panoramiczny dach a akustyka

Data: 2011-03-09 22:30:15
Autor: Papkin
panoramiczny dach a akustyka
Chyba podczas jazdy każdy hałas (kół, silnika, zawieszenia etc.) w
takim wnętrzu się potęguje?

Na pewno fala dzwiekowa lepiej odbija sie od szkla niz od "meszku" podsufitki. Mam szyber wiec o takich wielkich polaciach szklach nie mam pojecia ale przez sam szyber sloneczko (w lecie) tak wali ze czacha dymi... jesienia i zima fajnie doswietla wnetrze, tyle plusow a o minusach nie wspominam bo nie ten temat. Przy tak wielkich szklanych dachach to bez zaslony chyba mozna pier...c, szklarnia. A sama zaslona nie moze byc tak gruba jak zwykla podsufitka bo by sie nie zwijala czy tam za duzo miejsca by na nia trzeba wygospodarowac. Ale teraz auta maja klime w standardzie wiec moze warunki sa znosne :)

Data: 2011-03-09 22:42:26
Autor: bratPit
panoramiczny dach a akustyka

Na pewno fala dzwiekowa lepiej odbija sie od szkla niz od "meszku" podsufitki.

no właśnie wrażenie akustyczne jest... dziwne - jak w pustym mieszkaniu gdzie są "gołe" ściany, podłogi,

[...]

a... to inny aspekt, mam nadzieję, że te dachy są ze szkła "solarowego" - z filtrem UV (np w postaci cząstek miedzi) tak jak w niektórych przednich szybach, choć i to przy silnym słońcu pewnie nie wystarczy i rzeczywiście będzie robiła się szklarnia wewnątrz,
już nie wspominam o tej 'zasłonce' z Forda która jest minimalistyczna i gruba jak damskie rajstopy ;-)

brat

Data: 2011-03-09 22:03:11
Autor: Olleo
panoramiczny dach a akustyka
a... to inny aspekt, mam nadziej , e te dachy s ze szk a "solarowego" - z
filtrem UV (np w postaci cz stek miedzi)

A to nie kazde szklo blokuje UV? o.O Moze chodzilo ci o IR? To
zazwyczaj promieniowanie podczerwone grzeje glace przez okno.
--
Olleo

Data: 2011-03-10 14:41:17
Autor: bratPit[pr]
[...]

dzieki, oczywiscie myslalem o IR,

brat

Data: 2011-03-12 18:44:03
Autor: Marek Dyjor
bratPit wrote:
[...]

imho to działa...  kierownica sie przez przednia szybę w mojej Xarce nie nagrzewa...

panoramiczny dach a akustyka