Data: 2011-06-17 12:42:06 | |
Autor: Franc | |
patent z dwiema korbami ? | |
Jak by przełożenie pomiędzy zewnętrzną zębatką na suporcie, która to by była
nieruchoma względem suportu i tą małą na korbie było 1:2 po by był system zwany K-drive. Wtedy na końcu średniej długości korby rowerowej (korba główna) jest zamocowana mała korba, napędzana dodatkowym łańcuchem, wykonująca 2 obroty na 1 obrót korby głównej. Powoduje to, że w zależności od ustawienia, przy przechodzeniu przez punkt martwy mamy najkrótsze "całkowite" ramię korby a dla położenia, gdy możemy przyłożyć największą siłę mamy najdłuższe "całkowite" ramię korby. Albo odwrotnie jak sobie ustawimy inaczej. Przynajmniej tak to działa w teorii np. tu: http://www.recumbents.com/wisil/gNickGreen/nick_green.htm http://www.recumbents.com/wisil/qfactor/kdrive.htm Pzdrw Franc "Rowery Poziome Rule" -- Niczym niewyróżniający się IMK P7 SWB ASS szary Modus z D7F zielona Xantia 2, kombi 2.0HDi -- |
|