płyta obsługująca flopa 5,25"

Data: 2014-11-07 19:50:11
Autor: platformowe głupki
płyta obsługująca flopa 5,25"
Ktoś ma może numerek jakieś w miarę nowoczesnej płyty z obsługą flopa 5,25"? gdzie i jak to można namierzyć? gdzie znaleźć taką informację?

Data: 2014-11-07 20:25:00
Autor: \(c\)RaSz
płyta obsługująca flopa 5,25"

Użytkownik "platformowe głupki" <NOSPAM_testowanije@go2.pl>
napisał w news:m3j495$170$2node2.news.atman.pl...
: Ktoś ma może numerek jakieś w miarę nowoczesnej płyty z obsługą flopa
: 5,25"? gdzie i jak to można namierzyć? gdzie znaleźć taką informację?

Hmm, czy waść zaczniesz zadawać sobie choćby minimum trudu, i zanim o coś spytasz zapracowanych (zapewne) grupowiczów — chwilkę pomyślisz SAMODZIELNIE? O tym, czy płyta, którą masz w ręku, obsługuje dużego flopa, przekonasz się zaglądając do BIOSu, i próbując, czy ma tam możliwość wyboru takiego flopa. Ale... ale tak jakoś mi się wydaje, że jeśli weźmiesz dowolną, nawet i najnowszą, to nie powinno z tym być kłopotów...

--
  ____________________________

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
i wyzyskiwanych... przybywa!

Data: 2014-11-07 20:31:07
Autor: platformowe głupki
płyta obsługująca flopa 5,25"
i tu się mylisz, modne i oczekiwane poparciem jest to, żeby now płyty obsługiwały maks 1 floppa i to 3,5...

Data: 2014-11-07 22:46:59
Autor: \(c\)RaSz

napisał w wiadomości news:m3j6lt$3st$1node2.news.atman.pl ...

:i tu się mylisz, modne i oczekiwane poparciem jest to, żeby now płyty
: obsługiwały maks 1 floppa i to 3,5...

1. Nie wiem, z jakiego programu korzystasz, do pisania "na grupy", ale jest zwyczaj, aby pozostawała tzw. "wrotka", pozwalająca się zorientować, KOMU do licha, i na co — odpowiadasz. A u Ciebie ani śladu tej informacji...

2. A co do flopa, to onegdaj, gdy to jeszcze robiło się zworkami, wsadziłem dodatkowego flopa i jakoś bez gmerania w niczym — chodził. Zaś co do "modne i oczekiwane poparciem" — to jakoś nie wydaje mi się, aby zmieniano coś w kościach, które to obsługiwały dawniej, bo po co poprawiać całkiem sprawny układ. Wypróbuj na jakiejś płycie, która skromnie się przyznaje tylko do obsługi kieszeni 3,5" — po czym daj znać, jakie były efekty.

--
____________________________

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porzÄ…dku dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
Tylko niesterowany, w peÅ‚ni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2014-11-08 11:43:41
Autor: knrdz
W dniu 2014-11-07 o 22:46, (c)RaSz pisze:

[...]

"Uczył Marcin Marcina". Przyjęte jest, że cytowaną linię zaczyna się znakiem ">", a nie ":". Sygnatura powinna mieć maksymalnie 4 linie (do 80 znaków). Twoja ma 7.

Data: 2014-11-08 07:08:57
Autor: Pszemol
"(c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> wrote in message news:545d1c90$0$18082$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mylisz się. Większość współczesnych płyt nie ma już ani złączy IDE
ani złączy do Floppa. Jeśli znajdziesz jeszcze w miarę nie sędziwą
płytę główną w jakimś zakurzonym magazynie sprzed 5-7 lat
która dziwnym trafem będzie mieć złącze do floppa to z pewnością
będzie to flopp 3.5" a nie 5.25".

Ale nie jest tak źle - wystarczy płyta która obsłuży dowolnego floppa
bo kabelek (a raczej gniazdo na płycie) jest takie samo dla 3.5 jak
i do 5.25 a różni się tylko gniazdo na stacji dysków (dla 5.25" jest
krawędziówka) to napęd dla floppów 5.25 pójdzie w takim gnieździe
nawet jak w BIOSie masz wybrany zły typ floppa, np. 1.44Mb.
Dlaczego? Ano dlatego że współczesne systemy operacyjne (jak
64-bitowe Windows 7 czy 8) nie używają BIOSa do obsługi floppa
tylko same go sobie obsługują.

Piszę z własnego doświadczenia - mam peceta do dyspozycji
sprzed 7 lat, płyta ma gniazdo do floppa ale w BIOSie da się
ustawić jedynie 1.44 lub 720 (czyli tylko floppy "nowe", 3.5")
a jednak jak niedawno przywiozłem od mamy ze strychu parę
starych dyskietego 5.25" i podłączyłem do tej płyty stary napęd
5.25" to większość dyskietek markowych (Verbatim) odczytała
się bez problemów mimo że były zapisane w latach 1988-1994.
Wszystkie nonamy, i jakieś kolorowe koszulki - okazały się nieżywe.

Data: 2014-11-07 20:26:22
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 07 Nov 2014 19:50:11 +0100, platformowe głupki napisał(a):

Ktoś ma może numerek jakieś w miarę nowoczesnej płyty z obsługą flopa 5,25"? gdzie i jak to można namierzyć? gdzie znaleźć taką informację?

Twoj stary mial floppa jak cie robil, jego pytaj, choc moze nie jest taki nowoczesny

--
pozdro
R.e.m.e.K

płyta obsługująca flopa 5,25"