Data: 2012-03-26 17:50:47 | |
Autor: The_EaGle | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-23 05:39, Aron pisze:
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza samochodami. Dochody z akcyzy na Nie ma granicy. ZrezygnowaÄ mogÄ ci ktĂłrzy mieszkajÄ w duĹźych miastach z dobra komunikacjÄ miejskÄ . Problem polega na tym Ĺźe od wielu lat co raz wiÄcej ludzi mieszka pod duĹźymi miastami i tam bardzo czÄsto nie ma Ĺźadnej alternatywy dla samochodu. MoĹźna kombinowaÄ - kupiÄ inne auto na LPG (tymczasowo rozwiÄ Ĺźe to problem), kupiÄ skuter np 150cm3 - przez 7-8mc moĹźna jeĹşdziÄ za cenÄ 13-16zĹ za 100km. Drogie paliwo to takĹźe zabĂłjstwo dla ludzi ktĂłrzy maĹo zarabiajÄ i dojeĹźdĹźajÄ do pracy oddalonej o wiele kilometrĂłw. W pewnym momencie skoĹczÄ siÄ alternatywy i zamiast jeĹşdziÄ do pracy bÄdÄ siedzieÄ w domu poniewaĹź to co zarobiÄ bÄdÄ musieli oddaÄ paĹstwu i tak cholernie wysoko opodatkowanej pensji. Pozdrawiam RafaĹ |
|
Data: 2012-03-26 21:00:58 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Dnia 26.03.2012 The_EaGle <gga@do.pl> napisał/a:
ciekawe gdzie jest ta granica? 6 zl? Będzie jeszcze drożej pojawią się alternatywy. Można pojechać z sąsiadem, można puścić jakiegoś prywatnego busa, można jazdę ograniczyć do najbliższej stacji kolejowej/pksu. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-03-26 22:03:30 | |
Autor: Jackare | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnjn1f42.73c.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
Alternatywy już się pojawiły gdy paliwo przekroczyło cenę 4 zł. W zasadzie na masową skalę. Mówię o kradzieżach paliwa z asamochodów. Mnie kiedyś spuścili cały bak ON z cieżarówki (FSC Lublin)- o ile da się tak powiedzieć - kulturalnie bez większych zniszczeń. Korek nie był zamykany na kluczyk więc odkręcili i spuścili wężykiem. Korek zabrali i musiałem kupić nowy. Sąsiadowi z alfy spuścili benzynę już bardziej brutalnie - przebili majzlem bak od spodu. Alfa miała wysoko tył i do baku było się łatwo dostać. Ile się dało zebrali, reszta wylała się na asfalt. To właśnie skutek tanich samochodów i drogiej benzyny. A będzie jeszcze gorzej, może nie od razu jak w Mad Maxie dla też źle. |
|
Data: 2012-03-27 11:57:09 | |
Autor: The_EaGle | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-26 22:03, Jackare pisze:
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> Nie sądzę żeby paliwo utrzymało obecną cenę przez długi czas. Jeżeli tak będzie ludzie zaczną kombinować - zacznie się przerabianie samochodów na LPG, elektryczne, CNG itd. Ludzie będą tankować w domu a nie stacjach np CNG. Transport nie może być zbyt drogi przez długi okres czasu - to kwestia obecnego społeczeństwa i tego jak żyje. Mało kto będzie chciał się przeprowadzić bo to nic nie da - dziś pracujesz tu a za rok tam - mobilność to dziś cecha społeczeństwa. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-03-27 12:09:55 | |
Autor: ojciec | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Nie sądzę żeby paliwo utrzymało obecną cenę przez długi czas. Jeżeli tak Elektryczne samochody mają sens tylko przy Elektrowniach Atomowych. Jeżeli ludzie przesiądą się na samochody elektryczne to pójdzie cena prądu w górę. Obecnie polskie elektrownie są w stanie nędzy i rozpaczy. Aby zapewnić więcej Energi elektrycznej w sieci dystrybucyjnej będzie trzeba nagłej naprawy, aby nie zacząć odcinać zasilania z nadmiernego popytu.Po drugie zwiększony popyt podnosi cenę, masz na przykładzie ON! LPG też pójdzie w górę już widziałem gdzieś bąki o podwyższeniu akcyz na LPG mądry inaczej napisał 400% a ja napisze 4 krotnie. |
|
Data: 2012-03-27 12:33:46 | |
Autor: The_EaGle | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-27 12:09, ojciec pisze:
W pełni się zgadzam, choć jak uważam że energia elektryczna ma ważniejszy problem to jej składowanie. Gęstość energii aku vs paliwa to dwa rzędy wielkości i to jest podstawowy problem. Jeżeli ludzie przesiądą się na samochody elektryczne to pójdzie cena Tyle że ilość samochodów elektrycznych będzie rosła od niemal 0 do setek tys sztuk przez lata a w tym czasie może być taniej dla użytkownika. Aby zapewnić więcej Energi elektrycznej w sieci dystrybucyjnej będzie Tyle że konsumpcja ropy spadnie bo zwiększy się ilość pojazdów jeżdżących na CNG, energii elektrycznej, będzie co raz więcej bio dodatków do paliw.
Bo problemem nie jest droga ropa ale wysokie podatki tak naprawdę. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-03-27 13:21:26 | |
Autor: ojciec | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Tyle że konsumpcja ropy spadnie bo zwiększy się ilość pojazdów Bio dodatki zabiją silnik i są marnotrawstwem, gdy połowa Afryki głoduje. Zobacz jaka w Republice Niemiec jest awantura o Bio komponent. Bio komponenty to działania pseudo Eko terrorystów, tak jak strajki przeciwko budowie elektrowni atomowych. Bo problemem nie jest droga ropa ale wysokie podatki tak naprawdę. Dokładnie. |
|
Data: 2012-03-27 13:32:39 | |
Autor: The_EaGle | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-27 13:21, ojciec pisze:
Nie myślałem o bio dodatkach z rzepaku ale o tym że można wytworzyć paliwa właśnie za pomocą bio - np z glonów nie zmniejszając powierzchni upraw przeznaczonych pod żywność. Początkowo można coś takiego dodawać do paliw jako % i to nie będzie niszczyć silników bo glony mogą produkować estry które będą podlegały rafinacji a nie dodatek do gotowego już paliwa. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-03-27 14:32:07 | |
Autor: J.F | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Użytkownik "ojciec" napisał w wiadomości
Elektryczne samochody mają sens tylko przy Elektrowniach Atomowych. Jeżeli ludzie przesiądą się na samochody elektryczne to pójdzie cena prądu w górę. Podatek drogowy do pradu dolicza :-) Obecnie polskie elektrownie są w stanie nędzy i rozpaczy. Aby zapewnić więcej Energi elektrycznej w sieci dystrybucyjnej będzie trzeba nagłej naprawy, aby nie zacząć odcinać zasilania z nadmiernego popytu.Po drugie zwiększony popyt podnosi cenę, masz na przykładzie ON! No nie, az tak zle nie jest. Nasza energetyka ma moc zainstalowana cos rzedu 35GW, choc tu sie mozna spierac ile z tego sprawne, ale zima w szczycie dostarcza 25GW, a nocy spada zapotrzebowanie o ~7GW. W sam raz starczy na ladowanie paru mln samochodow moca 1kW. I to jest akurat tyle aby turbiny nie krecily sie bezproduktywnie. Co najwyzej nocna taryfa sie troche podniesie. Oczywiscie gdzies dalej pojda koszta nowych elektrowni, bo stare powoli sie jednak starzeja. LPG też pójdzie w górę już widziałem gdzieś bąki o podwyższeniu akcyz na LPG mądry inaczej napisał 400% a ja napisze 4 krotnie. Podatki to niezalezna sprawa - samochody elektryczne tez beda musialy placic akcyze, bo budzet braku kilkunastu nie wytrzyma :-) J. |
|
Data: 2012-03-27 14:13:01 | |
Autor: J.F | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup
Nie sądzę żeby paliwo utrzymało obecną cenę przez długi czas. Jeżeli tak Wrecz odwrotnie - widzisz jakies powody do potanienia, poza "powinno byc tansze" ? będzie ludzie zaczną kombinować - zacznie się przerabianie samochodów na LPG, elektryczne, CNG itd. Ludzie będą tankować w domu a nie stacjach np CNG. Beda, ale warunkiem tego jest wysoka cena benzyny :-) No i gazu tez wkrotce zabraknie :-( Transport nie może być zbyt drogi przez długi okres czasu - to kwestia obecnego społeczeństwa i tego jak żyje. Mało kto będzie chciał się przeprowadzić bo to nic nie da - dziś pracujesz tu a za rok tam - mobilność to dziś cecha społeczeństwa. Czyli niestety ale przewidujesz ciagle zapotrzebowanie na paliwo. Wiec nie potanieje. J. |
|
Data: 2012-03-27 11:52:58 | |
Autor: The_EaGle | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-26 21:00, Krzysiek Kielczewski pisze:
Dnia 26.03.2012 The_EaGle<gga@do.pl> napisał/a: Z dojeżdżaniem z sąsiadem to próbowałem kiedyś przeforsować temat. To się da ale jak razem pracujesz inaczej to lepiej zapomnieć. Zaczną się pretensje ten wyjeżdża rano tamten później ten zostaje w pracy tamten chce wrócić - masakra. Ja w tej chwili od teraz większość jazd staram sie wykonywać motocyklem nie dość że pali mniej ~5l na 100km to jeszcze nie stoi w korkach. A jak paliwo dalej będzie rosło to już oglądałem skutery i właśnie coś ala suzuki burgman 150 - yamaha majesty albo Xmax spala około 2.5-3l PB i rozpędza się do 120km/h można tym jeździć przez 8miesiecy i tak będę robił jak cena paliwa będzie większa niż 6-7zł. W tej chwili wydaje 800zł na paliwo z czego 650zł to dojazdy do pracy. Nie znoszę tak idiotycznie wyrzucać pieniędzy w błoto. -- Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-03-27 12:11:33 | |
Autor: ojciec | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
rozpędza się do 120km/h można tym jeździć przez 8miesiecy i tak będę Do pierwszej wywrotki na po przymrozku. Nie ten klimat chłopak! |
|
Data: 2012-03-27 12:36:19 | |
Autor: The_EaGle | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-27 12:11, ojciec pisze:
Klimat jest OK. Jeżdżę motocyklem wiec wiem. Przymrozek na suchym asfalcie to nie problem. Jeździłem już moto przy -5 stopniach. Problemem nie jest temperatura ale przyczepność opon do asfaltu. Do skuterów można już kupić opony zimowe. Do motocykli jeszcze nie widziałem. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-03-27 21:04:05 | |
Autor: Karol Y | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
Klimat jest OK. Jeżdżę motocyklem wiec wiem. Przymrozek na suchym Też jeżdżę moto, ale po kiego grzyba Ci opony zimowe? Przecież to służy do lepszego kopania w śniegu. W takich warunkach chcesz jeździć motocyklem? Problemem na śliskim są tylko dwa punkty podparcia, przede wszystkim na zakręcie. -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2012-03-28 16:34:20 | |
Autor: The_EaGle | |
paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza | |
W dniu 2012-03-27 21:04, Karol Y pisze:
Klimat jest OK. Jeżdżę motocyklem wiec wiem. Przymrozek na suchym Nic podobnego. Opony zimowe mają zdecydowanie inna mieszankę. Powoduje to że opona jest bardziej elastyczna przy niskich temp. Obecnie w temp koło zera moja opona michelin anakee2 zachowuje się bardzo źle widać że jest niedogrzana. Podobnie jest z innymi oponami motocyklowymi które projektuje się dla temp wyższych niż +10 stopni. Opona zimowa do skutera powinna sprawować się dobrze w temp koło zera a także poniżej tej wielkości co oznacza zdecydowanie lepszą trakcję. Lamele o których piszesz mając na myśli śnieg to sprawa drugorzędna. Pozdrawiam Rafał |
|