parkowanie w świetle bramy

Data: 2009-09-08 23:16:09
Autor: kesser
parkowanie w świetle bramy
Witam
Mieszkam w domku przy dość wąskiej uliczce i notorycznie na przeciwko
bramy wyjazdowej z posesji parkowane są samochody. Jest to w świetle
bramy ale na przeciwległym pasie ruchu. Czy w takim przypadku także
działają przepisy p.poż itp. o blokowaniu dojazdu?
Czy jeśli kiedyś komuś uszkodzę auto przy wyjeżdżaniu z posesji to kto
będzie winny?

Data: 2009-09-09 09:30:45
Autor: marjan
parkowanie w świetle bramy
kesser pisze:

Czy jeśli kiedyś komuś uszkodzę auto przy wyjeżdżaniu z posesji to kto
będzie winny?

Głupie pytanie. Oczywiście, że Ty. On co najwyżej może dostać mandat za złe parkowanie (o ile faktycznie zaparkował niezgodnie z przepisami i przybyła na miejsce Policja to stwierdzi).

To, że ktoś parkuje jak kretyn nie upoważnia Cię to bycia jeszcze większym kretynem i wjechaniem w niego. Nie masz pewności czy się zmieścisz - zadzwoń na Policję/SM i powiedz że ktoś Ci zablokował wyjazd.

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-09-09 00:58:28
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 09:30, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
kesser pisze:

> Czy jeśli kiedyś komuś uszkodzę auto przy wyjeżdżaniu z posesji to kto
> będzie winny?

Głupie pytanie. Oczywiście, że Ty.

Niestety :(

zadzwoń na Policję/SM i powiedz że ktoś Ci zablokował wyjazd.

To akurat niewiele pomoze (sprawdzone empirycznie) - zarowno
polismeni, jak i Strasznicy zadaja jedno podstawowe pytanie. Czy dany
samochod stoi na drodze publicznej, na zakazie i czy utrudnia ruch
(niestety, tylko na drodze publicznej). Jezeli blokuje tylko wyjazd z
prywatnej posesji (bez statusu np. drogi pozarowej, a rzadko podjazd
do posesji / garazu ma taki status) to maja sprawe gleboko w dupie.
Prywatna brama = prywatny problem obywatela, a przeciez sluzby maja
inne cele, niz pomoc obywatelowi ;-)

Natomiast baaardzo sprawdza sie wystepowanie niewyjasnionych ;-)
zjawisk fizycznych powodujacych uchodzenie powietrza z kol pojazdu, w
stopniu uniemozliwiajacym dalsza jazde, ale nie az tak duze, aby felga
oparla sie o nawierzchnie (co mogloby prowadzic do oskarzen o probe
niszczenia mienia). Dziala juz za drugim 'podejsciem' ... tez
sprawdzone empirycznie :)

Ja podobne sytuacje mialem przez pare lat, jedna kierowniczka nawet
postawila sie na wprost mojej bramy na ladnych kilka godzin i
zdematerializowala bez szans na jej odszukanie - na szczescie moglem
wyjechac przez brame sasiada ... myslisz, ze policja / SM cokolwiek
zdzialaly, mimo ze wyjazd w sposob oczywisty byl praktycznie
niemozliwy?

Mina paniusi po powrocie do auta - bezcenna :)

Teraz mieszkam jeszcze dalej "na wsi" i mam spokoj, niech sobie
naplywowi "miastowi" skacza do gardel, na zdrowie!

Pzdr

Data: 2009-09-09 10:06:42
Autor: marjan
parkowanie w świetle bramy
kesser pisze:

Czy jeśli kiedyś komuś uszkodzę auto przy wyjeżdżaniu z posesji to kto
będzie winny?
Głupie pytanie. Oczywiście, że Ty.

Niestety :(

Ja wiem, czy niestety? Chciałbyś, żeby ktoś miał prawo przerysować Ci całe auto i przy okazji naprawić swoje z Twojego OC przez chwilę Twojej   nieuwagi i zaparkowaniu auta w miejscu niedozwolonym?

Co do reszty się zgadzam, niestety trzeba takimi metodami dać do zrozumienia kierownikowi, że tu nie można parkować. I to już zdecydowanie niestety :(

Data: 2009-09-09 01:15:04
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 10:06, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Luca pisze:

> [...]

całe auto i przy okazji naprawić swoje z Twojego OC przez chwilę Twojej
  nieuwagi i zaparkowaniu auta w miejscu niedozwolonym?

Dokladnie tak, bo umiejetnosc prawidlowego parkowania "z glowa" (a w
dalszej kolejnosci zgodnie z przepisami - bo czasem mozna 'nagiac'
zakaz bez uszczerbku dla reszty uzytkownikow) jest IMO rownie istotna,
co krecenie kolkiem i naciskanie pedalow w samochodzie. Jesli nie
potrafie ogarnac czasoprzestrzeni i porzadnie zaparkowac (co chyba
nadal jednak wchodzi w ramy kursu na PJ) to jak najbardziej powinienem
liczyc sie z zagrozeniami i konsekwencjami, jak w przypadku lamania
przepisow o przekroczenu predkosci itp.

Pzdr

Data: 2009-09-09 10:23:00
Autor: marjan
parkowanie w świetle bramy

kesser pisze:
[...]

No i masz takie same zagrożenia/konsekwencje - mandat. No, ew. jeszcze odholowanie, ale to już trzeba wybitnie źle zaparkować. Natomiast gdy widzisz kierownika przekraczającego prędkość to masz prawo w niego wjechać, i będzie jego wina? Nie. Powiedziałbym, że w przypadku łamania przepisów o przekroczeniu prędkości jest dość analogicznie. Nikt Cię nie upoważnia do wjeżdżania w niego. Pomijam oczywiście skrajne przypadki, że ktoś leci 180/40 ;)

Data: 2009-09-09 01:50:54
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 10:23, marjan <klero8....@gmail.com> wrote:
Luca pisze:

> [...]

No i masz takie same zagrożenia/konsekwencje - mandat. No, ew. jeszcze
odholowanie, ale to już trzeba wybitnie źle zaparkować.

No wlasnie nie do konca :(
Czytales moje (a pewnie i innych) doswiadczenia z Policja / SM w takim
przypadku?
Konsekwencje (a wlasciwie ryzyko ich poniesienia) praktycznie zerowe i
dlatego mamy stado debili parkujacych bylejakibylegdzie, nie liczacych
sie z innymi i powodujacych utrudnienia.
Ograniczam sie of korse do problemu wyjazdu z 'prywatnej' posesji, do
czego odnosi sie zawartosc postu.
W przypadku blokowania drogi publicznej jest troszke (ale tylko
troszke) lepiej...

[...]

Przekraczanie predkosci bylo tylko przykladem, aczkolwiek jesli uda
sie udowodnic wine szybszego, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby
scigac go w nalezyty sposob ... i w sumie analogicznie do
nieprawidlowego parkowania ... jesli zbyt duza szybkosc nie doprowadzi
do kolizji / utrudnien dla innych userow drogi to szanse na
konsekwencje sa niewielkie.

Czyli znowu wracamy do sedna problemu ... bezmyslnosc powinna byc
tepiona, a nie olewana, zwlaszcza powodujaca utrudnienia dla innych.

Pzdr

Data: 2009-09-09 15:07:53
Autor: Gotfryd Smolik news
parkowanie w świetle bramy
On Wed, 9 Sep 2009, Luca wrote:

Konsekwencje (a wlasciwie ryzyko ich poniesienia) praktycznie zerowe i
dlatego mamy stado debili parkujacych bylejakibylegdzie, nie liczacych
sie z innymi i powodujacych utrudnienia.

  Ale to jest sprawa *prawa*, nie policmajstrów.
  Jakby nie patrzeć, policjant nie jest od stanowienia prawa po
uważaniu (choć być może, jak większości która dorwie się choć
trochę do władzy, może się któremuś tak wydawać).
  Skoro *prawo* nie przewiduje *skutecznej* sankcji, to z tym jest
problem.

Czyli znowu wracamy do sedna problemu ... bezmyslnosc powinna byc
tepiona, a nie olewana, zwlaszcza powodujaca utrudnienia dla innych.

  Pewnie wszyscy się zgodzą.
  Tyle, że zgoda jest potrzebna nie tu na grupie, a w Sejmie na Wiejskiej
w W-wie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-09 06:34:16
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 15:07, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Wed, 9 Sep 2009, Luca wrote:
> [...]

trochę do władzy, może się któremuś tak wydawać).
  Skoro *prawo* nie przewiduje *skutecznej* sankcji, to z tym jest

Alez prawo jest i mozna je swobodnie zastosowac. Ot chociazby przepis-
wytrych (jak juz Polismeni nic nie moga na Ciebie znalezc, a ich
mniemaniu zaslugujesz na 'pokute') o stworzeniu zagrozenia na drodze
(badz w ruchu ladowym, jak kto woli) ;-)
Przeciez chyba nie stoi tam napisane, ze dotyczy to tylko pojazdow 'w
ruchu' ... w koncu zle zaparkowany samochod ogranicza szerokosc pasa
drogowego i zagrozenie jak na dloni :)

Tylko trzeba chciec i tu juz kamyk lezy calkowicie w ogrodku Policji,
prawda?

> [...]

  Pewnie wszyscy się zgodzą.
  Tyle, że zgoda jest potrzebna nie tu na grupie, a w Sejmie na Wiejskiej

Ale po co sejm w to platac, rozwiazanie patrz wyzej - proste i
skuteczne.

Trzeba tylko holownikow dokupic i po 2-3 tygodniach akcji 'parkujemy
porzadnie' gwarantuje, ze liczba debili spadnie w sposob drastyczny :)

Pzdr

Data: 2009-09-09 15:47:18
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

On Wed, 9 Sep 2009, Luca wrote:
> [...]

Przeciez chyba nie stoi tam napisane, ze dotyczy to tylko pojazdow 'w
ruchu' ... w koncu zle zaparkowany samochod ogranicza szerokosc pasa

-- -- -- -- -- -- -- --

Ja udowodniłem zagrożenie. Stojący autobus stanowił utrudnienie i zagrożenie. Już od roku nie stoi, a jeśli już to tylko chwilowo.
neelix

Data: 2009-09-09 06:54:58
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 15:47, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:bb6c8e5c-54bb-4b60-9df8-76347f912667r39g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]

Ja udowodniłem zagrożenie. Stojący autobus stanowił utrudnienie i
zagrożenie. Już od roku nie stoi, a jeśli już to tylko chwilowo.

A ja wyprowadzilem sie "na wies" ;-)
Nie ma obowiazku mieszkania w miescie, he, he

Teraz co najwyzej 'ustawiam' towarzyszke malzonke jak stanie za daleko
od ogrodzenia i musze objechac Jej toczydelko po krzakach, zeby pod
brame podjechac ... ale wieczorami osiagamy consensus i jakos nie
narzekam :)

Pzdr

Data: 2009-09-09 17:20:46
Autor: Gotfryd Smolik news
parkowanie w świetle bramy
On Wed, 9 Sep 2009, Luca wrote:

[...]

  Ale takie zagrożenie musi istnieć.
  Ono może być w jakimś miejscu, i jeśli rzeczywiście było - to
po prostu miałeś szczęście :>

Przeciez chyba nie stoi tam napisane, ze dotyczy to tylko pojazdow 'w
ruchu' ... w koncu zle zaparkowany samochod ogranicza szerokosc pasa
drogowego i zagrozenie jak na dloni :)

  Samo ograniczenie szerokości pasa nie stanowi zagrożenia, taka
interpretacja byłaby tożsama z zakazem parkowania na jezdni
*w ogóle*!

Tylko trzeba chciec i tu juz kamyk lezy calkowicie w ogrodku Policji,
prawda?

  Nie, bo trzeba to "zagrożenie" skądś wziąć.
  Nie mówię, że nigdy nic nie da się zrobic, ale metody najprostsze
(np. wystąpienie do zarządcy drogi o zrobienie kawałka ciągłej
przed posesją :P) bywają obosieczne (sam "legalnie" nie wyjedziesz
na przeciwny pas).

Ale po co sejm w to platac, rozwiazanie patrz wyzej - proste
i skuteczne.

  Twoje przekonanie, że *samo* zajmowanie części drogi stanowi
"zagrożenie", wygląda na mocno naciągane.
  Jeśli nie było *żadnych innych* powodów, to IMO zwyczajnie ktoś
naciągnął prawo. A parkujący był "za cienki" i pozwolił sobie
wcisnąć kit.
  Za dużo miejsc na których stoją samochody oglądam, abym miał
uwierzyć że *samo* "zajmowanie części drogi" starczy za
argument o "zagrożeniu" :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-09 12:38:49
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 17:20, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Wed, 9 Sep 2009, Luca wrote:
> [...]
> mniemaniu zaslugujesz na 'pokute') o stworzeniu zagrozenia na drodze
> (badz w ruchu ladowym, jak kto woli) ;-)

No toz przecie pisze - nie stoi jak reszta, wystaje, przeszkadza ...
kwestia tylko wielkosci zagrozenia i jego uciazliwosci. Jak lekko
krzywo - pogrozic palcem, upomniec i kazac przestawic / zaparkowac
porzadnie. Jak parkowanie a'la typowa pizda stawiajaca auto prawie w
poprzek drogi i olewajaca reszte kierowcow - holowanie, parking,
mandat i co tam jeszcze sie znajdzie na pacjenta ;-)
Powtarzam - mozliwosci prawne sa, brakuje checi do dzialania ze strony
sluzb (inne zajecia sa moze bardziej dochodowe lub lepiej wygladaja w
statystykach i nie trzeba sie az tak napracowac).

> [...]

  Samo ograniczenie szerokości pasa nie stanowi zagrożenia, taka
interpretacja byłaby tożsama z zakazem parkowania na jezdni

Jak to nie? Ile razy zdarza sie, ze parkowanie jest dopuszczone tylko
na chodniku (tabliczka pod znakiem zakazu zatrz / postoju) - znaczy,
jesli pizda zostawi auto z kolami po jednej stronie na jezdni, to
ogranicza szerokosc pasa ... i styknie. Teraz wystarczy chec dzialania
i zasada j.w. - kara odpowiednia do rozmiaru winy.
Sa miejsca do parkowania na chodniku rownolegle do jezdni? Sa. A jak
cipa stanie "po skosie" zostawiajac dupe na jezdni i blokujac
dodatkowo czesc chodnika to co, nie da rady scigac za nieprawidlowe
parkowanie? Mozna odholowac, czy nie bardzo?
Mozna ... tylko znowu czasem checi brak, a nie przepisow.

Cos mi sie wydaje, ze delikatnie probujesz bronic tych, co nie chca /
nie potrafia porzadnie zostawic samochodu i olewaja reszte, ktorzy
jednak staraja sie ogarnac temat 'mam samochod, potrafie nim jezdzic i
zaparkowac'.

[...]

A dlaczego w takim razie *samo* przekroczenie np. ograniczenia
predkosci skutkuje mandatem karnym, dlaczego VR nie czeka, az z tego
powodu dojdzie do kolizji i majac wtedy *inne powody* bedzie
egzekwowal prawo i przepisy ;-)
Przeciez jesli nic sie nie stalo, to mozna uznac, ze mandat za samo
przekroczenie predkosci jest mocno naciagany :)

  Za dużo miejsc na których stoją samochody oglądam, abym miał
uwierzyć że *samo* "zajmowanie części drogi" starczy za
argument o "zagrożeniu" :|

Bo brakuje checi wychowania (nawet czesciowo) kierowcow i jest ciche
przyzwolenie na parkowanie bylejak, jesli tylko nie zablokujesz polowy
miasta.
Jakby sie kto uparl, to w ciagu krotkiego czasu w tych miejscach
widzialbys wylacznie prawidlowo i porzadnie zaparkowane samochody, ale
skoro starasz sie na sile bronic nierozgarnietych olewaczy, to sie nie
dziw ...

pzdr, Gotfryd

Pzdr

Data: 2009-09-09 12:31:42
Autor: Jakub Witkowski
parkowanie w świetle bramy
marjan pisze:

No i masz takie same zagrożenia/konsekwencje - mandat.

No własnie w tym rzecz, że nie masz.

Data: 2009-09-09 01:36:31
Autor: badzio
parkowanie w świetle bramy
Luca pisze:

> [...]

całe auto i przy okazji naprawić swoje z Twojego OC przez chwilę Twojej
  nieuwagi i zaparkowaniu auta w miejscu niedozwolonym?

Nie, ale chcialbym aby Policja/SM mogly nakazac odholowanie takiego
auta w trybie natychmiastowym. Podobnie jak auta kretynow parkujacych
w sposob uniemozliwiajacy przejazd tramwajom.

Data: 2009-09-09 01:48:00
Autor: kesser
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 10:36, badzio <bad...@gmail.com> wrote:

> [...]

auta w trybie natychmiastowym. Podobnie jak auta kretynow parkujacych
w sposob uniemozliwiajacy przejazd tramwajom.

Kwestia jest taka, że mam małe dziecko w domu i miałem już akcje pt..
"2 w nocy jedziemy na nocny dyżur". Nie wyobrażam sobie ganiania po
domach i szukania właściciela auta, ani czekania na łaskawców w
mundurach. Stąd pytanie co w sytuacji jeśli się nie zmieszczę i
porysuję takie auto.

Data: 2009-09-09 11:09:59
Autor: Krzysiek
parkowanie w świetle bramy
[...]

w takiej sytuacji o 2 w nocy należy szybko odjechać :)

Data: 2009-09-09 02:18:17
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 11:09, "Krzysiek" <krzys...@zmuda.com.pl> wrote:
[...]

Zwlaszcza, ze jest sytuacja ratowania zycia .. vide 'ostry dyzur'

I kupic sobie spora terenowke ze wzmocnieniami rowniez w tylnej czesci
(naroznikach) ... tylko wtedy pewnie 'problem' zniknie samoistnie ;-)

Pzdr

Data: 2009-09-09 12:17:24
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "kesser" <dkesselring@gmail.com> napisał w wiadomości news:901ac78d-5c7f-4df5-a0e4-396d14dff2c9t2g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

domach i szukania właściciela auta, ani czekania na łaskawców w
mundurach. Stąd pytanie co w sytuacji jeśli się nie zmieszczę i

-- -- -- -- -- -- -

Napisz oficjalną skargę na policję. Będą musieli zbadać problem i odpowiedzieć. Mnie udało się.

neelix

Data: 2017-10-28 02:33:26
Autor: Iglo
parkowanie w świetle bramy
W dniu środa, 9 września 2009 10:48:00 UTC+2 użytkownik kesser napisał:

> [...]

domach i szukania właściciela auta, ani czekania na łaskawców w
mundurach. Stąd pytanie co w sytuacji jeśli się nie zmieszczę i

Oczywiście w emocjach pierwsze co myślisz, to wyjechać nie zważając na wszystko, ale na chłodno to lepiej wziąść taksówkę i nie użerać się potem z debilem. Kłopoty, a głównie strata czasu tego nie warta.

Data: 2009-09-09 12:14:13
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:h87nme$fn1$3inews.gazeta.pl...

Co do reszty się zgadzam, niestety trzeba takimi metodami dać do zrozumienia kierownikowi, że tu nie można parkować. I to już zdecydowanie niestety :(

Trzeba najpierw wykorzystać inne możliwości. Nie popieram samosądów, a zwłaszcza pochopnych.

neelix

Data: 2009-09-09 03:23:54
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 12:14, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "marjan" <klero8....@gmail.com> napisał w wiadomościnews:h87nme$fn1$3inews.gazeta.pl...

> [...]
> niestety :(

Trzeba najpierw wykorzystać inne możliwości. Nie popieram samosądów, a

Inne mozliwosci sie nie sprawdzily (w moim przypadku), a wierz mi ze
samosad (jesli chcesz to tak nazwac) byl jak najbardziej
przemyslany ;-)
Do czynienia mialem notorycznie z tymi samymi osobnikami (to juz
podpada pod recydywe) i dopiero taki zloty srodek okazal sie w pelni
skuteczny.
Bynajmniej nie dzialalem pod wplywem chwilowych emocji.

Pzdr

Data: 2009-09-09 12:00:25
Autor: GK
parkowanie w świetle bramy
Luca pisze:

[...]

Zadziała na pewno również kartka samoprzylepnego papieru na szybie z informacją, aby nie zastawiać wjazdu na posesję. Za pierwszym razem może być naklejona w zwykły sposób, za drugim przed naklejeniem lekko ponacinana w drobne paski nożykiem, tak aby tworzyła całość przed naklejeniem i się nie rozrywała. Po naklejeniu i próbie odklejenie już niestety nie będzie tworzyć całości :-)
Podobno sposób sprawdzony przed marketami na Śląsku na autach parkujących w miejscu dla niepełnosprawnych :-)
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-09-09 03:15:24
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 12:00, GK <greg...@gazeta.pl> wrote:
Luca pisze:

> [...]

Podobno sposób sprawdzony przed marketami na Śląsku na autach
parkujących w miejscu dla niepełnosprawnych :-)

Przygotowanie kartki jest zbyt czasochlonne i moze sprawic wrazenie,
ze traktujesz debila nie umiejacego porzadnie zaparkowac za ewentualna
strone w dialogu.
Odkrecenie wentyli i upust powietrza jest prostszy, szybszy,
skuteczniejszy i nie pozostawia pola do (zbednej IMO) dyskusji.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Rowniez,

Data: 2009-09-09 12:11:59
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:91bf3e32-a342-41d9-9058-3081952ccf71o9g2000yqj.googlegroups.com...

zadzwoń na Policję/SM i powiedz że ktoś Ci zablokował wyjazd.

To akurat niewiele pomoze (sprawdzone empirycznie)

To składasz wtedy oficjalne pismo. Jak trafisz na prawdziwego policjanta to problem zostanie rozwiązany. SM w takich sprawach jest zbyt cienka. Można jednak spróbować. I tak w zanadrzu jest policja.

neelix

Data: 2009-09-09 03:20:32
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 12:11, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:91bf3e32-a342-41d9-9058-3081952ccf71o9g2000yqj.googlegroups.com...

> [...]

problem zostanie rozwiązany. SM w takich sprawach jest zbyt cienka. Można
jednak spróbować. I tak w zanadrzu jest policja.

Wierz mi, probowalem (podlegly komisariat, Wawa Ursynow) ... nic to
nie dalo :(
Nadal to samo wytlumaczenie ... podjazd do bramy / garazu jest terenem
'prywatnym' i dupa.
Ewentualne wyjscie to ustanowienie tam drogi pozarowej (IMO nierealne
do osiagniecia dla zwyklego smiertelnika), co i tak nie stanowi o
'natychmiastowej' reakcji odpowiednich sluzb (mandat + holowanie 20-30
km za miasto + oplata za policyjny parking i klopoty papierkowe z cala
otoczka). A efekt natychmiastowy (noooo, 5 minut to mozna poczekac w
razie dobrego humoru) to podstawa skutecznosci odstraszania debili nie
umiejacych parkowac.

Data: 2009-09-09 12:26:36
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:5a0ddc95-68eb-4ee4-8d04-88ef646d057dt2g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]

nie dalo :(
Nadal to samo wytlumaczenie ... podjazd do bramy / garazu jest terenem

A u mnie wjazd na prywatną posesję to jaki jest? Nie wiem jaki jest ten podjazd u Ciebie. U mnie jest od razu z ulicy(drogi publicznej) do bramy. Trafiłem na właściwego komendanta i rzeczową babkę w dochodzeniówce. Młoda, ale dała sobie radę z bydlakiem.

neelix

Data: 2009-09-09 03:54:16
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 12:26, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:5a0ddc95-68eb-4ee4-8d04-88ef646d057dt2g2000yqn.googlegroups.com...
> [...]

Trafiłem na właściwego komendanta i rzeczową babkę w dochodzeniówce. Młoda,

U mnie byl z ulicy przez dosc szeroki chodnik - niestety 'wydarty' z
mojej dzialki poprzez warunki zagospodarowania wymagajace cofniecia
ogrodzenia od krawedzi jezdni, ale nadal prywatny (musialem w zimie
rowno zapierdzielac z lopata, zeby zadna lamaga nie zlamala sobie
niczego na 'moim' terenie).
Efekt taki, ze zloczynca nie parkowal bezposrednio na ulicy (brak
utrudnien dla ruchu kolowego), zostawial dosc miejsca na chodniku (nie
mozna bylo scigac za odleglosc mniejsza niz 1,5 m dla ruchu pieszego)
i stal sobie na cala szerokosc bramy wjazdowej na podjazd (i dalej do
garazu).

Jakbym skurczybyka wypchnal na srodek ulicy (utrudnienia dla ruchu
kolowego) to bylaby szansa, ze policja zainterweniuje (jesli zdazy
dojechac przed powrotem woznicy), ale problem, ze przy pchaniu bocznym
opony stawiaja dosc silny opor ;-)

Niestety komendant z posterunku na Ursynowie pewnie jezdzil Skoda i
sam parkowal podobnie, bo wszelkie prosby / grozby to jak grochem o
sciane :(

Pzdr

Data: 2009-09-09 04:25:59
Autor: WS
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 12:54, Luca <lpalczyn...@gmail.com> wrote:
y komendant z posterunku na Ursynowie pewnie jezdzil Skoda i
sam parkowal podobnie, bo wszelkie prosby / grozby to jak grochem o
sciane :(

a niby co mial zrobic?
jesli to teren prywatny, to PoRD obowiazuje tylko w szczegolnych
wypadkach

Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych
uczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.
2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia
zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

ktos tu juz podawal linki do sprawy wyplaty odszkodowania przez
bodajze straz miejska za nielegalne usuniecie samochodu z terenu
prywatnego...
mozna na nim perkowac dowolnie - np. u mnie pod firma stoja czasem 3
rzedy samochodow i zeby wyjechac czesto sciaga sie 2-3 osoby...

WS

Data: 2009-09-09 05:03:30
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 13:25, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
> [...]

> sciane :(

a niby co mial zrobic?
jesli to teren prywatny, to PoRD obowiazuje tylko w szczegolnych

No wlasnie niewiele mogl zrobic (dlatego przytoczylem wlasny - co
najwazniejsze w pelni skuteczny - sposob na takie sytuacje), ale
przynajmniej zbyc petenta w ciut bardziej cywilizowany sposob .... a
nie 'spadaj pan i nie zawracaj dupy'

[...]

Na prywatnym parkingu mozna stac i w 5 rzedow - kwestia ustalen miedzy
uzytkownikami ;-)
W opisywanym przypadku takie ustalenie raczej nie mialo miejsca i stad
caly problem.

Zreszta daleko szukac ... w takim Rzymie standardem jest stawianie
samochodu w 2gim rzedzie, blokujac te prawidlowo zaparkowane. Ale w
przypadku checi wyjazdu wystarczy nacisnac klakson i 'natychmiast' z
pobliskiego baru / sklepu / cokolwiek wyskakuje kierowca i samochod
(ten blokujacy) przestawia.
I nikomu nawet do glowy nie przyjdzie robic awantury, wolac Policje
(ktora skadinad potrafi ignorowac taki sposob parkowania) ... ot
praktyka wielu lat duzej ilosci samochodow i malej miejsc do
parkowania.

Ale potrzeba wykazac sie minimum kultury i myslenia ....

Pzdr

Data: 2009-09-09 15:37:51
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:e8c56fa0-20ed-4083-a740-38f15a89dd9am11g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- --

Trafiłeś na niewłaściwych policjantów. Widzisz, w moim przypadku sprawę prowadziła młoda kobieta pod kierownictwem nie komendanta a naczelnika wydziału. Dyskutowała z innym starszym od niej policjantem i tamten zagrożenia nie widział. Ona jednak postawiła na swoim i chciała kierować sprawę do sądu. Jak ja wzywałem SM to przyjechał kolega bydlaka i niczego nie chciał widzieć. Kolejnym telefonem trafiłem na zastępcę komendanta SM i ten poradził zgłoszenie na policję, bo oni nie mają odpowiednich uprawnień. Nie wierzyłem w powodzenie sprawy, ale jednak udało się usunąć zawalidrogę. Było jednak zagrożenie bezpieczeństwa. Kierowcy musieli łamać przepisy by go ominąć.

neelix

Data: 2009-09-09 06:47:06
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 15:37, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:

Nie wierzyłem w powodzenie sprawy, ale jednak udało się usunąć zawalidrogę.
Było jednak zagrożenie bezpieczeństwa. Kierowcy musieli łamać przepisy by go
ominąć.

Byc moze to zawazylo na powodzeniu ... u mnie ruch na ulicy odbywal
sie zasadniczo bez utrudnien. Jak pisalem wczesniej, gdybym dal rade
wypchnac samochod na srodek to moze .... ale to by musialo mi 3
silnorekich kolegow pomoc i przestawic parcha ;-)

Data: 2009-09-11 18:30:29
Autor: Raf :-)
parkowanie w świetle bramy
Dnia Wed, 9 Sep 2009 03:54:16 -0700 (PDT), Luca napisał(a):

[...]

Eee, no stary....
Twój teren - prywatny? Stawiasz znak "P" z informacją - parking
niestrzeżony płatny, opłata 50 zł/godzinę. Robisz zdjęcia dokumentujące
postój i wkładasz a wycieraczkę wezwanie do wpłaty na twój rachunek
bankowy. Gość oczywiście to wyrzuca, ale po zebraniu kwoty 300 zł, zgłaszaz
się na Policję z żadaniem ścigania osoby, która skorzystała z oferowanej
przez Ciebie usługi i odjechała bez zapłaty. Policja spróbuje cię zbyć, ale
muszą takiego palanta ścigać, tak jak ściagją złodziei sklepowych czy
ludzi, którzy wyjeżdżają z hotelu bez zapłaty. Wersja bardziej złośliwa - zaczekać aż zbierze się kilka tysięcy. Gość może
wtedy wnieść sprawę do sądu o obniżenie opłaty gdyż jego zdaniem stanowi
ona wyzysk (bezpodstawne wzbogacenie), ale wystarczy że odpowiednio ją
uzasadnisz (np. 1 godzina blokowania wyjazdu to konieczność korzystania z
taksówki przez godzinę - no dobra, obniżę do 45 pln za godzinę). Najlepiej
zrobić to w taki sposób, żeby wyznaczyć dość długi termin na wpłatę (3-4
tygodnie), potem odczekać jeszcze z tydzień, potem napisać pismo do Policji
i wysłać listem poleconym (nie priorytetem), po odpowiedzi odwołać się w
ostatnim możliwym terminie itp. Chodzi o to, żeby nikt Ci nie mógł
zarzucić, że celowo odwlekałeś ściganie sprawcy, zeby więcej zapłacił.
Gostek oczywiście będzie dlaej parkował, nieświadomy że w tym czasie
ruszyła już machina nabijania Twojego portfela.

Musisz tylko zadbać o odpowiedznią dokumentację - umieszczanie za
wycieraczką wezwania do zapłaty i zrobienie zdjęcia auta z tym wezwaniem. Pozdrawiam, Raf :-)

Data: 2009-09-09 12:41:00
Autor: ąćęłńóśźż
parkowanie w świetle bramy
"USTAWA
Prawo o ruchu drogowym.
Dział II
Ruch drogowy
Rozdział 5
Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 2
Zatrzymanie i postój
Art. 49.
1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
1)  [...] na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejazdu lub skrzyżowania.
2. Zabrania się postoju:
1)   w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej,
2)   w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu lub wyjazd tego pojazdu, w strefie zamieszkania w
innym miejscu niż wyznaczone w tym celu."

I na wszelki wypadek:

"Rozporządzenie MSWiA w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów
Rozdział 2
Czynności zabronione i obowiązki w zakresie ochrony przeciwpożarowej
§ 4. 1. W obiektach oraz na terenach przyległych do nich jest zabronione wykonywanie czynności, które mogą spowodować pożar, jego
rozprzestrzenianie się, utrudnienie prowadzenia działania ratowniczego lub ewakuacji:
składowanie materiałów palnych na drogach komunikacji ogólnej służących ewakuacji lub umieszczanie przedmiotów na tych drogach w
sposób zmniejszający ich szerokość albo wysokość poniżej wymaganych wartości;
§ 5. Właściciele lub zarządcy terenów utrzymują znajdujące się na nich drogi pożarowe w stanie umożliwiającym wykorzystanie tych
dróg przez pojazdy jednostek ochrony przeciwpożarowej, zgodnie z warunkami określonymi w przepisach dotyczących przeciwpożarowego
zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych."

Data: 2009-09-09 03:56:59
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 12:41, ąćęłńóśźż <usun...@wp.eu> wrote:
ciach ...

Zeby jeszcze minimum checi dzialania ze strony Policji / SM, a nie
spychotechnika 'masz pan problem, a my jestesmy od suszenia na trasie
i scigania babci handlujacej nielegalnie pietruszka na chodniku'

Echhhh

Data: 2009-09-09 12:16:20
Autor: Waldek Godel
parkowanie w świetle bramy
Dnia Wed, 9 Sep 2009 03:56:59 -0700 (PDT), Luca napisał(a):

[...]

I po co karmisz trolla? --
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-09 04:23:53
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 13:16, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

> Zeby jeszcze minimum checi dzialania ze strony Policji / SM, a nie
> spychotechnika 'masz pan problem, a my jestesmy od suszenia na trasie

I po co karmisz trolla?

Fuckt :(

sorki, zapedzilem sie ;-)

Data: 2009-09-09 14:20:14
Autor: e-Shrek
parkowanie w świetle bramy
Dnia Wed, 9 Sep 2009 00:58:28 -0700 (PDT), Luca napisał(a):

[...]

Nieprawda. Nie raz dzownilem zglaszajac pojazd blokujacy brame i zawsze
konczylo sie mandatem dla delikwenta.Telefon do SM.

--
Pozdrawiam,
e-Shrek

Data: 2009-09-09 05:33:59
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 14:20, e-Shrek <e-Shrek.wyt...@wytnij.wp.pl> wrote:
> [...]

Nieprawda. Nie raz dzownilem zglaszajac pojazd blokujacy brame i zawsze
konczylo sie mandatem dla delikwenta.Telefon do SM.

Nieprawda ;-)

Kilkakrotnie dzwonilem do Policji / SM i 'nigdy' nie raczyli podjac
interwencji :(
Moze kolo Ciebie maja mniej straganow do pobierania haraczu i
'dorabiaja' mandatami :)

--
Pozdrawiam,
e-Shrek

Rowniez i pozdrow normalnych userow z mkp.pl jesli jeszcze tam
zagladasz

Data: 2009-09-09 15:42:17
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:dc112b30-f651-4184-8054-176c15026151s39g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

interwencji :(
Moze kolo Ciebie maja mniej straganow do pobierania haraczu i
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Dlatego ja wezwałem tylko 1 raz SM. Ponieważ przyjechał kolega, który po wejściu do autobusu wypowiedział "cześć" to  już nawet policji nie wzywałem.

neelix

Data: 2009-09-11 13:14:42
Autor: e-Shrek
parkowanie w świetle bramy
Dnia Wed, 9 Sep 2009 05:33:59 -0700 (PDT), Luca napisał(a):

Rowniez i pozdrow normalnych userow z mkp.pl jesli jeszcze tam
zagladasz

Sporadycznie. Czesciej z niektorymi mam kontakt innymi dorgami ;-)

--
Pozdrawiam,
e-Shrek

Data: 2009-09-11 04:40:11
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 11 Wrz, 13:14, e-Shrek <e-Shrek.wyt...@wytnij.wp.pl> wrote:
> [...]

> zagladasz

Sporadycznie. Czesciej z niektorymi mam kontakt innymi dorgami ;-)

Mimo wszystko pozdrow ;-)

Data: 2009-09-09 15:03:27
Autor: R2r
parkowanie w świetle bramy
Luca pisze:
[...]
No zaraz...
1. Czy brama jest wyjazdem na drogę publiczną? Jesli tak to rzecz - jak rozumiem - ma miejsce na drodze publicznej.
2. Utrudnia wyjazd? Jeśli tak, to tym samym utrudnia ruch.
Ja wiem, że pracownicy odpowiednich służb - zwłaszcza strażnicy miejscy - uważają, że są powołani do innych celów, ale ich zasranym i zasadniczym obowiązkiem jest dbanie o porządek publiczny.

[...]
Tylko, że w równie niewyjaśniony sposób mogą zacząć wpadać na Twoją posesję kamienie i do tego akurat np. w szyby samochodu. Kto mieczem wojuje od miecza ginie.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-09 06:16:48
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 15:03, R2r <bezspa...@marsoft.net.pl> wrote:
Luca pisze:> To akurat niewiele pomoze (sprawdzone empirycznie) - zarowno
> [...]

- uważają, że są powołani do innych celów, ale ich zasranym i
zasadniczym obowiązkiem jest dbanie o porządek publiczny.

Doczytaj pare postow wyzej, opisalem swoja sytuacje - od drogi
publicznej oddzielal mnie chodnik, na ktorym to wlasnie cwianiaki
robily sobie parking ;-)
Nie zawsze brama jest wjazdem na droge.

Co do obowiazkow pewnych sluzb (teoretycznie publicznych) sie zgadzam,
z wypelnianiem tychze obowiazkow juz niestety bywa roznie :(

> [...]

Tylko, że w równie niewyjaśniony sposób mogą zacząć wpadać na Twoją
posesję kamienie i do tego akurat np. w szyby samochodu. Kto mieczem

Sprobowaliby ;-)

Auta nocowaly w garazu, wiec odwet bylby raczej nieskuteczny :P

Poza tym next tajm moglbym pozyczyc jakis duzy, poobtlukiwany pink-up
i nie zauwazyc (upppssss) delikwenta przed brama - ja stracilbym pare
groszy znizek, a delikwent mialby caly bok do zrobienia, a przy
dobrych wiatrach to moze i szkode calkowita by sie spowodowalo, he,
he... w kazdym badz razie dzialan odwetowych nie odnotowalem :)

Pzdr

Data: 2009-09-09 15:44:52
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:138832d6-8a92-49d0-b07e-9933087adc2ek39g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

Doczytaj pare postow wyzej, opisalem swoja sytuacje - od drogi
publicznej oddzielal mnie chodnik, na ktorym to wlasnie cwianiaki

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Chodnik należy do drogi. To jest wyjazd na drogę. Nie myl drogi z jezdnią. Droga to calość z wielu części.

neelix

Data: 2009-09-09 06:51:31
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 9 Wrz, 15:44, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:138832d6-8a92-49d0-b07e-9933087adc2ek39g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --

Chodnik należy do drogi. To jest wyjazd na drogę. Nie myl drogi z jezdnią.

Ok, tylko w moim przypadku chodnik stanowil wlasnosc prywatna (moja),
a droga byla publiczna (ale bez chodnika). Po drugiej stronie nawet
nie bylo pobocza, tylko srednio gleboki rowek (pewnie dlatego mialem
auta parkowane pod brama, a nie vis a vis, jak w przypadku autora
tematu).
I o ten nieszczesny 'prywatny' chodnik rozbijala sie wszelka rozmowa z
Policja / SM.

Data: 2009-09-10 11:21:46
Autor: R2r
parkowanie w świetle bramy
Luca pisze:
[...]

Coś kręcisz... ;-)
Prywatny chodnik na drodze publicznej? Jakoś nie bardzo to widzę.
No ale _jeżeli rzeczywiście prywatny,_ to sobie go możesz ogrodzić tak aby uniemożliwić parkowanie na nim...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-10 11:33:34
Autor: Franc
parkowanie w świetle bramy
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:h8ah2k$b1q$2nemesis.news.neostrada.pl...
Luca pisze:
Coś kręcisz... ;-)
Prywatny chodnik na drodze publicznej? Jakoś nie bardzo to widzę.
No ale _jeżeli rzeczywiście prywatny,_ to sobie go możesz ogrodzić tak aby uniemożliwić parkowanie na nim...

Pewnie było tak - działka, ktora przylegała do ulicy bezpośrednio. W warunkach zabudowy na tę działkę zostało napisane, że kawał działki przylegający bezpośrednio do ulicy musi zostać udostęniony (na prawach przejścia-przejazdu) na chodznik, a właściciel musi się cofnąć w tył z płotem. Tyle. Własność pozostała w KW.

Skoro to Twoja własność, to może warto by przeprowadzić akcję pt. za parkowanie na mojej własności 100zł za jedną godzinkę. Gdzieś widziałem/słyszałem o takich akcjach (sam w przyszłości zamierzam w podobny sposób przepędzić delikwentów), ale szczegółów nie znam i z chęcią o tym poczytam. :-)

--
Franc

Data: 2009-09-10 03:52:39
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 10 Wrz, 11:33, "Franc" <kanies@wytnijtoszy...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "R2r" <bezspa...@marsoft.net.pl> napisał w wiadomościnews:h8ah2k$b1q$2nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

przylegający bezpośrednio do ulicy musi zostać udostęniony (na prawach
przejścia-przejazdu) na chodznik, a właściciel musi się cofnąć w tył z

Dokladnie w ten sposob, zreszta opisalem to pare postow wyzje / nizej
- warunki zabudowy wymusily cofniecie linii ogrodzenia od krawedzi
jezdni tworzac rzeczony chodnik, ktory pozostal prywatny, gdyz gmina
nie wywlaszczyla mnie z tego kawalka.
Moglem oczywiscie nie robic 'chodnika' tylko zostawic dziure i piach,
ale nie moglbym wjechac za brame i do garazu, wiec wiadomym bylo, ze
gmina (i droga przy okazji) zyska 'darmowy' kawalek chodnika.
Ogrodzic go nie moglem ze wzgledu na warunki zabudowy podane
powyzej ;-)

[...]

Niby moglem, ale nie chcialo mi sie zatrudniac 'parkingowego' i
rejestrowac dzialanosci pt. Parking Wysoko Platny ... prosciej bylo
przepedzic niechcianych 'klientow' :)

Pzdr

Data: 2009-09-10 13:01:29
Autor: Franc
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:a46fb795-7c49-4c72-83fb-90bf585d4a94o9g2000yqj.googlegroups.com...

Niby moglem, ale nie chcialo mi sie zatrudniac 'parkingowego' i
rejestrowac dzialanosci pt. Parking Wysoko Platny ... prosciej bylo
przepedzic niechcianych 'klientow' :)

Myślisz, że do tego jest potrzeba założenia działalności gospodarczej?

--
Franc

Data: 2009-09-10 04:34:35
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 10 Wrz, 13:01, "Franc" <kanies@wytnijtoszy...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:a46fb795-7c49-4c72-83fb-90bf585d4a94o9g2000yqj.googlegroups.com...

> [...]
>przepedzic niechcianych 'klientow' :)

Myślisz, że do tego jest potrzeba założenia działalności gospodarczej?

A myslisz, ze 'klient' po oplaceniu 100 za godzinke i nie uzyskaniu
paragonu / kwitka / whatever nie polecialby jak na skrzydlach do
US ;-)
Zwlaszcza biorac pod uwage szczegolne okolicznosci takiegoz parkowania
i pewnie poczatkowa niechec do uiszczenia oplaty ...

Wiesz jak to mowia - sa dwie rzeczy pewne na tym swiecie ... smierc i
podatki :P

Data: 2009-09-10 14:00:37
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:298e93a3-9989-4c0e-8e44-35f85c75cc29k19g2000yqc.googlegroups.com...
> [...]

A myslisz, ze 'klient' po oplaceniu 100 za godzinke i nie uzyskaniu
paragonu / kwitka / whatever nie polecialby jak na skrzydlach do

Ale to ma być forma straszaka. Taka cena każdego pogoni.
neelix

Data: 2009-09-11 02:52:18
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 10 Wrz, 14:00, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:

[...]

Taaaaaa, jak znam zycie i 'przychylnosc' sasiadow oraz chetnych do
parkowania bylejak, to pierwszym klientem bedzie wyslannik US ;-)
A wtedy co, bedziesz drukowal paragon na kolanie i rzezbil pieczatke w
kartoflu :)

Poza tym nie o zarobek tu chodzi, ino o swiety spokoj ...

Data: 2009-09-11 13:36:20
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:b1c14e57-3542-4466-939c-439d2c55675ag23g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Przecież nikt nie da 100zł więc nikt nie przyjdzie. :-)
neelix

Data: 2009-09-11 04:39:32
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 11 Wrz, 13:36, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:b1c14e57-3542-4466-939c-439d2c55675ag23g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

-- -- -- -- -- -- --

Przecież nikt nie da 100zł więc nikt nie przyjdzie. :-)

A przeczytaj jeszcze raz, co napisalem ;-)

Data: 2009-09-11 14:40:34
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:fe69db9a-21f5-42e5-8ca1-6e221c755b01j19g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]

-- -- -- -- -- -- --

Przecież nikt nie da 100zł więc nikt nie przyjdzie. :-)

A przeczytaj jeszcze raz, co napisalem ;-)
Przecież bez DG i tak nie wyjdziesz do nikogo po pieniądze. :-) Postoi i pojedzie.
neelix

Data: 2009-09-11 06:18:54
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 11 Wrz, 14:40, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:fe69db9a-21f5-42e5-8ca1-6e221c755b01j19g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
Przecież bez DG i tak nie wyjdziesz do nikogo po pieniądze. :-) Postoi i

Z tym, ze zasadniczo rozchodzi sie o to wlasnie, zeby nie stal ;-)
Zwlaszcza, ze jak stanie i nie zaplaci 100 to uzna, ze udalo mu sie
'zarobic' i tym chetniej postawi sztrucla po raz kolejny ... a jak juz
raz bedzie dymal na stacje po pompke, albo toczyl sie pol godziny na
99% flaku we wszystkich kolach, to na przyszlosc zaparkuje gdzie
indziej :)

Data: 2009-09-11 17:36:23
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "Luca" <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:b44cd277-f5e4-4ab5-86e8-08dc721f9a0238g2000yqr.googlegroups.com...
> [...]

raz bedzie dymal na stacje po pompke, albo toczyl sie pol godziny na
99% flaku we wszystkich kolach, to na przyszlosc zaparkuje gdzie

O ile skojarzy fakty.
neelix

Data: 2009-09-11 12:21:59
Autor: Luca
parkowanie w świetle bramy
On 11 Wrz, 17:36, "neelix" <anee...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Luca" <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:b44cd277-f5e4-4ab5-86e8-08dc721f9a0238g2000yqr.googlegroups.com...
> [...]

raz bedzie dymal na stacje po pompke, albo toczyl sie pol godziny na
99% flaku we wszystkich kolach, to na przyszlosc zaparkuje gdzie

Trzeba byc skonczonym debilem, zeby nie skojarzyc ;-)

Rozumiem jeden gwozdz, no gora dwa ... ale cztery kola na ziemi to sie
chyba jeszcze nikomu nie zdarzylo :P

Data: 2009-09-11 22:49:00
Autor: Jaroslaw Berezowski
parkowanie w świetle bramy
Dnia Thu, 10 Sep 2009 03:52:39 -0700, Luca napisał(a):

> [...]

Niby moglem, ale nie chcialo mi sie zatrudniac 'parkingowego' i
rejestrowac dzialanosci pt. Parking Wysoko Platny ... prosciej bylo
Kilka propozycji:
1. Ustal z gmina czy ten chodnik jest czescia drogi publicznej czy nie, na pismie.
2. Jak gmina ci odpisze ze nie to podpisz umowe z jakas firma co holuje takich klientow i jak ci zaparkuje to go zwiaza do siebie na parking.
3. Poki co jak sie smiesznicy pytac beda czy droga publiczna odpowiedz ze tak.
4. Upewnij sie, ze od bramy przez chodnik wyjazd jest wyraznie zaznaczony, zeby nie bylo zadnego ale.
5. Jezeli masz czas/ochote, to najpierw wreczaj pacjentom info ze teren prywatny i jak ci zablokuja wyjazd to nastepnym razem odbierac beda samochod po holowaniu.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2009-09-11 14:58:38
Autor: WS
parkowanie w świetle bramy
On 11 Wrz, 22:49, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:

2. Jak gmina ci odpisze ze nie to podpisz umowe z jakas firma co holuje
takich klientow i jak ci zaparkuje to go zwiaza do siebie na parking.

tylko nie ma takiej firmy, ktora sie na to zgodzi... ;)

po odholowaniu pierwszego maja duza szanse na sprawe w sadzie o
kradziez samochodu... nikt nie ma prawa go ruszyc!

WS

Data: 2009-09-09 12:08:07
Autor: neelix
parkowanie w świetle bramy

Użytkownik "kesser" <dkesselring@gmail.com> napisał w wiadomości news:3f3e9544-ba31-4087-986b-bf916e97491dv36g2000yqv.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- --

Działaj prewencyjnie. Mnie w ten sposób porypany i złośliwy cham sąsiad parkował autobus. O maly włos nie skończyło się sprawą w sądzie za utrudnianie ruchu i stwarzanie zagrożenia. Policja nakazała usunięcie autobusu na posesję. Ty wiesz, że taka sytuacja wcześniej czy później grozi wypadkiem z powodu pojazdów jadących lewym pasem pod prąd. Kiedyś nie zauważysz pojazdu z prawej strony, który normalnie powinien jechać drugim pasem.

neelix

Data: 2009-09-09 14:18:42
Autor: e-Shrek
parkowanie w świetle bramy
Dnia Tue, 8 Sep 2009 23:16:09 -0700 (PDT), kesser napisał(a):

bramy ale na przeciwległym pasie ruchu. Czy w takim przypadku także
działają przepisy p.poż itp. o blokowaniu dojazdu?

Na przeciwny pasie blokuje?!

Czy jeśli kiedyś komuś uszkodzę auto przy wyjeżdżaniu z posesji to kto
będzie winny?

Ty.

--
Pozdrawiam,
e-Shrek

Data: 2017-10-27 10:23:15
Autor: radekp@konto.pl
parkowanie w świetle bramy
Fri, 27 Oct 2017 00:38:11 -0700 (PDT), w
<761466a0-a66b-4f41-814e-1662ba53d017@googlegroups.com>,
lopatowska.lazar@gmail.com napisał(-a):

> [...]
> bramy ale na przeciwległym pasie ruchu. Czy w takim przypadku także
> działają przepisy p.poż itp. o blokowaniu dojazdu?

- W  kodeksie drogowym ,,Prawo o ruchu drogowym", w rozdziale  5, zatytułowanym
,,Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach", znajdziemy regulacje prawne
dotyczące postoju. O tym gdzie, jak i pod jakimi warunkami można zostawić
pojazd mówi art. 49 ust 2. Czytamy tam, że zabrania się postoju: w miejscu
utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu
lub wnęki postojowej - podaje stosowne przepisy Iwona mazur, oficer prasowy
komendy policji w Trzebnicy i dodaje, że zgodnie z taryfikatorem za  powyższe
wykroczenie policja może nałożyć mandat w wysokości 100 zł i 1 punkt karny.

> Czy jeśli kiedyś komuś uszkodzę auto przy wyjeżdżaniu z posesji to kto
> będzie winny?

Tutaj akurat ty.

Pomyślcie z miastem nad jakimś oznakowaniem (zakaz parkowania+tabliczka
odholowania), koperta lub przeszkadzajki.

Data: 2017-10-27 17:18:03
Autor: Poldek
parkowanie w świetle bramy
W dniu 2017-10-27 o 10:23, radekp@konto.pl pisze:
[...]

W "tym mieście" Policja nie chce się zajmować zgłoszeniami dot. parkowania. Straż Miejska przyjmuje zgłoszenie, odholowuje pojazdy i zaraz na zwolnionym miejscu pojawiają się nowe.

parkowanie w świetle bramy