Data: 2012-03-23 06:07:11 | |
Autor: Marek Dyjor | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Aron wrote:
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza samochodami. Dochody z akcyzy na ostanio sie chyba ustabilizowalo... Dodjamy ze z jezdzenia moga tylko zrezygnowac ci ktorzy nie potrzbuja samochodu. |
|
Data: 2012-03-22 22:16:26 | |
Autor: Aron | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 23 Mar, 06:07, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Dodjamy ze z jezdzenia moga tylko zrezygnowac ci ktorzy nie potrzbuja czyli widocznie wszyscy potrzebuja albo prawie wszyscy aron |
|
Data: 2012-03-23 09:00:25 | |
Autor: Arek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 06:07, Marek Dyjor pisze:
Aron wrote: Fakt, regularnie raz na tydzieĹ parÄ groszy do gĂłry. Dzisiaj widziaĹem, 5,94, czyli 6PLN do osiÄ gniÄcia jeszcze przed ĹwiÄtami. A magicznÄ barierÄ miaĹo byÄ 5pln. Dodjamy ze z jezdzenia moga tylko zrezygnowac ci ktorzy nie potrzbuja Korki rano rozumiem, korki wieczorem rĂłwnieĹź, ale Warszawa jest zakorkowana praktycznie caĹy dzieĹ i Ci wszyscy tak strasznie potrzebujÄ samochodu? Mocno wÄ tpiÄ. A. |
|
Data: 2012-03-23 19:14:20 | |
Autor: Dysiek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Korki rano rozumiem, korki wieczorem również, ale Warszawa jest zakorkowana praktycznie cały dzień i Ci wszyscy tak strasznie potrzebują samochodu? Mocno wątpię. Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie - jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem, gazety sie nie poczyta, na necie sie nie posiedzi a koszty duze. Co innego jak ktos mieszka na wsi a PKS ma raz na godzine. Dysiek |
|
Data: 2012-03-23 19:29:28 | |
Autor: Grejon | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:
Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie - Dlatego niektórzy jeżdżą służbówkami ;) -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2012-03-23 19:31:20 | |
Autor: Nex@pl | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Nie zgadzam się, przy mojej znajomości topografii miasta ~19km pokonuje w 20 minut, w porywach 25. Komunikacją miejską minimum jedna przesiadka, i dobre 40 minut samej jazdy.
|
|
Data: 2012-03-23 19:42:58 | |
Autor: Dysiek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Nie zgadzam się, przy mojej znajomości topografii miasta ~19km pokonuje w 20 minut, w porywach 25. Komunikacją miejską minimum jedna przesiadka, i dobre 40 minut samej jazdy. Zalezy jakie miasto - np. we Wroclawiu, gdzie czesc torowisk dla tramwajow jest wydzielona, nie ma szans poruszac sie w szczycie autem szybciej jak tramwajem. Dysiek |
|
Data: 2012-03-23 19:58:23 | |
Autor: Artur Maśląg | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 19:42, Dysiek pisze:
Nie zgadzam się, przy mojej znajomości topografii miasta ~19km pokonuje w Pamiętasz jeszcze co napisałeś? <cite> Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie - jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem </cite> Właśnie podważyłeś swoje wcześniejsze generalizowanie. |
|
Data: 2012-03-23 22:35:26 | |
Autor: Dysiek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Zalezy jakie miasto - np. we Wroclawiu, gdzie czesc torowisk dla tramwajow Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin, wiec nie widze, zebym sobie przeczyl. Dysiek |
|
Data: 2012-03-23 22:16:50 | |
Autor: masti | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia piÄknego Fri, 23 Mar 2012 22:35:26 +0100 osobnik zwany Dysiek
wystukaĹ: kombinuj dalej zmieniajÄ c warunki.Zalezy jakie miasto - np. we Wroclawiu, gdzie czesc torowisk dla Miasto to miasto -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-03-23 21:33:11 | |
Autor: Aron | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
teoretycznie ludzie powinni sie przesiadac na pociagi, bo droga
benzyna tymczasem http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/wielkopolskie/2012-04/zmiany_kwiecien.PDF |
|
Data: 2012-03-24 09:00:28 | |
Autor: J.F. | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia Fri, 23 Mar 2012 21:33:11 -0700 (PDT), Aron napisał(a):
teoretycznie ludzie powinni sie przesiadac na pociagi, bo droga Jedno z drugim powiazane - im mniej pociagow tym gorsze polaczenia, tym wiecej ludzi przesiada sie na samochody, tym mniej pasazerow ... i trzeba likwidowac kolejne pociagi :-) J. |
|
Data: 2012-03-26 01:20:08 | |
Autor: Jackare | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Uzytkownik "Aron" <aron2004@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:138a5526-e5b5-43ab-a054-f39a7c2042d9w1g2000vbx.googlegroups.com...
teoretycznie ludzie powinni sie przesiadac na pociagi, bo droga niekoniecznie. Iles tam lat temu gdy chcialem sobie z Bytomia skoczyc do Warszawy, bilet na IC z miejscówka kosztowal w obie strony 150 PLN. Tyle samo kosztowalo paliwo potrzebne na pokonanie trasy -Bytom-Warszawa-Bytom. I teraz jadac samemu moglem sobie wybierac i zazwyczaj wybieralem pociag bo nie musialem "robic" za kierownica - w sumie to zadna przyjemnosc dymac 300 km w jedna strone nudna gierkówka.ty Ale juz jadac w dwie osoby pociag zaczynal kosztowac 300 zl, a samochód nadal 150, w trzy osoby pociag 450 a samochód nadal 150 Pomijam juz inne okolicznosci typu ze samochodem jade od drzwi do drzwi a pociagnem niekoniecznie i musze poniesc dodatkowe koszty na transport po miescie i dostosowac swój pobyt do rozkladu jazdy pociagów Jedyna korzysc z pociagu to ze jedzie szybciej, ale niestety tylko na trasie Katowice-Warszawa-Katowice, z Bytomia do Katowic i z powrotem do Bytomia musze sie jakos dostac - znowu kasa i czas... Wydaje mi sie ze powinno byc tak ze chcac pojechac na dluzsza odleglosc nie powinienem sie w ogóle zastanawiac tylko wsiadac w pociag i jechac sobie wygodnie, szybko, bezpiecznie, komfortowo. Wsiadac i wysiadac na czystych przyjaznych dworcach, ale to juz chyba nie w tym zyciu albo nie w tym kraju. Dodatkowo jezeli udzial drugiej osoby w podrózy koleja zwieksza koszty w porównaniu z samochodem o 100% to gdzie tu sens ? Jezeli kolej nie potrafi wozic ludzi to niech sobie wozi wegiel. Nie musze korzystac z kolei. Jeszcze gdy w kwietniu rusza tanie wewnetrzne polaczenia lotnicze, kolej zacznie bardzo cienko kwiczec. No i jeszcze jedno. Choc mam calkowicie w dupie impreze pt Euro 2012, to mysle sobie ze kolej wystawi naszej republica bulanda zajebista wizytówke swymi przepieknymi dworcami i kultura obslugi pasazera. W srodku Europy egzotyka rodem z Zimbabwe. Beda mieli ludziska co wspominac.... |
|
Data: 2012-03-26 09:26:07 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Jackare napisaĹ(a):
Uzytkownik "Aron" <aron2004@gazeta.pl> napisal w wiadomosci news:138a5526-e5b5-43ab-a054-f39a7c2042d9w1g2000vbx.googlegroups.com...Masz racje. A teraz popatrzmy na komunikacje miejskÄ np. we WrocĹawiu. Bilet normalny jednorazowy w granicach miasta kosztuje 2,40,- ulgowy 1,20,- Jedziemy z rodzinÄ 2+1 z punktu A do B i z powrotem do A. Wychodzi 12 zĹ. Auto moje zuĹźywa okoĹo 10 l ON/100km w mieĹcie. ZakĹadam Ĺźe paliwo kosztuje 6zĹ/l. PrzejeĹźdĹźam autem za koszt biletĂłw MPK 20km. Mieszkam niedaleko centrum, wiÄc w bez wzglÄdu gdzie bym jechaĹ, w jedna stronÄ mam max okoĹo 6-9km. WiÄc juz autem jest taniej. Taniej, bo pĹacÄ c 12zĹ za bilety pĹacÄ nie za kilometry tylko od wejĹcia do tramwaju lub autobusu. OczywiĹcie sÄ ludzie co jadÄ z jednego koĹca miasta na drugi, lub i z za miasta i tych km robiÄ wiÄcej. Ale zbiorkomem czeka ich przesiadka i cena za bilety wzrasta do 24zĹ lub i wiÄcej zĹ. gdy przekroczÄ granice miasta. WiÄc za te pieniÄ dze wydane na bilety, ja bym juĹź przejechaĹ autem 40km a zbiorkomem max 20km. Jeszcze moĹźna przyjÄ Ä auta ktĂłre zuĹźywajÄ paliwa w okolicach 5-6l/100km, + ceny biletĂłw komunikacji pospiesznej 2,80/1,40zĹ i robi siÄ jeszcze fajniej dla auta. Jest jeszcze aspekt fatalnego komfortu poruszania siÄ zbiorkomem (WrocĹaw) ktĂłry czÄstuje nas niepunktualnoĹciÄ , czÄstymi awariami, brudem, smrodem i ostatnio spektakularnymi wypadkami. Ale urzÄdasy maja to w odbycie, bo ci co nie posiadajÄ samochodĂłw i rowerĂłw i tak wsiÄ dÄ i skasujÄ bilet. A jedyna promocja zbiorkomu polega na fatalnym wydzielaniu pasĂłw i torowisk z ruchu aut, co w konsekwencji ciasnej zabudowy gĂłwno daje i generuje korki w innych miejscach. A tu dalej promocja z widmem biletĂłw po 3zĹ i mandatĂłw za jazdÄ bez biletu 300zĹ http://bielskobiala.gazeta.pl/bielskobiala/1,88025,11411449,300_zl_za_jazde_na_gape__Bilet_musi_sie_bardziej_oplacac.html WiÄc gdzie sens i gdzie logika korzystania z PKP, MPK i jak to siÄ ma do drogiego paliwa? OczywiĹcie nasuwajÄ sie dwa stwierdzenia. Albo paliwo jeszcze jest tanie, albo ekonomiĹci od wyliczania cen za bilety w zbiorkomach z penisem na gĹowy siÄ pozamieniali a ludzi majÄ za barany. Ja stwierdzam Ĺźe to drugie. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-03-26 10:26:55 | |
Autor: Arek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-26 09:26, Krzysztof 45 pisze:
Jackare napisaĹ(a):[...] To liczmy dalej. Moje auto zuĹźywa Ĺrednio ok 6l w trasie i ok 10l w mieĹcie, ale na krĂłtkich odcinkach ok 15l. Do wyliczeĹ przyjmÄ 12. ChcÄ z rodzinÄ wyskoczyÄ w dwa miejsca np. do parku i starĂłwkÄ. ĹÄ cznie przejadÄ ok 25km. Czyli 18PLN na samo paliwo. Ale to wariant optymistyczny bo do tego dochodzi szukanie miejsca do parkowania. Czyli kolejne paliwo, czas oraz koszt samego parkingu. I to razy 2. Czyli za parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na szukanie miejsca, czyli suma prawie 50pln. WeĹşmy jeszcze nerwy, tu korek, tam korek, tam ktoĹ z rejestracjÄ n "L" siÄ chamsko wepchnie, no i te szukanie miejsca do zaparkowania. ReasumujÄ c, nie zawsze wychodzi taniej i lepiej. Owszem wszystko moĹźna róşnie zorganizowaÄ. WiÄc gdzie sens i gdzie logika korzystania z PKP, MPK i jak to siÄ ma do To róşnie wychodzi, czasem jest czasem nie ma. Faktem jest, Ĺźe Ci od zbiorowej komunikacji robiÄ strasznie duĹźo aby ludzie z niej nie korzystali. OczywiĹcie nasuwajÄ sie dwa stwierdzenia. Albo paliwo jeszcze jest A ja uwaĹźam, Ĺźe paliwo na pewno jest za tanie. Ceny biletĂłw wcale nie sÄ wysokie, tylko komunikacja jest maĹo dostÄpna. A. |
|
Data: 2012-03-26 17:34:25 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Arek napisaĹ(a):
...] Czyli za parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na szukanie miejsca, czyli suma prawie 50pln.Przesadzasz trochÄ a nawet i to bardzo :) -- Krzysiek |
|
Data: 2012-03-27 14:52:18 | |
Autor: Arek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-26 17:34, Krzysztof 45 pisze:
Arek napisaĹ(a): Aj tam aj tam, wcale nie:) A. |
|
Data: 2012-03-26 15:49:13 | |
Autor: kamil | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 26/03/2012 08:26, Krzysztof 45 wrote:
Jackare napisał(a): 1. Nie liczysz biletów miesięcznych, zazwyczaj sporo tańszych od jednorazowych. 2. Nie liczysz utraty wartości samochodu, ubezpieczenia, przeglądu itp. Nawet jeśli założymy, że samochód i tak masz i te koszty są stałe, to zużycie opon, olejów, srolejów, częstsze serwisy, sprzęgło, zawieszenie i cała reszta kosztów też sporo doda do tych przejazdów. A koniec końców nie wypijesz piwa po pracy, bo samochód. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-03-26 17:32:47 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
kamil napisał(a):
1. Nie liczysz biletów miesięcznych, zazwyczaj sporo tańszych od jednorazowych.Dla całej rodziny by raz dwa razy w tygodniu gdzieś pojechać? Bezsensu. Miesięczne bilety kosztowały by mnie około 270 zł tj. paliwa na około 450km autem po mieście. 2. Nie liczysz utraty wartości samochodu, ubezpieczenia, przeglądu itp. Nawet jeśli założymy, żeTo są koszta za komfort, niezależność, dojazd dokładnie do punktu i możliwość przewożenia nie mało maneli na np. piknik rodzinno wędkarski. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-03-26 10:31:19 | |
Autor: Cavallino | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Uzytkownik "Jackare" <123@tralala.com.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych: Iles tam lat temu gdy chcialem sobie z Bytomia skoczyc do Warszawy, bilet na IC z miejscówka kosztowal w obie strony 150 PLN. Tyle samo kosztowalo paliwo potrzebne na pokonanie trasy -Bytom-Warszawa-Bytom. I teraz jadac samemu moglem sobie wybierac i zazwyczaj wybieralem pociag bo nie musialem "robic" za kierownica - w sumie to zadna przyjemnosc dymac 300 km w jedna strone nudna gierkówka.ty Pociag moze tez kosztowac 30 zl, jak dobrze z promocjami i taryfami trafisz, samochód moze tez kosztowac i 300 zl, zalezy czym sie jedzie. |
|
Data: 2012-03-26 16:28:56 | |
Autor: jerzu | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On Mon, 26 Mar 2012 10:31:19 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: Pociag moze tez kosztowac 30 zl, To chyba interregio. Jak dobrze trafisz, to siedzisz. A jak nie, to całe 300 kilometrów stoisz w korytarzu. Bo te promocje w IC to jakieś Yeti: wszyscy słyszeli, nikt nie widział ;) Przynajmniej mnie się nigdy nie udało załapać na promocję w IC. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-03-26 21:18:28 | |
Autor: Cavallino | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p6v0n7lsdq52dg761hg3ctm4vsdlurd1i4@4ax.com... On Mon, 26 Mar 2012 10:31:19 +0200, "Cavallino" Dokładnie. Jeździłem kilka razy ekspresem IR (IRE) za 30 zł w dwie strony, pierwsza klasa z klimą, internetem za friko..... Za 3 zł bodajże mogłeś sobie zarezerwować miejsce. Ale takie pociągi tylko między Szczecinem, Poznaniem i Warszawą jeżdżą. |
|
Data: 2012-03-24 10:24:35 | |
Autor: Robert_J | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin.... Masz zajebisty rozrzut kryteriów porównując Kluczbork do Szczecina :-). Byłeś kiedyś w Szczecinie czy tylko na mapie widziałeś? ;-))) Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork? |
|
Data: 2012-03-24 12:17:10 | |
Autor: Dysiek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork? W Polsce? Wroclaw, Poznan, Krakow, Lodz, Warszawa, Trojmiasto, GOP. Szczecin od biedy tez - fakt, troche sie zagalopowalem. Dysiek |
|
Data: 2012-03-24 20:16:46 | |
Autor: Marek Dyjor | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dysiek wrote:
Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork? w Krakowie zawsze szybciej jesteś samochodem :) w Krakowie to sie wyleczyłem kilka razy skutecznie z głupich pomysłów jeżdżenia samochodem. krótke wyprawa do śródmieścia po papiery wizyta 10 minut. eee pojadę autobusem. okazało się ze jest po godiznach szczytu i autobusy jeźdżą co 25 minut, czekanie jazda dojście załatwienie sprawy dojście do przystanku czekanie na następny po porzedni przed chwila odjechał... hm.. samochodem dawno byłbym w domu nawet doliczajc parkowanie. bo samochodem jazda trwała by szybciej niż jazda autobusem |
|
Data: 2012-03-25 14:12:53 | |
Autor: jerzu | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On Sat, 24 Mar 2012 12:17:10 +0100, "Dysiek" <brak@brak.pl> wrote:
Warszawa W Warszawie w miarę sprawnie poruszasz się zbiorkomem na lini północ-południe, o ile nie masz za daleko do metra. Inne kierunki to masakra. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-03-25 14:29:24 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-25 14:12, jerzu wrote:
On Sat, 24 Mar 2012 12:17:10 +0100, "Dysiek"<brak@brak.pl> wrote: Dramatyzujesz. Tramwaje Wiatraczna-Centum chyba są dość sprawne. Masz kolej w cenie miesięcznego. Jest dobrze, ale nie tragicznie;) Shrek. |
|
Data: 2012-03-25 14:33:38 | |
Autor: jerzu | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On Sun, 25 Mar 2012 14:29:24 +0200, Shrek <user@domain.invalid> wrote:
Dramatyzujesz. Tramwaje Wiatraczna-Centum chyba są dość sprawne. Masz kolej w cenie miesięcznego. Jest dobrze, ale nie tragicznie;) Fakt, masz rację. Ale ja nie poruszam się na trasie Wiatraczna-Centrum. Moja codzienna trasa to Ursynów - Włochy. I tu już nie jest tak różowo, nie ma szans na wygraną zbiorkomu z autem. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-03-25 14:52:08 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-25 14:33, jerzu wrote:
On Sun, 25 Mar 2012 14:29:24 +0200, Shrek<user@domain.invalid> wrote: Ok, ale generalizowałeś, że sprawnie to tylko metrem pólnoc-południe, a to generalnie nieprawda. Shrek. |
|
Data: 2012-03-25 14:55:54 | |
Autor: jerzu | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On Sun, 25 Mar 2012 14:52:08 +0200, Shrek <user@domain.invalid> wrote:
Ok, ale generalizowałeś, że sprawnie to tylko metrem pólnoc-południe, a to generalnie nieprawda. Prawda, prawda :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-03-25 21:58:37 | |
Autor: Jawi | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-24 12:17, Dysiek pisze:
Według Ciebie co jest miastem? Nowyjork? znam mniejsze, znacznie od szczecina i zakorkowane nie gorzej niż warszawa, kraków :) -- |
|
Data: 2012-03-24 20:42:29 | |
Autor: Artur Maśląg | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 22:35, Dysiek pisze:
Zalezy jakie miasto - np. we Wroclawiu, gdzie czesc torowisk dla Nie kombinuj - miasto to miasto. Miasto miastu nierówne, trasa trasie takoż. Na jednych się opłaca jeździć samochodem, na innych nie i nie chodzi często wprost o sam czas jazdy, tylko np. wygodę w postaci parkowania (czy też jej brak). Napisałeś co masz w cytacie, a jest to nieprawda. |
|
Data: 2012-03-25 00:36:07 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Hello Dysiek,
Friday, March 23, 2012, 10:35:26 PM, you wrote: [...] Miasto dla mnie to nie Opole, Opole jest miastem dłużej niż Warszawa. Nie później niż 3 lata po pierwszym przyznaniu praw miejskich Wrocławiowi. Kluczbork czy Szczecin, Byłeś kiedykolwiek w Szczecinie? [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-03-26 09:40:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 22:35, Dysiek pisze:
Miasto dla mnie to nie Opole, Kluczbork czy Szczecin Może dla odmiany używaj słów zgodnie z ich powszechnie obowiązującym znaczeniem. To ułatwia rozmowę. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-03-24 13:33:25 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-23 19:42, Dysiek wrote:
Nie zgadzam siĂŞ, przy mojej znajomoÂści topografii miasta ~19km pokonuje w Natomisat w Warszawie praktycznie wszystkie torowiska sÄ wydzielone, a i tak w porannym szczycie (o popoĹudniowym nie wspominajÄ c) jestem szybciej autem l;ub rowerem niĹź metro + tramwaj (i to "najlepsza" linia w mieĹcie). PoraĹźka:( Shrek. |
|
Data: 2012-03-24 15:13:43 | |
Autor: Liwiusz | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-24 13:33, Shrek pisze:
l;ub rowerem niĹź metro + tramwaj (i to "najlepsza" linia w mieĹcie). Z Ĺťoliborza na Kabaty szybciej rowerem lub samochodem? Ĺmiem wÄ tpiÄ ;) -- Liwiusz |
|
Data: 2012-03-24 20:52:44 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-24 15:13, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-03-24 13:33, Shrek pisze: Od 2012.03.21 szybciej jest samochodem :) |
|
Data: 2012-03-25 08:57:18 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-24 15:13, Liwiusz wrote:
W dniu 2012-03-24 13:33, Shrek pisze: przeciez napisaĹem "+ tramwaj". Z Bielan na OkÄcie. Shrek. |
|
Data: 2012-03-24 20:50:09 | |
Autor: Artur MaĹlÄ g | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-24 13:33, Shrek pisze:
On 2012-03-23 19:42, Dysiek wrote: To prawda. a i Tak szczerze to ten czas bÄdzie w najgorszym wypadku porĂłwnywalny, ale odpada jeszcze kwestia parkowania i to tego czĹowiek ma ĹwiÄty spokĂłj - mowa oczywiĹcie o trasach tramwaj/metro. |
|
Data: 2012-03-25 09:02:06 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-24 20:50, Artur MaĹlÄ
g wrote:
a i Nie - door to door okoĹo 1h05 metro/tram - trzeba liczyÄ 10 minut na dojĹcia, 45min samochodem i 55min rowerem - choÄ uczciwie trzeba by dodaÄ potem przebieranie siÄ z ciuchĂłw rowerowych na cywilne. Wiem, Ĺźe na tej grupie to niepopularne, ale tramy powinny mieÄ absolutny priorytet na skrzyĹźowaniach. A akurat linia GocĹawek-OkÄcie nadaje siÄ do tego jak maĹo ktĂłra. Shrek |
|
Data: 2012-03-25 15:48:20 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia 25.03.2012 Shrek <user@domain.invalid> napisał/a:
Nie - door to door około 1h05 metro/tram - trzeba liczyć 10 minut na dojścia, 45min samochodem i 55min rowerem - choć uczciwie trzeba by dodać potem przebieranie się z ciuchów rowerowych na cywilne. Przede wszystkim należałoby zlikwidować ponad połowę przystanków tramwajowych. Na przykład na linii na Gocławek powinny zostać: pętla, pl. Szembeka, Wiatraczna, rondo Waszyngtona, Palma, Centrum. Ale to "nieco" NTG. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-25 23:12:10 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-25 15:48, Krzysiek Kielczewski wrote:
Wiem, że na tej grupie to niepopularne, ale tramy powinny mieć absolutny Trochę się rozpędziłeś;) Myślę, że logiczne byłoby likwidować trochę poniżej połowy. Tak czy inaczej radykalnie ciąć ilość przystanków i absolutny priorytet - w końcu tramwaj nie potrzebuje zielonego światła tak jak samochody przez pół minuty- wystarczy parę sekund w odpowiednim momencie. A że tramwaj ma aż jeden stopień swobody, to trafienie z tym momentem to nie jest wyższa szkoła rakietowa. Shrek |
|
Data: 2012-03-25 23:58:04 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia 25.03.2012 Shrek <user@domain.invalid> napisał/a:
Wiem, że na tej grupie to niepopularne, ale tramy powinny mieć absolutny Z którym przystankiem się rozpędziłem? Tak czy inaczej radykalnie ciąć ilość przystanków i absolutny priorytet - w końcu tramwaj nie potrzebuje zielonego światła tak jak samochody przez pół minuty- wystarczy parę sekund w odpowiednim momencie. A że tramwaj ma aż jeden stopień swobody, to trafienie z tym momentem to nie jest wyższa szkoła rakietowa. Dopóki tramwaje zatrzymują się "co chwilę" nie warto dawać im priorytetów - i tak będą wolne. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-26 18:05:42 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-25 23:58, Krzysiek Kielczewski wrote:
Trochę się rozpędziłeś;) Myślę, że logiczne byłoby likwidować trochę Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki rzadziej niż metro. Tak czy inaczej radykalnie ciąć ilość przystanków i Zgoda - tylko nie dopóki a razem. Bo inaczej masz błędne koło - dopóki i tak stoją na światłach to niech mają przy okazji przystanki:P Shrek. |
|
Data: 2012-03-26 20:59:08 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia 26.03.2012 Shrek <user@domain.invalid> napisał/a:
Trochę się rozpędziłeś;) Myślę, że logiczne byłoby likwidować trochę Metro z dala od Centrum też powinno mieć rzadziej przystanki. Komunikacja szynowa powinna być od szybkiego transportu na większe odległości, autobusy do rozwożenia po dzielnicach. A im mniej przystanków tym szybciej, dużo szybciej. W tej chwili rozkładowo ten odcinek przejeżdża w 23 minut - a to tylko osiem kilometrów, o ile dobrze pamiętam w szczycie ten przejazd zajmuje około 30min: to daje średnią 16km/h. Likwidacja przystanków połączona z priorytetem w dwóch newralgicznych miejscach IMO spokojnie pozwoliła by na dwukrotne skrócenie tego czasu. Tak czy inaczej radykalnie ciąć ilość przystanków i Docelowo powinny mieć priorytet, tutaj się zgadzam. Ale wprowadzony w momencie likwidacji zbędnych przystanków. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-26 21:18:33 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-26 20:59, Krzysiek Kielczewski wrote:
Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki IMHO nie - nie te odległości - bardziej się opłaca wyciąc autobusy na trasie tramwajów. Nawet jeśli bedą trochę wolniejsze, to i tak na takie bliskie odległości szybsze niż troszkę szybszy tramwaj + autobus i dużo tańsze, bo nie musisz dublować autobusami. Te dodatkowe trzy przystanki, to może trzy minuty. Nie starczy na przesiadkę, a i nie wszyscy jadą na Gocławek. A im mniej 6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba instyktownie wiadomo, że tramwaj to jednak powinien mieć częściej. Dopóki tramwaje zatrzymują się "co chwilę" nie warto dawać im No i co do meritum się zgadzamy. A dwa czy trzy przystanki w tą czy w tamtą, to już szczegół. Shrek. |
|
Data: 2012-03-26 21:44:26 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia 26.03.2012 Shrek <user@domain.invalid> napisał/a:
Z mniej więcej co 1/3. NIe może być też tak, że tramwaje maja przystanki Nie zgadzam się. W przypadku małych odległości czas przejazdu jest nieistotny, i tak dłużej będziesz czekał na autobus/tramwaj niż jechał. Problem jest z szybkim przejazdem pomiędzy dzielnicami. Szybki przejazd wymaga dwóch rzeczy: wydzielonego pasa ruchu i małej ilości przystanków. Na tej trasie tramwaj ma wydzielone torowisko, wystarczy zlikwidować zbędne przystanki. A im mniej Efektem tego jest brak jakiegokolwiek szybkiego połączenia. Autobusów stojących w korku nie przyspieszysz, przedłużanie buspasa niepotrzebnie zwiększy korki. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-26 22:15:18 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-26 21:44, Krzysiek Kielczewski wrote:
6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba Walczysz o trzy minuty na trasie Centrum - Gocławek - bez znaczenia, a nie wszyscy jeżdzą do końca - średnio wydzie +1,5 minuty vs konieczność przesiadek do autobusów w korkach. Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy. Shrek. |
|
Data: 2012-03-26 22:31:03 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia 26.03.2012 Shrek <user@domain.invalid> napisał/a:
6 przystanków na 8 km to trochę mało. Mniej niż metro, a chyba Nie o trzy minuty tylko o dziesięć do piętnastu. A dokładniej o możliwość dojechania do centrum w dziesięć-piętnaście minut. Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy. Ok, proponuję EOT. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-26 22:54:47 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-26 22:31, Krzysiek Kielczewski wrote:
Walczysz o trzy minuty na trasie Centrum - Gocławek - bez znaczenia, a 10-15 to mniej przystanów i priorytet. Te trzy przystanki to pesymistycznie trzy minuty. Zresztą OT - co do meritum się zgadzamy. Ok. Shrek. |
|
Data: 2012-03-31 22:41:02 | |
Autor: Marek Dyjor | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Shrek wrote:
On 2012-03-25 15:48, Krzysiek Kielczewski wrote: myślę że najlepszy czas byłby gdyby tramwajom zlikwidować wszystkie przystanki. Likwidacja przystanków powoduje że komunikacja staje sie mało przyjazna dla obywateli, jak musisz zadyniać 15 czy 20 minut do przystanku to się sumaryczny czas dojazdu robi dość długi i w którymś momencie samochód staje sie jednak wygodniejszy, bo jedziesz spod domu. |
|
Data: 2012-04-01 00:30:21 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia 31.03.2012 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał/a:
Likwidacja przystanków powoduje że komunikacja staje sie mało przyjazna dla obywateli, jak musisz zadyniać 15 czy 20 minut do przystanku to się sumaryczny czas dojazdu robi dość długi i w którymś momencie samochód staje sie jednak wygodniejszy, bo jedziesz spod domu. Odróżnij "likwidację przystanków" od "likwidacji niektórych przystanków tramwajów". KM, która zatrzymuje się co sto metrów i jedzie ze średnią prędkością 10km/h też nie jest przyjazna. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-04-01 19:07:30 | |
Autor: Shrek | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On 2012-03-31 22:41, Marek Dyjor wrote:
Likwidacja przystanków powoduje że komunikacja staje sie mało przyjazna Teraz masz często co 200-300 metrów;) Większość i tak musi dojść ze 300 metrów, bo nie mieszkają przy torach. Tak będą mieli z 500m. Jakoś tak jet z metrem i na brak pasażerów nikt tam nie narzeka. Shrek. |
|
Data: 2012-04-01 21:13:10 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia Sat, 31 Mar 2012 22:41:02 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
Likwidacja przystanków powoduje że komunikacja staje sie mało przyjazna dla obywateli, jak musisz zadyniać 15 czy 20 minut do przystanku to się sumaryczny czas dojazdu robi dość długi i w którymś momencie samochód staje sie jednak wygodniejszy, bo jedziesz spod domu. 15 czy 20 minut to 1-1,5km. Nie przesadzasz aby? Przystanki co 1 kilometr oznaczają, że odległoś w linii prostej do takowego będzie nie większa niż 700m. A to jest 13 minut spacerkiem (4km/h). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-03-23 19:39:37 | |
Autor: Artur Maśląg | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:
(...) Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie - To fakt - służbówka lepsza... jezdzi sie dluzej jak zbiorkomem, gazety sie nie poczyta, na necie sie nie Skoro wspomniałeś już o kosztach, to może dodaj widzimisię, komfort itd. Gazety się nie poczyta (choć niektórzy czytają), "na necie" się nie posiedzi, ale z tym dłużej to jest bardzo różnie. Co innego jak ktos mieszka na wsi a PKS ma raz na Zdaje się, że wielu wsi z metrem w Polsce nie ma... |
|
Data: 2012-03-23 21:39:56 | |
Autor: RafaĹ \"SP\" Gil | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:
Generlanie jazda w miescie wlasnym autem do dla mnie nieporozumienie - Zdaje mi siÄ, Ĺźe we wro wĹasnym autem szybciej, a gazetÄ poczytasz jak bÄdziesz staĹ w korku za albo przed tramwajem/autobusem :) |
|
Data: 2012-03-24 20:10:46 | |
Autor: Marek Dyjor | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dysiek wrote:
Korki rano rozumiem, korki wieczorem również, ale Warszawa jest tylko do maskomu sie dodaj czekanie na przystankach, wypoadjaće z kursu środki, deszcz i syf gdy maskomach jest jak w saunie, oraz przypadki gdy wsam raz większa ilość chce o dziwo jechać tym samym maskomem w tę samą stronę i sie robi mało przyjemny ścisk. Potem dodaj sobie tachanie teczki z papierami + torby z laptopem. |
|
Data: 2012-03-27 18:18:08 | |
Autor: DiabeĹsonÂŽ | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze:
Korki rano rozumiem, korki wieczorem rďż˝wnieďż˝, ale Warszawa jest OczywiĹcie tonÄ towaru tez moĹźna zbiorkomem przesmerfowaÄ ;) -- F'pockokah az przytĂłpÄmÂŽ |
|
Data: 2012-03-28 13:39:47 | |
Autor: Marek Dyjor | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
DiabeĹsonÂŽ wrote:
W dniu 2012-03-23 19:14, Dysiek pisze: bierzesz 10 ludzi kaĹźdemu dajesz paczke 100kg bilet i jazda... bilet 3 zĹ +8 zĹ za godzine 11 x 10 wyjdzie 110 zĹ za przewalenei tej tony... byÄ moze taniej niĹź ciÄĹźarĂłwkÄ . :) |
|
Data: 2012-03-31 00:49:43 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia Wed, 28 Mar 2012 13:39:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
bierzesz 10 ludzi każdemu dajesz paczke 100kg bilet i jazda... Zapłać ludziom za czas :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-03-31 11:45:39 | |
Autor: Marek Dyjor | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Wed, 28 Mar 2012 13:39:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a): przecież liczyłem 11 złotych za godzinę... |
|
Data: 2012-04-01 20:32:49 | |
Autor: Karol Y | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
przecież liczyłem 11 złotych za godzinę... A te 100kg, to komu chcesz dać? Kobietom z biedronki? -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2012-03-25 14:08:53 | |
Autor: jerzu | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On Fri, 23 Mar 2012 09:00:25 +0100, Arek <abc@abc.pl> wrote:
Fakt, regularnie raz na tydzień parę groszy do góry. Dzisiaj widziałem, 5,94, czyli 6PLN do osiągnięcia jeszcze przed świętami. A magiczną barierą miało być 5pln. Ja tankowałem ON za 5,68. W Warszawie. Ostatnio zauważyłem też, że ceny ON idą w dól, za to benzynka w górę. Na wielu stacjach znowu ON jest tańszy od benzyny. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-03-27 18:00:29 | |
Autor: Marek Dyjor | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
jerzu wrote:
On Fri, 23 Mar 2012 09:00:25 +0100, Arek <abc@abc.pl> wrote: I TAK TRZYMAĆ... ON powinien być znacznie tańśzy bo jest mniej przetworzony niż benzyna |
|
Data: 2012-03-27 18:10:35 | |
Autor: jerzu | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
On Tue, 27 Mar 2012 18:00:29 +0200, "Marek Dyjor"
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote: I TAK TRZYMAĆ... Dzisiaj w okolicahc Lublina, na stacjach z mapisem "Paliwa Orlen" (takie czerwone), ON był po 5,49. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-03-27 19:43:13 | |
Autor: J.F | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
I TAK TRZYMAĆ... Zebys sie nie zdziwil ze wiecej, bo to i filtrowac chyba jakos trzeba, i odsiarczac, a moze nawet dodawac zimowe dodatki. Poza tym z prostej destylarni wychodzi okreslona ilosc roznych skladowych, i cena musi byc taka zeby sie wszystkie sprzedaly. Ale prostych destylarni juz nie ma, teraz mozna krakingiem/reformingiem regulowac produkcje, ale nie za darmo ... No i na koniec - ciezar wlasciwy ON wiekszy .. J. |