padające łożyska w kole

Data: 2010-11-11 00:02:39
Autor: M1SLQ
padające łożyska w kole
Co może być przyczyną niezwykle szybkiego zużywania się łożyska (lewy przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

Pozdrawiam

Data: 2010-11-11 00:10:12
Autor: Bucz
padające łożyska w kole
M1SLQ pisze:
Co może być przyczyną niezwykle szybkiego zużywania się łożyska (lewy przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

zakladanie lozysk niskiej jakosci?

--
Bucz

Data: 2010-11-11 01:38:31
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
padające łożyska w kole
W dniu 2010-11-11 00:02, M1SLQ pisze:
Co może być przyczyną niezwykle szybkiego zużywania się łożyska (lewy
przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko
to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

Mechanik ?

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-11-11 02:39:11
Autor: Sylwester Łazar
padające łożyska w kole
[...]

Wydaje mi się, że odpowiedź będzie dostępna po tym, jak kolega przedstawi
film
z procesu nakładania łożyska na zwrotnicę, przez mechanika wyposażonego w
młot :-)

Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
i projektowania PCB

Data: 2010-11-11 08:53:01
Autor: M1SLQ
padające łożyska w kole
[...]

A, dziękuję za sugestię! Zmienię mechanika.

Pozdrawiam

Data: 2010-11-11 10:29:47
Autor: Maciek
padające łożyska w kole
[...]
Powodów może być kilka:
- kiepski mechanik, ksywa "Bez Młota Nie Robota" ;-)
- najtańsze łożysko z chińskich zamienników (ale 200km to trochę mało
nawet jak na tandetny zamiennik)
- inne problemy mechaniczne (krzywa piasta, krzywa tarcza itp itd)
dające łożysku w kość (chociaż po 200km to mało prawdopodobne)

Maciek

Data: 2010-11-11 10:35:41
Autor: Maciek
padające łożyska w kole
No i oczywiście może być jeszcze splot tych niekorzystnych wydarzeń ;-)

Maciek

Data: 2010-11-11 10:46:51
Autor: J.F.
padajšce łożyska w kole
On Thu, 11 Nov 2010 10:29:47 +0100,  Maciek wrote:
[...]

Lozysko SKF ale "Made in Italy"

J.

Data: 2010-11-11 01:58:22
Autor: Mateusz
padajšce łożyska w kole
On 11 Lis, 10:46, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Lozysko SKF ale "Made in Italy"

Znam te łożyska. Montowałem je w yarisie i wytrzymały 50kkm imho
bardzo słabiutkie. Na dobre łożysko trzeba wyłożyć 150zł/szt - tak
wynika z moich obserwacji.
Prawda jest taka, że jak mechanik nie wie co to jest prasa i
nap***dala młotkiem, to każde - nawet oryginał - Ci się szybko
rozleci. Jeszce przy ściąganiu starego łożyska można (z tego co
słyszałem) wykrzywić tak piastę, że to będzie powodem padu każdych
następnych łożysk.

Data: 2010-11-11 11:43:18
Autor: J.F.
padajšce łożyska w kole
On Thu, 11 Nov 2010 01:58:22 -0800 (PST),  Mateusz wrote:
[...]

SKF nie ma tanszych cen na wloskie wyroby :-)

Prawda jest taka, że jak mechanik nie wie co to jest prasa i
nap***dala młotkiem, to każde - nawet oryginał - Ci się szybko
rozleci.

Nieprawda. Mozna i mlotkiem zmontowac, tylko z czuciem i
doswiadczeniem.

Nawet jak prasa w warsztacie jest .. chce sie mechanikowi cala piaste
odkrecic ? J.

Data: 2010-11-11 03:19:23
Autor: Mateusz
padaj ce łożyska w kole
On 11 Lis, 11:43, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Nieprawda. Mozna i mlotkiem zmontowac, tylko z czuciem i
doswiadczeniem.

moze i tak, tyle, że mój zawsze ściagał piastę i szedł na prasę.

Data: 2010-11-11 10:40:34
Autor: Grejon
padające łożyska w kole
[...]

U mnie to był źle założony klocek albo zacisk hamulcowy. Klocek tarł o tarczę podczas jazdy i łożysko się przegrzało.

Data: 2010-11-11 12:08:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
padające łożyska w kole

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibgdmi$60s$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ja bym tu jednak zaryzykował teze, ze wina leżała tak samo po stronie mechanika jak i kierowcy.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-11 12:15:48
Autor: Grejon
padające łożyska w kole

Ja bym tu jednak zaryzykował teze, ze wina leżała tak samo po stronie
mechanika jak i kierowcy.

Trochę racji masz - moja wina, że oddałem auto osobie, której nie powinno się powierzyć nawet roweru. :)

Data: 2010-11-11 12:21:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
padające łożyska w kole

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibgj94$f37$1usenet.news.interia.pl...

Ja bym tu jednak zaryzykował teze, ze wina leżała tak samo po stronie
mechanika jak i kierowcy.

Trochę racji masz - moja wina, że oddałem auto osobie, której nie powinno się powierzyć nawet roweru. :)

heh ;)
Raczej mialem na mysli nie zwrócenie uwagi na wysoce prawdopodobne występowanie objawów tarcia, czyli dzwięku lub "trzymania" oraz efektów zapachowych nagrzanego koła, tudzież nadmiernego osadzania sie pyłu z kloców na feldze.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-11 12:31:26
Autor: Grejon
padające łożyska w kole

[...]

Nic takiego nie wystąpiło albo faktycznie nie zauważyłem. Felga czarna, a jak się pojawił dźwięk szumiącego łożyska to już było po... jak się ten poseł Samoobrony z wąsami nazywał?

Data: 2010-11-11 12:06:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
padające łożyska w kole

Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@WIELKIELITERYIKROPKAPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4cdb2494$0$22805$65785112news.neostrada.pl...
Co może być przyczyną niezwykle szybkiego zużywania się łożyska (lewy przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

nieumiejętny montaż u p. Kowalskiego vel kowala

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-11 13:37:41
Autor: Adam Płaszczyca
padające łożyska w kole
Dnia Thu, 11 Nov 2010 00:02:39 +0100, M1SLQ napisał(a):

Co może być przyczyną niezwykle szybkiego zużywania się łożyska (lewy przód)? Wymienione, przejechane 200 km i znowu zaczyna szumieć... Autko to 13-letni kompakt użytkowany codziennie na odcinku 40 km

Uszkodzona (zniekształcona) piasta na przykład. --

padające łożyska w kole