pasek rozrzadu - interwa³y

Data: 2012-12-10 00:50:40
Autor: chwdp
pasek rozrzadu - interwa³y
jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu?
z moich doswiadczen jeden fajny przypadek:

Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od nowosci :)

auto jezdzilo by nadal, ale poszlo w tym tyg na zlom.

ciekawia mnie inne naduzycia w tej kwestii, bo w druga strone to znam. latwo znalesc wpisy jak to pasek nie wytrzymal zakladanego przebiegu.

Data: 2012-12-10 00:57:38
Autor: PiteR
pasek rozrzadu - interwa³y
na  ** p.m.s **  chwdp pisze tak:

Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w
rodzinie od nowosci :)

hehe, trudno bêdzie to przebiæ.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-12-10 00:58:13
Autor: chwdp
pasek rozrzadu - interwa³y
> Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od
> nowosci :)

dodam, ze uzytkownik swiadomy oraz zawsze mial w bagazniku zapasowy pasek i rolke na wypadek zerwania. wozil te czesci....12 lat.

Data: 2012-12-10 08:31:54
Autor: Miroo
pasek rozrzadu - interwa³y
W dniu 2012-12-10 00:58, chwdp pisze:
> [...]

dodam, ze uzytkownik swiadomy oraz zawsze mial w bagazniku zapasowy
pasek i rolke na wypadek zerwania. wozil te czesci....12 lat.

Pytam z ciekawo¶ci - w razie czego wymieni³by sobie to na poboczu?
W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7 roboczogodzin.

Pozdrawiam

Data: 2012-12-10 13:43:54
Autor: Tomasz Pyra
pasek rozrzadu - interwa³y
Dnia Mon, 10 Dec 2012 08:31:54 +0100, Miroo napisa³(a):

> [...]

Pytam z ciekawo¶ci - w razie czego wymieni³by sobie to na poboczu?
W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7 roboczogodzin.

Ale chyba nie w Uno, w którym pasek rozrz±du ³atwiej wymieniæ ni¿ w wielu
innych autach pasek wieloklinowy :)

To ró¿nie wygl±da w ró¿nych samochodach - bywa ¿e jest tak ciasno, ¿e to
faktycznie ca³y dzieñ roboty dla dwóch mechaników, a s± samochody gdzie to
siê robi pó³ godziny w jedn± osobê.

Data: 2012-12-10 21:18:23
Autor: J.F
pasek rozrzadu - interwa³y
U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]

faktycznie ca³y dzieñ roboty dla dwóch mechaników, a s± samochody gdzie to

Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?
Fakt, ze silniczek 1.0 to pewnie krotki jest, ale tez uno do szerokich nie nalezy :-)

Co prawda widzialem nissana patrola - silnik wzdluz, ale najpierw trzeba zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy wentylatory, i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-)

J.

Data: 2012-12-10 21:43:28
Autor: chwdp
pasek rozrzadu - interwa³y
> [...]
> zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy wentylatory,
> i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-)

w uno jest sporo miejsca po stronie rozrzadu. do calej roboty wystarczy tylko kolo prawe zdjac i juz mamy na wierzchu rozrzadzik :)
jeden pasek klinowy do alternatora i to wsjo. odkrecasz kilka srubek od dekla, odkrecasz rolke sciagasz pasek, zakladasz rolke, nowy pasek i obudowe. zakrecasz kolo i odjezdzasz z parkingu w dalsza trase :)

Data: 2012-12-10 22:08:03
Autor: Tomasz Pyra
pasek rozrzadu - interwa³y
Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:18:23 +0100, J.F napisa³(a):

> [...]

siê robi pó³ godziny w jedn± osobê.

Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?

Wystarczaj±co du¿o :-)
http://files.myopera.com/scsaba/albums/805964/DSCN4544.JPG

Tu trochê gazownia zagradza drogê, ale pod t± czarn± os³on± krêci siê ju¿
pasek.
Na dole na chyba 3 ¶rubki przykrêcone jest ko³o pasowe napêdu alternatora
które trzeba zdj±æ.
Wtedy tylko pchn±æ napinacz, zdj±æ pasek, za³o¿yæ pasek i jazda.

Data: 2012-12-10 23:20:10
Autor: J.F.
pasek rozrzadu - interwa³y
Dnia Mon, 10 Dec 2012 22:08:03 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

A jak sie chce napinacz wymienic ? J.

Data: 2012-12-10 15:30:08
Autor: chwdp
pasek rozrzadu - interwa³y
> Pytam z ciekawo¶ci - w razie czego wymieni³by sobie to na poboczu?
> W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7 roboczogodzin.

15 min roboty.
w vectrze a jest podobnie.

Data: 2012-12-10 09:04:33
Autor: J.F.
pasek rozrzadu - interwa³y
Dnia Mon, 10 Dec 2012 00:58:13 +0100, chwdp napisa³(a):
> [...]

dodam, ze uzytkownik swiadomy oraz zawsze mial w bagazniku zapasowy pasek i rolke na wypadek zerwania. wozil te czesci....12 lat.

I nie chcialo mu sie tego kiedys wymienic ?

Tylko czekal az mu sie zerwie przy wyprzedzaniu, a wymieniac bedze musial w
sniegu i blocie ?

J.

Data: 2012-12-10 09:16:25
Autor: szufla
pasek rozrzadu - interwa³y
> [...]
 > nowosci :)

Tylko czekal az mu sie zerwie przy wyprzedzaniu, a wymieniac bedze musial w

Zapomniales dodac, ze przy -20 :) Moze chcial pobic "orginalny" rekord  Guinessa ?

sz.

Data: 2012-12-10 08:38:20
Autor: Albercik
pasek rozrzadu - interwa³y
W dniu 10.12.2012 00:50, chwdp pisze:
[...]

A nie jest to czasem silnik bezkolizyjny? w takim to nie ma sensu wymieniaæ puki siê nie zerwie..

Data: 2012-12-10 07:57:33
Autor: AZ
pasek rozrzadu - interwały
On 2012-12-10, Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote:
[...]

A nie jest to czasem silnik bezkolizyjny? w takim to nie ma sensu wymieniać puki się nie zerwie..

Tylko trzeba pamietac, ze jak nie chce zapalic to sprawdzic pasek.
Znajomy w Ladzie tez mial bezkolizyjny, 3 dni szukal czemu nie pali
az zajrzal pod oslone i zobaczyl brak paska :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-11 13:52:05
Autor: K
pasek rozrzadu - interwały
W dniu 10.12.2012 08:57, AZ pisze:
On 2012-12-10, Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote:
[...]

a czy czasami bezkolizyjny nie potrzebuje rozrzadu w ogole?

Data: 2012-12-11 12:56:57
Autor: AZ
pasek rozrzadu - interwały
On 2012-12-11, K <a@b.c> wrote:

[...]

Bezkolizyjny to znaczy tylko tyle, ze ksztalt tlokow, komory spalania
i zaworow uniemozliwia spotkania sie tlokow z zaworami w przypadku braku napedu rozrzadu lub rozjechaniu ustawienia rozrzadu z dolem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-10 13:44:47
Autor: Tomasz Pyra
pasek rozrzadu - interwa³y
Dnia Mon, 10 Dec 2012 00:50:40 +0100, chwdp napisa³(a):

jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu?
z moich doswiadczen jeden fajny przypadek:

Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od nowosci :)

Etam :-) W bezkolizyjnym to tak ³atwo ;P

Data: 2012-12-10 16:26:09
Autor: jerzu
pasek rozrzadu - interwa³y
On Mon, 10 Dec 2012 00:50:40 +0100, chwdp <hvhv@igbjo.yfd> wrote:

jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu?

Opel Vectra C, silnik Z18XER, przy 90 tys. km wymieniony napêd
rozrz±du z pomp± wody. Przy 120 tys. zaczê³a chrobotaæ pompa. PO
rozebraniu okaza³o siê, ¿e zatar³a siê pompa, totalna chiñszczyzna,
bez jakichkoliwk oznaczeñ. Pasek niby Gates, ale..., rolki prowadz±ce
i napinaj±ca made in china. Tak wiêc mo¿e nie nadu¿ycie, ale nadmierne
zu¿ycie :)
Aha, serwis nieautoryzowany, polecany na forach dotycz±cych Opli. Nie
wiem, mo¿e ja mam takie szczê¶cie, ale kolejny raz nie sprawdzi³ siê
super-hiper zak³ad polecany w necie.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-10 20:29:01
Autor: szufla
pasek rozrzadu - interwa³y
Opel Vectra C, silnik Z18XER

Uzytkujesz to auto ?

sz.

Data: 2012-12-10 20:59:10
Autor: nawrakm
pasek rozrzadu - interwa³y
szufla
Opel Vectra C, silnik Z18XER

Uzytkujesz to auto ?

Ile wiosen przeszuflowa³e¶, ¿e ¶miesz jerza pytaæ?

Data: 2012-12-11 12:54:27
Autor: jerzu
pasek rozrzadu - interwa³y
On Mon, 10 Dec 2012 20:29:01 +0100, "szufla" <brak@emaila.pl> wrote:

Uzytkujesz to auto ?

Okazjonalnie, to auto firmowe.

Data: 2012-12-10 21:13:57
Autor: J.F
pasek rozrzadu - interwa³y
U¿ytkownik "jerzu"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ?

J.

Data: 2012-12-11 12:54:41
Autor: jerzu
pasek rozrzadu - interwa³y
On Mon, 10 Dec 2012 21:13:57 +0100, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ?

Zak³ad.

Data: 2012-12-11 17:58:53
Autor: lublex
pasek rozrzadu - interwa³y
U¿ytkownik "jerzu" napisa³

Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ?
Zak³ad.

Przyjmujê!
:)

pozdr