paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza

Data: 2012-03-23 06:07:11
Autor: Marek Dyjor
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Aron wrote:
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza samochodami. Dochody z akcyzy na
paliwo wzrosly w 2011 w porownaniu z 2010.
W sumie nic dziwnego, jak ktos raz zakosztowal samochodu to nie
przesiadzie sie z powrotem do autobusu czy puciongu.

ciekawe gdzie jest ta granica? 6 zl?

ostanio sie chyba ustabilizowalo...

Dodjamy ze z jezdzenia moga tylko zrezygnowac ci ktorzy nie potrzbuja samochodu.

Data: 2012-03-22 22:16:26
Autor: Aron
On 23 Mar, 06:07, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:

Dodjamy ze z jezdzenia moga tylko zrezygnowac ci ktorzy nie potrzbuja
samochodu.

czyli widocznie wszyscy potrzebuja albo prawie wszyscy

aron

Data: 2012-03-23 09:00:25
Autor: Arek
W dniu 2012-03-23 06:07, Marek Dyjor pisze:
Aron wrote:
[...]

Fakt, regularnie raz na tydzień parę groszy do góry. Dzisiaj widziałem, 5,94, czyli 6PLN do osiągnięcia jeszcze przed świętami. A magiczną barierą miało być 5pln.

Dodjamy ze z jezdzenia moga tylko zrezygnowac ci ktorzy nie potrzbuja
samochodu.

Korki rano rozumiem, korki wieczorem również, ale Warszawa jest zakorkowana praktycznie cały dzień i Ci wszyscy tak strasznie potrzebują samochodu? Mocno wątpię.

A.

Data: 2012-03-23 19:14:20
Autor: Dysiek
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Korki rano rozumiem, korki wieczorem również, ale Warszawa jest zakorkowana praktycznie cały dzień i Ci wszyscy tak strasznie potrzebują samochodu? Mocno wątpię.

Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie - jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem, gazety sie nie poczyta, na necie sie nie posiedzi a koszty duze. Co innego jak ktos mieszka na wsi a PKS ma raz na godzine.

Dysiek

Data: 2012-03-23 19:29:28
Autor: Grejon
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:

[...]

Dlatego niektórzy jeżdżą służbówkami ;)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-03-23 19:31:20
Autor: Nex@pl
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Nie zgadzam się, przy mojej znajomości topografii miasta ~19km pokonuje w 20 minut, w porywach 25. Komunikacją miejską minimum jedna przesiadka, i  dobre 40 minut samej jazdy.

Data: 2012-03-23 19:42:58
Autor: Dysiek
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Nie zgadzam się, przy mojej znajomości topografii miasta ~19km pokonuje w 20 minut, w porywach 25. Komunikacją miejską minimum jedna przesiadka, i dobre 40 minut samej jazdy.

Zalezy jakie miasto - np. we Wroclawiu, gdzie czesc torowisk dla tramwajow jest wydzielona, nie ma szans poruszac sie w szczycie autem szybciej jak tramwajem.

Dysiek

Data: 2012-03-23 19:58:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-23 19:42, Dysiek pisze:
[...]

Pamiętasz jeszcze co napisałeś?
<cite>
Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie -
jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem
</cite>

Właśnie podważyłeś swoje wcześniejsze generalizowanie.

Data: 2012-03-23 22:35:26
Autor: Dysiek
[...]

Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin, wiec nie widze, zebym sobie przeczyl.

Dysiek

Data: 2012-03-23 22:16:50
Autor: masti
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Dnia pięknego Fri, 23 Mar 2012 22:35:26 +0100 osobnik zwany Dysiek
wystukał:

Zalezy jakie miasto - np. we Wroclawiu, gdzie czesc torowisk dla
tramwajow
jest wydzielona, nie ma szans poruszac sie w szczycie autem szybciej
jak tramwajem.

PamiĂŞtasz jeszcze co napisaÂłeÂś?
<cite>
Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie -
jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem
</cite>

WÂłaÂśnie podwaÂżyÂłeÂś swoje wczeÂśniejsze generalizowanie.

Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin, wiec nie widze,
zebym sobie przeczyl.

kombinuj dalej zmieniając warunki.
Miasto to miasto

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-03-23 21:33:11
Autor: Aron
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
teoretycznie ludzie powinni sie przesiadac na pociagi, bo droga
benzyna

tymczasem
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/wielkopolskie/2012-04/zmiany_kwiecien.PDF

Data: 2012-03-24 09:00:28
Autor: J.F.
Dnia Fri, 23 Mar 2012 21:33:11 -0700 (PDT), Aron napisał(a):
[...]

Jedno z drugim powiazane - im mniej pociagow tym gorsze polaczenia, tym
wiecej ludzi przesiada sie na samochody, tym mniej pasazerow ... i trzeba
likwidowac kolejne pociagi :-)

J.

Data: 2012-03-26 01:20:08
Autor: Jackare
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Uzytkownik "Aron" <aron2004@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:138a5526-e5b5-43ab-a054-f39a7c2042d9w1g2000vbx.googlegroups.com...
teoretycznie ludzie powinni sie przesiadac na pociagi, bo droga
benzyna

niekoniecznie.
Iles tam lat temu gdy chcialem sobie z Bytomia skoczyc do Warszawy, bilet na IC z miejscówka kosztowal w obie strony 150 PLN. Tyle samo kosztowalo paliwo potrzebne na pokonanie trasy -Bytom-Warszawa-Bytom. I teraz jadac samemu moglem sobie wybierac i zazwyczaj wybieralem pociag bo nie musialem "robic" za kierownica - w sumie to zadna przyjemnosc dymac 300 km w jedna strone nudna gierkówka.ty
Ale juz jadac w dwie osoby pociag zaczynal kosztowac 300 zl, a samochód nadal 150, w trzy osoby pociag 450 a samochód nadal 150
Pomijam juz inne okolicznosci typu ze samochodem jade od drzwi do drzwi a pociagnem niekoniecznie i musze poniesc dodatkowe koszty na transport po miescie i dostosowac swój pobyt do rozkladu jazdy pociagów
Jedyna korzysc z pociagu to ze jedzie szybciej, ale niestety tylko na trasie Katowice-Warszawa-Katowice, z Bytomia do Katowic i z powrotem do Bytomia musze sie jakos dostac - znowu kasa i czas...
Wydaje mi sie ze powinno byc tak ze chcac pojechac na dluzsza odleglosc nie powinienem sie w ogóle zastanawiac tylko wsiadac w pociag i jechac sobie wygodnie, szybko, bezpiecznie, komfortowo. Wsiadac i wysiadac na czystych przyjaznych dworcach, ale to juz chyba nie w tym zyciu albo nie w tym kraju. Dodatkowo jezeli udzial drugiej osoby w podrózy koleja zwieksza koszty w porównaniu z samochodem o 100% to gdzie tu sens ?
Jezeli kolej nie potrafi wozic ludzi to niech sobie wozi wegiel. Nie musze korzystac z kolei.
Jeszcze gdy w kwietniu rusza tanie wewnetrzne polaczenia lotnicze, kolej zacznie bardzo cienko kwiczec.
No i jeszcze jedno. Choc mam calkowicie w dupie impreze pt Euro 2012, to mysle sobie ze kolej wystawi naszej republica bulanda zajebista wizytówke swymi przepieknymi dworcami i kultura obslugi pasazera.
W srodku Europy egzotyka rodem z Zimbabwe. Beda mieli ludziska co wspominac....

Data: 2012-03-26 09:26:07
Autor: Krzysztof 45
Jackare napisał(a):
[...]

Masz racje.
A teraz popatrzmy na komunikacje miejską np. we Wrocławiu.
Bilet normalny jednorazowy w granicach miasta kosztuje 2,40,- ulgowy 1,20,-

Jedziemy z rodziną 2+1 z punktu A do B i z powrotem do A. Wychodzi 12 zł.
Auto moje zużywa około 10 l ON/100km w mieście. Zakładam że paliwo kosztuje 6zł/l. Przejeżdżam autem za koszt biletów MPK 20km. Mieszkam niedaleko centrum, więc w bez względu gdzie bym jechał, w jedna stronę mam max około 6-9km. Więc juz autem jest taniej. Taniej, bo płacąc 12zł za bilety płacę nie za kilometry tylko od wejścia do tramwaju lub autobusu.

Oczywiście są ludzie co jadą z jednego końca miasta na drugi, lub i z za miasta i tych km robią więcej. Ale zbiorkomem czeka ich przesiadka i cena za bilety wzrasta do 24zł lub i więcej zł. gdy przekroczą granice miasta. Więc za te pieniądze wydane na bilety, ja bym już przejechał autem 40km a zbiorkomem max 20km.

Jeszcze można przyjąć auta które zużywają paliwa w okolicach 5-6l/100km, + ceny biletów komunikacji pospiesznej 2,80/1,40zł i robi się jeszcze fajniej dla auta.

Jest jeszcze aspekt fatalnego komfortu poruszania się zbiorkomem (Wrocław) który częstuje nas niepunktualnością, częstymi awariami, brudem, smrodem i ostatnio spektakularnymi wypadkami. Ale urzędasy maja to w odbycie, bo ci co nie posiadają samochodów i rowerów i tak wsiądą i skasują bilet. A jedyna promocja zbiorkomu polega na fatalnym wydzielaniu pasów i torowisk z ruchu aut, co w konsekwencji ciasnej zabudowy gówno daje i generuje korki w innych miejscach.
A tu dalej promocja z widmem biletów po 3zł i mandatów za jazdę bez biletu 300zł
http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,11411449,300_zl_za_jazde_na_gape__Bilet_musi_sie_bardziej_oplacac.html

Więc gdzie sens i gdzie logika korzystania z PKP, MPK i jak to się ma do drogiego paliwa?

Oczywiście nasuwają sie dwa stwierdzenia. Albo paliwo jeszcze jest tanie, albo ekonomiści od wyliczania cen za bilety w zbiorkomach z penisem na głowy się pozamieniali a ludzi mają za barany. Ja stwierdzam że to drugie.

--
Krzysiek

Data: 2012-03-26 10:26:55
Autor: Arek
W dniu 2012-03-26 09:26, Krzysztof 45 pisze:
Jackare napisał(a):
[...]

[...]

To liczmy dalej. Moje auto zużywa średnio ok 6l w trasie i ok 10l w mieście, ale na krótkich odcinkach ok 15l. Do wyliczeń przyjmę 12.

Chcę z rodziną wyskoczyć w dwa miejsca np. do parku i starówkę. Łącznie przejadę ok 25km. Czyli 18PLN na samo paliwo. Ale to wariant optymistyczny bo do tego dochodzi szukanie miejsca do parkowania. Czyli kolejne paliwo, czas oraz koszt samego parkingu. I to razy 2. Czyli za parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na szukanie miejsca, czyli suma prawie 50pln.

Weźmy jeszcze nerwy, tu korek, tam korek, tam ktoś z rejestracją n "L" się chamsko wepchnie, no i te szukanie miejsca do zaparkowania.

Reasumując, nie zawsze wychodzi taniej i lepiej. Owszem wszystko można różnie zorganizować.

Więc gdzie sens i gdzie logika korzystania z PKP, MPK i jak to się ma do
drogiego paliwa?

To różnie wychodzi, czasem jest czasem nie ma. Faktem jest, że Ci od zbiorowej komunikacji robią strasznie dużo aby ludzie z niej nie korzystali.

Oczywiście nasuwają sie dwa stwierdzenia. Albo paliwo jeszcze jest
tanie, albo ekonomiści od wyliczania cen za bilety w zbiorkomach z
penisem na głowy się pozamieniali a ludzi mają za barany. Ja stwierdzam
Ĺźe to drugie.

A ja uważam, że paliwo na pewno jest za tanie. Ceny biletów wcale nie są wysokie, tylko komunikacja jest mało dostępna.

A.

Data: 2012-03-26 17:34:25
Autor: Krzysztof 45
Arek napisał(a):
...] Czyli za parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na szukanie miejsca, czyli suma prawie 50pln.
Przesadzasz trochę a nawet i to bardzo :)
--
Krzysiek

Data: 2012-03-27 14:52:18
Autor: Arek
W dniu 2012-03-26 17:34, Krzysztof 45 pisze:
Arek napisał(a):
...] Czyli za parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na
szukanie miejsca, czyli suma prawie 50pln.
Przesadzasz trochę a nawet i to bardzo :)

Aj tam aj tam, wcale nie:)

A.

Data: 2012-03-26 15:49:13
Autor: kamil
On 26/03/2012 08:26, Krzysztof 45 wrote:
Jackare napisał(a):
[...]

1. Nie liczysz biletów miesięcznych, zazwyczaj sporo tańszych od jednorazowych.

2. Nie liczysz utraty wartości samochodu, ubezpieczenia, przeglądu itp. Nawet jeśli założymy, że samochód i tak masz i te koszty są stałe, to zużycie opon, olejów, srolejów, częstsze serwisy, sprzęgło, zawieszenie i cała reszta kosztów też sporo doda do tych przejazdów. A koniec końców nie wypijesz piwa po pracy, bo samochód.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-03-26 17:32:47
Autor: Krzysztof 45
kamil napisał(a):
1. Nie liczysz biletów miesięcznych, zazwyczaj sporo tańszych od jednorazowych.
Dla całej rodziny by raz dwa razy w tygodniu gdzieś pojechać? Bezsensu. Miesięczne bilety kosztowały by mnie około 270 zł tj. paliwa na około 450km autem po mieście.
[...]
To są koszta za komfort, niezależność, dojazd dokładnie do punktu i możliwość przewożenia nie mało maneli na np. piknik rodzinno wędkarski.
--
Krzysiek

Data: 2012-03-26 10:31:19
Autor: Cavallino

Uzytkownik "Jackare" <123@tralala.com.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:

[...]

Pociag moze tez kosztowac 30 zl, jak dobrze z promocjami i taryfami trafisz, samochód moze tez kosztowac i 300 zl, zalezy czym sie jedzie.

Data: 2012-03-26 16:28:56
Autor: jerzu
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
On Mon, 26 Mar 2012 10:31:19 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Pociag moze tez kosztowac 30 zl,

To chyba interregio. Jak dobrze trafisz, to siedzisz. A jak nie, to
całe 300 kilometrów stoisz w korytarzu. Bo te promocje w IC to jakieś
Yeti: wszyscy słyszeli, nikt nie widział ;) Przynajmniej mnie się
nigdy nie udało załapać na promocję w IC.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-03-26 21:18:28
Autor: Cavallino

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p6v0n7lsdq52dg761hg3ctm4vsdlurd1i4@4ax.com...
On Mon, 26 Mar 2012 10:31:19 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Pociag moze tez kosztowac 30 zl,

To chyba interregio.

Dokładnie.
Jeździłem kilka razy ekspresem IR (IRE) za 30 zł w dwie strony, pierwsza klasa z klimą, internetem za friko.....
Za 3 zł bodajże mogłeś sobie zarezerwować miejsce.

Ale takie pociągi tylko między Szczecinem, Poznaniem i Warszawą jeżdżą.

Data: 2012-03-24 10:24:35
Autor: Robert_J
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin....

Masz zajebisty rozrzut kryteriów porównując Kluczbork do Szczecina :-). Byłeś kiedyś w Szczecinie czy tylko na mapie widziałeś? ;-)))
Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork?

Data: 2012-03-24 12:17:10
Autor: Dysiek
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork?

W Polsce? Wroclaw, Poznan, Krakow, Lodz, Warszawa, Trojmiasto, GOP. Szczecin od biedy tez - fakt, troche sie zagalopowalem.

Dysiek

Data: 2012-03-24 20:16:46
Autor: Marek Dyjor
Dysiek wrote:
Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork?

W Polsce? Wroclaw, Poznan, Krakow, Lodz, Warszawa, Trojmiasto, GOP.
Szczecin od biedy tez - fakt, troche sie zagalopowalem.

w Krakowie zawsze szybciej jesteś samochodem :)

w Krakowie to sie wyleczyłem kilka razy skutecznie z głupich pomysłów jeżdżenia samochodem.

krótke wyprawa do śródmieścia po papiery wizyta 10 minut.

eee pojadę autobusem.  okazało się ze jest po godiznach szczytu i autobusy jeźdżą co 25 minut, czekanie jazda dojście załatwienie sprawy dojście do przystanku czekanie na następny po porzedni przed chwila odjechał...

hm.. samochodem dawno byłbym w domu nawet doliczajc parkowanie. bo samochodem jazda trwała by szybciej niż jazda autobusem

Data: 2012-03-25 14:12:53
Autor: jerzu
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
On Sat, 24 Mar 2012 12:17:10 +0100, "Dysiek" <brak@brak.pl> wrote:

Warszawa

W Warszawie w miarę sprawnie poruszasz się zbiorkomem na lini
północ-południe, o ile nie masz za daleko do metra. Inne kierunki to
masakra. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-03-25 14:29:24
Autor: Shrek
On 2012-03-25 14:12, jerzu wrote:
[...]

Dramatyzujesz. Tramwaje Wiatraczna-Centum chyba są dość sprawne. Masz kolej w cenie miesięcznego. Jest dobrze, ale nie tragicznie;)
Shrek.

Data: 2012-03-25 14:33:38
Autor: jerzu
On Sun, 25 Mar 2012 14:29:24 +0200, Shrek <user@domain.invalid> wrote:

Dramatyzujesz. Tramwaje Wiatraczna-Centum chyba są dość sprawne. Masz kolej w cenie miesięcznego. Jest dobrze, ale nie tragicznie;)

Fakt, masz rację. Ale ja nie poruszam się na trasie
Wiatraczna-Centrum. Moja codzienna trasa to Ursynów - Włochy. I tu już
nie jest tak różowo, nie ma szans na wygraną zbiorkomu z autem.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-03-25 14:52:08
Autor: Shrek
On 2012-03-25 14:33, jerzu wrote:
[...]

Ok, ale generalizowałeś, że sprawnie to tylko metrem pólnoc-południe, a to generalnie nieprawda.

Shrek.

Data: 2012-03-25 14:55:54
Autor: jerzu
On Sun, 25 Mar 2012 14:52:08 +0200, Shrek <user@domain.invalid> wrote:

Ok, ale generalizowałeś, że sprawnie to tylko metrem pólnoc-południe, a to generalnie nieprawda.

Prawda, prawda :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-03-25 21:58:37
Autor: Jawi
W dniu 2012-03-24 12:17, Dysiek pisze:
Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork?

W Polsce? Wroclaw, Poznan, Krakow, Lodz, Warszawa, Trojmiasto, GOP. Szczecin
od biedy tez - fakt, troche sie zagalopowalem.

znam mniejsze, znacznie od szczecina i zakorkowane nie gorzej niż warszawa, kraków :)

Data: 2012-03-24 20:42:29
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-23 22:35, Dysiek pisze:
[...]

Nie kombinuj - miasto to miasto. Miasto miastu nierówne, trasa trasie
takoż. Na jednych się opłaca jeździć samochodem, na innych nie i nie
chodzi często wprost o sam czas jazdy, tylko np. wygodę w postaci
parkowania (czy też jej brak). Napisałeś co masz w cytacie, a jest
to nieprawda.

Data: 2012-03-25 00:36:07
Autor: RoMan Mandziejewicz
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Hello Dysiek,

Friday, March 23, 2012, 10:35:26 PM, you wrote:

[...]

Miasto dla mnie to nie Opole,

Opole jest miastem dłużej niż Warszawa. Nie później niż 3 lata po
pierwszym przyznaniu praw miejskich Wrocławiowi.

Kluczbork czy Szczecin,

Byłeś kiedykolwiek w Szczecinie?

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-03-26 09:40:55
Autor: Jakub Witkowski
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
W dniu 2012-03-23 22:35, Dysiek pisze:

Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin

Może dla odmiany używaj słów zgodnie z ich powszechnie obowiązującym znaczeniem. To ułatwia rozmowę.

Data: 2012-03-24 13:33:25
Autor: Shrek
On 2012-03-23 19:42, Dysiek wrote:
Nie zgadzam siĂŞ, przy mojej znajomoÂści topografii miasta ~19km pokonuje w
20 minut, w porywach 25. KomunikacjÂą miejskÂą minimum jedna przesiadka, i
[...]

Natomisat w Warszawie praktycznie wszystkie torowiska są wydzielone, a i tak w porannym szczycie (o popołudniowym nie wspominając) jestem szybciej autem l;ub rowerem niż metro + tramwaj (i to "najlepsza" linia w mieście). Porażka:(

Shrek.

Data: 2012-03-24 15:13:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-03-24 13:33, Shrek pisze:
l;ub rowerem niż metro + tramwaj (i to "najlepsza" linia w mieście).
PoraĹźka:(

Z Żoliborza na Kabaty szybciej rowerem lub samochodem? Śmiem wątpić ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-03-24 20:52:44
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-03-24 15:13, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-03-24 13:33, Shrek pisze:
l;ub rowerem niż metro + tramwaj (i to "najlepsza" linia w mieście).
PoraĹźka:(

Z Żoliborza na Kabaty szybciej rowerem lub samochodem? Śmiem wątpić ;)

Od 2012.03.21 szybciej jest samochodem :)

Data: 2012-03-25 08:57:18
Autor: Shrek
On 2012-03-24 15:13, Liwiusz wrote:
W dniu 2012-03-24 13:33, Shrek pisze:
l;ub rowerem niż metro + tramwaj (i to "najlepsza" linia w mieście).
PoraĹźka:(

Z Żoliborza na Kabaty szybciej rowerem lub samochodem? Śmiem wątpić ;)

przeciez napisałem "+ tramwaj". Z Bielan na Okęcie.

Shrek.

Data: 2012-03-24 20:50:09
Autor: Artur Maśląg
On 2012-03-23 19:42, Dysiek wrote:
[...]

To prawda.

a i
tak w porannym szczycie (o popołudniowym nie wspominając) jestem
szybciej autem l;ub rowerem niĹź metro + tramwaj (i to "najlepsza" linia
w mieście). Porażka:(

Tak szczerze to ten czas będzie w najgorszym wypadku porównywalny, ale
odpada jeszcze kwestia parkowania i to tego człowiek ma święty spokój
- mowa oczywiście o trasach tramwaj/metro.

Data: 2012-03-25 09:02:06
Autor: Shrek
On 2012-03-24 20:50, Artur Maśląg wrote:

a i
[...]

Nie - door to door około 1h05 metro/tram - trzeba liczyć 10 minut na dojścia, 45min samochodem i 55min rowerem - choć uczciwie trzeba by dodać potem przebieranie się z ciuchów rowerowych na cywilne.

Wiem, że na tej grupie to niepopularne, ale tramy powinny mieć absolutny priorytet na skrzyżowaniach. A akurat linia Gocławek-Okęcie nadaje się do tego jak mało która.

Shrek

Data: 2012-03-25 15:48:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 25.03.2012 Shrek <user@domain.invalid> napisał/a:

[...]

Przede wszystkim należałoby zlikwidować ponad połowę przystanków
tramwajowych. Na przykład na linii na Gocławek powinny zostać: pętla,
pl. Szembeka, Wiatraczna, rondo Waszyngtona, Palma, Centrum. Ale to
"nieco" NTG.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-25 23:12:10
Autor: Shrek
On 2012-03-25 15:48, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

Trochę się rozpędziłeś;) Myślę, że logiczne byłoby likwidować trochę poniżej połowy. Tak czy inaczej radykalnie ciąć ilość przystanków i absolutny priorytet - w końcu tramwaj nie potrzebuje zielonego światła tak jak samochody przez pół minuty- wystarczy parę sekund w odpowiednim momencie. A że tramwaj ma aż jeden stopień swobody, to trafienie z tym momentem to nie jest wyższa szkoła rakietowa.

Shrek

Data: 2012-03-25 23:58:04
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

Z którym przystankiem się rozpędziłem?

[...]

Dopóki tramwaje zatrzymują się "co chwilę" nie warto dawać im
priorytetów - i tak będą wolne.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-26 18:05:42
Autor: Shrek
On 2012-03-25 23:58, Krzysiek Kielczewski wrote:

Trochę się rozpędziłeś;) Myślę, że logiczne byłoby likwidować trochę
poniżej połowy.

Z którym przystankiem się rozpędziłem?

Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki rzadziej niż metro.

[...]

Zgoda - tylko nie dopóki a razem. Bo inaczej masz błędne koło - dopóki i tak stoją na światłach to niech mają przy okazji przystanki:P

Shrek.

Data: 2012-03-26 20:59:08
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 26.03.2012 Shrek <user@domain.invalid> napisał/a:

[...]

Metro z dala od Centrum też powinno mieć rzadziej przystanki.
Komunikacja szynowa powinna być od szybkiego transportu na większe
odległości, autobusy do rozwożenia po dzielnicach. A im mniej
przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten
odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów, o ile
dobrze pamiętam w szczycie ten przejazd zajmuje około 30min: to daje
średnią 16km/h. Likwidacja przystanków połączona z priorytetem w dwóch
newralgicznych miejscach IMO spokojnie pozwoliła by na dwukrotne
skrócenie tego czasu.

[...]

Docelowo powinny mieć priorytet, tutaj się zgadzam. Ale wprowadzony w
momencie likwidacji zbędnych przystanków.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-26 21:18:33
Autor: Shrek
On 2012-03-26 20:59, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

IMHO nie - nie te odległości - bardziej się opłaca wyciąc autobusy na trasie tramwajów. Nawet jeśli bedą trochę wolniejsze, to i tak na takie bliskie odległości szybsze niż troszkę szybszy tramwaj + autobus i dużo tańsze, bo nie musisz dublować autobusami. Te dodatkowe trzy przystanki, to może trzy minuty. Nie starczy na przesiadkę, a i nie wszyscy jadą na Gocławek.

A im mniej
przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten
odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów,

6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba instyktownie wiadomo, że tramwaj to jednak powinien mieć częściej.

[...]

No i co do meritum się zgadzamy. A dwa czy trzy przystanki w tą czy w tamtą, to już szczegół.

Shrek.

Data: 2012-03-26 21:44:26
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

Nie zgadzam się. W przypadku małych odległości czas przejazdu jest
nieistotny, i tak dłużej będziesz czekał na autobus/tramwaj niż jechał.
Problem jest z szybkim przejazdem pomiędzy dzielnicami. Szybki przejazd
wymaga dwóch rzeczy: wydzielonego pasa ruchu i małej ilości przystanków.
Na tej trasie tramwaj ma wydzielone torowisko, wystarczy zlikwidować
zbędne przystanki.

[...]

Efektem tego jest brak jakiegokolwiek szybkiego połączenia. Autobusów
stojących w korku nie przyspieszysz, przedłużanie buspasa niepotrzebnie
zwiększy korki.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-26 22:15:18
Autor: Shrek
On 2012-03-26 21:44, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

Walczysz o trzy minuty na trasie Centrum - Gocławek - bez znaczenia, a nie wszyscy jeżdzą do końca - średnio wydzie +1,5 minuty vs konieczność przesiadek do autobusów w korkach.

Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy.

Shrek.

Data: 2012-03-26 22:31:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
[...]

Nie o trzy minuty tylko o dziesięć do piętnastu. A dokładniej o
możliwość dojechania do centrum w dziesięć-piętnaście minut.

Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy.

Ok, proponuję EOT.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-26 22:54:47
Autor: Shrek
On 2012-03-26 22:31, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

10-15 to mniej przystanów i priorytet. Te trzy przystanki to pesymistycznie trzy minuty.

Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy.

Ok, proponuję EOT.

Ok.

Shrek.

Data: 2012-03-31 22:41:02
Autor: Marek Dyjor
Shrek wrote:
On 2012-03-25 15:48, Krzysiek Kielczewski wrote:

[...]

myślę że najlepszy czas byłby gdyby tramwajom zlikwidować wszystkie przystanki.

Likwidacja przystanków powoduje że komunikacja staje sie mało przyjazna dla obywateli, jak musisz zadyniać 15 czy 20 minut do przystanku to się sumaryczny czas dojazdu robi dość długi i w którymś momencie samochód staje sie jednak wygodniejszy, bo jedziesz spod domu.

Data: 2012-04-01 00:30:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
Dnia 31.03.2012 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał/a:

[...]

Odróżnij "likwidację przystanków" od "likwidacji niektórych przystanków
tramwajów". KM, która zatrzymuje się co sto metrów i jedzie ze średnią
prędkością 10km/h też nie jest przyjazna.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-04-01 19:07:30
Autor: Shrek
On 2012-03-31 22:41, Marek Dyjor wrote:

[...]

Teraz masz często co 200-300 metrów;) Większość i tak musi dojść ze 300 metrów, bo nie mieszkają przy torach. Tak będą mieli z 500m. Jakoś tak jet z metrem i na brak pasażerów nikt tam nie narzeka.

Shrek.

Data: 2012-04-01 21:13:10
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 31 Mar 2012 22:41:02 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

[...]

15 czy 20 minut to 1-1,5km. Nie przesadzasz aby? Przystanki co 1 kilometr
oznaczają, że odległoś w linii prostej do takowego będzie nie większa niż
700m. A to jest 13 minut spacerkiem (4km/h). --
     ___________ (R)

Data: 2012-03-23 19:39:37
Autor: Artur Maśląg
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:
(...)
Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie -

To fakt - służbówka lepsza...

jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem, gazety sie nie poczyta, na necie sie nie
posiedzi a koszty duze.

Skoro wspomniałeś już o kosztach, to może dodaj widzimisię, komfort
itd. Gazety się nie poczyta (choć niektórzy czytają), "na necie"
się nie posiedzi, ale z tym dłużej to jest bardzo różnie.

Co innego jak ktos mieszka na wsi a PKS ma raz na
godzine.

Zdaje się, że wielu wsi z metrem w Polsce nie ma...

Data: 2012-03-23 21:39:56
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Zdaje mi się, że we wro własnym autem szybciej, a gazetę poczytasz jak będziesz stał w korku za albo przed tramwajem/autobusem :)

Data: 2012-03-24 20:10:46
Autor: Marek Dyjor
Dysiek wrote:
[...]

tylko do maskomu sie dodaj czekanie na przystankach, wypoadjaće z kursu środki, deszcz i syf gdy maskomach jest jak w saunie, oraz przypadki gdy wsam raz większa ilość chce o dziwo jechać tym samym maskomem w tę samą stronę i sie robi mało przyjemny ścisk. Potem dodaj sobie tachanie teczki z papierami + torby z laptopem.

Data: 2012-03-27 18:18:08
Autor: Diabełson®
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:
Korki rano rozumiem, korki wieczorem r�wnie�, ale Warszawa jest
zakorkowana praktycznie ca�y dzie� i Ci wszyscy tak strasznie potrzebuj�
samochodu? Mocno w�tpi�.

[...]

Oczywiście tonę towaru tez można zbiorkomem przesmerfować ;)

--
F'pockokah az przytópęm®

Data: 2012-03-28 13:39:47
Autor: Marek Dyjor
Diabełson® wrote:
[...]

bierzesz 10 ludzi kaĹźdemu dajesz paczke 100kg bilet i jazda...

bilet 3 zł +8 zł za godzine  11 x 10   wyjdzie 110 zł za przewalenei tej tony...

być moze taniej niż ciężarówką. :)

Data: 2012-03-31 00:49:43
Autor: Adam Płaszczyca
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
Dnia Wed, 28 Mar 2012 13:39:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

bierzesz 10 ludzi każdemu dajesz paczke 100kg bilet i jazda...

bilet 3 zł +8 zł za godzine  11 x 10   wyjdzie 110 zł za przewalenei tej tony...

być moze taniej niż ciężarówką. :)

Zapłać ludziom za czas :D
--
     ___________ (R)

Data: 2012-03-31 11:45:39
Autor: Marek Dyjor
Adam Płaszczyca wrote:
[...]

przecież liczyłem 11 złotych za godzinę...

Data: 2012-04-01 20:32:49
Autor: Karol Y
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
przecież liczyłem 11 złotych za godzinę...

A te 100kg, to komu chcesz dać? Kobietom z biedronki?

--
Mateusz Bogusz

Data: 2012-03-25 14:08:53
Autor: jerzu
On Fri, 23 Mar 2012 09:00:25 +0100, Arek <abc@abc.pl> wrote:

Fakt, regularnie raz na tydzień parę groszy do góry. Dzisiaj widziałem, 5,94, czyli 6PLN do osiągnięcia jeszcze przed świętami. A magiczną barierą miało być 5pln.

Ja tankowałem ON za 5,68. W Warszawie. Ostatnio zauważyłem też, że
ceny ON idą w dól, za to benzynka w górę. Na wielu stacjach znowu ON
jest tańszy od benzyny.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-03-27 18:00:29
Autor: Marek Dyjor
jerzu wrote:
[...]

I TAK TRZYMAĆ...

ON powinien być znacznie tańśzy bo jest mniej przetworzony niż benzyna

Data: 2012-03-27 18:10:35
Autor: jerzu
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
On Tue, 27 Mar 2012 18:00:29 +0200, "Marek Dyjor"
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

I TAK TRZYMAĆ...

Dzisiaj w okolicahc Lublina, na stacjach z mapisem "Paliwa Orlen"
(takie czerwone), ON był po 5,49.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-03-27 19:43:13
Autor: J.F
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości grup
I TAK TRZYMAĆ...
ON powinien być znacznie tańśzy bo jest mniej przetworzony niż benzyna

Zebys sie nie zdziwil ze wiecej, bo to i filtrowac chyba jakos trzeba, i odsiarczac, a moze nawet dodawac zimowe dodatki.

Poza tym z prostej destylarni wychodzi okreslona ilosc roznych skladowych, i cena musi byc taka zeby sie wszystkie sprzedaly.
Ale prostych destylarni juz nie ma, teraz mozna krakingiem/reformingiem regulowac produkcje, ale nie za darmo ...

No i na koniec - ciezar wlasciwy ON wiekszy ..

J.

paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza