[kupno nieruchomosci] pcc i umowa na wylacznosc

Data: 2010-04-17 20:40:18
Autor: Lukasz
[kupno nieruchomosci] pcc i umowa na wylacznosc
Witam,
Mam dwa pytania odnosnie kupna nieruchomosci:
1) Zamieniajac mieszkanie na dom musze zaplacic podatek od roznicy ceny, czy jest jakas mozliwosc placenia tylko roznicy jesli sprzedaje mieszkanie i zaraz po tym kupuje dom- taka zamiana tylko z roznymi osobami ;)
2) znalazlem dom na ktory wlasciciel podpisal umowe na wylacznosc z bn. Czy kupujac ten dom musze podpisywac umowe z tym biurem i tym samym placic mu pensje, jesli dom znalazlem osobiscie? pytam bo klient mowi ze musze (co skutkuje cena o 10kpln wyzsza), ja mysle ze wystarczy ze sprzedajacy zaplaci prowizje posrednikowi, bo on sie na to umawial, ja nie musze. Sprzedajacy to starsza osoba i byc moze zle rozumie zapisy swojej umowy, pytam czy ktos sie spotkal z takim przypadkiem ze jestem zmuszony podpisac umowe z bn.
z gory dzieki za odpowiedzi i przepraszam za banalne a moze i glupie pytania

Lukasz

[kupno nieruchomosci] pcc i umowa na wylacznosc