patron nurków - oczekuję wyjaśnień

Data: 2009-12-07 08:34:51
Autor: karO
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
wiem wiem - jest tu już wątek...
ale jest w nim trochę wyzywanie od głupich i szydzenia...
tymczasem zależy mi na bardzo  poważnym potraktowaniu tego, co
napiszę.

Postawiono mnie przed faktem dokonanym. Otóż poprzez prasę dowiaduję
się, że od 16 października mam religijnego patrona. Czytam o tym w
magazynie Nurkowanie (numer listopadowy).

Analizuję stronę czasopisma wszerz i wzdłuż i wynika z niej, że w
sprawę jest zamieszana CMAS. Polskich organizacji akredytowanych przy
CMAS jest kilka. Nie znajduje potwierdzenia w słowie, jednak
zamieszczone zdjęcie jednoznacznie sugeruje, że KDP PTTK / CMAS jest
formalnie zaangażowana w sprawę... To już trochę za dużo, jak na moją
cierpliwość...

Jestem człowiekiem głęboko i z przekonania niewierzącym. Proszę tu nie
rozwijać dywagacji na temat, na ile jest to uzasadnione i czym
podparte przekonanie. Proszę po prostu ten fakt uszanować tak, jak ja
szanuje i cenię światopogląd wielu moich serdecznych głęboko
wierzących przyjaciół.

Obrażono mnie i nie uszanowano.
Podobnież nie uszanowano grekokatolików, prawosławnych, żydów,
muzułmanów, buddystów... wszystkich innowierców i ateuszy.

Wiem wiem - jest wśród nas bardzo wielu katolików, których jawne
lekceważenie innowierców i ateuszy zawstydza i krępuje. Być może część
z nich zgodzi się ze mną w wyrażonym tu proteście co do joty. Być może
wyraziłaby swój sprzeciw inaczej.

W zamieszczonej relacji nie znajduje nigdzie słowa o nurkach-
katolikach... o stowarzyszeniu nurków katolickich, którzy chcą mieć
swojego patrona. Ani PTTK nie jest związkiem religijnym ani KDP nie
jest katolickim ramieniem tej organizacji. Tym bardziej CMAS. Chyba,
że nastąpiły zmiany, o których nic nie wiem.

Należę do tej organizacji i opłacam składki jako członek klubu
nurkowego i jako instruktor.
Oczekuje zatem wyjaśnień zarówno:
ze strony inicjatorów i organizatorów akcji
jak i ze strony KDP PTTK/CMAS

karO
ps. podanie imienia i nazwiska zapewne większość czytelników zmyli -
zatem przedstawiam się na forum ksywką, jeśli ktoś mnie zna to właśnie
z owej ksywki. List przesyłam także bezpośrednio do biura KDP PTTK i
pod znane mi adresy mejlowe członków Komisji.

Data: 2009-12-07 15:41:33
Autor: Pszemol
"karO" <och.karo@gmail.com> wrote in message news:2db2ca61-7e2e-4f3f-bfe7-39fcc0f8043fa32g2000yqm.googlegroups.com...
Obrażono mnie i nie uszanowano.
Podobnież nie uszanowano grekokatolików, prawosławnych, żydów,
muzułmanów, buddystów... wszystkich innowierców i ateuszy.

Czy zechciałbyś mi wytłumaczyć w jaki sposób obrażono Cię
lub nie uszanowano tym aktem?

Czy ktoś kiedyś obiecywał że nigdy nie będzie religijnego patrona?

I co w ogóle może przeszkadzać osobie niereligijnej religijny patron?
Przecież to śmiechu warte. Nie rozumiem tego...

Data: 2009-12-08 08:06:22
Autor: Miokosuki
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
Przecież to śmiechu warte. Nie rozumiem tego...

idz trolluj gdzie indziej pls (ang)

jk

Data: 2009-12-07 17:38:35
Autor: Miokosuki
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
się, że od 16 października mam religijnego patrona. Czytam o tym w

Patronirem polskich nurów jest kolina i takie głupawe akcje niczego nie zmienią

jk

Data: 2009-12-08 08:28:12
Autor: Pszemol
"Miokosuki" <Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl> wrote in message news:hfjb2i$h7c$1news.onet.pl...
się, że od 16 października mam religijnego patrona. Czytam o tym w

Patronirem polskich nurów jest kolina i takie głupawe akcje niczego nie zmienią

Trollujesz.

Data: 2009-12-08 09:20:05
Autor: Looiee
On 8 Gru, 15:28, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"Miokosuki" <Mikolaj.Be...@onetSPAM.pl> wrote in message

> Patronirem polskich nurów jest kolina i takie głupawe akcje niczego nie
> zmienią

Trollujesz.

daj spokój, nie można zaprzeczyć, że ma stajla (fon. ang)

Data: 2009-12-08 18:31:13
Autor: Jurek
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
daj spokój, nie można zaprzeczyć, że ma stajla (fon. ang)

Ja tą grupę czytam tylko dla koliny

Data: 2009-12-10 07:59:10
Autor:

Autor: Jurek Jrzey_Krywlanski@awmay.com
Data: 08-12-2009, 18:31:13
From: "Jurek" <Jrzey_Krywlanski@awmay.com>
Newsgroups: pl.rec.nurkowanie
Subject: Re: patron nurków - oczekuję wyjaśnień
Date: Tue, 8 Dec 2009 18:31:13 +0100

Wybierzmy z tego linię NNTP-Posting-Host: 208-pra-8.acn.waw.pl
Ponieważ kolina posługuje się takim samym adresem to dobrze że siebie kochasz,
nie zapytam z której strony najbardziej.

pozdrawiam rc

Data: 2009-12-10 09:17:02
Autor: Jurek
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
nie zapytam z której strony najbardziej.

pytaj, pytaj
Gwarątuje że to oczy pomyślałeś najpierw prawdą jest

jk

Data: 2009-12-10 09:52:32
Autor:

Autor: Miokosuki Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl
Data: 07-12-2009, 17:38:35
From: "Miokosuki" <Mikolaj.Berno@onetSPAM.pl>
Newsgroups: pl.rec.nurkowanie
Date: Mon, 7 Dec 2009 17:38:35 +0100

się, że od 16 października mam religijnego patrona. Czytam o tym w

Patronirem polskich nurów jest kolina i takie głupawe akcje niczego nie zmienią

jk

Jak widać uprawiacie miłość grupową.

pozdrawiam rc

Data: 2009-12-08 08:19:39
Autor: jacekplacek
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
karO <och.karo@gmail.com> napisał(a):
wiem wiem - jest tu ju=BF w=B1tek...
ale jest w nim troch=EA wyzywanie od g=B3upich i szydzenia...
tymczasem zale=BFy mi na bardzo  powa=BFnym potraktowaniu tego, co
napisz=EA.

Postawiono mnie przed faktem dokonanym. Ot=F3=BF poprzez pras=EA dowiaduj=
=EA
si=EA, =BFe od 16 pa=BCdziernika mam religijnego patrona. Czytam o tym w
magazynie Nurkowanie (numer listopadowy).

Analizuj=EA stron=EA czasopisma wszerz i wzd=B3u=BF i wynika z niej, =BFe w
spraw=EA jest zamieszana CMAS. Polskich organizacji akredytowanych przy
CMAS jest kilka. Nie znajduje potwierdzenia w s=B3owie, jednak
zamieszczone zdj=EAcie jednoznacznie sugeruje, =BFe KDP PTTK / CMAS jest
formalnie zaanga=BFowana w spraw=EA... To ju=BF troch=EA za du=BFo, jak na =
moj=B1
cierpliwo=B6=E6...

Jestem cz=B3owiekiem g=B3=EAboko i z przekonania niewierz=B1cym. Prosz=EA t=
u nie
rozwija=E6 dywagacji na temat, na ile jest to uzasadnione i czym
podparte przekonanie. Prosz=EA po prostu ten fakt uszanowa=E6 tak, jak ja
szanuje i ceni=EA =B6wiatopogl=B1d wielu moich serdecznych g=B3=EAboko
wierz=B1cych przyjaci=F3=B3.

Obra=BFono mnie i nie uszanowano.
Podobnie=BF nie uszanowano grekokatolik=F3w, prawos=B3awnych, =BFyd=F3w,
muzu=B3man=F3w, buddyst=F3w... wszystkich innowierc=F3w i ateuszy.

Wiem wiem - jest w=B6r=F3d nas bardzo wielu katolik=F3w, kt=F3rych jawne
lekcewa=BFenie innowierc=F3w i ateuszy zawstydza i kr=EApuje. By=E6 mo=BFe =
cz=EA=B6=E6
z nich zgodzi si=EA ze mn=B1 w wyra=BFonym tu prote=B6cie co do joty. By=E6=
 mo=BFe
wyrazi=B3aby sw=F3j sprzeciw inaczej.

W zamieszczonej relacji nie znajduje nigdzie s=B3owa o nurkach-
katolikach... o stowarzyszeniu nurk=F3w katolickich, kt=F3rzy chc=B1 mie=E6
swojego patrona. Ani PTTK nie jest zwi=B1zkiem religijnym ani KDP nie
jest katolickim ramieniem tej organizacji. Tym bardziej CMAS. Chyba,
=BFe nast=B1pi=B3y zmiany, o kt=F3rych nic nie wiem.

Nale=BF=EA do tej organizacji i op=B3acam sk=B3adki jako cz=B3onek klubu
nurkowego i jako instruktor.
Oczekuje zatem wyja=B6nie=F1 zar=F3wno:
ze strony inicjator=F3w i organizator=F3w akcji
jak i ze strony KDP PTTK/CMAS

karO
ps. podanie imienia i nazwiska zapewne wi=EAkszo=B6=E6 czytelnik=F3w zmyli =
-
zatem przedstawiam si=EA na forum ksywk=B1, je=B6li kto=B6 mnie zna to w=B3=
a=B6nie
z owej ksywki. List przesy=B3am tak=BFe bezpo=B6rednio do biura KDP PTTK i
pod znane mi adresy mejlowe cz=B3onk=F3w Komisji.

A ja cię kolego podziwiam: podjąć się tak heroicznej, zakrojonej na wielką skalę pracy... Z następnymi lecisz z alfabetu, czy masz jakiś ustalony klucz dociekań i protestów? Alfabetycznie masz tu: http://patronii.w.interia.pl/ Nie wiem jak to jest w innych większych religiach, a są jeszcze odłamy i takie o mniejszym zasięgu. Czy za pomniki postawione bez konsultacji z tobą tez się zabierzesz? Też tego sporo... Gigantyczną pracę wziąłeś na swe barki. Jakby co, zawsze masz odskocznię tutaj:
http://forum.gazeta.pl/forum/
w,99,36038178,0,Biala_lista_psychiatrow_psychologow_terapeuto_w.html

Data: 2009-12-08 08:47:55
Autor: in for
patron nurków - oczekujęwyjaśnień

Jestem człowiekiem głęboko i z przekonania niewierzącym.

Ech, przypomniał mi się dowcip, trochę OT:

Ateista, rasista, antyfeminista w jednej osobie umarł i stoi oto przed bramą
niebios. Brama uchyla się, wyłania się siwa broda Świętego Piotra.
Ten pokazuje kciukiem za siebie i mówi:

"Mam dla Ciebie same złe wiadomości. ONA JEST CZARNA!" :DDD

Jacek

Data: 2009-12-08 22:32:37
Autor: R09
patron nurków - oczekuję wyjaśnień

Jestem człowiekiem głęboko i z przekonania niewierzącym.

Jasne, to, że Wszechświat został stworzony jest totalną bzdurą.
Raczej bym stawiał na to, że powstał sam z siebie.

Data: 2009-12-09 06:30:48
Autor: Pszemol
"R09" <bubiontko@gmail.com> wrote in message news:hfmglr$gm9$1inews.gazeta.pl...
Jestem człowiekiem głęboko i z przekonania niewierzącym.

Jasne, to, że Wszechświat został stworzony jest totalną bzdurą.
Raczej bym stawiał na to, że powstał sam z siebie.

Jasne, to że Bóg został stworzony jest totalną bzdurą.
Raczej bym stawiał na to, że powstał sam z siebie.

Data: 2009-12-09 14:12:46
Autor: Jurek
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
Jasne, to że Bóg został stworzony jest totalną bzdurą.

nie wiem gdzie mieszkasz, ale unas prawie wszyscy są wierzoncy więc uważaj....

Data: 2009-12-09 07:36:51
Autor: Pszemol
"Jurek" <Jrzey_Krywlanski@awmay.com> wrote in message news:hfo7on$6s2$1news.onet.pl...
Jasne, to że Bóg został stworzony jest totalną bzdurą.

nie wiem gdzie mieszkasz, ale unas prawie wszyscy są
wierzoncy więc uważaj....

Ale na co mam uważać? Nie mam może prawa do własnej opinii?
Argument o świecie, który nie mógł istnieć zawsze albo powstać
"z nieistnienia" można idealnie dopasować do kwestii istnienia Boga.
Jeśli nie zgadzasz się że świat mógł istnieć zawsze albo powstać
z nieistnienia to dlaczego zgadzasz się na to samo w kwestii Boga?

I co to w ogóle ma wspólnego z nurkowaniem ? :-)))

Pszemol.

Acha, muszę zapytać - czy "wierzoncy" ma znaczyć to samo co "wierzący"? :-)

Data: 2009-12-09 03:24:20
Autor: karO
patron nurków - oczekuję wyjaśnień

....nie jestem w stanie odpowiedzieć kolegom w wartościowy sposób.
Niektóre wypowiedzi są sformułowane tak, że nie potrafię ocenić, na
ile ich autor zadaje pytanie poważnie, a na ile są to tylko typowe dla
forum przepychanki słowne...

Odnoszę wrażenie, że nie każdy komentator lub czytelnik mojego listu
uważnie go przeczytał
i nie każdy skonfrontował mój list z tym, co można znaleźć w
czasopiśmie.

Zatem szczególnej uwadze polecam postument uświetniający patrona z
EMBLEMATEM KDP PTTK (okazałym i centralnie wieńczącym cokół) jak i
natarczywą relację z uroczystości podpisana przez Komitet
Organizacyjny. Polecam też uwadze rozbieżność miedzy treścią dekretu
kardynalskiego a jego partykularnym użyciem. To nie jest sprawa
prywatna, duchowa, osobista...

Nie podzielam zatem dobrego humoru kolegów i koleżanek.
Czekam na zajęcie stanowiska przez KDP.
Brak odpowiedzi to też stanowisko w sprawie.

Mam poczucie, że jakkolwiek rzecz ta się zakończy,
obojętność w tej  sprawie wróci do nas  ...kiedyś

pozdrawiam
karO
ps. do prawdy odczuwam spore zmęczenie bezustanną ekspansją i
zawłaszczaniem przestrzeni społecznej przez instytucje kościelne (nie
mylić z moimi wierzącymi przyjaciółmi, których zapewne narażam w tej
chwili na rozbicie i sprzeczne uczucia). Woda i nurkowanie od lat były
dla mnie cichą przystanią i społeczną niszą, w której mogę odpocząć od
zgiełku polityki. A jednak i tu już nie...  bardzo mi z tego powodu
smutno.

Data: 2009-12-09 09:14:33
Autor:
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
do karO
Chłopie, aleś się zaperzył :-). Ja to widzę tak: jakaś (pewnie spora) grupa
nurków, wyznawcy określonej religii, określonego wyznania poczuło potrzebę i
powołało SOBIE patrona. Należę do tej grupy - uznaję patrona za swojego, nie
należę - olewam temat, lub zainspirowany pomysłem obieram 'swojego' patrona, tyle.
Czy ze Św. Krzysztofem (patron katolickich kierowców) też masz podobny
problem? Zrobiłeś coś z tym? Wyluzuj trochę, będzie fajniej żyć, zobaczysz. Zdrówka
Maciek

Data: 2009-12-09 10:23:03
Autor: Jurek
patron nurków - oczekuję wyjaśnień
powołało SOBIE patrona. Należę do tej grupy - uznaję patrona za swojego, nie

OK. Mam więc pytanie formalne.
Czy patronem nurków może być ktoś zyjący?
Czy moze być np Janek Dudziński?

Jurek

patron nurków - oczekuję wyjaśnień