[tech] pęknięte pierścienie w nowym samo chodzie

Data: 2010-08-19 16:00:32
Autor: ebi
[tech] pęknięte pierścienie w nowym samo chodzie
Witajcie,

czy pekniecie pierscieni na tlokach w rocznym samochodzie moze byc naprawione tylko przez wymiane tlokow?

Cos mi sie widzi, ze to kwalifikuje sie do wiekszej rzezby, zeby nie powiedziec, ze do wymiany bloku silnika czy tez calosci na nowe.

Serwis probuje zrobic wlasciciela w bambuko czy nie?

Samochod ze stajni VW.

Pozdr. dla Was,
ebi

Data: 2010-08-19 16:07:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[tech] pęknięte pier¶cienie w nowym samochodzie
W dniu 2010-08-19 16:00, ebi pisze:
[...]

Podaj konkrety: co to za auto, jaki silnik, jak użytkowany, jakie ASO, itp.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-19 16:55:56
Autor: ebi
[tech] pęknięte pier¶cienie w nowym samochodzie

Samochod ze stajni VW.

Podaj konkrety: co to za auto, jaki silnik, jak użytkowany, jakie ASO, itp.

scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po miescie. Nazwy ASO na razie nie podam niestety.

pozdro,
ebi

Data: 2010-08-19 15:06:17
Autor: to
[tech] pęknięte pier¶cienie w nowym samochodzie
begin ebi
scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po
miescie.

A co się stało, że pierścienie pękły? Wada fabryczna, przegrzanie?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-19 17:56:19
Autor: Czarek Daniluk
[tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
to pisze:
begin ebi

scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po
miescie.

A co się stało, że pierścienie pękły? Wada fabryczna, przegrzanie?

MoĹĽe nowe usterki w wysilonych 1,4 ??
Na mĂłj gust downsizing to niezbyt dobry trend.

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-19 16:58:43
Autor: to
[tech] pęknięte pier¶cienie w nowym samochodzie
begin Czarek Daniluk
MoĹĽe nowe usterki w wysilonych 1,4 ??

W sumie możliwe, bo ciśnienie doładowania musi tam być spore.
Na mĂłj gust downsizing to niezbyt dobry trend.

Niby tak, ale jak pomyślę, że auta o mocy mojego palą czasem o połowę mniej. Duży silnik w korkach pali zwykle tragicznie dużo, w trasie różnica się zmniejsza.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-19 20:36:59
Autor: Czarek Daniluk
[tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
W dniu 2010-08-19 18:58, to pisze:
begin Czarek Daniluk

MoĹĽe nowe usterki w wysilonych 1,4 ??

W sumie możliwe, bo ciśnienie doładowania musi tam być spore.

Moim zdaniem to prÄ™dzej by wywaliĹ‚o dziure  w tĹ‚oku, wypaliĹ‚o zawĂłr, ale pierĹ›cienie pÄ™kniÄ™te ??
Może to świadczyć na jakiś błąd przy obróbce bloku, wadę materiałową w samym materiale pierścienia ...

Na mĂłj gust downsizing to niezbyt dobry trend.

Niby tak, ale jak pomyślę, że auta o mocy mojego palą czasem o połowę
mniej. DuĹĽy silnik w korkach pali zwykle tragicznie duĹĽo, w trasie
różnica się zmniejsza.

Ale jaka różnica w pracy. Wolałbyś 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-19 21:03:35
Autor: Irokez
Użytkownik "Czarek Daniluk" <cdsoftware@nospam.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4jtl2$sp2$1news.onet.pl...

Ale jaka różnica w pracy. Wolałbyś 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Jeździłem Mondeo 2.0 TDCi 130kM (czy ile to ma) R4 i mam 2.4JTD 136kM R5
Moc - podobna
Ale jak zajefajnie to R5 jedzie w porĂłwnaniu z R4.  I te spokojne przyspieszanie od 1000obr, gdzie TDCi dostawaĹ‚o ostrej padaczki (nie piszÄ™, ĹĽe idzie turbina od 1000 tylko ĹĽe spokojnie silnik przyspiesza a nie dostaje konwulsji).

--
Irokez
Ar 156 2.4JTD

Data: 2010-08-20 09:37:46
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-08-19 21:03, Irokez pisze:
[...]

przyspieszanie od 1000obr, gdzie TDCi dostawało ostrej padaczki (nie
piszÄ™, ĹĽe idzie turbina od 1000 tylko ĹĽe spokojnie silnik przyspiesza a
nie dostaje konwulsji).

Mi wystarczy jak raz przejechałem się starym Audi 100 z R5 TDI 140KM :D i wiem co to znaczy praca 5 cylinderków, też mi się podoba.
Kupiłbym sobie takie 5 cylinders, tyle że Audi z tymi motorami to w 90% padaczki które mają przechodzone po milionie km i więcej, a jak jakaś w sensownym stanie to kosztuje majątek i znaleźć taką to szukanie igły w stogu siana.
Chyba że kupię sobie substytut w postaci Maryśki w weekend z 2,4 JTD :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-20 02:28:11
Autor: to
[tech] pęknięte pier¶cienie w nowym samochodzie
begin Czarek Daniluk
Ale jaka różnica w pracy. Wolałbyś 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Bo ja wiem? Miałem V6 170 KM. Może fajnie brzmi, może kulturalnie pracuje, ale jedzie tak sobie, a pali jak każde V6 czyli dużo. Moim zdaniem jeśli V6 to już jakaś bardziej konkretna moc.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-20 09:15:34
Autor: Lewis
[tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
W dniu 2010-08-20 04:28, to pisze:
begin Czarek Daniluk

Ale jaka różnica w pracy. Wolałbyś 1,4 160KM R4, czy V6 160KM ??

Bo ja wiem? Miałem V6 170 KM. Może fajnie brzmi, może kulturalnie
pracuje, ale jedzie tak sobie, a pali jak kaĹĽde V6 czyli duĹĽo. Moim
zdaniem jeśli V6 to już jakaś bardziej konkretna moc.

Miałem V6 193KM, jechało całkiem całkiem, ale paliło swoje...
Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje coś koło 240-250KM, spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mieście. Oczywiście chcąc polatać z gazem w podłodze to i z 20l/100km. V-ka paliła 11-12 w trasie i 15-19 do 35 w mieście i nie jechała w połowie tak dobrze, ale to kwestia 2ton automatycznej skrzyni i 4x4.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1181081583.html

Data: 2010-08-20 12:00:18
Autor: Jurand

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4la2r$lnh$1news.onet.pl...
[...]

Znowu się wtrącę - jeśli BENZYNOWY silnik 2.0T 205KM pali Ci w trasie 6.5/100 to jest to chyba bardzo delikatnie pokonywana trasa, bez przyspieszania i hamowania, bo szczerze mówiąc znam kilka silników turbo o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bliżej 8/100. Co więcej - to spalanie, które podałeś, jest praktycznie takie samo jak katalogowo podają dla DIESLI o tych mocach.

Jurand.

Data: 2010-08-20 13:20:05
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-20 12:00, Jurand pisze:

[...]

przyspieszania i hamowania, bo szczerze mĂłwiÄ…c znam kilka silnikĂłw turbo

Tak tempomat i 110km/h chwilami jakieś wyprzedzanie, przy częstych zmianach prędkości i częstym wyprzedzaniu rośnie do 7,5-8l/100km

o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bliżej 8/100. Co więcej

Więc nie kłamałem... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na siłę kogo się da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?

- to spalanie, które podałeś, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
podajÄ… dla DIESLI o tych mocach.

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzynÄ…? turbo benzynÄ…... ;)

Jurand.

Data: 2010-08-20 12:22:49
Autor: Waldek Godel
[tech] pęknięte pierścienie w nowym s amochodzie
Dnia Fri, 20 Aug 2010 13:20:05 +0200, Lewis napisał(a):

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyn±? turbo benzyn±... ;)

że nie trzeba tyle ¶ciemniać chwal±c się spalaniem

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-20 14:43:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bliżej 8/100. Co więcej

Więc nie kłamałem... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na siłę kogo się da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?

Pięć minut to zarobisz jak tylko w dwóch miejscach nie staniesz na
czerwonym. Inna rzecz, że podniesienie ¶redniej prędko¶ci na polskich
drogach *mocno* podnosi ¶rednie spalanie...

- to spalanie, które podałe¶, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
podaj± dla DIESLI o tych mocach.

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzyn±? turbo benzyn±... ;)

Przetestuj oba na tym samym kierowcy :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-08-20 15:19:15
Autor: Lewis
On 2010-08-20, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Czyli się nie opłaca podnoszenie ¶redniej na tyle żeby zaoszczędzić 10min na 100km, chyba że, te podniesienie ¶redniej to jedynie przestawienie tempomatu o kilka km/h więcej na pustej autostradzie, bez konieczno¶ci ci±głego wyprzedzania i hamowania.

Jako awaryjne auto mam poczciwego golfa 1.9TDi 1Z@115KM, jad±c podobnie, w trasie pali około 4,5-5L/100km ON w mie¶cie około 6,5-7l/100km Z t± różnic± że jest to tylko cywilne toczydło, zero jakiegokolwiek polotu, hałas w kabinie i koniec przyspieszania przy 3800obr... Jeżeli chodzi o koszt 100km to zapewne wychodzi z 40% taniej... ale trzeba by porównać tu 3.0Diesla ponad 200KM żeby mieć odniesienie, a do takiego nie mam dostępu na co dzień. Z opowiadań posiadaczy takich silników słyszy się że z 8-10 w trasie i z 12-13 w mie¶cie...

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam

Data: 2010-08-20 16:29:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Każdy ma własny przelicznik czasu na pieni±dze, każda droga ma swoj±
specyfikę. Jak utkniesz za traktorem to się opłaca wdepn±ć i wyprzedzić,
nie?

[...]

Samochody którymi jeżdżę na codzień oba pal± od niecałych sze¶ciu litrów
do kilkunastu - w zależno¶ci od kierowcy i warunków. Tyle, że przy
spokojnej i podobnej jeĽdzie diesel trochę mniej pomimo 50% różnicy
masy na jego niekorzy¶ć.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-08-20 17:37:16
Autor: Lewis
On 2010-08-20, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Widzisz różnicę między wyprzedzeniem ci±gnika jad±cego 25km/h czy rowerzysty a np 30 osobówek jad±cych 100km/h? bo Ty chcesz jechać 110km/h?

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam

Data: 2010-08-20 22:21:23
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-08-20, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja widzę trochę więcej kolorów niż czarny i biały. Na drodze spotykasz
jeszcze kapeluszników jad±cych 60km/h, ciężarówkę jad±c± 90km/h wolno
rozpędzaj±c± się po każdych ¶wiatłach czy idiotę rozpędzaj±c± się na
prostych i zwalniaj±cych do 40km/h przed każdym zakrętem. A różnym
ludziom pasuje różna prędko¶ć przelotowa i s± za to zapłacić różn± cenę
w zużytym paliwie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-08-20 22:35:59
Autor: Lewis
[tech] pęknięte pier¶cienie w nowym samochodzie

ludziom pasuje różna prędko¶ć przelotowa i s± za to zapłacić różn± cenę
w zużytym paliwie.

No i wszystko w tym temacie. Spalanie rzecz względna.

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam

Data: 2010-08-20 19:13:03
Autor: J.F.
On Fri, 20 Aug 2010 15:19:15 +0200,  Lewis wrote:
[...]

Kazdemu wedle jego potrzeb :-)
Ot np kolega - jechal bezpiecznie, jechal, jechal, zasnal za kolkiem,
auto rozbil i tyle zaoszczedzil na kapeluszniczej jezdzie :-)

Jak przed nami 600km to moze byc godzina, jak sie nie bedziesz
spieszyl to dodatkowo stracisz 10min i razem wyjdzie 20.

Fakt ze u nas trudno szybciej pojechac, ale po co komu wtedy 200KM :-)

Tak czy inaczej - bardzo oszczednie. Prawie jak diesel. Albo cos upiekszasz, albo coraz lepsze benzyniaki robia.

P.S. Z gazem naprawde w podlodze to temu silnikowi 20/100 nie
wystarczy :-)

[...]

A przy takim spalaniu to Ty kiedys przekraczasz 3000 w ogole ? J.

Data: 2010-08-20 20:08:08
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-20 19:13, J.F. pisze:

Kazdemu wedle jego potrzeb :-)
Ot np kolega - jechal bezpiecznie, jechal, jechal, zasnal za kolkiem,
auto rozbil i tyle zaoszczedzil na kapeluszniczej jezdzie :-)

Bywa i tak.

Jak przed nami 600km to moze byc godzina, jak sie nie bedziesz
spieszyl to dodatkowo stracisz 10min i razem wyjdzie 20.

Fakt ze u nas trudno szybciej pojechac, ale po co komu wtedy 200KM :-)

Chociażby do wyprzedzania, które czasami się trafia nawet jeżdząc bardzo ekonomicznie, a druga sprawa, dlaczego nie mieć tych 200KM, skoro auto pali tyle co 1.4 75KM, jeżdżąc spokojnie? A czasami dla zwykłej przyjemności można sobie mocniej docisnąć, nie musząc wsiadać do innego auta.

Tak czy inaczej - bardzo oszczednie. Prawie jak diesel.
Albo cos upiekszasz, albo coraz lepsze benzyniaki robia.

P.S. Z gazem naprawde w podlodze to temu silnikowi 20/100 nie
wystarczy :-)

Nie wiem, jeszcze nie próbowałem tak żeby mi średnia (z całego dnia) przekroczyła 13.

A przy takim spalaniu to Ty kiedys przekraczasz 3000 w ogole ?

Wbrew pozorom prawie przy każdej zmianie 2-3. Dość długie przełożenie duży moment i wcale nie musi palić wtedy dużo.

Data: 2010-08-22 20:34:29
Autor: Jurand
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4loda$sam$1news.onet.pl...

[...]

To muszą być bardzo nieznaczne zmiany prędkości ;)

o podobnych mocach i spalanie w trasie oscyluje bliżej 8/100. Co więcej

Więc nie kłamałem... ale nie ma sensu zapitlanie i wyprzedzanie na siłę kogo się da, ile zarobisz? 5-8min na 100km? A ile pójdzie w paliwo?

A to zależy. Jakbym miał jechać A4-ką 110 km/h na tempomacie, to bym chyba zwariował...

- to spalanie, które podałeś, jest praktycznie takie samo jak katalogowo
podajÄ… dla DIESLI o tych mocach.

To gdzie ta nadzwyczajna przewaga turbo diesla nad benzynÄ…? turbo benzynÄ…... ;)

A to taka, ĹĽe turbodiesel przy takim stylu jazdy ( 110 km/h tempomat ) spali Ci mniej niĹĽ 5/100.
Poza tym przewaga turbodiesla wychodzi przede wszystkim w cyklu miejskim.

Jurand.

Data: 2010-08-22 23:05:57
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-22 20:34, Jurand pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

To muszą być bardzo nieznaczne zmiany prędkości ;)

Co nie zmienia faktu ĹĽe spalanie 6,5L/100km w trasie jest jak najbardziej osiÄ…galne.

A to zależy. Jakbym miał jechać A4-ką 110 km/h na tempomacie, to bym
chyba zwariował...

Też tak myślałem zanim zacząłem jeździć na Litwie, tam szybko Cię oduczą przekraczania prędkości... I wbrew złudzeniom jedzie się bardzo przyjemnie, sprawnie i szybko dociera do celu, bo średnią mamy wysoką, Nie stoimy na debilnych światłach na przejściach dla pieszych i nie hamujemy przed rondem na obwodówce miasta...

A to taka, ĹĽe turbodiesel przy takim stylu jazdy ( 110 km/h tempomat )
spali Ci mniej niĹĽ 5/100.
Poza tym przewaga turbodiesla wychodzi przede wszystkim w cyklu miejskim.

Szkoda tylko ĹĽe diesel ma wÄ…ski zakres uĹĽytecznej pracy...

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/item1199963969.html

Data: 2010-08-20 15:16:02
Autor: PaPi
[...]

Uwielbiam takie "produkowanie paliwa".
Pewno wg. Ciebie pali toto mniej niz podaje zgodnie z idiotycznymi normami producent ?

Data: 2010-08-20 15:24:27
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-20 15:16, PaPi pisze:
[...]

Nie pali, tyle ile pokazuje komputer pokładowy czyli plus minus 5% jeżeli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na odcinku Kowno-Suwałki spalanie w cyklu miejskim w Białymstoku.

Data: 2010-08-20 15:29:56
Autor: PaPi
[...]

jeĹĽeli chodzi o pomiar na dystrybutorze. Spalanie na trasie mierzone na
odcinku Kowno-Suwałki spalanie w cyklu miejskim w Białymstoku.

Yhy. A jakie to auto ?

Data: 2010-08-20 17:47:37
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-20 15:29, PaPi pisze:
[...]

Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne warunki może spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej hamowań czy nagłych dziwnych przyspieszeń).
Owszem spalanie skrajne ale do osiągnięcia. Jeżdżąc jak wariat spali i z 10...

Data: 2010-08-20 20:43:21
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-08-20 17:47, Lewis pisze:
[...]

Przy 90km/h ?? ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2010-08-21 15:01:05
Autor: PaPi
[...]

http://www.saab.pl/docs/pl/93_sportsedan_parametry_techniczne.asp

W miescie spalanie wg producenta 11.1. Wg. Ciebie pali od 9 do 11 litrow :-)

Samochody, ktorymi jezdzilem palily w miescie :
Lanos 1.6 - ok 10-11 l/100km; Corolla 1.4 VVTi - ok 9.5-10 l/100km, Octavia 2.0TDI RS - ok. 8-8.5 l/100km.

W trasie benzyn nie pamietam ale Octavia spala okolo 6.5 l/100km.

Tyle tylko, ze to diesel i ma 170KM ... no ale Ty benzyna 200KM palisz mniej.
Gratuluje dobrego bajeru :-)

Data: 2010-08-21 21:32:29
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-21 15:01, PaPi pisze:
[...]

:-)

[...]

Zakładam kamerę na trasę i udokumentuję.

Data: 2010-08-21 21:47:29
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-21 21:32, Lewis pisze:
W dniu 2010-08-21 15:01, PaPi pisze:
Saab 9-3, wg danych tech ma spalać 6,9 w trasie. Więc jak idealne
warunki może spalać 6.5? (ekspresówka, tempomat 110km/h i jak najmniej
hamowań czy nagłych dziwnych przyspieszeń).
Owszem spalanie skrajne ale do osi±gnięcia. Jeżdż±c jak wariat spali i z
[...]

Kamera to nie wszystko. WeĽ jakiego¶ grupowicza z okolicy. Wiesz, takie tam komisyjne tankowanie, itp. ;)

Data: 2010-08-21 21:52:45
Autor: Lewis
[...]

Jak opłaci te tankowanie to dlaczego nie ;P

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam

Data: 2010-08-21 22:59:39
Autor: J.F.
On Sat, 21 Aug 2010 21:52:45 +0200,  Lewis wrote:
Zakładam kamerę na trasę i udokumentuję.

Kamera to nie wszystko. WeĽ jakiego¶ grupowicza z okolicy. Wiesz, takie
tam komisyjne tankowanie, itp. ;)

Jak opłaci te tankowanie to dlaczego nie ;P

Proponuje: komisja zaplaci za test rownowaznosc tych 6.5l benzyny.
Nadwyzke pokryjesz Ty :-)

Wlasciwie komisja powinna swoimi samochodami za toba pojechac i je pzy
okazji tez przetestowac :-)

J.

Data: 2010-08-21 23:01:23
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-21 22:59, J.F. pisze:
On Sat, 21 Aug 2010 21:52:45 +0200,  Lewis wrote:
Zakładam kamerę na trasę i udokumentuję.

Kamera to nie wszystko. WeĹş jakiegoĹ› grupowicza z okolicy. Wiesz, takie
tam komisyjne tankowanie, itp. ;)

Jak opłaci te tankowanie to dlaczego nie ;P

Proponuje: komisja zaplaci za test rownowaznosc tych 6.5l benzyny.
Nadwyzke pokryjesz Ty :-)

Dobra ;P

Wlasciwie komisja powinna swoimi samochodami za toba pojechac i je pzy
okazji tez przetestowac :-)

  To kiedy? ;P

Data: 2010-08-20 22:48:49
Autor: Yans van Horn
On 2010-08-20 09:15, Lewis wrote:
> Teraz mam 2.0T 205KM seria a pierwszy stage daje co¶ koło 240-250KM,
> spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mie¶cie

Przyznaj się zatem co to za samochód (Czyzby Saab 9-3 ?)  Te warto¶ci podajesz dla Stage-1 który posiadasz ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2010-08-20 22:54:02
Autor: Lewis
W dniu 2010-08-20 22:48, Yans van Horn pisze:
On 2010-08-20 09:15, Lewis wrote:
> [...]
 > spala 6.5l/100km w trasie i z 9-11 w mie¶cie

Przyznaj się zatem co to za samochód (Czyzby Saab 9-3 ?) Te warto¶ci

Nie te warto¶ci s± dla stock, i jazdy równomiernej, przy większym wci¶nięciu, i naprzemiennym hamowaniu i kręceniu do odcięcia, swoje bierze...

Nie mam jeszcze wgranego softu i przerobionego dolotu.

--
Czę¶ci do A6 C4 sprzedam

Data: 2010-08-19 21:12:30
Autor: Stefan Szczygielski
W dniu 19.08.2010 18:58, to pisze:
Niby tak, ale jak pomyślę, że auta o mocy mojego palą czasem o połowę
mniej. DuĹĽy silnik w korkach pali zwykle tragicznie duĹĽo, w trasie
różnica się zmniejsza.

I to pewnie niejako się komponuje z ogólnym trendem - moda na te wysilone maleństwa rośnie, bo stoimy w korkach coraz więcej :/

S.

Data: 2010-08-19 21:44:03
Autor: J.F.
On Thu, 19 Aug 2010 21:12:30 +0200,  Stefan Szczygielski wrote:
W dniu 19.08.2010 18:58, to pisze:
Niby tak, ale jak pomy¶lę, że auta o mocy mojego pal± czasem o połowę
mniej. Duży silnik w korkach pali zwykle tragicznie dużo, w trasie
różnica się zmniejsza.

I to pewnie niejako się komponuje z ogólnym trendem - moda na te wysilone maleństwa ro¶nie, bo stoimy w korkach coraz więcej :/

Nie tylko - wymogi "ekologiczne" i zmniejszanie emisji CO2.

No i trzeba jakos oszczedzac, a klient duza moc lubi.

J.

Data: 2010-08-19 18:54:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[tech] pęknięte pier¶cienie w nowym samochodzie
W dniu 2010-08-19 17:56, Czarek Daniluk pisze:
to pisze:
begin ebi

scirocco mk3, 1.4, przebieg kilkanascie tysiecy, a wiec minimalny, po
miescie.

A co się stało, że pier¶cienie pękły? Wada fabryczna, przegrzanie?

Może nowe usterki w wysilonych 1,4 ??
Na mój gust downsizing to niezbyt dobry trend.

Cały ekofaszyzm motoryzacyjny to niezbyt dobry trend. Niedługo wyjdzie na to, że silnik będzie czę¶ci± zamienn±, w cało¶ci wymienian± co 30kkm lub dwa lata, razem z płynami ustrojowymi.

Data: 2010-08-20 00:10:14
Autor: Tomasz Pyra
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

[...]

Ja tam bym prorokował że wróc± stare czasy robienia kapitalek, nadwymiarowych tłoków itp. itd.

Dzi¶ silniki s± i tak najtrwalsz± czę¶ci± samochodu i tu jak co¶ padnie to zazwyczaj taniej kupić silnik z rozbitka niż remontować stary.

Data: 2010-08-21 14:09:17
Autor: kogutek
> [...]

Dzi¶ silniki s± i tak najtrwalsz± czę¶ci± samochodu i tu jak co¶ padnie to zazwyczaj taniej kupić silnik z rozbitka niż remontować stary.
Silnik nie jest najtrwalsz± czę¶ci± samochodu. Normalnie eksploatowany ma tak±
sam± trwało¶ć jak inne podzespoły. Trwało¶ć zależy tylko od ceny nowego
samochodu. Im droższy samochód tym trwalszy silnik i skrzynia biegów. Tanie
popularne samochody s± liczone na przebiegi w granicach 150-200 ty¶ km. W
samochodzie pod koniec zaplanowanego przez konstruktorów przebiegu ma być
popsute i zużyte wszystko. --

Data: 2010-08-21 16:41:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-21 14:09, kogutek pisze:

Trwało¶ć zależy tylko od ceny nowego
samochodu. Im droższy samochód tym trwalszy silnik i skrzynia biegów.

Teraz tylko niech to przeczyta np. megrims i odniesie do swojego C63.

Data: 2010-08-19 16:08:24
Autor: J.F.
On Thu, 19 Aug 2010 16:00:32 +0200,  ebi wrote:
[...]

No coz, dobrze by bylo zeby ktos obejrzal ten silnik przed zlozeniem,
ale pewnie za pozno. Teraz to tylko dbaj o papiery - moze sie w
przyszlosci przydac niefachowo wykonana naprawa.

Na pekniety pierscien zasadniczo nalezy sie wymiana pierscienia, a nie
tloka. Ale jesli przy okazji narobil wiecej szkod, to raczej w bloku. A teraz mozesz miec problem ze auto bierze pol litra oleju na 1kkm ... i to jest prosze pana w normie.

J.

Data: 2010-08-19 16:54:05
Autor: ebi
W dniu 2010-08-19 16:08, J.F. pisze:

No coz, dobrze by bylo zeby ktos obejrzal ten silnik przed zlozeniem,
ale pewnie za pozno. Teraz to tylko dbaj o papiery - moze sie w
przyszlosci przydac niefachowo wykonana naprawa.

nie dokonca, samochod stoi z rozebranym silnikiem w serwisie. namawiam wlasciciela na wizyte fachowca z PZMot czy czegos podobnego

Na pekniety pierscien zasadniczo nalezy sie wymiana pierscienia, a nie
tloka. Ale jesli przy okazji narobil wiecej szkod, to raczej w bloku.

Dokladnie tak samo sadze, poczatkowo mowili o wymianie silnika a teraz o wymianie tloka?!

A teraz mozesz miec problem ze auto bierze pol litra oleju na 1kkm
.. i to jest prosze pana w normie.

dokladnie to samo przyszlo mi na mysl...

pozdro,
ebi

Data: 2010-08-19 17:30:10
Autor: kml
[tech] pęknięte pierścienie w nowym samochodzie

Uzytkownik "ebi" <ebione@niemaspamu.gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:i4jgi5$9mo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak nie bedzie chcial to bedziesz mógl sie z niego do oporu wysmiewac. Jezeli on nie chce miec problemów to zdecydwoanie samochód, przed zlozeniem silnika, powinien zobaczyc dobry rzeczoznawca, który da swoja opinie na pismie.

kml

[tech] pęknięte pierścienie w nowym samo chodzie