pasta termoprzewodząca

Data: 2009-09-18 19:49:19
Autor: identifikator: 20040501
pasta termoprzewodząca
czy Ktoś z Was widział gdzieś na allego taką pastę termoprzewodzącą jaką smaruje radiatory firma AMD?

Data: 2009-09-19 03:00:43
Autor: Szymon von Ulezalka
pasta termoprzewodząca
On Sep 18, 6:49 pm, "identifikator: 20040501" <NOSPAMhe...@onet.eu>
wrote:
czy Ktoś z Was widział gdzieś na allego taką pastę termoprzewodzącą jaką
smaruje radiatory firma AMD?

a po co ci ona? standardowo amd i intel daja najtansza paste. jesli
juz kupujesz, to chyba cos lepszego sie bardziej oplaca?

szymon

Data: 2009-09-19 12:57:07
Autor: de Fresz
pasta termoprzewodząca
On 2009-09-19 12:00:43 +0200, Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@googlemail.com> said:

[...]

Tak trochę flejmowato - skoro tania (a więc niby gorsza) wedle fabryki w zupełności wystarcza, to może bez sensu jest przepłacać za "lepszą"? Czy ktoś gdzieś zrobił jakiś rzetelny test różnych past? Bo mam niejasne przeczucie, że z pastami jest podobnie jak z audiofilskimi kablami - fizyka przeczy jakoby mogła być rónica, ale są tacy, którzy ją słyszą (pod warunkiem że nie jest to ślepy odsłuch ;-)

de Fresz

Data: 2009-09-19 13:24:59
Autor: GLaF
pasta termoprzewodząca
Dnia Sat, 19 Sep 2009 12:57:07 +0200, de Fresz napisał(a):

Czy ktoś gdzieś zrobił jakiś rzetelny test różnych past?

Trochę testów było:
http://pclab.pl/art24195.html
http://chlodzenie.net/reviews/wielki-test-past-termoprzewodzacych/

--
GLaF

Data: 2009-09-19 14:17:56
Autor: de Fresz
pasta termoprzewodząca
On 2009-09-19 13:24:59 +0200, GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> said:

Czy ktoś gdzieś zrobił jakiś rzetelny test różnych past?

Trochę testów było:
http://pclab.pl/art24195.html
http://chlodzenie.net/reviews/wielki-test-past-termoprzewodzacych/

Tak jeszcze trochę sam poguglałem i bardzo mi się spodobały 2 testy:

http://www.dansdata.com/goop.htm
(różne super-duper pasty w zestawieniu z masą do smarowania kanapek i pastą do zębów ;-)
oraz
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/4680-ocz-freeze-extreme-thermal-compound-review.html
(ciekawa rozbieżność wyników przy 3 podejściach do testu dla tej samej pasty).
Czyli w sumie bardzo się nie pomyliłem ;-)

de Fresz

Data: 2009-09-20 07:26:59
Autor: Szymon von Ulezalka
pasta termoprzewodząca
On 2009-09-19 13:24:59 +0200, GLaF <g...@niema.takiego.numeru.pl> said:

> [...]

rozbieżność wyników przy 3 podejściach do testu dla tej samej pasty).
Czyli w sumie bardzo się nie pomyliłem ;-)

tak w ramach ciekawostki

http://inventgeek.com/Projects/DiamondGrease/overview.aspx :)

Data: 2009-09-20 12:57:21
Autor: Marcin Kocur
pasta termoprzewodząca
Osoba de Fresz napisała na pl.comp.pecet:

(różne super-duper pasty w zestawieniu z masą do smarowania kanapek i
pastą do zębów

Kurde no, a ja do wszystkiego używam "silikonowej pasty
termoprzewodzącej", kupionej 3 lata temu i jeszcze żyję :]

Żeby nie było, najgłośniejszy u mnie jest dysk.
Marcin Kocur

Data: 2009-09-19 13:41:35
Autor: Andrzej Libiszewski
pasta termoprzewodząca
de Fresz pisze:
On 2009-09-19 12:00:43 +0200, Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@googlemail.com> said:

[...]

Testów jest pod dostatkiem, use google luke :)

Data: 2009-09-19 13:38:08
Autor: Andrzej Libiszewski
pasta termoprzewodząca
wrote:
[...]

Akurat te pasty z reguły były całkiem niezłe, co nie zmienia faktu że lepiej kupić na przykład Arctic Cooling NX-2 albo Zalman STG-1.

Data: 2009-09-21 21:25:30
Autor: tomekr
pasta termoprzewodząca
Szymon von Ulezalka pisze:

a po co ci ona? standardowo amd i intel daja najtansza paste.

AMD daje do swoich procesorów naprawdę porządne chłodzenie. W wyższych modelach z heatpipami, gęste żeberka. I działa chicho.

pasta termoprzewodząca