Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   padajÄ…ce jak muchy Å›wiece i kable zapÅ‚ onowe

padające jak muchy świece i kable zapł onowe

Data: 2011-11-21 12:15:06
Autor: Michał sirapacz Gut
padające jak muchy świece i kable zapł onowe
Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge dojsc do tego co sie dzieje......

Zaloze nowe - wszystko pieknie chodzi przez jakies 1000-2000km a potem zaczynają się przebicia do głowicy (prawie zawsze w tym samym miejscu - w poblizu 'fajki'). Kable i polskie i zagramaniczne (ngk). swiece ngk ze 3 razy a teraz champion.

lata na gazie

poradzcie cos bo juz mi sie pomysly koncza.... chyba zamowie iskry gaz bo dobrze sobie radzily i dobrze je wspominam (ostatnim razem mialem je z 30-40kkm temu).

moze zmniejszac dystans pomiedzy elektrodami? obilo mi sie o uszy ze powietrze+gaz ma wieksza rezystancjÄ™ ale zeby az tak?

dystans pomiedzy elektrodami to z 1mm a pomiedzy rdzeniem kabla a głowicą to z 20mm strzelam. Cewka jedna nowa druga stara (wymieniona ze 3 lata temu).

pacjent to punto 1.2 benzyna+gaz (na gazie ok 200kkm, wczesniej nie zaprzatalem sobie w ogole glowy wymiana swiec czy kabli - bylo cacy).
rocznik 1997, problem wystepowal przed remontem (panewki, pierscienie o ktorych sie rozpisywalem wczesniej).
Glowica planowana dosc mocno, zawory szczelne, spowob uzywania samochodu taki jak wczesniej.... SÅ‚owem nie wiem co sie zmienilo ze sie tak pierdaczy...

sir

Data: 2011-11-21 17:22:13
Autor: Tmek
padające jak muchy świece i kable zapłonowe
Gowniane kable. ot to.
Znam przypadki gdzie w toyocie na gazie sa kable oryginaly z 92 i jezdzi na nich nadal. Tak samo w subaru z 99. Jezdzi i dziala.

Tmek

Michał sirapacz Gut wrote:
Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge
dojsc do tego co sie dzieje......

Zaloze nowe - wszystko pieknie chodzi przez jakies 1000-2000km a potem
zaczynają się przebicia do głowicy (prawie zawsze w tym samym miejscu
- w poblizu 'fajki'). Kable i polskie i zagramaniczne (ngk). swiece
ngk ze 3 razy a teraz champion.

lata na gazie

poradzcie cos bo juz mi sie pomysly koncza.... chyba zamowie iskry gaz
bo dobrze sobie radzily i dobrze je wspominam (ostatnim razem mialem
je z 30-40kkm temu).

moze zmniejszac dystans pomiedzy elektrodami? obilo mi sie o uszy ze
powietrze+gaz ma wieksza rezystancjÄ™ ale zeby az tak?

dystans pomiedzy elektrodami to z 1mm a pomiedzy rdzeniem kabla a
głowicą to z 20mm strzelam. Cewka jedna nowa druga stara (wymieniona
ze 3 lata temu).

pacjent to punto 1.2 benzyna+gaz (na gazie ok 200kkm, wczesniej nie
zaprzatalem sobie w ogole glowy wymiana swiec czy kabli - bylo cacy).
rocznik 1997, problem wystepowal przed remontem (panewki, pierscienie
o ktorych sie rozpisywalem wczesniej).
Glowica planowana dosc mocno, zawory szczelne, spowob uzywania
samochodu taki jak wczesniej.... SÅ‚owem nie wiem co sie zmienilo ze
sie tak pierdaczy...

sir

Data: 2011-11-21 19:08:59
Autor: Michał sirapacz Gut
padające jak muchy świece i kable za płonowe

Gowniane kable. ot to.

ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

Data: 2011-11-21 19:52:57
Autor: J.F
padające jak muchy świece i kable zapłonowe
Użytkownik "MichaÅ‚ sirapacz Gut"  napisaÅ‚
Gowniane kable. ot to.
ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

Ale made in gdzie ?

J.

Data: 2011-11-21 20:15:43
Autor: DoQ
padaj±ce jak muchy ¶wiece i kable zap³onowe
W dniu 21-11-2011 19:08, Micha³ sirapacz Gut pisze:
Gowniane kable. ot to.
ale NGK to przeca d¿apanskaja technologija

NGK dostêpne w Europie (a przynajmniej w Polsce) to straszna tandeta.

--
Pawe³

Data: 2011-11-21 20:17:23
Autor: Lewis
padające jak muchy świece i kable za płonowe
W dniu 2011-11-21 20:15, DoQ pisze:
W dniu 21-11-2011 19:08, Michał sirapacz Gut pisze:
Gowniane kable. ot to.
ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

NGK dostępne w Europie (a przynajmniej w Polsce) to straszna tandeta.


Ja tam mam zaufany sklep w którym dostaje graty NGK w srebrnym opakowaniu Made In Japan.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-11-21 23:24:58
Autor: DoQ
padaj±ce jak muchy ¶wiece i kable zap³onowe
W dniu 21-11-2011 20:17, Lewis pisze:

Ja tam mam zaufany sklep w którym dostaje graty NGK w srebrnym
opakowaniu Made In Japan.

I wygl±daj± tak: https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Miszmasz#5506087727817034354
Ale skoro zezwalaj± produkowaæ buble pod w³asnym szyldem, to nie maj± ju¿ mojego zaufania. S± inne marki jak Bosch czy Denso, ³aski nie robi±:)


--
Pawe³

Data: 2011-11-21 22:35:51
Autor: AZ
padające jak muchy świece i kable zapłonowe
On 2011-11-21, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

I wyglÄ…dajÄ… tak: https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Miszmasz#5506087727817034354
Ale skoro zezwalają produkować buble pod własnym szyldem, to nie mają już mojego zaufania. Są inne marki jak Bosch czy Denso, łaski nie robią:)

No jeszcze sensowne jest Beru. NGK to sie skonczylo dawno temu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-22 10:38:19
Autor: Michał sirapacz Gut
padające jak muchy świece i kable za płonowe
W dniu 2011-11-21 23:35, AZ pisze:
On 2011-11-21, DoQ<pawel.doq@gmail.com>  wrote:

I wyglÄ…dajÄ… tak:
https://picasaweb.google.com/Pawel.DoQ/Miszmasz#5506087727817034354
Ale skoro zezwalają produkować buble pod własnym szyldem, to nie mają
już mojego zaufania. Są inne marki jak Bosch czy Denso, łaski nie robią:)

No jeszcze sensowne jest Beru. NGK to sie skonczylo dawno temu.


dzieki za info, a ja naiwnie prosilem o ngk majac przeswiadczenie o dobrej jakosci.....

bosh denso beru a co jeszcze?

a te championy? marke kojarze pozytywnie ale moze jest tak jak z ngk..?

Data: 2011-11-21 23:13:22
Autor: Tmek
padające jak muchy świece i kable zapłonowe
Michał sirapacz Gut wrote:
Gowniane kable. ot to.

ale NGK to przeca dżapanskaja technologija

Ngk tam nie ma.
W jednym wiem ze jest cos co sie nazywa Yazaki.

Tmek

Data: 2011-11-22 10:42:52
Autor: Hants
padające jak muchy świece i kable zapłonowe
"Tmek" <Tmek@dom.ek> wrote in message news:4eca7ab1$0$8445$65785112news.neostrada.pl...
Gowniane kable. ot to.
Znam przypadki gdzie w toyocie na gazie sa kable oryginaly z 92 i jezdzi na nich nadal. Tak samo w subaru z 99. Jezdzi i dziala.

Popieram, oryginalne japoÅ„skie kable z 94 dziaÅ‚ajÄ… (auto z  LPG) o wiele lepiej niż jakies nowiutkie OEM.

Data: 2011-11-21 17:53:25
Autor: Jacek
padające jak muchy świece i kable za płonowe
Ja bym zmniejszył odstęp elektrod na świecach.
1 mm to za dużo. 0,7-0,8 spokojnie wystarczy a napięcie na kablach spadnie o ponad 20% i kłopoty znikną.
Nie sugeruj się odległością rdzenia kabla od głowicy, bo inaczej wygląda przebicie skrośne a inaczej powierzchniowe, a tu raczej chodzi o to drugie.
Jacek

Data: 2011-11-21 19:11:12
Autor: Michał sirapacz Gut
padające jak muchy świece i kable za płonowe
Ja bym zmniejszył odstęp elektrod na świecach.
1 mm to za dużo. 0,7-0,8 spokojnie wystarczy a napięcie na kablach
spadnie o ponad 20% i kłopoty znikną.
Nie sugeruj się odległością rdzenia kabla od głowicy, bo inaczej wygląda
przebicie skrośne a inaczej powierzchniowe, a tu raczej chodzi o to drugie.
Jacek

nie mam bladego pojecia o rodzajach przebic wn poza elementarnÄ… wiedzÄ… elektronika. Zmniejszenie do takiego dystansu nie spowoduje ze mieszanka sie nie bedzie chciala zapalic (nie wiem, nie znam sie)?  w koncu Å‚uk bÄ™dzie krótszy ...

Data: 2011-11-21 20:16:28
Autor: Jacek
padające jak muchy świece i kable za płonowe
Wydaje się, że im iskra dłuższa, tym lepszy zapłon.
ALE: dłuższa iskra wymaga większego napięcia, a więc zwiększa się szansa, że iskra będzie gdzie indziej, niż na świecy. Dodatkowo wszelkie upływy nasilają się ze wzrostem napięcia.
Nie szkodzi, że między elektrodami jest tylko np. 1 mm. W cylindrze jest dużo wyższe ciśnienie i iskra nie ma łatwo.
Jak zaczynałem przygodę z motoryzacją, to odstęp elektrod 0,7 uważany był za optymalny. Teraz preferuje się 0,9.
Trudno mi powiedzieć, jaka jest wyższość iskry 0,9 mm nad 0,7 mm.
Jeżeli iskra 0,7 mm zapala 99,9% suwów pracy, to po co zwiększać?
Zwiększenie odstępu elektrod wymusza wyższe napięcie, a to zwiększa szanse, że napięcie gdzieś "po drodze" ucieknie i iskry nie będzie.
Przy dłuższej iskrze będzie więcej wypadających zapłonów i zamiast zyskać stracimy na mocy i na paliwie i rano będą trudności z uruchomieniem silnika.
MiaÅ‚em kiedyÅ› stary silnik do pompy wodnej Audi 70 cm3 z zapÅ‚onem iskrownikowym rok prod 1938. Stare magnesy byÅ‚y już sÅ‚abe. Iskra niby byÅ‚a a silnik nie paliÅ‚. Po dÅ‚uższych mÄ™kach okazaÅ‚o siÄ™, że iskra jest ale na powietrzu, jak siÄ™ Å›wiecÄ™ wykrÄ™ci, ale przy kompresji już jej nie ma. Zmniejszanie odstÄ™pu  elektrod stopniowo do 0,2 mm spowodowaÅ‚o, że silnik w koÅ„cu zapaliÅ‚, ale jako dwusuw smarowany mieszankÄ… szybko powodowaÅ‚ "mostek" na Å›wiecy.
Poza tym takie zmniejszenie nic nie kosztuje - będzie źle - dasz z powrotem 1 mm. Będzie dobrze - zostawisz 0,7
Jacek

Data: 2011-11-21 23:26:43
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
padające jak muchy świece i kable za płonowe

Powitanko,

Wydaje się, że im iskra dłuższa, tym lepszy zapłon.

Tu wcale nie chodzi o to, by w calej objetosci cylindra mieszanka dupnela w jednej chwili. Spalanie powinno przebiegac w miare powoli (o ile tak mozna powiedziec o wybuchu). Sila powinna byc skierowana w najwiekszym stopniu na tlok, a to osiaga sie detonujac mieszanke w odpowiednio uksztaltowanej komorze (glowica, sam tlok) i z odpowiedniego punktu (swiecy). Swieca musi dostarczyc tyle energii, by doszlo do zaplonu mieszanki, za duza szczelina - zle, duzo za mala - tez zle. Przy LPG jest trudniejszy zaplon ze wzgledu na wieksza rezystancje mieszanki, mozna wiec zmniejszyc szczeline nawet do 0,7mm.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

Data: 2011-11-21 20:07:36
Autor: Maciek
padające jak muchy świece i kable zapł onowe
Dnia Mon, 21 Nov 2011 12:15:06 +0100, Micha³ sirapacz Gut napisa³(a):

Regularnie wymieniam juz kable i swiece w starym punciaku i nie moge dojsc do tego co sie dzieje......

A nie masz tak, ze podczas jazdy cos lezy na kablach i mechanicznie je
przeciera? U mnie tak bylo i kable zmienialem co 8-10 tysiecy km. Teraz po
20 tys. km nadal jest spokoj.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-22 10:36:04
Autor: Michał sirapacz Gut
padające jak muchy świece i kable za płonowe

A nie masz tak, ze podczas jazdy cos lezy na kablach i mechanicznie je
przeciera? U mnie tak bylo i kable zmienialem co 8-10 tysiecy km. Teraz po
20 tys. km nadal jest spokoj.
kable dotykaja do roznych rzeczy ale przebicia zawsze w tym samym miejscu. Mechaniczne uszkodzenia odpadaja przy kablach ktore maja przejechane kilka kkm
musialyby lezec na jakims krecacym sie elemencie:)

Data: 2011-11-22 13:41:12
Autor: Maciek
padające jak muchy świece i kable za płonowe
Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:36:04 +0100, Micha³ sirapacz Gut napisa³(a):

musialyby lezec na jakims krecacym sie elemencie:)

U mnie wystarczyl gumowy waz.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-11-22 16:18:45
Autor: CeSaR
padaj±ce jak muchy ¶wiece i kable zap³onowe
kable dotykaja do roznych rzeczy ale przebicia zawsze w tym samym miejscu. Mechaniczne uszkodzenia odpadaja przy kablach ktore maja przejechane kilka kkm

Skoro zawsze w tym samym miejscu no to chyba diagnostyka powinna byæ prosta?
Je¶li to jedno miejsce to znaczy ¿e chodzi o jeden kabel, tak? Je¶li tak i je¶li eliminujesz uszkodzenie mechaniczne to pozostaje uszkodzenie elektryczne, tak?
Uszkadza siê kabel ale przyczyna jest nie w nim tylko gdzie indziej - wymieniales wszystkie kable wiec bylo by zbyt wielkim zbiegiem okolicznosci wystapienie kolejnego uszkodzenia na tym samym cylindrze i w tym samym miejscu? Wiec wina jest po stronie innego elementu - cewka zaplonowa? Co jeszcze jest odrebnego tylko dla tego cylindra, tego kabla? Swiece wymieniales, wiec one tez raczej odpadaja.

C

Data: 2011-11-23 08:39:52
Autor: Michał sirapacz Gut
padaj�ce jak muchy �wiece i kable zap�onowe

Uszkadza siê kabel ale przyczyna jest nie w nim tylko gdzie indziej -
wymieniales wszystkie kable wiec bylo by zbyt wielkim zbiegiem okolicznosci
wystapienie kolejnego uszkodzenia na tym samym cylindrze i w tym samym

bardziej chodzi o pozycje na dlugosci kabla ale faktem jest ze wiecej niz polowa to jeden cylinder.

miejscu? Wiec wina jest po stronie innego elementu - cewka zaplonowa? Co
jeszcze jest odrebnego tylko dla tego cylindra, tego kabla? Swiece
wymieniales, wiec one tez raczej odpadaja.

nowe kable cewki i swiece. tam juz wiecej nie ma elementow wiec pewnie musi byc tak jak koledzy podpowiedzieli zebyu zmniejszyc dystans pomiedzy elektrodami.

Data: 2011-11-23 09:42:54
Autor: CeSaR
padaj?ce jak muchy ?wiece i kable zap?onowe
nowe kable cewki i swiece. tam juz wiecej nie ma elementow wiec pewnie musi byc tak jak koledzy podpowiedzieli zebyu zmniejszyc dystans pomiedzy elektrodami.

OK. To mo¿e byæ rozwi±zanie. Ale nie przyczyna :-(
Jak± przerwe zaleca producent?

C

Data: 2011-11-23 12:12:24
Autor: Michał sirapacz Gut
padaj?ce jak muchy ?wiece i kable zap?onowe

OK. To mo¿e byæ rozwi±zanie. Ale nie przyczyna :-(
Jak± przerwe zaleca producent?
to nie wazne bo producent nie przewiduje gazu do tego silnika:)

padające jak muchy świece i kable zapł onowe

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona