pasek zamiast łańcucha: jak naciągnąć

Data: 2012-11-27 10:13:24
Autor: Michał Pysz
pasek zamiast łańcucha: jak naciągnąć
Wie ktoś może jak mocno się naciąga pasek napędowy?
Coś bardzo podobnego do tego:
http://www.popsci.com/files/imagecache/article_image_large/articles/inside-job.jpg

I jak to łatwo w warunkach domowych zrobić ?!?

mp.

Data: 2012-11-27 13:25:55
Autor: PeJot
W dniu 2012-11-27 10:13, Michał Pysz pisze:
Wie ktoś może jak mocno się naciąga pasek napędowy?
Coś bardzo podobnego do tego:
http://www.popsci.com/files/imagecache/article_image_large/articles/inside-job.jpg

Wygląda na to że tam są przesuwane poziomo haki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-11-27 13:54:41
Autor: Michał Pysz
W dniu 2012-11-27 13:25, PeJot pisze:
[...]

Dokładnie, w moim oba haki są przesuwane (razem z zaciskiem hamulca tarczowego).

Tylko nie wiem jak to naciągnąć mocno. W przypadku łańcucha sobie lepiej lub gorzej radziłem tu nie chcę czegoś zniszczyć.

mp.

Data: 2012-11-27 14:23:25
Autor: coaster
W dniu 2012-11-27 13:54, Michał Pysz pisze:
[...]

Normalnie, zwykle klinowe paski napedowe (alternator, pradnica) ustawia sie 'na ugiecie". Pod takim a takim naciskiem ma sie ugiac np. 10 mm. Generalnie przy pewnym doswiadczeniu robi sie to 'na oko' czyli 'na palec'. Co innego np. pasek rozrzadu tu juz wymagana jest wieksza dokladnosc - sa czesto elementy regulujace naciag (np. rolka ze sprezyna o danej sile).

Powinienes miec w instrukcji podana wartosc ugiecia paska przy danym obciazeniu (kg). Albo zrobic to na czuja. ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2012-11-29 07:33:59
Autor: PeJot
W dniu 2012-11-27 14:23, coaster pisze:

Powinienes miec w instrukcji podana wartosc ugiecia paska przy danym
obciazeniu (kg). Albo zrobic to na czuja. ;-)

Przy okazji: tarcze zwykle miewają spore bicia promieniowe, warto sprawdzić naciąg w kilku położeniach korb.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-11-28 09:15:57
Autor: sklep
W dniu 27.11.2012 10:13, Michał Pysz pisze:
[...]

co to za rower? ile waży, czy można kupić sam taki napęd?
ToMasz

Data: 2012-11-28 13:47:00
Autor: Michał Pysz
pasek zamiast łańcucha: jak naciągnąć

co to za rower?

http://www.raleigh-bikes.de/en/modelle/modelle-2012/category/urban/model/gatsby-de-luxe-1.html

ile waży
nie ważyłem ale na rękę zaskakująco mało jak na fakt, że ma z tyłu alifne 8 a z przodu dynamo piastę.
  czy można kupić sam taki napęd?
Hmm nie założysz paska bez cięcia ramy więc nie wiem czy szukanie ma sens.

mp.

ToMasz

Data: 2012-11-28 15:08:10
Autor: mt
W dniu 2012-11-28 13:47, Michał Pysz pisze:

  czy można kupić sam taki napęd?
Hmm nie założysz paska bez cięcia ramy więc nie wiem czy szukanie ma sens.

Właśnie, a jak to jest rozwiązane w tym Raleighu, tylne rurki widełek: poziomych i pionowych są jakoś rozczepiane aby powstała przestrzeń do montażu paska czy jak?

--
marcin

Data: 2012-11-28 15:17:45
Autor: Michał Pysz
pasek zamiast łańcucha: jak naciągnąć
Właśnie, a jak to jest rozwiązane w tym Raleighu, tylne rurki widełek:
poziomych i pionowych są jakoś rozczepiane aby powstała przestrzeń do
montażu paska czy jak?

Tylne widełki są rozłączane na samym końcu (mniej więcej 2-3 centymetry za mocowaniem tylnej osi).
Nie otwierałem tego więc nie wiem jak to działa i jak szeroko można otworzyć. Nie ma nigdzie części ruchomych więc pewnie trzeba to rozgiąć tak by pasek przelazł.

mp.

Data: 2012-11-28 15:53:03
Autor: mt
W dniu 2012-11-28 15:17, Michał Pysz pisze:
[...]

Dzięki. Dla mnie coś takiego, to po niewielkich modyfikacjach, niemal ideał roweru miejsko-turystycznego. Szkoda tylko, że Alfine nie występuje w wersji pod hamulec rolkowy, no chyba że o czymś nie wiem.
Tak z ciekawości, ile mniej więcej cię on kosztował?

--
marcin

Data: 2012-11-29 00:31:34
Autor: Krzyś Cierpiętnik
mt wrote:
W dniu 2012-11-28 15:17, Michał Pysz pisze:

Właśnie, a jak to jest rozwiązane w tym Raleighu, tylne rurki widełek:
poziomych i pionowych są jakoś rozczepiane aby powstała przestrzeń do
montaĹźu paska czy jak?

[...]

Alfine pod hamulec rolkowy nazywa się Nexus w wersji premium. Serio.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2012-11-29 09:52:33
Autor: Michał Pysz
[...]

W starym rowerze mam Nexusa 8 z rolkowym.
Chyba czerwony Nexus 8 to to samo co Alfine 8.

Tak z ciekawości, ile mniej więcej cię on kosztował?
Kupiłem na allegro:
http://allegro.pl/raleigh-gatsby-delux-na-pasku-bez-lancucha-i2800728311.html

mp.

Data: 2012-11-30 07:23:08
Autor: pabloeldiablo333
W dniu wtorek, 27 listopada 2012 10:13:22 UTC+1 użytkownik Michał Pysz napisał:
[...]

http://www.carbondrivesystems.com/images/uploads/TensionRecommendations1.pdf
Tu jest rekomendacja producenta (Gates).
Pzdr.,
pablo

Data: 2012-11-30 09:33:09
Autor: rmikke
W dniu piątek, 30 listopada 2012 16:23:08 UTC+1 użytkownik pabloeld...@gmail.com napisał:
> [...]

http://www.carbondrivesystems.com/images/uploads/TensionRecommendations1.pdf
Tu jest rekomendacja producenta (Gates).

A to teraz ja zapytam: o co biega z tymi hercami?

Data: 2012-11-30 22:31:39
Autor: ef
On 30.11.2012 18:33, rmikke wrote:
[...]

Analogicznie jak w tym ćwiczeniu punkt 2.3
http://morony.pl/wp-content/uploads/2008/03/prac_fizyczna_struna.pdf

Data: 2012-11-30 14:18:05
Autor: rmikke
W dniu piątek, 30 listopada 2012 22:31:39 UTC+1 użytkownik ef napisał:
> [...]

>>> http://www.popsci.com/files/imagecache/article_image_large/articles/inside-job.jpg

> A to teraz ja zapytam: o co biega z tymi hercami?

Analogicznie jak w tym �wiczeniu punkt 2.3

http://morony.pl/wp-content/uploads/2008/03/prac_fizyczna_struna.pdf

A, to nie jest jeszcze ze mną tak źle. Mam nawet pewne wyobrażenie, jak działa
ta aplikacja na ajfona :D

pasek zamiast łańcucha: jak naciągnąć