paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza

Data: 2012-03-23 15:42:47
Autor: Bydlę
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
On 2012-03-23 05:39:15 +0100, Aron <aron2004@gazeta.pl> said:

paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza samochodami. Dochody z akcyzy na
paliwo wzrosly w 2011 w porownaniu z 2010.
 W sumie nic dziwnego, jak ktos raz zakosztowal samochodu to nie
przesiadzie sie z powrotem do autobusu czy puciongu.

ciekawe gdzie jest ta granica? 6 zl?

5 zł.
I uwierz - przesiadają się.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-03-23 10:53:52
Autor: Aron
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
On 23 Mar, 15:42, Bydlę <pan.by...@gmail.com> wrote:

5 zł.
I uwierz - przesiadają się.
:-)

no wlasnie nie przesiadaja sie skoro dochody z akcyzy wzrosly

aron

Data: 2012-03-23 15:57:09
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2012-03-23 15:42, Bydlę pisze:
On 2012-03-23 05:39:15 +0100, Aron <aron2004@gazeta.pl> said:

[...]

I dobrze. Kogo stać, ten bardziej komfortowo podróżuje i mniej w korkach stoi.

--
Michał "HoMMeR" Paszek

Data: 2012-03-23 16:57:07
Autor: Bydlę

On 2012-03-23 05:39:15 +0100, Aron <aron2004@gazeta.pl> said:

[...]

To prawidłowy mechanizm.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-03-23 16:17:59
Autor: Ergie
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
5 zł.
I uwierz - przesiadają się.
:-)

Ilu osobom to się opłaca?

Na śląsku bilet miesięczny to 100 zł za jedno miasto. To daje jakieś 240km jazdy samochodem przy cenie 6zł / l. Czyli aby się opłacało w prostym rozrachunku trzeba mieć dalej niż 6km do pracy.

Idźmy dalej i policzmy rzeczywiste koszty. Przyjmijmy średni czas oczekiwania 10 minut. Razy dwa (rano i wieczór) daje nam to 400 minut miesięcznie. Czyli jakieś 70zł w formie nadgodzin gdybyśmy ten czas spędzili w pracy (liczę 10zł za godzinę). To już nam wydłuża dystans do 9 km.

Załóżmy że przystanek jest jedynie 250m od nas i tyle samo od miejsca pracy to daje kolejne 10 minut dziennie stracone na spacer -> 35 zł / miesiąc. Nasza wyimaginowana trasa ma już ponad 10km

Czyli aby to się opłacało trzeba mieć do pracy dalej niż 10km, mieszkać i pracować przy przystanku tej samej linii i do tego autobus albo tramwaj musi kursować częściej niż co 20 minut. Ile procent populacji tak ma?

Ps. Dla purystów: amortyzacji samochodu nie liczę bo mając rodzinę i tak trzeba go mieć, jak ktoś nie ma rodziny to może nie mieć samochodu ale musiałby dodać do tych obliczeń koszty jeżdżenia i czekania na innych trasach (zakupy, kino, lekarz, imprezy).

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-23 16:33:19
Autor: Jakub Witkowski
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
W dniu 2012-03-23 16:17, Ergie pisze:
5 zł.
I uwierz - przesiadają się.
:-)

[...]

No, o to akurat chyba nietrudno? Teraz mam 12 i chwalę sobie, że niezbyt daleko.

[...]

Liczysz sobie za spacery jak za nadgodziny? Do ceny zakupów też dodajesz czas spędzony w sklepie
po takiej samej stawce? A co z np. wyjściem do kina - zrobi się ze 2x droższe - nie opłaca się ;)

[...]

Niech ci będzie nawet bez amortyzacji. Ale koszty związane z robionym przebiegiem (wymiany eksploatacyjne, naprawy)
to by jednak należało dodać... A i parking pod pracą nie każdy ma bezpłatny.

Data: 2012-03-23 17:15:33
Autor: Ergie
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jki53v$2efr$1@news2.ipartners.pl...

Liczysz sobie za spacery jak za nadgodziny?

Jak mam ochotę na spacer to idę do parku, albo jadę do pobliskiego rezerwatu. Spacer po asfalcie wśród spalin  jak najbardziej zaliczam jako czas stracony.

Do ceny zakupów też dodajesz czas spędzony w sklepie

Jeśli mam jechać na drugi koniec miasta po bułki o 20gr tańsze to tak :-) Był kiedyś reportaż o krakowiankach (emerytkach) które tak robią - jadą kilka km do innego supermarketu bo coś tam jest o kilka groszy tańsze i robią to grupowo :-)

po takiej samej stawce? A co z np. wyjściem do kina - zrobi się ze 2x droższe - nie opłaca się ;)

To chyba oczywiste. Jak ma jechać do kina do sąsiedniego miasta autem w 10 minut, albo autobusem z dwoma przesiadkami i tracić godzinę, to nawet jakbym miał darmowe bilety autobusowe taniej wyszło by mnie pojechać autem. Czas to pieniądz - zamiast np. tracić 2h wolę zrobić jedną nadgodzinę a drugą spędzić z rodziną to chyba normalne.

[...]

Masz rację mój błąd należy dodać eksploatację, ale też nie wszystko, bo np. gdy zamiast 5 tys rocznie robię 10 tys. to filtry i olej i tak musze zmienić raz do roku.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-26 09:54:24
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-03-23 17:15, Ergie pisze:

[...]

A jeśli ktoś po prostu lubi jeździć? Wielu jest takich... zwłaszcza na tej grupie :)
I od razu kalkulacja się zmienia - jak widzisz bardzo subiektywne to jest.

> tracić 2h wolę zrobić jedną nadgodzinę a drugą spędzić z rodziną to chyba normalne.

No, ale są dni kiedy za spędzanie czasu z rodziną powinni płacić stawkę jak za nadgodziny w kopalni,
chyba że ktoś ma końskie zdrowie i stalowe nerwy ;) Nie masz czasem ochoty aby droga z pracy trwała
jak najdłużej? Przecież kiedyś trzeba odpoczywać, no nie? A w pracy nie zawsze się da... ;)

Data: 2012-03-26 12:06:21
Autor: Ergie
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jkp7bh$2tr1$1@news2.ipartners.pl...

A jeśli ktoś po prostu lubi jeździć? Wielu jest takich... zwłaszcza na tej grupie :)
I od razu kalkulacja się zmienia - jak widzisz bardzo subiektywne to jest.

Zgoda.

> [...]

jak najdłużej? Przecież kiedyś trzeba odpoczywać, no nie? A w pracy nie zawsze się da... ;)

Też zgoda :-)
Z naciskiem na "czasem"

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-03-23 19:23:18
Autor: LEPEK
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
W dniu 2012-03-23 15:42, Bydlę pisze:

I uwierz - przesiadają się.

Tyle, że ceny zbiorkomu też lecą w górę. No bo autobusy na ten przykład na wodę nie są, a bilet wspólny z tramwajami. Poza tym - wiadomo: prawo popytu i podaży.
A wypróbowując zbiorkom przez jakiś czas przesiadają się z powrotem do samochodu, czego jestem przykładem.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-03-23 19:28:50
Autor: Dysiek
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza

Tyle, że ceny zbiorkomu też lecą w górę. No bo autobusy na ten przykład
na wodę nie są, a bilet wspólny z tramwajami.

Wystarczy mieszkac w dobrej gminie :D Mieszkam 20 km od Wroclawia i u nas miesieczny na komunikacje gminna wraz ze wszystkimi liniami MPK po Wroclawiu kosztuje 120 zl :-) Gdzie dojazd samochodem miesiecznie kolo 400-500 zl.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2012-03-24 23:04:40
Autor: LEPEK
W dniu 2012-03-23 19:28, Dysiek pisze:

[...]

Ja mieszkam z 10 km od centrum Gdańska, porównanie cen wychodzi podobnie. Ale czas dojazdu (40 min vs 1:10) + wygoda biorąc pod uwagę bieżące możliwości finansowe dają przewagę własnemu samochodowi.

Pozdr,

Data: 2012-03-25 14:24:06
Autor: jerzu
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
On Fri, 23 Mar 2012 15:42:47 +0100, Bydlę <pan.bydle@gmail.com> wrote:

I uwierz - przesiadają się.

Gdzie? Bo patrząc po "moim" parkingu to raczej nie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza