes byc zadowolony :)

Data: 2012-07-25 15:33:49
Autor: Dawid
W dniu 2012-07-24 23:22, BQB pisze:

W³a¶nie ja chcê z radiatorami, tylko jakie ch³odzenie i jakie pamiêci,
aby jedno drugiemu nie przeszkadza³o.

Bierz to
http://www.ceneo.pl/10661505
Naprawdê szybkie i ch³odne, bêdziesz zadowolony.

Data: 2012-07-25 21:02:41
Autor: BQB
W dniu 2012-07-25 15:33, Dawid pisze:
[...]

G.SKILL DDR3 8GB 1333MHz - nie lepiej o wiêkszej czêstotliwo¶ci, zw³aszcza, ¿e chcê podkrêcaæ?
Np takie: http://www.ceneo.pl/15465311s G.SKILL DDR3 8 GB 1600MHz, b±d¼ takie: http://www.ceneo.pl/13545706s G.SKILL RIPJAWS X 8GB (2x4GB) DDR3 1600MHZ CL7 ?

Data: 2012-07-25 08:50:24
Autor: Chris
p³yta g³ówna pod i7 1155 + pamiêci + ch³odzenie
Jaskiniowiec nabazgra³(a):

[...]

Te kupi³e¶ co poleca³em czy co¶ szybszego ??

www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2012-07-25 15:38:29
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 25.07.2012 o 08:50 Chris <spam@spam.net> pisze:

[...]

Tak, to KHX1600C9D3X2K2/8GX. Na tamte czasy (marzec) byl to dobry i tani  wybor. Dzisiaj jednak mozna znalezc znacznie lepsze i mniej pradozerne, z  lepszym chlodzeniem, a przy pracy 24h/dobe ma to znaczenie ;)

Fakt faktem, nie ma co podkrecac pamieci, bo zysk i tak mikroskopijny.  Lepiej starac sie dobierac takie, ktore moga pracowac z mniejszym  napieciem, by zbytnio sie nie nagrzewaly...

Data: 2012-07-25 22:32:47
Autor: Chris
W dniu 2012-07-25 15:38, Jaskiniowiec pisze:
[...]

U mnie te pamiêci + 2500k + asrock  pracuj± 365 dni w roku non-stop chyba ¿e pr±du braknie bo z 4 UPS-ów okaza³o siê ¿e ¿aden nie dzia³a :)

--
www.bezwypadkowy.net - sprawd¼ auto i zobacz jego historiê na forum.
www.automo.pl - sprawd¼ od rêki po VIN historiê, wyposa¿enie auta.

Data: 2012-07-25 22:48:09
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 25.07.2012 o 22:32 Chris <spam@spam.de> pisze:

[...]

Przecie nie twierdze, ze nie dzialaja ;) Dzialaja i klopotow z nimi nie  mam (poza niedawnym, gdy wymienialem procka, ale to wina plyty, gdzie za  mocno docisnalem procka, przez co jeden bank nie dzialal). Aczkolwiek  dobrze by bylo, gdyby jednak mniej pradu pobieraly te ram-y ;)

Data: 2012-07-25 23:03:13
Autor: Chris
W dniu 2012-07-25 22:48, Jaskiniowiec pisze:
[...]

Ciesz siê ¿e nie masz p³yty Asusa bo tam czêsto problemy ze stabilno¶ci± systemu znika³y jak siê podnios³o napiêcie dla pamiêci a co za tym idzie wiêksze zu¿ycie energii i wiêksze grzanie :)

Data: 2012-07-30 22:17:15
Autor: yorgus
p³yta g³ówna pod i7 1155 + pamiêci + ch³odzenie
Dnia Wed, 25 Jul 2012 15:38:29 +0200, Jaskiniowiec <jaskinia@pl.pl> napisa³:
[...]

to zalezy co robisz, przepustowosc pamieci ma kluczowe znaczenie jak
uzywasz wszystkich rdzeni i liczysz jakas numeryke (cos co uzywa algebry liniowej).
Do kodowania wideo czy do grania to jednak tak jak piszesz nie ma znaczenia.

--
pozdrawia
yorgus

Data: 2012-07-31 01:24:46
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 31.07.2012 o 00:17 yorgus <yorgus@terramail.pl> pisze:

[...]

Zauwaz, ze wraz ze wzrostem zegara, rosnie tez liczba cykli.

Zgadzam sie jednak, ze tam, gdzie licza sie nawet mikrosekundy i zadan  jest duzo, tam bedzie mialo to sens, bo przyrost mocy na poziomie 3% da  sie juz zauwazalnie odczuc. W domu jednak nie zauwazysz roznicy  kilkuprocentowej (chyba ze w benchmarkach cyferki). Nawet jesli roznica  jest kilkunastoprocentowa, w rzeczywistosci w wiekszosci typowych zadan  jest raptem kilkusekundowa. Warto za to przeplacac? Mysle, ze lepiej  oszczedzac energie ;)

--
W³adza wie co mówi. Jak mówi ¿e zabierze, to zabierze. A jak mówi ¿e da,  to mówi.

Data: 2012-07-31 20:57:06
Autor: yorgus
p³yta g³ówna pod i7 1155 + pamiêci + ch³odzenie
Dnia Tue, 31 Jul 2012 01:24:46 +0200, Jaskiniowiec <jaskinia@pl.pl> napisa³:
[...]

Tam gdzie cos uzywa lapacka (np w postaci mkl) tam przepustowosc ma
na ogol fundamentalne znaczenie. Poza zastosowaniami stricte naukowymi uzywaja tego np. programy inzynierskie (np tam gdzie uzywa sie MES) i wtedy roznica miedzy pamiecia single channel a dual channel moze byc rzedzu +30-40% jak uzywasz wszystkich rdzeni. Tzn tego rzedu jest
roznica dla procedury DGESV z mkl/lapack gdy sie ma pamiec w trybie
single/ dual channel i uzywa wszystkich rdzeni (sprawdzilem na i7 2600k).
DGESV to LU dekompowyzcja czyli wlasciwie rozwiazyanie ukladow rownan,
tego typu problemy wystepuja w wielu programach  CADowskich i innych.

--
pozdrawia
yorgus

płyta główna pod i7 1155 + pamięci + chłodzenie