Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   padajace lozysko kola - jak ocenic ktore

padajace lozysko kola - jak ocenic ktore

Data: 2011-03-07 06:29:09
Autor: MarcinJM
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
W dniu 2011-03-06 11:54, Radarro pisze:
Witka,
Mam pierwsze objawy padajacego lozyska w kole. Na razie to sa poczatki, ale
czekaja mnie dluzsze trasy i chce to wymienic wczesniej.

Czy jest jakis sposob, zeby ocenic ktore lozysko pada?
Na sluch nie da rady, popiskuje tylko przy wyzszych predkosciach.

Czy sa jakies specjalne rolki, zeby to zbadac?
Normalna SKP to zrobi? Czy trzeba jakiegos magicznego sprzetu?
Albo inna metoda? Krecenie kolem na podnosniku nie daje odpowiedzi...

Metody diagnozy juz ci podano, lesli wyminiasz przednie, a nie masz cisnienia na niewydanie kasy to wymien dwa. I tak musisz ustawiac geometrie, wiec wyjdzie relatywnie taniej.
Tzn.: ja bym ustawial geometrie, ale sa tacy, ktorzy twierdza, ze nie trzeba.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-03-06 23:29:36
Autor: Mateusz
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
On 7 Mar, 06:29, MarcinJM <mar...@inetia.pl> wrote:

Metody diagnozy juz ci podano, lesli wyminiasz przednie, a nie masz
cisnienia na niewydanie kasy to wymien dwa. I tak musisz ustawiac
geometrie, wiec wyjdzie relatywnie taniej.
Tzn.: ja bym ustawial geometrie, ale sa tacy, ktorzy twierdza, ze nie
trzeba.

Powiem Ci, że pierwsze słyszę. Mógłbyś to jakoś uzasadnić ?
może dlatego, że uszkodzone łożysko generuje podczas pracy większe
opory toczenia i to oddziałuje bezpośrednio na naprężenia powstające w
zawieszeniu ?

Data: 2011-03-07 00:52:53
Autor: Mateusz
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
On 7 Mar, 08:29, Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> wrote:
Powiem Ci, że pierwsze słyszę. Mógłbyś to jakoś uzasadnić ?
może dlatego, że uszkodzone łożysko generuje podczas pracy większe
opory toczenia i to oddziałuje bezpośrednio na naprężenia powstające w
zawieszeniu ?

EDIT: Chyba, że chodzi Ci o to, że przy wymianie łożyska zdejmuje się
piastę, a ta już jst zespolona z przegubem i wahaczem i faktycznie
może się trochę poprzestawiać.

Znałem kiedyś taką historię nawet, że "mechanik" tak załatwił piastę
przy demontażu łożyska, że potem każde następne wytrzymywało duuużo
krócej niż powinno. Pewnie skrzywił i tyle...

Data: 2011-03-07 10:36:15
Autor: Waldek Godel
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
Dnia Mon, 7 Mar 2011 00:52:53 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):

EDIT: Chyba, że chodzi Ci o to, że przy wymianie łożyska zdejmuje się
piastę, a ta już jst zespolona z przegubem i wahaczem i faktycznie
może się trochę poprzestawiać.

Zależy czy mechanik jest dupa czy nie. Po pierwsze nie każde auto wymaga
demontażu zwrotnicy (bo pomyliłeś piastę ze zwrotnicą)
Jeżeli już, to zależy od której strony zostanie rozpięty przegub -
regulowanej czy nie. Normalnie rozpina się od strony nieregulowanej i nie
ma się co poprzestawiać.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-07 03:38:55
Autor: Mateusz
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
On 7 Mar, 11:36, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Zale y czy mechanik jest dupa czy nie. Po pierwsze nie ka de auto wymaga
demonta u zwrotnicy (bo pomyli e piast ze zwrotnic )
Je eli ju , to zale y od kt rej strony zostanie rozpi ty przegub -
regulowanej czy nie. Normalnie rozpina si od strony nieregulowanej i nie
ma si co poprzestawia .

Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to
zacisk, piasta i wahacz nie ?

Data: 2011-03-07 11:54:44
Autor: Waldek Godel
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
Dnia Mon, 7 Mar 2011 03:38:55 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):

Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to
zacisk, piasta i wahacz nie ?

Zacisk zdecydowanie nie, ten jest dokręcony do zwrotnicy i zazwyczaj trzeba
go odkręcić żeby wyjąć tarczę, a tę trzeba zdemontować, żeby się dostać do
łożyska. Czasem tylko wyjąć klocki

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Mcpherson_strut.jpg

Czerwone to zwrotnica, niebieskie wahacz, zółte amortyzator, turkusowe
(cyan) to drążek sterowniczy z przegubem.
W najgorszym możliwym przypadku, czyli kiedy do wymiany łożyska trzeba
zdemontować zwrotnicę wystarczy odkręcić sworzeń zwrotnicy (miejsce
połączenia czerwonego i niebieskiego), poluzować zacisk na amortyzatorze
(miejsce połączenia czerwonego i żółtego) oraz odpiąć przegub drążka
kierowniczego (miejsce połączenia czerwonego i turkusowego)
Jeżeli nie masz auta rajdowego, to żadne z tych połączeń nie jest
regulowane, tzn nie w miejscach które rozpinasz. W efekcie nie ma potrzeby
regulacji geometrii, jeżeli tylko mechanik dołoży odrobinę staranności przy
montażu.
W zawieszeniu wielowahaczowym sytuacja też w zasadzie się nie różni.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-07 06:45:17
Autor: Mateusz
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
On 7 Mar, 12:54, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
[cut]

Dzięki za wykład. Sporo mi rozjaśniłeś stary.

Data: 2011-03-07 13:14:05
Autor: J.F.
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
On Mon, 7 Mar 2011 11:54:44 +0000,  Waldek Godel wrote:
Dnia Mon, 7 Mar 2011 03:38:55 -0800 (PST), Mateusz napisał(a):
Muszę w końcu kupić sobie porządną książkę o mechanice... kolumna to
zacisk, piasta i wahacz nie ?
Zacisk zdecydowanie nie, ten jest dokręcony do zwrotnicy i zazwyczaj trzeba
go odkręcić żeby wyjąć tarczę, a tę trzeba zdemontować, żeby się dostać do
łożyska. Czasem tylko wyjąć klocki

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Mcpherson_strut.jpg

Czerwone to zwrotnica, niebieskie wahacz, zółte amortyzator, turkusowe
(cyan) to drążek sterowniczy z przegubem.

Ale piasta i zwrotnica to jakby to samo :-)

J.

Data: 2011-03-07 15:08:49
Autor: Waldek Godel
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
Dnia Mon, 07 Mar 2011 13:14:05 +0100, J.F. napisał(a):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2c/Mcpherson_strut.jpg

Czerwone to zwrotnica, niebieskie wahacz, zółte amortyzator, turkusowe
(cyan) to drążek sterowniczy z przegubem.

Ale piasta i zwrotnica to jakby to samo :-)


nie tyle to samo, co jest dosyć powszechnie wykonywane jako jedna część.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-03-07 18:03:42
Autor: sth
padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
Metody diagnozy juz ci podano, lesli wyminiasz przednie, a nie masz cisnienia na niewydanie kasy to wymien dwa. I tak musisz ustawiac geometrie, wiec wyjdzie relatywnie taniej.
Tzn.: ja bym ustawial geometrie, ale sa tacy, ktorzy twierdza, ze nie trzeba.

dwa lozyska i do tego stowke na geometrie????????????????
jak by mogli to by same walki w lozyskach wymieniali druciarze pmsowi :)
a moze tylko przesmarowac nowym smarem starczy?
co nie, waldus ?

padajace lozysko kola - jak ocenic ktore

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona