pc na itx

Data: 2012-12-09 20:58:40
Autor: BartekK
pc na itx
W dniu 2012-12-09 17:42, wowa pisze:
Witam
Przyszedł czas na zmianę komputera. Do tej pory P4 3GHz w zasadzie
wystarczają i nie musi być nic mocniejszego. Zastosowanie domowe bez
gier, czasem jakiś CAD lub PSpice. Interesuje mnie oszczędność miejsca i
prądu. Pytanie jest takie: Czy ktoś ma i używa komputera na płycie typu
ITX jako podstawowego peceta? JakieÅ› opinie, uwagi?  Polecane podzespoÅ‚y?

Uwaga moja jest taka: Jeśli interesuje cie oszczędność prądu, to pewnie interesuje cię również oszczędność pieniędzy. Pytanie - na ile interesuje cię oszczędność miejsca, by poświęcić na to brak oszczędności pieniędzy? Płyty głowne na iTX nie są już co prawda tak drogie, jak kiedyś (np gigabyte na H61 s1155, z wyjściem DVI, 2x ddr3 - można mieć za jakieś 220zł), ale obudowy są niewspółmiernie drogie, pomimo że biedne okrutnie, tak samo zasilacze do nich (jeśli są mniejsze niż zwykły ATXowy). Za te same pieniądze można mieć o wiele lepszą obudowę w mATX, i płytę mATX, albo podobnej klasy obudowę mATX a zaoszczędzone $ wystarczą ci na kilka miesięcy uptime bez wyłączania :)

--
| Bartłomiej Kuźniewski

pc na itx