patent a telewizor w kwiatki...

Data: 2009-12-21 09:59:50
Autor: Piotr [trzykoty]
patent a telewizor w kwiatki...
Konkretny wzor malowania, grafikę zastrzega się jako wzór przemysłowy.
Natomiast TECHNICZNY sposób wykonywania takiego malowania, rozumiany jako proces technologii, obróbki może być przedmiotem patentu.

Data: 2009-12-21 13:30:28
Autor: sundayman

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:hgnde8$at3$1z-news.wcss.wroc.pl...
Konkretny wzor malowania, grafikę zastrzega się jako wzór przemysłowy.
Natomiast TECHNICZNY sposób wykonywania takiego malowania, rozumiany jako proces technologii, obróbki może być przedmiotem patentu.

ok, ale czy "popularny", nie posiadający cech nowości sposób "obróbki" może być przedmiotem ochrony ?
Inaczej mówiąc - uszczegóławiamy, że dany producent telewizorów malowanych w kwiatki nanosi obrazek na przód telewizora
najnormalniejszym offsetem na przykład. Albo - w wersji de luxe  malowane są te kwiatki pędzelkiem ręcznie :)

Data: 2009-12-21 05:11:57
Autor: SzalonyKapelusznik
On 21 Gru, 13:30, "sundayman" <sunday...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:hgnde8$at3$1z-news.wcss.wroc.pl...

> [...]

kwiatki nanosi obrazek na przód telewizora
najnormalniejszym offsetem na przykład. Albo - w wersji de luxe  malowane są

I co opatentuje? Malowanie czesci przedniej telewizora metoda
sitodrukowa? Pewnie gdzies mu opatentuja taki wynalazek. Jak mogli
kolo w australii opatentowac.
Z tym ze samo opatentowanie to polowa drogi. Potem musi jeszcze
wykazac w sadzie pewne inne rzeczy.

Data: 2009-12-21 14:27:36
Autor: sundayman
[...]

No tak, mnie się tez wydaje to raczej absurdalne, ale tak byłem ciekaw Waszej opinii :)

pozdr.

Data: 2009-12-21 14:26:58
Autor: Piotr [trzykoty]
patent a telewizor w kwiatki...
Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał
ok, ale czy "popularny", nie posiadający cech nowości sposób "obróbki" może być przedmiotem ochrony ?

nie. jak jest popularny to znaczy, że jest już używany. nie ma nowości, więc nie ma o czym mówić. z reszta to tylko idea a nie konkret

patent a telewizor w kwiatki...