pancerze i końcówki - spostrzeżenia

Data: 2009-09-08 15:34:09
Autor: dsotO
pancerze i końcówki - spostrzeżenia
Jako że można kupić obecnie różne pancerze a ceny są dosyć rozbieżne,
to wziąłem na sekcję kilka z nich:
- shimano sp 41 - prawie 60 cm + 2 końcówki za 7 zł
- shimano sp - prawie 60 cm + 2 końcówki za 3 zł
- shimano sis - prawie 60 cm + 2 końcówki za 2,5 zł
- clarks (jeśli to w ogóle był pancerz tej firmy) - metr za 5 zł
- futura (również brak logo) - metr za 3 zł

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4dec7f718db3707b.html   -
pancerze

Cechy:
- sp41 nie ma smaru który mógłby wylecieć. Jeśli już to jest tam jakaś
powłoka, która niby zmniejsza tarcie o 10 %

- sp40 ma lepki smar wtykany od strony napisu, który oprócz walorów
poślizgowych może przyklejać brud do linki

- sis podobnie jak sp40 ma smar od strony napisu, ale od wyższych
modeli różni się oplotem z drutu wokół rurki

- clarks i futura - ja nie widzę między nimi żadnej różnicy.

Konkurencyjnie cenowo można by wziąć Futurę ("skoro nie widać różnicy
to po co przepłacać"), ale trzeba mieć dobre końcówki (30-50 gr), a
jak się okazało na nich tez można się przejechać. Kupiłem na próbę (na
Allegro) końcówki Shimano (na zdjęciach takie były), a okazaly się za
ciasnymi, marnymi podróbkami. Różnice na fotkach poniżej:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/59ccad2d03651b90.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/29a3d1faaa394b69.html

Biorąc pod uwagę, że do każdego odcinka trzeba dokupić dwie końcówki
to chyba optymalnym rozwiązaniem są tańsze pancerze shimanowskie (jak
komuś smar przeszkadza, to można odciąć początek pancerza ;) No, chyba
że ktoś mi potrafi udowodnić, że jak coś kosztuje 7 zł, to jest
bardziej zarąbiste od tego za 3. Ja tego nie potrafię.

Data: 2009-09-09 01:25:00
Autor: click
dsotO pisze:
Jako że można kupić obecnie różne pancerze a ceny są dosyć rozbieżne,

a to dopiero teraz?
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-09-09 01:56:18
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Sep 9, 12:25 am, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:
dsotO pisze:

> Jako że można kupić obecnie różne pancerze a ceny są dosyć rozbieżne,

a to dopiero teraz?

Cichaj tam panocku. Rispect za porownanie!

Data: 2009-09-09 09:24:12
Autor: dsotO
On 9 Wrz, 01:25, click <click_n_r...@psychop.op.pl> wrote:
dsotO pisze:

> Jako że można kupić obecnie różne pancerze a ceny są dosyć rozbieżne,

a to dopiero teraz?

Noooo ... w każdym razie nie od zawsze ;)

Różnice pomiędzym pancerzem bez rurki plastikowej a zwykłym (bez
rurki) są ewidentne, natomiast pomiędzy tymi które sprawdziłem już
nie. Różnice mogą być ewentualnie w tworzywie (mniejsza odporność na
mróz, większa podatność na pękanie), ale badań w zamrażalniku nie
robiłem :) Chciałem po prostu obalić pewne mity w tej sprawie, bo
lepszy efekt daje proste prowadzenie pancerza niż drogi pancerz
prowadzony przez dziwnie ustytuowane przelotki powodujące mocne
wygięcia.
Spotkałem się również z kompletami linka+ pancerz (polskich
producentów), ale pancerz jest zawsze ten sam. Toż to bzdura jest, bo
pancerz do przerzutki ma być sztywny  i dlatego ma oplot płaski.
Założenie go do hamulca przy większej sile będzie go pruć.

Co do końcówek - jakby ktoś nie zauważył, to shimanowskie mają wybite
numerki lub literki (są to oznaczenia gniazd we formach na produkcji)
i charakterystyczne wyżłobienia. Chyba lepiej o tym wiedzieć niż dać
się naciąć, nieprawdaż ?

Data: 2009-09-09 19:46:18
Autor: live_evil
dsotO pisze:
Toż to bzdura jest, bo
pancerz do przerzutki ma być sztywny  i dlatego ma oplot płaski.
Założenie go do hamulca przy większej sile będzie go pruć.

Ale na odwrót - tj. pancerze hamulcowy zastosowany do przerzutki działa znakomicie.

--
live_evil

Data: 2009-09-09 15:55:11
Autor: Wojtek
dsotO pisze:

[...]

Nie no... elaborat jak na uniwerku! ;) P.s. Od dawna kupuję zwykłe pancerze shimano lub BBB na metry

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-09-09 20:01:38
Autor: ToMasz
dsotO pisze:
Jako że można kupić obecnie różne pancerze a ceny są dosyć rozbieżne,
(...)
- sp41 nie ma smaru który mógłby wylecieć. Jeśli już to jest tam jakaś
(...)
- sp40 ma lepki smar wtykany od strony napisu, który oprócz walorów
(...)
WOW Jak pisałem ze linki/pancerze lepiej jest smarować niż nie, to
chcieli mi nawalić... pompką...

ToMasz

PS  z wężykiem

pancerze i końcówki - spostrzeżenia