Data: 2012-12-10 00:50:40 | |
Autor: chwdp | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu?
z moich doswiadczen jeden fajny przypadek: Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od nowosci :) auto jezdzilo by nadal, ale poszlo w tym tyg na zlom. ciekawia mnie inne naduzycia w tej kwestii, bo w druga strone to znam. latwo znalesc wpisy jak to pasek nie wytrzymal zakladanego przebiegu. |
|
Data: 2012-12-10 00:57:38 | |
Autor: PiteR | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
na ** p.m.s ** chwdp pisze tak:
Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w hehe, trudno bêdzie to przebiæ. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-12-10 00:58:13 | |
Autor: chwdp | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
> Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od
> nowosci :) dodam, ze uzytkownik swiadomy oraz zawsze mial w bagazniku zapasowy pasek i rolke na wypadek zerwania. wozil te czesci....12 lat. |
|
Data: 2012-12-10 08:31:54 | |
Autor: Miroo | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
W dniu 2012-12-10 00:58, chwdp pisze:
> Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od Pytam z ciekawo¶ci - w razie czego wymieni³by sobie to na poboczu? W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7 roboczogodzin. Pozdrawiam |
|
Data: 2012-12-10 13:43:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
Dnia Mon, 10 Dec 2012 08:31:54 +0100, Miroo napisa³(a):
W dniu 2012-12-10 00:58, chwdp pisze: Ale chyba nie w Uno, w którym pasek rozrz±du ³atwiej wymieniæ ni¿ w wielu innych autach pasek wieloklinowy :) To ró¿nie wygl±da w ró¿nych samochodach - bywa ¿e jest tak ciasno, ¿e to faktycznie ca³y dzieñ roboty dla dwóch mechaników, a s± samochody gdzie to siê robi pó³ godziny w jedn± osobê. |
|
Data: 2012-12-10 21:18:23 | |
Autor: J.F | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci
Dnia Mon, 10 Dec 2012 08:31:54 +0100, Miroo napisa³(a): W dniu 2012-12-10 00:58, chwdp pisze: Ale chyba nie w Uno, w którym pasek rozrz±du ³atwiej wymieniæ ni¿ w wielu Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ? Fakt, ze silniczek 1.0 to pewnie krotki jest, ale tez uno do szerokich nie nalezy :-) Co prawda widzialem nissana patrola - silnik wzdluz, ale najpierw trzeba zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy wentylatory, i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-) J. |
|
Data: 2012-12-10 21:43:28 | |
Autor: chwdp | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
> Przy poprzecznie ulozonym silniku jest "duzo" miejsca gdziekolwiek ?
> Fakt, ze silniczek 1.0 to pewnie krotki jest, ale tez uno do szerokich > nie nalezy :-) > > Co prawda widzialem nissana patrola - silnik wzdluz, ale najpierw trzeba > zdemontowac grill, potem chlodnice, potem jakies pompy czy wentylatory, > i dopiero mamy dostep do paska. Juz dosc wygodny :-) w uno jest sporo miejsca po stronie rozrzadu. do calej roboty wystarczy tylko kolo prawe zdjac i juz mamy na wierzchu rozrzadzik :) jeden pasek klinowy do alternatora i to wsjo. odkrecasz kilka srubek od dekla, odkrecasz rolke sciagasz pasek, zakladasz rolke, nowy pasek i obudowe. zakrecasz kolo i odjezdzasz z parkingu w dalsza trase :) |
|
Data: 2012-12-10 22:08:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:18:23 +0100, J.F napisa³(a):
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Wystarczaj±co du¿o :-) http://files.myopera.com/scsaba/albums/805964/DSCN4544.JPG Tu trochê gazownia zagradza drogê, ale pod t± czarn± os³on± krêci siê ju¿ pasek. Na dole na chyba 3 ¶rubki przykrêcone jest ko³o pasowe napêdu alternatora które trzeba zdj±æ. Wtedy tylko pchn±æ napinacz, zdj±æ pasek, za³o¿yæ pasek i jazda. |
|
Data: 2012-12-10 23:20:10 | |
Autor: J.F. | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
Dnia Mon, 10 Dec 2012 22:08:03 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):
Dnia Mon, 10 Dec 2012 21:18:23 +0100, J.F napisa³(a): A jak sie chce napinacz wymienic ? J. |
|
Data: 2012-12-10 15:30:08 | |
Autor: chwdp | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
> Pytam z ciekawo¶ci - w razie czego wymieni³by sobie to na poboczu?
> W moim poprzednim aucie w serwisie liczyli sobie za to 5-7 roboczogodzin. 15 min roboty. w vectrze a jest podobnie. |
|
Data: 2012-12-10 09:04:33 | |
Autor: J.F. | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
Dnia Mon, 10 Dec 2012 00:58:13 +0100, chwdp napisa³(a):
> Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od I nie chcialo mu sie tego kiedys wymienic ? Tylko czekal az mu sie zerwie przy wyprzedzaniu, a wymieniac bedze musial w sniegu i blocie ? J. |
|
Data: 2012-12-10 09:16:25 | |
Autor: szufla | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
> Fiat uno 1.0 - 420 tys km, pasek orginalny ~15letni, auto w rodzinie od Zapomniales dodac, ze przy -20 :) Moze chcial pobic "orginalny" rekord Guinessa ? sz. |
|
Data: 2012-12-10 08:38:20 | |
Autor: Albercik | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
W dniu 10.12.2012 00:50, chwdp pisze:
jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu? A nie jest to czasem silnik bezkolizyjny? w takim to nie ma sensu wymieniaæ puki siê nie zerwie.. |
|
Data: 2012-12-10 07:57:33 | |
Autor: AZ | |
pasek rozrzadu - interwały | |
On 2012-12-10, Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote:
Tylko trzeba pamietac, ze jak nie chce zapalic to sprawdzic pasek.jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu? Znajomy w Ladzie tez mial bezkolizyjny, 3 dni szukal czemu nie pali az zajrzal pod oslone i zobaczyl brak paska :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-11 13:52:05 | |
Autor: K | |
pasek rozrzadu - interwały | |
W dniu 10.12.2012 08:57, AZ pisze:
On 2012-12-10, Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> wrote: a czy czasami bezkolizyjny nie potrzebuje rozrzadu w ogole? |
|
Data: 2012-12-11 12:56:57 | |
Autor: AZ | |
pasek rozrzadu - interwały | |
On 2012-12-11, K <a@b.c> wrote:
Bezkolizyjny to znaczy tylko tyle, ze ksztalt tlokow, komory spalaniaTylko trzeba pamietac, ze jak nie chce zapalic to sprawdzic pasek. i zaworow uniemozliwia spotkania sie tlokow z zaworami w przypadku braku napedu rozrzadu lub rozjechaniu ustawienia rozrzadu z dolem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-10 13:44:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
Dnia Mon, 10 Dec 2012 00:50:40 +0100, chwdp napisa³(a):
jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu? Etam :-) W bezkolizyjnym to tak ³atwo ;P |
|
Data: 2012-12-10 16:26:09 | |
Autor: jerzu | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
On Mon, 10 Dec 2012 00:50:40 +0100, chwdp <hvhv@igbjo.yfd> wrote:
jakie znacze naduzycia w eksploatacji paskow rozrzadu? Opel Vectra C, silnik Z18XER, przy 90 tys. km wymieniony napêd rozrz±du z pomp± wody. Przy 120 tys. zaczê³a chrobotaæ pompa. PO rozebraniu okaza³o siê, ¿e zatar³a siê pompa, totalna chiñszczyzna, bez jakichkoliwk oznaczeñ. Pasek niby Gates, ale..., rolki prowadz±ce i napinaj±ca made in china. Tak wiêc mo¿e nie nadu¿ycie, ale nadmierne zu¿ycie :) Aha, serwis nieautoryzowany, polecany na forach dotycz±cych Opli. Nie wiem, mo¿e ja mam takie szczê¶cie, ale kolejny raz nie sprawdzi³ siê super-hiper zak³ad polecany w necie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-12-10 20:29:01 | |
Autor: szufla | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
Opel Vectra C, silnik Z18XER Uzytkujesz to auto ? sz. |
|
Data: 2012-12-10 20:59:10 | |
Autor: nawrakm | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
szufla
Opel Vectra C, silnik Z18XER Uzytkujesz to auto ? Ile wiosen przeszuflowa³e¶, ¿e ¶miesz jerza pytaæ? |
|
Data: 2012-12-11 12:54:27 | |
Autor: jerzu | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
On Mon, 10 Dec 2012 20:29:01 +0100, "szufla" <brak@emaila.pl> wrote:
Uzytkujesz to auto ? Okazjonalnie, to auto firmowe. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-12-10 21:13:57 | |
Autor: J.F | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
U¿ytkownik "jerzu" napisa³ w wiadomo¶ci
Opel Vectra C, silnik Z18XER, przy 90 tys. km wymieniony napêd Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ? J. |
|
Data: 2012-12-11 12:54:41 | |
Autor: jerzu | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
On Mon, 10 Dec 2012 21:13:57 +0100, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ? Zak³ad. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-12-11 17:58:53 | |
Autor: lublex | |
pasek rozrzadu - interwa³y | |
U¿ytkownik "jerzu" napisa³
Ale kto kupil te pompe - zaklad, czy klient, i dostarczyl do zakladu ?Zak³ad. Przyjmujê! :) pozdr lublex |
|