passat - samodzielna wymiana rozrusznika

Data: 2020-02-28 05:30:23
Autor: Pszemol
passat - samodzielna wymiana rozrusznika
Czy ktoś z tu obecnych wymieniał rozrusznik albo wie gdzie jest w sieci
instrukcja wymiany rozrusznika w Passacie B5 (2004) w wersji z benzyniakiem
V6/2,8L?

Nie wiem czy trzeba pół auta na drobne rozebrać i stracić cały weekend, jak
przy wymianie alternatora, czy da się to jakoś w godzinę obskoczyć?

Data: 2020-02-28 06:43:45
Autor: J.F.
Dnia Fri, 28 Feb 2020 05:30:23 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
[...]

Nie ma na youtube ?

Jak znam zycie ... pol auta i wymaga kanalu/podnosnika warsztatowego.

J.

Data: 2020-02-28 13:17:20
Autor: Pszemol
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Inne silniki widziałem ale nie mój ATQ.
Na razie musiałem już dwa razy puknać w niego młotkiem ale nie wiem ile
puknięć mi jeszcze zostało... 11?  :)

Data: 2020-03-02 10:43:39
Autor: yabba
W dniu 28-02-2020 o 14:17, Pszemol pisze:
[...]

Jeśli masz miejsce na dojście z młotkiem do niego, to wymiana powinna być prosta. Nie możesz oszacować czy wyjdzie górą czy trzeba od dołu?

yabba

Data: 2020-03-03 01:53:48
Autor: Pszemol
yabba <a@a.pl> wrote:
[...]

A to ryzykowne założenie bo trzeba wyczaić jak odkręcić śruby go mocujące i
czy jest miejsce na wyprowadzenie go stamtąd bez ruszania nawalonych
dookoła niego innych urządzeń. To dosyć spory silnik w tym Passacie i dużo
tam miejsca nie ma.

Zamiast eksperymentować samemu wolałbym się uczyć na cudzych błędach.

Nie możesz oszacować czy wyjdzie górą czy trzeba od dołu?

Górą nie ma szans :) Widać go tylko gdy leżę na plecach pod autem i patrzę
do góry :)))))

Data: 2020-03-03 08:36:01
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 2 marca 2020 19:53:50 UTC-6 użytkownik Pszemol napisał:
yabba <a@a.pl> wrote:

> [...]

> Nie możesz oszacować czy wyjdzie górą czy trzeba od dołu?

Górą nie ma szans :) Widać go tylko gdy leżę na plecach pod autem i patrzę

Ty go masz w usa? Bo cos mi sie kolacze w glowie.

Ja jak nie wiedzialem czy sie cos da odkrecic jechalem na scrap yard i tam cwiczylem na dawcy.
Jak moglem wykrecic na tamtym zgnilku to wiedzialem czy ogarne u siebie. Jak czesc wyszla to mialem i czesc i wiedze co trzeba rozebrac.

Jak u ciebie tez jakies zlomowisko jest to mozna sprobowac tej metody

Data: 2020-03-03 22:44:44
Autor: Pszemol
yabba <a@a.pl> wrote:
[...]

Tak, to jest plan B jak plan A się nie uda, a plan A to poszukanie
instrukcji/wideo z wymiany.

Data: 2020-04-05 18:53:00
Autor: Pszemol
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Zrobiłem ,,wizję lokalną" - podniosłem auto na tyle aby wjechać pod niego na
plecach i przyjrzeć się sytuacji...,

No więc ciężka sprawa: dwie śruby z łbem do nasadki 16mm trzymają
rozrusznik do kadłuba skrzyni biegów - tak głęboko że pewnie trzeba
kombinować mocno z przedłużkami i złączkami z przegubem. Ciężko też umiem sobie wyobrazić jak stary wysupłać stamtąd i włożyć nowy.

Będę więc szukać wideo a w między czasie chciałem zapytać, czy normalne
jest. Aby połączenie elektryczne narażone na wodę, mróz/śnieg i korozję
zrobione było otwartą na działanie atmosfery szybkozłączką?
To połączenie jest całe zaśniedziałe, zielono-niebieskie i teraz nie jestem
pewny czy mam rozrusznik uszkodzony w sensie wytarte szczotki komutatora
czy może ta szybkozłączka z cienkim drutem od przekaźnika do cewki bendixa
nie kontaktuje i daje efekt, że raz zapali a raz nic nawet nie kliknie.
Dziwię się, że tam nie ma połączenia skręcanego albo gniazdka na wodę
szczelnego tylko zwykła wsuwka??? Kto to zaprojektował?

Data: 2020-04-05 21:08:05
Autor: J.F.
Dnia Sun, 5 Apr 2020 18:53:00 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
[...]

Jeszcze nie naprawiles ?

[...]

Na pewno sie da :-)

[...]

Wytrzymalo 15 lat ? Bardzo dobrze zaprojektowane :-)

I co robisz, jak nie kliknie ?

Musialbys prad zmierzyc. Tam plynie kilka A przez cewke podtrzymujaca,
i kilkadziesiat A przez cewke startową. Jesli nie plynie nic - moze zlacze, moze stacyjka, moze immobilizer.
A moze jakis przekaznik.

Jesli plynie tych kilka A - moze zlacze ma za duzy opor, a moze
szczotki zuzyte i cewka startowa nie startuje.
powinno byc slychac delikatny klik, ale naprawde delikatny.

J.

Data: 2020-04-05 19:18:05
Autor: Pszemol
[...]

Jak nie startuje to nie ma klika, albo jest na tyle delikatny ze go nie
słyszę.
Co robie? Czasami wystarczy jebnąć z góry klapą od silnika i zapali...
Ostatnio rąbnąłem młotkiem w rozrusznik i pojeździł tydzień... zamówiłem
nowy rozrusznik online i właśnie w piątek go dostałem, więc się zabrałem za
naprawę, ale nabrałem wątpliwości czy to nie ta skorodowana wsuwka...

Data: 2020-04-05 21:41:39
Autor: J.F.
Dnia Sun, 5 Apr 2020 19:18:05 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
[...]

Raczej zuzyte szczotki.

Z ciekawosci bym ten prad zmierzyl, ale nowy rozrusznik powinien
rozwiazac sprawe.

J.

passat - samodzielna wymiana rozrusznika