patent z dwiema korbami ?

Data: 2011-06-15 07:05:22
Autor: mariusz
patent z dwiema korbami ?
witam wszystkich,
orientuje się ktoś co to za patent :
http://tnij.org/l9j4

Pierwszy raz w życiu coś takiego widzę. To jest jakiś rower dla
człowieka z jedną nogą zdrową i protezą ?
/Mariusz

Data: 2011-06-15 14:23:12
Autor: Ryszard Mikke
patent z dwiema korbami ?
mariusz <mnienalt@gmail.com> napisał(a):
witam wszystkich,
orientuje si=EA kto=B6 co to za patent :
http://tnij.org/l9j4

Pierwszy raz w =BFyciu co=B6 takiego widz=EA. To jest jaki=B6 rower dla
cz=B3owieka z jedn=B1 nog=B1 zdrow=B1 i protez=B1 ?

To jest rower dla czlowieka z dwiema prawymi nogami, tylko jedna z prawych nog
trzeba krecic do tylu.

rmikke

Data: 2011-06-15 08:56:51
Autor: Praxis
patent z dwiema korbami ?
On 15 Cze, 16:23, "Ryszard Mikke" <rmi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

To jest rower dla czlowieka z dwiema prawymi nogami, tylko jedna z prawych nog
trzeba krecic do tylu.

Bestseller, znaczy się.
__
Praxis

Data: 2011-06-15 16:42:04
Autor: Kosu
patent z dwiema korbami ?
On 2011-06-15 16:23, Ryszard Mikke wrote:
To jest rower dla czlowieka z dwiema prawymi nogami, tylko jedna z prawych nog
trzeba krecic do tylu.

Jest nawet lepiej. Na każdej korbie są dwie duże zębatki (takie same). Myślę, że to jest pierwszy rower rolniczy - kultywator/glebogryzarka.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-06-15 21:51:30
Autor: Andrzej W.
patent z dwiema korbami ?
W dniu 2011-06-15 16:05, mariusz pisze:
witam wszystkich,
orientuje się ktoś co to za patent :
http://tnij.org/l9j4

A czy to nie jest jakiś protoplasta eliptycznej zębatki?
Na obu korbach są małe zębatki zabierające łańcuch z głównej zębatki
przedniej, tak to przynajmniej wygląda...

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-06-16 12:12:24
Autor: Ryszard Mikke
patent z dwiema korbami ?
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Na obu korbach są małe zębatki zabierające łańcuch z głównej zębatki
przedniej, tak to przynajmniej wygląda...

O ile po prawej stronie mozna by sie doszukiwac takiej funkcjonalnosci (i
wtedy przednia przerzutka przelaczalaby miedzy normalna praca na wewnetrznym
blacie, a tym z zahaczaniem lancucha na zewnetrznym), to po lewej jest kawalek
lancucha zawiniety na blacie i tej malej zebatce, ktory nie sluzy absolutnie
do niczego.

Cale to urzadzenie wyglada jak plod kogos z "genialnym pomyslem" i spawarka :D

rmikke

Data: 2011-06-16 12:36:31
Autor: piotrpo
patent z dwiema korbami ?
Ryszard Mikke <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl> napisał(a): > W dniu 2011-06-15 16:05, mariusz pisze:
> [...]

do niczego.

Cale to urzadzenie wyglada jak plod kogos z "genialnym pomyslem" i spawarka
Trochę tak - chociaż po prawej stronie również jest zębatka, również jest dodatkowa tarcza na korbie i tylko łańcucha brak (zerwał się?).
Wydaje mi się, że te zębatki przy pedałach mogą jednak do czegoś służyć, np. mogą być sprzężone na sztywno z osią pedału i "czymś" sterować - czym nie mam pojęcia, ale teoria o praprzodku biopace wydaje się mieć jakieś delikatne uzasadnienie.

Data: 2011-06-16 14:54:22
Autor: Kapsel
patent z dwiema korbami ?
Thu, 16 Jun 2011 12:36:31 +0000 (UTC), piotrpo napisał(a):

[...]

Możesz zaspokoić swoją (i grupy) ciekawość już za stówkę ;)

--
Kapsel
  http://galeria.kapselek.net

Data: 2011-06-16 21:15:54
Autor: Andrzej W.
patent z dwiema korbami ?
W dniu 2011-06-16 14:36, piotrpo pisze:
Trochę tak - chociaż po prawej stronie również jest zębatka, również jest dodatkowa tarcza na korbie i tylko łańcucha brak (zerwał się?).

Brakuje tam drugiej małej zębatki i tego łańcucha. Z lewej są dwie
zębatki. Duże blaty chyba nie są też centralnie osadzone w stosunku do
osi korby,

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-06-17 05:39:40
Autor: wojtek_w_pracy
patent z dwiema korbami ?
On 16 Cze, 21:15, "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytn...@wp.pl> wrote:
W dniu 2011-06-16 14:36, piotrpo pisze:

> Troch tak - chocia po prawej stronie r wnie jest z batka, r wnie jest
> dodatkowa tarcza na korbie i tylko a cucha brak (zerwa si ?).

Brakuje tam drugiej ma ej z batki i tego a cucha. Z lewej s dwie
z batki. Du e blaty chyba nie s te centralnie osadzone w stosunku do
osi korby,

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Cos kiedys gdzies widzialłem...
Moze to pozostalosc po czyms takim: http://ujeb.pl?cOm20UPvFD ?
Pozdrawiam
wojtek_n

Data: 2011-06-17 10:45:15
Autor: Ryszard Mikke
patent z dwiema korbami ?
> [...]

Brakuje tam drugiej małej zębatki i tego łańcucha. Z lewej są dwie
zębatki. Duże blaty chyba nie są też centralnie osadzone w stosunku do

A, tego nie dostrzegłem. W takim razie wszystko jasne, to jest mimosród,
stabilizujący napęd rakietowy na paliwo stałe (aktualnie zdemontowany, dlatego
sprzedający pisze, że rower jest niesprawny).

rmikke

Data: 2011-06-17 12:42:06
Autor: Franc
patent z dwiema korbami ?
Jak by przełożenie pomiędzy zewnętrzną zębatką na suporcie, która to by była
nieruchoma względem suportu i tą małą na korbie było 1:2 po by był system
zwany K-drive. Wtedy na końcu średniej długości korby rowerowej (korba główna)
jest zamocowana mała korba, napędzana dodatkowym łańcuchem, wykonująca 2
obroty na 1 obrót korby głównej. Powoduje to, że w zależności od ustawienia,
przy przechodzeniu przez punkt martwy mamy najkrótsze "całkowite" ramię korby
a dla położenia, gdy możemy przyłożyć największą siłę mamy najdłuższe
"całkowite" ramię korby. Albo odwrotnie jak sobie ustawimy inaczej.
Przynajmniej tak to działa w teorii np. tu:
http://www.recumbents.com/wisil/gNickGreen/nick_green.htm
http://www.recumbents.com/wisil/qfactor/kdrive.htm
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyróżniający się IMK P7 SWB ASS
szary Modus z D7F

--

patent z dwiema korbami ?