passat b5 99r.

Data: 2011-07-04 18:46:51
Autor: Kuba \(aka cita\)
passat b5 99r.

U偶ytkownik "grzeda" <grzeda333wytnij@towp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:iupne7$7jb$1inews.gazeta.pl...
Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby stado szerszeni pod maske wlecialo. Auto przestalo jechac, jak wybilem bieg harczalo mniej. Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

wentylator ch艂odnicy sie rozsypa艂 i rozwali艂 ch艂odnice?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-07-05 21:51:42
Autor: grzeda
passat b5 99r.

wentylator ch艂odnicy sie rozsypa艂 i rozwali艂 ch艂odnice?

Pompa wody sie zepsula. Wysypaly sie lozyska i sie zblokowala. Pasek rozrzadu slizgaj sie po zebatce od pompy i stad ten dzwiek. Do wymiany pasek i pompa. Innych szkod brak. Mialem podobno sporo farta.

pozdr
PG

Data: 2011-07-06 17:19:24
Autor: Przembo
passat b5 99r.
*grzeda* w wiadomo艣ci news:iuvq0e$loj$1inews.gazeta.pl napisa艂(a):
[...]

M贸j drugi typ to by艂by rozrz膮d :-)
W moim TDI pompa wody nie jest nap臋dzana paskiem rozrz膮du (Ty masz PD, ja jeszcze VP), a uszkodzona pompa wspomagania i/lub skrzywione ko艂o napinacza paska wielorowkowego (nie wiem co by艂o pierwsze) spowodowa艂a zerwanie paska wielorowkowego, kt贸rego fragmenty dziwnym trafem dosta艂y si臋 pod os艂on臋 rozrz膮du i rozwali艂y ten偶e pasek.
R贸wnie偶 w moim przypadku sko艅czy艂o si臋 na wymianie pask贸w, pompy, innych szk贸d brak. W ka偶dym razie przy usterce rozrz膮du brak kolizji zawor贸w z t艂okami, szczeg贸lnie w silniku diesla, to niesamowity fart :)

Pozdr

passat b5 99r.