Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   parę zimowych pytań :)

parę zimowych pytań :)

Data: 2009-12-21 20:30:43
Autor: Tomasz Pyra
parę zimowych pytań :)
ColdFire pisze:

2. Problem z nagrzewaniem się silnika. Czy to normalne, że temperatura silnika dochodzi do połowy dopiero po 5km odcinku przejechanym przez 20 minut(Łódź)? Zwykle nie pokonuję dłuższych...

Sprawdź termostat.
Jeżeli termostat jest sprawny to chłodnica pozostanie zupełnie zimna tak długo aż silnik się nie nagrzeje.
Jeżeli chłodnica rozgrzewa się razem z silnikiem, to termostat jest do wymiany.

Jeżeli masz ogrzewanie ustawiane ręczne to nie włączaj go nim silnik nie zacznie się rozgrzewać. Jak silnik jest zimny, to ogrzewanie i tak niewiele daje, a wydajnie chłodzi silnik.
Lepiej poczekać 2min bez ogrzewania i wtedy puścić naprawdę ciepłe powietrze niż całą drogę jechać z takim ledwo letnim nawiewem.

Wpakowałem dużą tekturę z przodu na chłodnicę, tak sobie myślę, że zablokuje zimne powietrze padające na silnik.

Jeżeli masz sprawny termostat, to to nie pomoże.

plus często równie krótkie podróże wychodzi mi 13l/100km! Nie za dużo? Jakie mogą być przyczyny nadmiernego spalania w starym silniku?

Przy niedogrzanym silniku w korkach to całkiem normalne zużycie paliwa.
Jeżeli w dodatku np. skrobiesz szyby przy włączonym silniku, to nie jedziesz, a paliwo leci.

Mam dwa podejrzenia co do przyczyn:
- dziura w wydechu, chyba gdzieś bliżej silnika.

Dziura w wydechu daje takie audio, że jest nie do pomylenia z niczym innym.

Gdzie jest sonda lambda w tym aucie? Czy jej złe odczyty mogą powodować większe spalanie?

Mogą.

- alternator, niedawno się popsuł i został wymieniony na inny. Ten "nowy" przy wyższych obrotach emituje dźwięk jak mały zabawkowy silniczek elektryczny, wcześniej tego nie miałem. Możliwe, że to jego wina?

Raczej nie.

Data: 2009-12-22 08:41:16
Autor: ColdFire
parę zimowych pytań :)
Tomasz Pyra pisze:
ColdFire pisze:

2. Problem z nagrzewaniem się silnika. Czy to normalne, że temperatura silnika dochodzi do połowy dopiero po 5km odcinku przejechanym przez 20 minut(Łódź)? Zwykle nie pokonuję dłuższych...

Sprawdź termostat.
Jeżeli termostat jest sprawny to chłodnica pozostanie zupełnie zimna tak długo aż silnik się nie nagrzeje.
Jeżeli chłodnica rozgrzewa się razem z silnikiem, to termostat jest do wymiany.

Sprawdziłem, nie rozgrzewa się. A tektura faktycznie nie przyspiesza nagrzewania...

Jeżeli masz ogrzewanie ustawiane ręczne to nie włączaj go nim silnik nie zacznie się rozgrzewać. Jak silnik jest zimny, to ogrzewanie i tak niewiele daje, a wydajnie chłodzi silnik.
Lepiej poczekać 2min bez ogrzewania i wtedy puścić naprawdę ciepłe powietrze niż całą drogę jechać z takim ledwo letnim nawiewem.

Praktycznie wcale nie używam ogrzewania. Po 2 min to ja nadal miałbym zimne powietrze. Trzeba z 10 min poczekać, żeby coś poczuć.

Przy niedogrzanym silniku w korkach to całkiem normalne zużycie paliwa.
Jeżeli w dodatku np. skrobiesz szyby przy włączonym silniku, to nie jedziesz, a paliwo leci.

Ruszam od razu po odpaleniu. Mimo wszystko kiedyś ten samochód jakoś mniej palił. Coś musi być na rzeczy.

Mam dwa podejrzenia co do przyczyn:
- dziura w wydechu, chyba gdzieś bliżej silnika.

Dziura w wydechu daje takie audio, że jest nie do pomylenia z niczym innym.

Może źle to ująłem - to, że dziura jest, to wiem, tylko nie wiem jak wpływa na spalanie.

Gdzie jest sonda lambda w tym aucie? Czy jej złe odczyty mogą powodować większe spalanie?

Mogą.

- alternator, niedawno się popsuł i został wymieniony na inny. Ten "nowy" przy wyższych obrotach emituje dźwięk jak mały zabawkowy silniczek elektryczny, wcześniej tego nie miałem. Możliwe, że to jego wina?

Raczej nie.

Pozdrawiam!

parę zimowych pytań :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona