Data: 2010-06-14 10:38:59 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Szymon Łuczak pisze:
Parowują mi szyby zaraz po wyłączeniu klimatyzacji ale w tak strasznym tempie że zaraz po wyłączeniu klimy po 2-3 minutach mam mleko na szybach i nic nie widać. Co może być przyczyną ? osuszacz jakieś przytyki w przewodach ?? Osuszacz mimo nazwy nie ma nic do rzeczy - służy do osuszania czynnika chłodzącego w obwodzie sprężarki :) Za to wilgotny i zasyfiony filtr przeciwpyłkowy może być przyczyną. Poza tym przyczyną może być to że ustawiasz po prostu najniższą temperaturę, a żeby nie było zbyt zimno, to zmniejszasz siłę nawiewu (i do tego idzie on na szyby). Wtedy bardzo zimne powietrze schładza bardzo mocno szybę na której później, po wyłączeniu klimy, musi skroplić się para... fizyka. Jeśli tak to proponuję użyć mocniejszego nawiewu ale o nieco wyższej temperaturze - per saldo schłodzi wnętrze podobnie, ale strumień (i szyba) nie będą aż tak zimne. No i może bardziej równomiernie kierować strumień, nie tylko na szyby. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-06-14 10:41:33 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:
No i może bardziej równomiernie Ja osobiście nie trawię nadmuchu klimy "na mnie", to prosta droga żeby człowieka szlag trafił w jeden dzień, więc taka opcja ustawień nie ma prawa bytu. |
|
Data: 2010-06-14 10:46:54 | |
Autor: Szymon Łuczak | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news: Ja również nie lubię jak na mnie wieje dlatego puszczam na szyby. |
|
Data: 2010-06-14 12:06:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news: Ja też. Kieruję więc strumień obok - głównie w górę. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-06-14 12:11:34 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:
Ja osobiście nie trawię nadmuchu klimy "na mnie", to prosta droga żeby człowieka szlag trafił w jeden dzień, więc taka opcja ustawień nie ma prawa bytu. Zawsze będzie wiało choćby po rękach, gdy jadą z przodu dwie osoby. Dlatego ja środkowe nawiewy zamykam. Zresztą najlepszy komfort odczuwam właśnie przy nawiewie na szyby, głowa ma najchłodniej, a o to chodzi. |
|
Data: 2010-06-14 12:19:08 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Cavallino pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news: Ja tam puszczam wszystkimi otworami na raz: szyby, nogi, nawiewy środkowe i boczne (ale nie kierowane w pysk ani na ręce). Spory przepływ, co najmniej 2-ka, ale temperatura umiarkowanie chłodna. W ten sposób w cała kabina jest w miarę równo schłodzona, i niczego nie odmraża. Nie narzekam. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-06-14 12:25:53 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:
Ja tam puszczam wszystkimi otworami na raz: szyby, nogi, nawiewy środkowe A tak to niestety nie mogę. Co najwyżej w dwa kierunki. (ale nie kierowane w pysk ani na ręce). Jeździsz autobusem, czy masz wyjątkowo wąskie nawiewy? Bo u mnie dwie osoby z przodu zajmują tak dużo miejsca, że nie da się puścić powietrza z nawiewów środkowych na desce tak, żeby powietrze nikogo nie dotykało. Spory przepływ, co najmniej Pytanie tylko czy tak jest optymalnie. Z moich osobistych obserwacji - najważniejszy jest chłodek do góry, bo tam jest zwykle najcieplej. Na dół samo opadnie - fizyka zadziała. |
|
Data: 2010-06-14 13:37:22 | |
Autor: Brzezi | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
pon, 14 cze 2010 o 12:25 GMT, Cavallino napisał(a):
(ale nie kierowane w pysk ani na ręce). a co za problem skierwac srodkowe nawiewy do srodka i do gory? nic wtedy na rece nie wiejeje Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 14:26:03 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.i1c53i.2a5.brzezibrzezi.chello.pl...
pon, 14 cze 2010 o 12:25 GMT, Cavallino napisał(a): Wieje. |
|
Data: 2010-06-14 14:39:26 | |
Autor: Brzezi | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
pon, 14 cze 2010 o 14:26 GMT, Cavallino napisał(a):
(ale nie kierowane w pysk ani na ręce). nie spotkalem sie z tym jeszcze, w jakim samochodzie u Ciebie wieje? to jakas mala skorupka? Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 16:52:10 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:
a co za problem skierwac srodkowe nawiewy do srodka i do gory? nic wtedy W każdym. Autobusu czy samolotu nie wyłączając. Pewnie dlatego, że ja sam nie jestem małą skorupką. ;-) |
|
Data: 2010-06-14 16:59:37 | |
Autor: Brzezi | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
pon, 14 cze 2010 o 16:52 GMT, Cavallino napisał(a):
a co za problem skierwac srodkowe nawiewy do srodka i do gory? nic wtedy Najmniejszy samochod jaki potrafie przedstawic, to A3, srodkowe nawiewy skierowane do gory i do srodka, czyli tworza jeden strumien powietrza idacy pod sufitem do tylu auta, nie ma mozliwosci aby dmuchalo po rekach, chyba ze trzymasz rece za glowa, i wystawiasz lokcie na boki, wtedy ok, zgodze sie :) Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 17:31:38 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:
Najmniejszy samochod jaki potrafie przedstawic, to A3, srodkowe nawiewy A jak pod ten sufit trafiają? |
|
Data: 2010-06-14 18:30:51 | |
Autor: Brzezi | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
pon, 14 cze 2010 o 17:31 GMT, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news: Z nawiewow? Ja trzymam rece na kierwonicy, rece nie koliduja z torem powietrza skierowanym z nawiewow w maksymalnie do gory w strone sufitu... Aby tak bylo, musialbym nawiwy skierowac conajmniej poziomo, do tego w moja strone a nie centralnie... Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 19:58:58 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:
A jak pod ten sufit trafiają? Pionowo z nawiewów? Ja trzymam rece na kierwonicy, rece nie koliduja z torem powietrza A twarz? Aby tak bylo, musialbym nawiewy skierowac conajmniej poziomo Gdybym ja miał nawiewy poziomo, to powietrze szło bymi po rękach w klatę. |
|
Data: 2010-06-14 22:51:36 | |
Autor: Brzezi | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
pon, 14 cze 2010 o 19:58 GMT, Cavallino napisał(a):
A jak pod ten sufit trafiają? Nie, ale powiedzmy pod katem 45st Ja trzymam rece na kierwonicy, rece nie koliduja z torem powietrza twarz przed kierownica Aby tak bylo, musialbym nawiewy skierowac conajmniej poziomo Nie mamy sie cos spierac, ja po prostu nie mam takich doswiadczen jak Ty, rozumiem takie cos w maluchy, gdzie prawie ramie masz na lini/osi samochodu, ale w normalnych samochodach, miedzy barkiem kierwocy a masazera, jest kilkadziesiat cm, i tam powietrze moze swodobnie przeplywac... To sa moje doswiadczenia, jezeli masz inne ok, ale nie jestem do konca w stanie uwierzyc :) Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 23:12:14 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Brzezi" <brzezi@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrn.pl.i1d5io.2a5.brzezibrzezi.chello.pl...
pon, 14 cze 2010 o 19:58 GMT, Cavallino napisał(a): Co to za auto i ile masz wzrostu? Nie mamy sie cos spierac, ja po prostu nie mam takich doswiadczen jak Ty, Kilkadziesiąt mówisz? No to chyba jednak musisz sprawdzić jaką szerokość mają samochody, jaką postawny facet w barach, pomnożyć ją razy dwa i odjąć. A potem jeszcze odjąć podwójną odległość od ramienia do szyby. U mnie wychodzi to tak: ( auto ma szerokość 1,75m, co się przekłada na 1,55 m od szyby do szyby wewnątrz) 1,55-0,6*2-0,15*2=0,05 m Może trochę więcej, bo przeważnie wożę pasażerów węższych ode mnie, ale ni cholery nie wychodzi kilkadziesiąt cm. Może w Multipli miałbyś inaczej, bo siedzisz bliżej boku samochodu, a auto wyraźnie szersze. i tam powietrze moze swodobnie No chyba że Twoje nawiewy wytwarzają strumień powietrza o szerokości 10 cm ( w odl. 0,5 m od nawiewu). Moje wytwarzają zdecydowanie szerszy, mimo że są pionowe, a nie poziome jak to zazwyczaj ma miejsce w samochodach. |
|
Data: 2010-06-15 09:36:42 | |
Autor: Mirek Ptak | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Dnia 2010-06-14 23:12, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
i tam powietrze moze swodobnie Zrobiłem malutki przegląd zdjęć i rzeczywiście - w Cee'd nie najlepiej jest to zaprojektowane moim zdaniem: http://images.paultan.org/images2/kia-ceed-hybrid.jpg nawiewy są nisko i blisko kierownicy. Trzeba by je naprawdę mocno pionowo skierować, żeby omijały ręce. Dla przykłady nawiewy w 2 autach, które dobrze znam i w których można je tak ustawić, ze nie wieją bezpośrednio ani w ręce ani w głowę ani w tułów, czy jakakolwiek inną cześć ciała :) http://autoshatterkepek.hu/images/stories/autok/OPEL/astra/astra_g_dashboard.jpg http://www.autogaleria.pl/fotografie/index_test.php?id=3727&test=36 środowe mam otwarte skierowane maksymalnie do góry lewy z nich troszkę w prawo, a prawy troszkę w lewo. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2010-06-15 09:49:49 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:hv7ai3$hqe$1news.onet.pl...
Dnia 2010-06-14 23:12, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Nie da się, zapewniam. Dla przykłady nawiewy w 2 autach, które dobrze znam i w których można je tak ustawić, ze nie wieją bezpośrednio ani w ręce ani w głowę ani w tułów, czy jakakolwiek inną cześć ciała :) Nic niżej nie są. Co najwyżej dadzą się bardziej w górę kierować. Ale zapewniam Cię, że mnie i tak by przeszkadzało wianie, jestem wyczulony na takie sprawy. Nawet wiatraków stacjonarnych nie toleruję. Ponoć w VW W12 Piech kazał zrobić bezprzeciągową klimę, to by chyba było jedyne auto w którym by mi środkowe nawiewy nie przeszkadzały. |
|
Data: 2010-06-15 09:59:46 | |
Autor: Cavallino | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:
Dla przykłady nawiewy w 2 autach, które dobrze znam i w których można je tak ustawić, ze nie wieją bezpośrednio ani w ręce ani w głowę ani w tułów, czy jakakolwiek inną cześć ciała :) http://www.opinie.egospodarka.pl/zdjecia/Samochody/Megane-II-3d-3066-big.jpg W Megane II nawiewy są jeszcze wyżej i też mi wiały, też je zamykałem. |
|
Data: 2010-07-14 12:41:06 | |
Autor: Brzezi | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
pon, 14 cze 2010 o 23:12 GMT, Cavallino napisał(a):
A jak pod ten sufit trafiają? Zazwyczaj jezdze z otwartymi oknami, ale ostatnie upaly zmusily mnie do uruchomienia klimy i tak sobie przetestowalem, aby cokolwiek poczuc na rece, to musze skierowac nawiewy maksymalnie w dol, i to wtedy lekko lekko mnie muska powietrze prawie niewyczuwalnie, ustawienie ich poziomo calkowicie mnie omija nie wspominajac juz o ustawieniu do gory... Samochod to MB C140 Pozdrawiam Brzezi |
|
Data: 2010-06-14 14:41:01 | |
Autor: Filip KK | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
W dniu 2010-06-14 14:26, Cavallino pisze:
To wyłącz całkowicie nawiewy jak Ci wieje. |
|
Data: 2010-06-14 10:46:23 | |
Autor: Szymon Łuczak | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Poza tym przyczyną może być to że ustawiasz po prostu najniższą temperaturę, a żeby Otóż tak właśnie robię problem jest w tym że zaczęło się to dziać ot tak nagle jakiś miesiąc temu. Wtedy własnie wymieniłem kabinówkę. Jeśli tak to proponuję użyć mocniejszego nawiewu ale o nieco wyższej |
|
Data: 2010-06-14 12:10:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Szymon Łuczak pisze:
Poza tym przyczyną może być to że ustawiasz po prostu najniższą temperaturę, a żeby A może tak nagle miesiąc temu zaczęło być cieplej na dworze? Ciepłe letnie powietrze niesie więcej wilgoci (bezwzględnej) zwłaszcza że mamy urodzaj na deszcze... więc ma się co osadzać na szybie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-06-14 12:14:35 | |
Autor: Szymon Łuczak | |
parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji | |
Jakub Witkowski pisze:
Szymon Łuczak pisze: Ostatni tydzień pomijam bo nawet w mojej sprawnej Zafirze szyby zaczęły parować i to nie ważne czy z klimą czy bez tak było wilgotne powietrze w okolicach Bydgoszczy. Normalnie można było kroić powietrze. |
|