Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   passat b5 99r.

passat b5 99r.

Data: 2011-07-03 14:30:56
Autor: grzeda
passat b5 99r.
Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby stado szerszeni pod maske wlecialo. Auto przestalo jechac, jak wybilem bieg harczalo mniej. Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

pozdr
PG

Data: 2011-07-03 14:53:56
Autor: Przembo
passat b5 99r.
*grzeda* w wiadomości news:iupne7$7jb$1inews.gazeta.pl napisał(a):
Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby stado szerszeni pod maske wlecialo.

A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas jazdy?

Auto przestalo jechac, jak wybilem bieg harczalo mniej.

To co bym mógł podpowiedzieć nie ma związku ze skrzynią biegów, tu coś mi nie pasuje.

Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

Na przestrzeni 10 lat 2 razy zerwał mi się pasek wielorowkowy w Pasku B5 1.9TDI, drugi raz pasek rozwalił pasek rozrządu, ale za pierszym (tuz po wymianie rozrządu i wszelkich pasków w ASO...) brak napędu osprzętu powodował w niesamowitym tempie wzrost temperatury i podczas pracy silnika hałas był taki jak opisujesz. Sprawdź czy pod maską wszystko jest na miejscu, może pominąłęs brak paska wieloklinowego?
A co się stało dowiesz się u mechanika ;->

Pozdr

Data: 2011-07-03 15:06:42
Autor: grzeda
passat b5 99r.
W dniu 2011-07-03 14:53, Przembo pisze:

A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie
kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas
jazdy?

Nie slyszalem nic, wspomaganie ok. Pare dni temu z zaskoczenia wylaczyla mi sie sprezarka - nie zbieral sie powyzej 2k rpm. Zrobilem wylacz/wlacz auto i sie naprawilo.

Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi
wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu
przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest
w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

Na przestrzeni 10 lat 2 razy zerwał mi się pasek wielorowkowy w Pasku B5
1.9TDI, drugi raz pasek rozwalił pasek rozrządu, ale za pierszym (tuz po
wymianie rozrządu i wszelkich pasków w ASO...) brak napędu osprzętu
powodował w niesamowitym tempie wzrost temperatury i podczas pracy
silnika hałas był taki jak opisujesz. Sprawdź czy pod maską wszystko
jest na miejscu, może pominąłęs brak paska wieloklinowego?
A co się stało dowiesz się u mechanika ;->

Nie wiedzialem, ktory to pasek, sprawdzielm i on jest na swoim miejscu.
Zeby bylo ciekawiej wskaznik temperatury nie przkroczyl 90 stopni.

Data: 2011-07-03 15:34:47
Autor: Przembo
passat b5 99r.
*grzeda* w wiadomości news:iuppha$gk7$1inews.gazeta.pl napisał(a):
W dniu 2011-07-03 14:53, Przembo pisze:
A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie
kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas
jazdy?
Nie slyszalem nic, wspomaganie ok. Pare dni temu z zaskoczenia wylaczyla mi sie sprezarka - nie zbieral sie powyzej 2k rpm. Zrobilem wylacz/wlacz auto i sie naprawilo.

Jak wspomaganie działa to pasek osprzętu jest raczej złym tropem, problem z turbo nie ma związku.

Zeby bylo ciekawiej wskaznik temperatury nie przkroczyl 90 stopni.

Kontrolka i wskaźnik zegarowy mają zapewne osobne czujniki jak to w autach od dobrych 20 lat bywa.

Niestety w kwesti zagadki co się stało pewnie nie pomogę :-/

Pozdr

Data: 2011-07-03 16:50:50
Autor: Dawidus
passat b5 99r.
zapewne pêk³ jaki¶ króciec lub w±¿. Trzeba by³o natychmiast wy³±czyæ silnik a nie jechaæ dalej. Po to s± kontrolki w aucie. Mog³e¶ uszkodziæ silnik. Nigdy nie lej zimnego ch³odziwa do gor±cego silnika. K³opoty z g³±wic± wysoce prawdopodobne.
Sprawd¼ ca³y uk³ad ch³odzenia, wê¿e, ch³odnicê, rurki, króæce, czujniki itp.
Gdy znajdziesz wyciek, napraw i uzupe³nij p³yn. Wówczas zobacz czy silnik pracuje prawid³owo.

Dawid

U¿ytkownik "grzeda" <grzeda333wytnij@towp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iupne7$7jb$1inews.gazeta.pl...
Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby stado szerszeni pod maske wlecialo. Auto przestalo jechac, jak wybilem bieg harczalo mniej. Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

pozdr
PG

Data: 2011-07-04 18:46:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
passat b5 99r.

Użytkownik "grzeda" <grzeda333wytnij@towp.pl> napisał w wiadomości news:iupne7$7jb$1inews.gazeta.pl...
Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby stado szerszeni pod maske wlecialo. Auto przestalo jechac, jak wybilem bieg harczalo mniej. Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

wentylator chłodnicy sie rozsypał i rozwalił chłodnice?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-07-05 21:51:42
Autor: grzeda
passat b5 99r.
W dniu 2011-07-04 18:46, Kuba (aka cita) pisze:

wentylator chłodnicy sie rozsypał i rozwalił chłodnice?

Pompa wody sie zepsula. Wysypaly sie lozyska i sie zblokowala. Pasek rozrzadu slizgaj sie po zebatce od pompy i stad ten dzwiek. Do wymiany pasek i pompa. Innych szkod brak. Mialem podobno sporo farta.

pozdr
PG

Data: 2011-07-06 17:19:24
Autor: Przembo
passat b5 99r.
*grzeda* w wiadomości news:iuvq0e$loj$1inews.gazeta.pl napisał(a):
W dniu 2011-07-04 18:46, Kuba (aka cita) pisze:
wentylator chłodnicy sie rozsypał i rozwalił chłodnice?
Pompa wody sie zepsula. Wysypaly sie lozyska i sie zblokowala. Pasek rozrzadu slizgaj sie po zebatce od pompy i stad ten dzwiek. Do wymiany pasek i pompa. Innych szkod brak. Mialem podobno sporo farta.


Mój drugi typ to byłby rozrząd :-)
W moim TDI pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu (Ty masz PD, ja jeszcze VP), a uszkodzona pompa wspomagania i/lub skrzywione koło napinacza paska wielorowkowego (nie wiem co było pierwsze) spowodowała zerwanie paska wielorowkowego, którego fragmenty dziwnym trafem dostały się pod osłonę rozrządu i rozwaliły tenże pasek.
Również w moim przypadku skończyło się na wymianie pasków, pompy, innych szkód brak. W każdym razie przy usterce rozrządu brak kolizji zaworów z tłokami, szczególnie w silniku diesla, to niesamowity fart :)

Pozdr

passat b5 99r.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona