Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   pasta / silikon do uszczelek silnika

pasta / silikon do uszczelek silnika

Data: 2010-08-23 07:00:23
Autor: Radarro
pasta / silikon do uszczelek silnika
Witka, Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny? Tam jest ciśnienie, często padaja uszczelki w tym miejscu, więc chciałbym
jakos to wzmocnić, przedłuzyć żywotnosć. Czego używaja mechanicy w warsztatach? Dajcie jakis pomysł, nazwę, linkę. Dzięki
--
Radarro
R6 + V4

--


Data: 2010-08-23 09:54:00
Autor: Paweł Olaszek
pasta / silikon do uszczelek silnika
Radarro pisze:
Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?

Jeżeli jesteś pewien że musisz to doszczelnić, niezły jest beżowy DIRKO.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-08-23 20:04:11
Autor: Tomasz Pyra
pasta / silikon do uszczelek silnika
Radarro pisze:
Witka, Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20). Uszczelka
będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?

Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie przesadzić, bo potem uszczelki pękają.

Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w całości z silikonu odpornego na olej.

Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda - lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.

Data: 2010-08-24 06:05:54
Autor: Radarro
pasta / silikon do uszczelek silnika
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie przesadzić, bo potem uszczelki pękają.

Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w całości z silikonu odpornego na olej.

Hmm, no własnie nie chodzi mi o filtr oleju i jego pokrywkę, ale o cały moduł
(obudowe filtra) olejowy dokrecany do bloku silnika. Wyglada to tak: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1288&hg=11&fg=30
uszczelka to numer 8. Pytanie ponawiam - smarować to czyms dodatkowo? przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy... Dzięki, pozdr!
Radarro

--


Data: 2010-08-25 11:32:22
Autor: Karolek
pasta / silikon do uszczelek silnika
W dniu 2010-08-24 08:05, Radarro pisze:
Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  napisał(a):

Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
przesadzić, bo potem uszczelki pękają.

Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
całości z silikonu odpornego na olej.

Hmm, no własnie nie chodzi mi o filtr oleju i jego pokrywkę, ale o cały moduł
(obudowe filtra) olejowy dokrecany do bloku silnika. Wyglada to tak:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1288&hg=11&fg=30
uszczelka to numer 8.

Pytanie ponawiam - smarować to czyms dodatkowo?
przejrzalem 2 serwisowki i nie wiem jakim momentem to potraktować też - wydeje
mi sie ze nie wiecej niz 20Nm, bo blok aluminiowy...

Mozesz przesmarowac delikatnie czarnym silikonem do uszczelniania misek olejowych itp. (tylko nie za duzo, zeby nie powlazilo przy dociskaniu w kanaly olejowe).
Czerwonego nie uzywaj bo sie srednio sprawdza.


--
Karolek

Data: 2010-08-25 11:29:54
Autor: Karolek
pasta / silikon do uszczelek silnika
W dniu 2010-08-23 20:04, Tomasz Pyra pisze:
Radarro pisze:
Witka,
Chcę zmienić uszczelkę przy obudowie filtra oleju w BMW (M52B20).
Uszczelka
będzie oryginał. Czy przy montażu smarować tę uszczelkę czymś
dodatkowo? Jakaś pasta? Czy
silikon specjalny?

Takie uszczelki smaruje się olejem silnikowym przy dokręcaniu, a dokręca
się z reguły dość lekko. Dokładny moment będzie podany w książce.
W internecie widzę 22Nm, a to jest dość lekko. Ważny żeby tu nie
przesadzić, bo potem uszczelki pękają.

Jeżeli tam masz pokrywkę filtra skręcaną (na zasadzie podobnej jak
przykręca się miskę olejową), to w ogóle uszczelkę można zrobić w
całości z silikonu odpornego na olej.

Jeżeli pokrywka jest wkręcana, no to silikonowa uszczelka się nie uda -
lepsza będzie na pewno ta dodana do filtra oleju.

Jemu chodzi o podstawe filtra, ktora jest przykrecona do bloku i o to wlasnie polaczenie, a nie o filtr i pokrywe...

--
Karolek

pasta / silikon do uszczelek silnika

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona