pad dysku i jaki zasilacz

Data: 2009-08-11 17:46:04
Autor: identyfikator: 20040501
pad dysku i jaki zasilacz
wczoraj nagle ni z tego ni z owego mój dysk samsung 80gb zaczął stukać głowicą... czy Ktoś miał taki przypadek? da się jeszcze odratować dane? jak myślicie padł sam z siebie czy może padł zasilacz i podaje złe napięcie na dysk? (płyta na tym zasilaczu wstaje)

no i co sądzicie o zasilaczu: Chieftec GPS-350BB-101L 350W? kusi mnie, ale co znajdę to same nieprzychylne opinie, a to się wyłącza a to coś tam, a to zimne luty itp...

Data: 2009-08-12 11:40:28
Autor: Doxent
pad dysku i jaki zasilacz

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w wiadomości news:h5s4ap$o6b$1nemesis.news.neostrada.pl...
wczoraj nagle ni z tego ni z owego mój dysk samsung 80gb zaczął stukać głowicą... czy Ktoś miał taki przypadek? da się jeszcze odratować dane? jak

Takie przypadki to u mnie w okolicy codzienność a dysk padnie prawie każdy. Czasem 18 lat a czasem 2 miesiące nówka. Tylko przeraża ta ilość nowych dysków które lubią zjechać do bazy z często bardzo ważnymi danymi. Jedyne wyjście to regularny backup.
Dane odzyskać da się prawie zawsze, często tylko w specjalistycznej firmie, ewentualnie poszukaj na allegro usługi odzyskiwania danych. Koszt może być bardzo wysoki i przekroczy wartość 1.5 TB dysku wielokrotnie więc nie wiadomo czy opłaca się je odzyskiwać. Jak to zdjęcia z wakacji czy mp3 to można sobie podarować, gorzej jak np są to dane z płatnika albo innego programu księgowego.

myślicie padł sam z siebie czy może padł zasilacz i podaje złe napięcie na dysk? (płyta na tym zasilaczu wstaje)

jedyna metoda to podłączyć dysk do innego komputera i zobaczyć jak się zachowuje. Jeżeli jest wykrywany przez bios to szanse na samodzielne odzyskanie danych wzrastają znacznie. Dyski bardzo często wykazują takie symptomy od luzów na wtyczce zasilania typu molex. Czasem pomaga poprawienie styków przez dociśnięcie cienkim śrubokrętem blaszek i dysk działa nadal sprawnie.

no i co sądzicie o zasilaczu: Chieftec GPS-350BB-101L 350W? kusi mnie, ale co znajdę to same nieprzychylne opinie, a to się wyłącza a to coś tam, a to zimne luty itp...

Chiefteki padają tak jak każde, powiedziałbym że nawet częściej niż Modecomy czy Codegeny. W końcu to wszysto produkty z dalekiego wschodu. Z tym że te drugie łatwiej naprawić. Jedyna różnica na korzyść Chiefteków to lepsze parametry napięć.

Data: 2009-08-12 11:52:51
Autor: Robson
pad dysku i jaki zasilacz
Czasem 18 lat a czasem 2 miesiące nówka. Tylko przeraża ta ilość nowych
Chyba troche przegiales z tym "18 lat" ;)

Data: 2009-08-12 12:14:34
Autor: Doxent
pad dysku i jaki zasilacz

Użytkownik "Robson" <albercik@z.pl> napisał w wiadomości news:h5u3da$gim$1news.onet.pl...
Czasem 18 lat a czasem 2 miesiące nówka. Tylko przeraża ta ilość nowych
Chyba troche przegiales z tym "18 lat" ;)

mam kilka działąjących Seagate 40MB (tak nie GB) rok produkcji 1991. Widziałem nawet kompa w obsłudze myjni do wypisywania faktur z dyskiem Seagate 5.25 cala MFM 32 MB na dosie 3.30. Rocznik bodaj 1989. Obudowa komputera AT otwierana na przyciski z boków. Całość o dziwo działa do tej pory. Ciekawe tylko jak długo jeszcze.

Data: 2009-08-13 09:33:30
Autor: Robson
pad dysku i jaki zasilacz

[...]

No chyba ze ciagle dzialajace ;). Moj seagate 40MB, na korym mam swoja prace magisterska, stoi grzecznie na polce. ale ma "tylko" 16 lat i jest na emeryturze.

pad dysku i jaki zasilacz