padła sieciówka na płycie?

Data: 2011-12-08 19:48:21
Autor: ToMasz
padła sieciówka na płycie?
witam
Ni stąd ni zowąd, karta sieciowa wbudowana w płytę główną GA-880GM-D2H przestała działać. Nie wiem jak to zdiagnozować lepiej, ale po połączeniu komputera ze switchem kabelkiem 50cm, nie świecą diody, a bios informuje ze kabel sieciowy ma długość zero metrów. W biosie karta sieciowa załączona.
Wiem ze zwykła sieciówka kosztuje parę zł, ale na płycie mam mało miejsca!
pomóżcie proszę z ostateczną diagnozą.
ToMasz

Data: 2011-12-08 19:35:55
Autor: kamil
padła sieciówka na płycie?
On 08/12/2011 18:48, ToMasz wrote:
[...]

Inny kabel na początek?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-08 21:03:32
Autor: ToMasz
padła sieciówka na płycie?
W dniu 08.12.2011 20:35, kamil pisze:
[...]

słuszna uwaga. niemniej jednak jak padło to było na kablu nr1, potem użyłem kabla nr2 (50cm który był w pudełku razem z routerem) i doiodki też nie migały...

ToMasz

Data: 2011-12-08 21:19:04
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
padła sieciówka na pły cie?
Dnia 2011-12-08, o godz. 21:03:32
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

> Inny kabel na początek?
słuszna uwaga. niemniej jednak jak padło to było na kablu nr1, potem użyłem kabla nr2 (50cm który był w pudełku razem z routerem) i
doiodki też nie migały...

A na pewno w płycie a nie w urządzeniu po drugiej stronie kabla? Warto
też dla testu ustawić transfer z Auto na najwolniejszy i stopniowo
podnosić jeśli łącze zadziała. Urządzenia niektórych producentów się
"nie lubią" czasami. Zdarzyło mi się że np. switche SOHO 3Com nie za
bardzo chciały współpracować na najwyższej dopuszczalnej prędkości z
niektórymi Realtek-ami i Broadcom-ami popularnymi na tanich płytach
głównych.

Zdrówko

Data: 2011-12-08 20:05:30
Autor: DooMiniK
padła sieciówka na płycie?
[...]

1/ czy to jest jedyny komputer podłączony do tego switcha? Może
switch padł?
2/ sprawdzałeś inne porty?
3/ sprawdzałeś inne kable?
4/ odłączałeś kabel sieciowy (całkowicie?). Komputery HP np. mają
tak ciekawie z zasilaczami, że w ten sposób pomaga na problemy z
k.sieciową.
5/ karte sieciową widać w urządzeniach? Próbowałeś usunąć z urządzeń
i zrestartować OS?
6/ Próbowałeś odpalić z jakiegoś LiveCD, żeby wyelimonować problem z OS?
7/ diody nie świecą już w momencie włączenia (jak jesteś np. w
konfiguracji BIOSu, czy w OS?).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-12-09 19:34:34
Autor: ToMasz
padła sieciówka na płycie?
W dniu 08.12.2011 21:05, DooMiniK pisze:
4/ odłączałeś kabel sieciowy (całkowicie?). Komputery HP np. mają
trafiłeś. Pomogło.
Dzieki
ToMasz

Data: 2011-12-08 21:17:53
Autor: JoteR
padła sieciówka na płycie?
"ToMasz" napisał:

pomóżcie proszę z ostateczną diagnozą.

ToMaszu, adyć to oczywiste!
Odpalasz z płyty tego, no... Ty już wiesz, co... ;->

JoteR

Data: 2011-12-09 19:36:13
Autor: ToMasz
padła sieciówka na płycie?
W dniu 08.12.2011 21:17, JoteR pisze:
"ToMasz" napisał:

pomóżcie proszę z ostateczną diagnozą.

ToMaszu, adyć to oczywiste!
Odpalasz z płyty tego, no... Ty już wiesz, co... ;->

a wiesz że to mi przez myśl przeszło? nie miałem żadnej płyty z linuksem i spróbowałem nawet z windowsem - nie zadziałało.
ToMasz

Data: 2011-12-08 23:49:05
Autor: sumar
padła sieciówka na płycie?
ToMasz:

Wiem ze zwykła sieciówka kosztuje parę zł, ale na płycie mam mało miejsca!

Ja nie na temat, ale wcale nie musisz kupować sieciówki na PCI. Są karty
sieciowe przewodowe na USB w podobnej cenie paru złotych.

Data: 2011-12-09 16:12:19
Autor: =Marcos=
padła sieciówka na płycie?
Ni stąd ni zowąd, karta sieciowa wbudowana w płytę główną GA-880GM-D2H przestała działać.

W płytach MSI z tą samą sieciówką zintegrowaną (Realtek 8111) czasem robił się taki numer. Testowałem kable, sterowniki, Bóg wie co jeszcze, a rozwiązanie było takie: fizyczne odłączenie komputera od prądu i kabla sieciowego na dłuższą chwilę. Cośtam się zresetowało i po ponownym uruchomieniu działało "jak ta lala".

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-12-09 16:26:52
Autor: R.e.m.e.K
padła sieciówka na płycie?
Dnia Fri, 9 Dec 2011 16:12:19 +0100, =Marcos= napisał(a):

[...]

Pisalem o tym z miesiac temu pytajac czy ktos to jeszcze zaobserwowal na
plytach Gigabyte, zrugano mnie, ze bredze ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-12-09 19:33:52
Autor: ToMasz
padła sieciówka na płycie?
W dniu 09.12.2011 16:26, R.e.m.e.K pisze:
[...]

Zadziałało. tzn komputer przewieziony do warsztatu rowerowergo celem wydmuchania kompresorem, zaświecił diodkami w karcie sieciowej. po przywiezieniu do domu - działa bez problemu

ToMasz

Data: 2011-12-10 01:46:47
Autor: Remek
padła sieciówka na płycie?
Użytkownik "=Marcos=" napisał:

W płytach MSI z tą samą sieciówką zintegrowaną (Realtek 8111) czasem robił
się taki numer.

Bo to szajs. Ktoś tu we wcześniejszym wątku zachwycał się MSI. Brrr ...

Remek

Data: 2011-12-10 12:30:46
Autor: WiesłaW
padła sieciówka na płycie?
Dnia 10-12-2011 o 01:46 Remek napisał na pl.comp.pecet:

Użytkownik "=Marcos=" napisał:

W płytach MSI z tą samą sieciówką zintegrowaną (Realtek 8111) czasem  robił
się taki numer.

Bo to szajs. Ktoś tu we wcześniejszym wątku zachwycał się MSI. Brrr ...

Ze specjalną dedykacją dla Remka :) Patrz: Producenci najbardziej
niezawodnych płyt głównych.  http://kut.as/06o0

O zachwycaniu się nie było mowy. To po prostu jeden wał, ale na betonowe
uprzedzenia nie ma mocnych ...

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-12-12 17:35:53
Autor: =Marcos=
padła sieciówka na płycie?
Bo to szajs. Ktoś tu we wcześniejszym wątku zachwycał się MSI. Brrr ...

Ze specjalną dedykacją dla Remka :) Patrz: Producenci najbardziej
niezawodnych płyt głównych.  http://kut.as/06o0

Kiedyś też się sugerowałem tą publikacją, ale może ona mieć poważne przekłamania.
Dane brane są z jednego sklepu internetowego i z jednego rynku - Francji. A nuż do Francji trafiła akurat partia płyt z wczesnej produkcji z dobrymi kondensatorami, a potem w pełni produkcji użyli gorszych. I z danych tego sklepu wyniknie, że Gigabyte to dobra firma, podczas gdy globalnie będzie 7% zwrotów.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2012-02-01 02:22:46
Autor: Remek
padła sieciówka na płycie?
Użytkownik "WiesłaW" napisał:

Ze specjalną dedykacją dla Remka :) Patrz: Producenci najbardziej
niezawodnych płyt głównych.  http://kut.as/06o0

Słyszałes o artykułach sponsorowanych? Im gorszy szajs, tym bardziej
agresywana reklama.

O zachwycaniu się nie było mowy. To po prostu jeden wał, ale na betonowe
uprzedzenia nie ma mocnych ...

Nie ma mowy o uprzedzeniach. Moja opinia wynika z własnego doświadczenia i
obserwacji statystyki problemów z wyrobami MSI na forach.

Remek

Data: 2012-02-01 13:26:34
Autor: WiesłaW
padła sieciówka na płycie?
Dnia 01-02-2012 o 02:22 Remek napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Czyli, że jak coś jest niezgodne z Twoją ideologią to jest sponsorowane,
jeżeli zgodne to jak najbardziej wiarygodne? :)
Wynika z tego, że MSI,  aby mieć lepszy stosunek od np ASUSA o pięć
setnych procenta zapłaciło kupę szmalu? :D

[...]

Moja opinia również.

Jeżeli miałbym wybrać najbardziej uprzedzonego użytkownika grupy o skrajnie
tendencyjnych wypowiedziach to jesteś nr 1! Jak na razie zauważyłem, to  masz
traumę na punkcie AMD i MSI i aż strach pomyśleć co jeszcze Ci przyjdzie do
głowy :)
W moim odczuciu Twoje niektóre wypowiedzi uwłaczają zwykłemu zdrowemu
rozsądkowi i logice.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-12-09 22:12:22
Autor: Remek
padła sieciówka na płycie?
Użytkownik "ToMasz" napisał:

pomóżcie proszę z ostateczną diagnozą.

Jeśli Winda to w menadżer urządzeń usuń kartę sieciową i zrestartuj
komputer. Jeśli system wykryje/nie wykryje sieciówki to będziesz miał
diagnozę.

Remek

padła sieciówka na płycie?