parametry sygna³ow video i audio w polskich kanalach FTA/CI

Data: 2010-09-16 12:12:59
Autor: Fonon
parametry sygna³ow video i audio w polskich kanalach FTA/CI
Witam,
Czy kto¶ zechcia³by wyja¶niæ jakie s± parametry sygna³ów video i audio emitowanych w polskich kana³ach FTA/CI? Standardy kodowania pozostawiaj± pewien margines mo¿liwo¶ci - st±d moje pytanie.
f.

Data: 2010-09-16 15:45:31
Autor: sat_diver
parametry sygnałow video i audio w pols kich kanalach FTA/CI
Nastał dzień 2010-09-16 12:12, Fonon donosi, że:
Witam,
Czy ktoś zechciałby wyjaśnić jakie są parametry sygnałów video i audio
emitowanych w polskich kanałach FTA/CI?
FTA 13E - http://pl.kingofsat.net/pos-13E-fta_pol.php
Wszystkie 13 E - http://pl.kingofsat.net/pos-13E_pol.php

Data: 2010-09-16 21:13:22
Autor: Fonon
sat_diver napisał(a):
FTA 13E - http://pl.kingofsat.net/pos-13E-fta_pol.php
Wszystkie 13 E - http://pl.kingofsat.net/pos-13E_pol.php

Nie o to chodzi. Rozdzielczość, kolory itp.
f.

Data: 2010-09-16 22:01:16
Autor: Wiewior
Użytkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i6tq8i$caf$1news.net.icm.edu.pl...
Nie o to chodzi. Rozdzielczość, kolory itp.

http://www.digitalbitrate.com/dbr.php?link=0&sat=62&mux=HB,11766&pid=3401&live=90&note=0&lang=en

Ale o kolorach to za wiele nie znajdziesz :-D

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-09-17 08:04:45
Autor: Fonon
Wiewior napisał(a):
> http://www.digitalbitrate.com/dbr.php?link=0&sat=62&mux=HB,11766&pid=3401&live=90&note=0&lang=en >
>
> Ale o kolorach to za wiele nie znajdziesz :-D

Dzięki - czegoś takiego szukałem - przydałoby się jednak nieco więcej detali.
Co do kolorów - przypuszczam, że powszechnie stosowane jest 24-bitowe kodowanie (3x8), ale może się mylę? Czy ktoś mógłby potwierdzić?
f.

Data: 2010-09-17 09:00:20
Autor: Wiewior
Użytkownik "Fonon" <fonon@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i6v0dt$gbj$1news.net.icm.edu.pl...
Co do kolorów - przypuszczam, że powszechnie stosowane jest 24-bitowe kodowanie (3x8), ale może się mylę? Czy ktoś mógłby potwierdzić?

YUV 4:2:0 - w przypadku 99,999999% kanałów.

Data: 2010-09-17 10:45:59
Autor: Piotr Fonon
W dniu 17-09-10 09:00, Wiewior pisze:

YUV 4:2:0 - w przypadku 99,999999% kanałów.

Z tego jednak nie wynika z jaką rozdzielczością są kodowane składowe - 8, czy więcej bitów. To mnie najbardziej interesuje.
f.

Data: 2010-09-17 15:28:48
Autor: Wiewior
W dniu 2010-09-17 10:45, Piotr Fonon pisze:
YUV 4:2:0 - w przypadku 99,999999% kanałów.

Z tego jednak nie wynika z jaką rozdzielczością są kodowane składowe -
8, czy więcej bitów. To mnie najbardziej interesuje.

Nie sądzę, żeby ktoś używał więcej niż 8 bitów.
W sumie wychodzi 12 bitów na piksel (licząc w blokach 2x2 -> 48 bitów na cztery piksele)

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-09-18 22:51:32
Autor: Fonon
Wiewior napisał(a):
Nie sądzę, żeby ktoś używał więcej niż 8 bitów.
No właśnie, a ja chciałbym to wiedzieć...
pzdr.
f.

parametry sygna³ow video i audio w polskich kanalach FTA/CI