patent a telewizor w kwiatki...

Data: 2009-12-21 03:09:56
Autor: sundayman
patent a telewizor w kwiatki...
Mam takie pytanie - załóżmy, że jest produkt, popularny , produkowany przez wielu producentów. Np - telewizor.
Jak wygląda telewizor - każdy widzi :)

I teraz - jeden z producentów postanawia malować swoje telewizory np. w kwiatki.
Czy taki "wynalazek" może zostać jakoś opatentowany ? Oczywiście, chodzi mi o ogólną ideę, czyli sam "pomysł na malowanie telewizora w kwiatki", a nie konkretny "wzór przemysłowy" dotyczący np. konkretnego wzoru graficznego, konkretnego wykonania "obudowy" itp.

Wydaje mi się niemożliwa ochrona prawna takiego "pomysłu" - czy też jednakowoż się mylę ?

pozdr.

Data: 2009-12-21 06:53:09
Autor: pwz
patent a telewizor w kwiatki...
W dniu 2009-12-21 03:09, sundayman pisze:
Mam takie pytanie - za³ó¿my, ¿e jest produkt, popularny , produkowany przez
wielu producentĂłw. Np - telewizor.
Jak wyglÂąda telewizor - kaÂżdy widzi :)

I teraz - jeden z producentĂłw postanawia malowaĂŚ swoje telewizory np. w
kwiatki.
Czy taki "wynalazek" moÂże zostaĂŚ jakoÂś opatentowany ? OczywiÂście, chodzi mi
o ogĂłlnÂą ideĂŞ, czyli sam "pomysÂł na malowanie telewizora w kwiatki", a nie
konkretny "wzĂłr przemysÂłowy" dotyczÂący np. konkretnego wzoru graficznego,
konkretnego wykonania "obudowy" itp.

Wydaje mi siĂŞ niemoÂżliwa ochrona prawna takiego "pomysÂłu" - czy teÂż
jednakowoÂż siĂŞ mylĂŞ ?

IMHO gdyby to był jakiś specjalny wzór kwiatków, wtedy można by go opatentować. Konkretny kolor, układ wzorków itd.
pwz

Data: 2009-12-21 08:46:14
Autor: Roman Rumpel
"sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Nie da się odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Można zgłosić wzór/wzory
telewizora w kwiaty, można znak towarowy. Potem się będzie sad bawił w
decyzje, czy inny w kwiaty jest naruszeniem, czy nie. IMHO SA spore
szane wyegzekwowania ochrony

--
RR w podrozy, sygnaturka zostala w domu.

Data: 2009-12-21 09:59:50
Autor: Piotr [trzykoty]
patent a telewizor w kwiatki...
Konkretny wzor malowania, grafikę zastrzega się jako wzór przemysłowy.
Natomiast TECHNICZNY sposób wykonywania takiego malowania, rozumiany jako proces technologii, obróbki może być przedmiotem patentu.

Data: 2009-12-21 13:30:28
Autor: sundayman

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgnde8$at3$1z-news.wcss.wroc.pl...
Konkretny wzor malowania, grafikę zastrzega się jako wzór przemysłowy.
Natomiast TECHNICZNY sposób wykonywania takiego malowania, rozumiany jako proces technologii, obróbki może być przedmiotem patentu.

ok, ale czy "popularny", nie posiadający cech nowości sposób "obróbki" może być przedmiotem ochrony ?
Inaczej mówiąc - uszczegóławiamy, że dany producent telewizorów malowanych w kwiatki nanosi obrazek na przód telewizora
najnormalniejszym offsetem na przykład. Albo - w wersji de luxe  malowane są te kwiatki pędzelkiem ręcznie :)

Data: 2009-12-21 05:11:57
Autor: SzalonyKapelusznik
On 21 Gru, 13:30, "sundayman" <sunday...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:hgnde8$at3$1z-news.wcss.wroc.pl...

> [...]

kwiatki nanosi obrazek na przód telewizora
najnormalniejszym offsetem na przykład. Albo - w wersji de luxe  malowane są

I co opatentuje? Malowanie czesci przedniej telewizora metoda
sitodrukowa? Pewnie gdzies mu opatentuja taki wynalazek. Jak mogli
kolo w australii opatentowac.
Z tym ze samo opatentowanie to polowa drogi. Potem musi jeszcze
wykazac w sadzie pewne inne rzeczy.

Data: 2009-12-21 14:27:36
Autor: sundayman
[...]

No tak, mnie się tez wydaje to raczej absurdalne, ale tak byłem ciekaw Waszej opinii :)

pozdr.

Data: 2009-12-21 14:26:58
Autor: Piotr [trzykoty]
patent a telewizor w kwiatki...
Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał
ok, ale czy "popularny", nie posiadający cech nowości sposób "obróbki" może być przedmiotem ochrony ?

nie. jak jest popularny to znaczy, że jest już używany. nie ma nowości, więc nie ma o czym mówić. z reszta to tylko idea a nie konkret

Data: 2009-12-21 10:01:22
Autor: Piotr [trzykoty]
patent a telewizor w kwiatki...
Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał
Oczywiście, chodzi mi o ogólną ideę, czyli sam "pomysł na malowanie telewizora w kwiatki"

Zdecydowanie nie, pomysły nie podlegają ochronie tylko konkretne ROZWIĄZANIA patrz Ustawa Prawo własności przemysłowej.

patent a telewizor w kwiatki...