Data: 2011-03-07 06:29:09 | |
Autor: MarcinJM | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
W dniu 2011-03-06 11:54, Radarro pisze:
Witka, Metody diagnozy juz ci podano, lesli wyminiasz przednie, a nie masz cisnienia na niewydanie kasy to wymien dwa. I tak musisz ustawiac geometrie, wiec wyjdzie relatywnie taniej. Tzn.: ja bym ustawial geometrie, ale sa tacy, ktorzy twierdza, ze nie trzeba. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-03-06 23:29:36 | |
Autor: Mateusz | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
On 7 Mar, 06:29, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:
Metody diagnozy juz ci podano, lesli wyminiasz przednie, a nie masz Powiem Ci, że pierwsze słyszę. Mógłbyś to jakoś uzasadnić ? może dlatego, że uszkodzone łożysko generuje podczas pracy większe opory toczenia i to oddziałuje bezpośrednio na naprężenia powstające w zawieszeniu ? |
|
Data: 2011-03-07 00:52:53 | |
Autor: Mateusz | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
On 7 Mar, 08:29, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:
Powiem Ci, że pierwsze słyszę. Mógłbyś to jakoś uzasadnić ? EDIT: Chyba, że chodzi Ci o to, że przy wymianie łożyska zdejmuje się piastę, a ta już jst zespolona z przegubem i wahaczem i faktycznie może się trochę poprzestawiać. Znałem kiedyś taką historię nawet, że "mechanik" tak załatwił piastę przy demontażu łożyska, że potem każde następne wytrzymywało duuużo krócej niż powinno. Pewnie skrzywił i tyle... |
|
Data: 2011-03-07 10:36:15 | |
Autor: Waldek Godel | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
Dnia Mon, 7 Mar 2011 00:52:53 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):
EDIT: Chyba, że chodzi Ci o to, że przy wymianie łożyska zdejmuje się Zależy czy mechanik jest dupa czy nie. Po pierwsze nie każde auto wymaga demontażu zwrotnicy (bo pomyliłeś piastę ze zwrotnicą) Jeżeli już, to zależy od której strony zostanie rozpięty przegub - regulowanej czy nie. Normalnie rozpina się od strony nieregulowanej i nie ma się co poprzestawiać. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-07 03:38:55 | |
Autor: Mateusz | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
On 7 Mar, 11:36, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Zale y czy mechanik jest dupa czy nie. Po pierwsze nie ka de auto wymaga Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to zacisk, piasta i wahacz nie ? |
|
Data: 2011-03-07 11:54:44 | |
Autor: Waldek Godel | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
Dnia Mon, 7 Mar 2011 03:38:55 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):
Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to Zacisk zdecydowanie nie, ten jest dokręcony do zwrotnicy i zazwyczaj trzeba go odkręcić żeby wyjąć tarczę, a tę trzeba zdemontować, żeby się dostać do łożyska. Czasem tylko wyjąć klocki http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Mcpherson_strut.jpg Czerwone to zwrotnica, niebieskie wahacz, zółte amortyzator, turkusowe (cyan) to drążek sterowniczy z przegubem. W najgorszym możliwym przypadku, czyli kiedy do wymiany łożyska trzeba zdemontować zwrotnicę wystarczy odkręcić sworzeń zwrotnicy (miejsce połączenia czerwonego i niebieskiego), poluzować zacisk na amortyzatorze (miejsce połączenia czerwonego i żółtego) oraz odpiąć przegub drążka kierowniczego (miejsce połączenia czerwonego i turkusowego) Jeżeli nie masz auta rajdowego, to żadne z tych połączeń nie jest regulowane, tzn nie w miejscach które rozpinasz. W efekcie nie ma potrzeby regulacji geometrii, jeżeli tylko mechanik dołoży odrobinę staranności przy montażu. W zawieszeniu wielowahaczowym sytuacja też w zasadzie się nie różni. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-07 06:45:17 | |
Autor: Mateusz | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
On 7 Mar, 12:54, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
[cut] Dzięki za wykład. Sporo mi rozjaśniłeś stary. |
|
Data: 2011-03-07 13:14:05 | |
Autor: J.F. | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
On Mon, 7 Mar 2011 11:54:44 +0000, Waldek Godel wrote:
Dnia Mon, 7 Mar 2011 03:38:55 -0800 (PST), Mateusz napisał(a): Ale piasta i zwrotnica to jakby to samo :-) J. |
|
Data: 2011-03-07 15:08:49 | |
Autor: Waldek Godel | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
Dnia Mon, 07 Mar 2011 13:14:05 +0100, J.F. napisał(a):
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Mcpherson_strut.jpg nie tyle to samo, co jest dosyć powszechnie wykonywane jako jedna część. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-03-07 18:03:42 | |
Autor: sth | |
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore | |
Metody diagnozy juz ci podano, lesli wyminiasz przednie, a nie masz cisnienia na niewydanie kasy to wymien dwa. I tak musisz ustawiac geometrie, wiec wyjdzie relatywnie taniej. dwa lozyska i do tego stowke na geometrie???????????????? jak by mogli to by same walki w lozyskach wymieniali druciarze pmsowi :) a moze tylko przesmarowac nowym smarem starczy? co nie, waldus ? |