parkowanie na prywatnym terenie a zablokowanie pojazdu

Data: 2009-07-21 22:17:26
Autor: Robert Tomasik
parkowanie na prywatnym terenie a zablokowanie pojazdu
Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h44eh3$dn5$1pyro.tvk.wroc.pl...

Zakładając milcząco - bo nie piszesz o tym - że teren był faktycznie nieogrodzony i nie oznakowany, to ochrona dopuściła sie przekroczenia uparwnień, co jest przestępstwem opisanym w Ustawie o Ochronie Osób i Mienia. Tam wymieniono uprawnienia ochrony i zamykania pojazdów nieprawidłowo zaparkowanych w  nim nie ma.

Obok jest wątek w którym doszliśmy do wniosku, ze ewentualnie, gdyby tam była opłata,a  Ty byś jej nie uiścił, to możliwe byłoby zastosowanie w ten sposób prawa zastawu na rzeczy wniesionej do wynajętego lokalu (w tym wypadku na wynajęty niby w sposób dorozumiany teren). Naciągane, ale przynajmniej działania Ochrony pozbawiło by znamion przestępstwa.

Data: 2009-07-21 22:42:06
Autor: 'Tom N'
Robert Tomasik w <news:h458cs$131$1inews.gazeta.pl>:

Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h44eh3$dn5$1pyro.tvk.wroc.pl...

Zakładając milcząco - bo nie piszesz o tym - że teren był faktycznie nieogrodzony

Na wstępie popełniłeś błąd w założeniach:

"otwarty dla klientów i pracowników firm wynajmujących biura i przestrzenie magazynowe w budynku"

Z tego da sie bez oglądania rysunku[1] wywnioskować, że teren jest ogrodzony

[1] z rysunku widać, że jest "szlaban z wjazdem"

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-07-21 23:27:56
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:090721.224206.psp.162int.dyndns.org.invalid...
[...]

Szlaban na wjeździe, to jeszcze nie ogrodzenie terenu w rozumieniu prawa karnego. A nic innego na tym szkicu ja nie widze. moze sam inicjator "zamieszania" by zajął tu stanowisko, głownie co to jest ta gruna granatowa linia wokół firmy i w jaki sposób wjechał na teren firmy, jeśli to coś jest ogrodzeniem.

Data: 2009-07-22 06:30:10
Autor: Jan
parkowanie na prywatnym terenie a zablokowanie pojazdu
Piter zadaj sobie pytanie kim jestes, a otrzymasz odpowiedz.
Gdyby prezesik wywalil Ci drzwi do twojego mieszkania to uszlo by mu to bezkarnie, bo dzisiaj on jest panem, i wszystko morze. Takie sa nasze prawa. Emeryt

Data: 2009-07-22 09:14:46
Autor: Piter
[...]

teren jest ogrodzony, ale brama w dzień jest otwarta i jest tam kilka miejsc parkingowych bez podpisu i składanych słupków wiazdowych, szlaban odgradza wjazd na dalszą część parkingu. Chciałbym zapytać o hipotetyczną sytuację, właściciel terenu wynajmuje swoje powierzchnie dla sklepu, w tym parking. Właściciel ma zatarg ze sklepem, no to stwierdza że zakuje wszystkie auta stojące na parkingu, wcześniej demontując tabliczkę parking ? i co jest bezkarny ?

Data: 2009-07-22 11:37:16
Autor: Piotr [trzykoty]
[...]

Nie, wyłączając prawo zastawu na rzeczach w wynajmie, Właściciel popełnić może wykorczenie "złośliwe niepokojenie" jeśli działa przeciw osobie, a dwa: zakutemu posiadaczowi pojazdu służy obrona przed naruszeniem jego posiadania z kc w postaci przecięcia łancucha etc.

Data: 2009-07-22 14:54:28
Autor: Piter

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości news:h46mol$qje$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

czy w takim przypadku służby mam na myśli straż pożarną (jakoś ona najbardizej mi się kojarzy z cięciem metali) ma obowiązek udzielić pomocy, w rozcieńciu łańcucha ?

Data: 2009-07-22 15:11:16
Autor: kris
parkowanie na prywatnym terenie a zablokowanie pojazdu

Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h4725o$djs$1pyro.tvk.wroc.pl...

etc.

czy w takim przypadku służby mam na myśli straż pożarną (jakoś ona najbardizej mi się kojarzy z cięciem metali) ma obowiązek udzielić pomocy, w rozcieńciu łańcucha ?
Za takie cos strażpowinna Cie obciążyć konkretną fakturą jeśli już.
Nie jest rolą straży pożarnej rozstrzyganie sporów pomiedzy Toba a prezesikiem
Wezwać to Sobie mogłes ew. policje lub ślusarza

Krzysiek

Data: 2009-07-22 15:26:58
Autor: Piter

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h4735k$24n$1news.onet.pl...

[...]

Czy ta pogarda do mnie bierze się z tego że cię skutery mijają jak jedziesz w ciasnym, śmierzdzącym autobusie czy może sam masz niespełniony kompleks dominacji nad światem ? policja owszem na początek, a później straż do rozcięcia, tak jak policja wzywa holownik jak ktoś przyblokuje kogoś autem, proste a jednak takie ciężkie do pojęcia

Data: 2009-07-22 15:45:58
Autor: kris
Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h4742m$jlc$1pyro.tvk.wroc.pl...

[...]

Nie mam pogardy do Ciebie- sam własnie zamierzam Sobie kupić skuterdo jazdy po mieście.
Ale zrozum były tam słupki, takie słupki po coś tam są. Ktoś kto je tam po cos stawiał.
Czy było na tych słupkach napisanecos w stylu: "miejsce parkowania skuterów"?
Wiesz ja ma w domu furtke w płocie. I skoro ta furtka nie jest zamknieta na klucz to nie znaczy że każdy może tam włazić

Krzysiek

Data: 2009-07-22 15:53:01
Autor: Piter

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h4756n$8bj$1news.onet.pl...
[...]

dobrze specjalnie dla ciebie napiszę to jeszcze raz, kiedyś tam stały samochody ale wystawały na jezdnię, postawiono słupki żeby auta tam nie parkowały, jak już były te słupki zdążyłem przyjechać tam kiedyś i ochroniarz właśnie tam mnie pokierował żebym zaparkował. A ostatnio prezes chciał się zabawić jaki on pan i władca i kazał zakuć, jeżeli nie zrobił tego zgodnie z prawem to trzeba było wezwać policję i niech ona uwolni pojazd z wszelkimi konsekwencjami dla gościa

Wiesz ja ma w domu furtke w płocie. I skoro ta furtka nie jest zamknieta na klucz to nie znaczy że każdy może tam włazić

dom to nie teren budynku biurowo-magazynowego, na który standardowo można wjechać idąc do budynku

Data: 2009-07-22 16:00:01
Autor: kris

Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:h475jh$o2h$1pyro.tvk.wroc.pl...

dobrze specjalnie dla ciebie napiszę to jeszcze raz, kiedyś tam stały samochody ale wystawały na jezdnię, postawiono słupki żeby auta tam nie parkowały,

No więc widzisz- sam stwierdziłeś że słupki są po to aby tam nie parkować a Ty zaparkowałeś i masz pretensje.

tego zgodnie z prawem to trzeba było wezwać policję i niech ona uwolni pojazd z wszelkimi konsekwencjami dla gościa

Trzeba było wezwać jeśli czułeś sie poszkodowany. Teren prywatny wiec mandatu za parkowanie w miejscu niedozwolonym pewnie by Tobie nie wystawili;))

[...]

Ale obowiazuja tam jakies zasady. Do wjazdu słuzy brama a do parkowania miejsca wyznaczone.
No chyba że Ty uwazasz że skoro to teren budynku biurowo-magazynowegop to wszystko wolno i zamiast bramą możesz wejść np przez płot a skuter postawić między słupkami lub koło śmietnika.

Krzysiek

parkowanie na prywatnym terenie a zablokowanie pojazdu