Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   patent z dwiema korbami ?

patent z dwiema korbami ?

Data: 2011-06-17 12:42:06
Autor: Franc
patent z dwiema korbami ?
Jak by przełożenie pomiędzy zewnętrzną zębatką na suporcie, która to by była
nieruchoma względem suportu i tą małą na korbie było 1:2 po by był system
zwany K-drive. Wtedy na końcu średniej długości korby rowerowej (korba główna)
jest zamocowana mała korba, napędzana dodatkowym łańcuchem, wykonująca 2
obroty na 1 obrót korby głównej. Powoduje to, że w zależności od ustawienia,
przy przechodzeniu przez punkt martwy mamy najkrótsze "całkowite" ramię korby
a dla położenia, gdy możemy przyłożyć największą siłę mamy najdłuższe
"całkowite" ramię korby. Albo odwrotnie jak sobie ustawimy inaczej.
Przynajmniej tak to działa w teorii np. tu:
http://www.recumbents.com/wisil/gNickGreen/nick_green.htm
http://www.recumbents.com/wisil/qfactor/kdrive.htm
Pzdrw
Franc "Rowery Poziome Rule"
--

Niczym niewyróżniający się IMK P7 SWB ASS
szary Modus z D7F
zielona Xantia 2, kombi 2.0HDi

--


patent z dwiema korbami ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona