patent - problem...

Data: 2010-07-15 18:51:24
Autor: zuza
patent - problem...
Witam,

taki mam problem. Otóż moja firma (nazwijmy ją firmą A) obecnie jest w trakcie modernizacji realizowanego procesu technologicznego. Nowy system zaawanowanego sterowania tym procesem montuje nam zagraniczna firma B. System sterowania ma przy nazwie R w kółeczku, rozumiem, że nazwa jet zastrzeżona, o ile ma to jakieś znaczenie... Czy całość jest opatentowana - nie wiem, ale domniemuję że tak tylko pewnie w kraju z którego pochodzi firma B (sądzę że to może mieć znaczenie). W ramach całego sytemu sterowania jest wiele elementów, jednym z nich jest sterowanie dmuchawą z wykorzytaniem pomiarów stężenia amoniaku. Użycie tego sytemu na naszym obiekcie zostało zaprojektowane już dość dawno (ze 3 lata temu), obecnie system jest w trakcie rozruchu.

Kilka dni temu otrzymaliśmy pismo od firmy C, która w sposób bardzo ogólny informuje nas o zgłoszeniu patentownym technologii która mogłaby usprawnić taki proces jak my mamy i całkiem niewinnie niby zachęcają do wpółpracy. No tylko nam coś tu śmierdzi. Bo dalej jest informacja, że to pismo jest też informacją dla nas w rozumieniu artykułu 288 ust 2 Prawa Własności Przemysłowej. Po telefonie do firmy dowiedziałam się, że niewiele mogą mi powiedzieć, ale z grubsza w tym ich całym zgłoszeniu chodzi o sterowanie tlenem w funkcji amoniaku - czyli +/- to samo co my będziemy mieć...

Zgłoszenie patentowe było kilka dni temu. Czyli nie jest jeszcze opublikowane. Nie sądzę żeby im uznali ten patent, bo to dość trywialna rzecz, dość powszechnie stosowana na wielu instalacjach, no ale co jeśli tak? Boimy się, że za trochę dostaniemy kolejne pismo, że bezprawnie korzystamy z ich patentu...

Może już teraz, możemy jakoś się zabezpieczyć przed ewentualnymi kłopotami? Bo śmierdzi nam ta cała sprawa... Jakie powinny być nasze działania? Jak prawo reguluje podobne kwestie? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi!

Data: 2010-07-15 21:37:25
Autor: Robert Tomasik
patent - problem...
Użytkownik "zuza" <serotoninka@vp.pl> napisał w wiadomości news:i1neb1$9mu$1newsread1.aster.pl...
[...]

Odpiszcie im, że od dawna stosujecie tę technologię i ich patent nei jest dla Was nowością. Listem poleconym. Dla porządku odpis pisma do PKN wraz z kserokopią ich pisma i własnym przewodnim, że ktoś chce opatentować to, co Wy już dawno używacie.

Data: 2010-07-16 08:30:30
Autor: Piotr [trzykoty]
patent - problem...
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał
Dla porządku odpis pisma do PKN wraz z

chyba UPRP

Data: 2010-07-16 16:50:50
Autor: Robert Tomasik
patent - problem...
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wytnij@o2.pl> napisał w wiadomości news:i1oua9$k78$1z-news.wcss.wroc.pl...
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał
Dla porządku odpis pisma do PKN wraz z

chyba UPRP

Oczywiście masz rację. Pomyliłem się.

Data: 2010-07-22 16:34:54
Autor: zuza
patent - problem...

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i1no82$8no$1inews.gazeta.pl...

[...]

Bardzo serdecznie dziękuję za podpowiedź!

patent - problem...