pecet (komputer) do pilnowania podwórka?

Data: 2009-10-06 22:33:34
Autor: kameleon
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
Jest tak ze 2x po 300 m podwórka do pilnowania, w sumie okolice domu i czegoś tam... myślę kilka kamer... 4 tu 4 tam  2 gdzie indziej oraz dwie dodatkowe. Chciałbym żeby coś widziały nocą też... można by dać jakieś lampki podczerwieni (chyba lampiony) włączane przez czujnik podczerwieni. I tak się zastanawiam, jak to robić najtaniej, oczywiście. Jakieś internetowe kamerki, wydzielony reuter bez dostępu do internetu...? W domu jest superowy internet, natomiast tam, gdzie wyjeżdżamy, taki słaby (może plus ma lepszy). Mam wolny komputer agp 3,4ghz... Jeśli ktoś może zasugerować skoncentrowane w kilku punktach rozwiązanie, byłoby fajnie. Skąpi jesteśmy wiecie a ja sam inwestuję w co innego, więc interesuje mnie max cięcie kosztów. Tak zrobić, czy też zrobić inaczej, jakiś alarm plus centralka plus.... plus... plus... Chyba rozwiązanie w oparciu o komputer jest najprostsze... a więc chciałbym wiedzieć:
- jakie kamery
-jaka karta
- jaki system dla komputera... (teraz jest xp prof)
-ewentualnie jaki reuter...  partia kamer przy domu i partia kamer w miejscu odległym o jakieś 250 metrów (jest albo może być tam zasilanie)
- jakie oświetlenie nocą
Mam też wolny komputer słabszy, ale chyba to nie wchodzi w grę. Może by wpinać reuter do sieci, kiedy wyjeżdżamy :) nie byłoby tak źle. Wtedy by było trzeba zrobić zdalne włączanie komputera.

Data: 2009-10-06 17:28:52
Autor: rs
pecet (komputer) do pilnowania podwórk a?
On Tue, 6 Oct 2009 22:33:34 +0200, "kameleon" <leo-art@gazeta.pl>
wrote:

[...]

nie wiem na jak dlugo wyjezdzasz, ale nie psulbym sobie wyjazdu.
wynajmnij jakiegos zaufanego kolesia, albo kogos z rodziny, zeby ci
dobytku dogladal. sa servisy, ktorym sie zglasza wolne mieszkanie na
jakis czas i one umieszczaja tam zaufanych np. turystow, ktorych
zadaniem jest miedzy innymi opieka nad tym mieszkaniem, a staraja sie
robic to dobrze, bo sami oddaja swoje, w tymczasowe posiadanie innych.
jesli jestescie skapi, jak piszesz, to taniej cie to wyjdzie niz
instalowanie systemu, ktory prawdopodobnie i tak nie bedzie w 100%
sprawny, chocby z tego wzgledu, ze ty nie bedziesz monitorowal tych
kamer 24/24. jesli to ma byc jakis staly projekt, to zupelnie inna historia, ale
zeby to bylo dobrze zrobione, to nie bedzie znowu takie tanie. powiedz
ile masz do wydania na to, to moze bedzie wiadomo, czy w ogole twoj
plan jest realny do przeprowadzenia. <rs>

Data: 2009-10-07 01:34:23
Autor: kameleon
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
Dzięki za wszystkie posty...
Faktycznie, chyba lepiej zrobić to sprzętem dedykowanym.... No i byłoby bardziej ekologicznie, bo załączałoby się jak trzeba. Ojjj to nie będzie wersja szkocka. Zobaczymy.... a kartę i tak kupię :) jakąś fajną, zobaczę jak to działa i co z tym zrobić. Tak tak, ekologia to grunt.

Data: 2009-10-07 01:46:05
Autor: ąćęłńóśźż
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
Firmy produkujące sprzęt CCTV mają zwykle w ofercie pare gotowych "zestawów" spinasz kable i jedziesz.
Dość typowy zestaw to 4 kamery zewnetrzne + 4 kamery wewnetrzne + zasilacze + rejestrator + okablowanie.
Przy większym terenie może być sens wi-fi.
Na moje oko liczenie kosztów trzeba zaczynać (!) od "2 tys. zł od punktu"
JaC

-- -- -

Faktycznie, chyba lepiej zrobić to sprzętem dedykowanym.

Data: 2009-10-07 08:46:58
Autor: ToMasz
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

rejestrator np aper na 4 kamery - ok 800-1000zł, kamery takie minimum -
100-300zł za szt. (te z wymienną optyką "widzą" lepiej ale mają mniejszą
głębie ostrości - mnie to akurat w 3 punktach na 4 przeszkadza). kabel
video+zasilanie 70-150zł za 100m - zależy jak Ci sie uda kupic. fabryka
w Warszawie sprzedaje oficlanie po 710netto za km. zasilacz na 4 kamery
-30-50zł. Twardy dysk.. sam sprawdź 250gb nagrywa sklep z 2 kamer od
początku lipca i dysk jest prawie pełny. to wszystko. ja jeszcze
musiałem dokupić monitor bo sprzet apera wymaga do zdalnej obsługi
windowsa+IE których to nie posiadam.

ToMasz

Data: 2009-10-07 13:32:03
Autor: ąćęłńóśźż
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
Konkretnie namiar (Technokabel?)?
JaC

-- -- -

Data: 2009-10-07 16:39:54
Autor: ToMasz

http://www.mercor.pl/przewody.php?mp=29

Data: 2009-10-07 23:59:21
Autor: ąćęłńóśźż
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
Dzięki ,ale na oko marna jakość tych przewodów.

Przewód współosiowy do telewizji przemysłowej CCTV NIE_POWINIEN mieć ekranu z folii aluminiowej, a powinien mieć ekran z oplotu
miedzianego POWYŻEJ 90%, a najlepiej powyżej 95%.

Folia nie działa (nei ekranuje) przy dość niskich częstotliwościach telewizji przemysłowej CCTV (do 1 MHz), folia zaczyna działać
(ekranować) dopiero przy wysokich częstotliwościach telewizji kablowej (kilkaset MHz).

Innymi słowy lepszy jest osobny porządny przewód RG59 w miedzianym oplocie.

Paradoksalnie "porządniejszy" 75-omowy przewód RG6 przeznaczony głownie do "kablówki" będzie czestokroć gorszy z uwagi własnie na
oplot w postaci folii aluminiowej czy wręcz poliestrowej napylonej aluminium (do 2 GHz)
JSC

-- -- -

www.mercor.pl/przewody.php?mp=29

Data: 2009-10-06 23:15:29
Autor: Pawel O'Pajak
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
Powitanko,

> - jakie kamery

Najpierw napisz, co chcesz obserwowac i w jakim celu. A jest to istotne, bo jesli myslisz, ze kamerka za 100zl nagrasz w nocy zlodzieja z kilkunastu metrow i to tak, zeby sie go dalo rozpoznac, to zapomnij.
Do monitoringu w budynkach wystarczaja kamery 400 linii, w terenie sens ma cos z 600 liniami i oczywiscie odpowiednia optyka i szczelna obudowa z grzalka.
Reszta spraw typu jaki program/karta itp., to sprawy drugorzedne. Osobiscie odradzam peceta w tej roli - jak sie powiesi, to nic nie nagra, a zgodnie z prawami Murphy'ego zawiesi sie w minute po Twoim wyjezdzie po rocznej, bezblednej i nieprzerwanej pracy;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2009-10-06 23:23:16
Autor: ToMasz
kameleon pisze:
Jest tak ze 2x po 300 m podwórka do pilnowania,
1. jak chcesz zobaczyć co sie dzieje na terenie- OK. nawet rozpoznasz
czy naruszył go człowiek czy pies. ale o rozpoznaniu twarzy z odległości
wiekszej niz 1 m - zapomnij.
2. rejestrator. naprawde solidne maszynki, widzą cały czas, mogą
nagrywać tylko ruch(plus wcześniejsze 5 sekund), mogą być podpięte do
nietu i nie wieszają sie.
3. kamery dostaniesz od 100 do chocho cho zł. im droższe tym lepsze, ale
tak na oko,   minimalna różnica w jakości to +100% ceny kamery. czyli
bez wydania 200 zapomnij ze zobaczysz chociaż minimalnie lepszy obraz
niż z kamery za 100. Kolejna sprawa. kamera "widzi" 90stopni, ale
oświetlacz doświetla jakieś 20stopni. rozwiazanie "b" - halogeny z
czujnikami ruchu, ale one czasem stają sie celami dla kamieni.

ToMasz

(ps doświadczenia mam niewielkie, ale za to _swoje_ nie wyczytane)

Data: 2009-10-07 00:59:41
Autor: =Marcos=
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
niż z kamery za 100. Kolejna sprawa. kamera "widzi" 90stopni, ale
oświetlacz doświetla jakieś 20stopni.

Kamera widzi różnie, zależnie od ogniskowej.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2009-10-07 08:37:15
Autor: ToMasz
=Marcos= pisze:
niż z kamery za 100. Kolejna sprawa. kamera "widzi" 90stopni, ale
oświetlacz doświetla jakieś 20stopni.

Kamera widzi różnie, zależnie od ogniskowej.

jasne jasne, tylko ze kamery ze tak to nazwe mało profesjonalnie z
"zoom-em" nie mają diodek doświetlajacych. trzeba by zainstalować
zewnętrzne doświetlenie i tak zgrać jego moc i oswietlany obszar z
pokryciem kamery zeby uzyskać 100% widoczności nocą. Tyle ze w praktyce
to zazwyczaj niemozliwe.

ToMasz

Data: 2009-10-07 07:50:05
Autor: abs
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?
Mam takie coś: komputer + soft + 4 kamery ip, w tym dwie zewnętrzne. Wszystko postawione jakieś pół roku temu, działa stabilnie. Całe ustrojstwo skonfigurowane tak, że nagrywa ruch. Koszt bez kompa - jakieś 2 tysiące z kawałkiem.

Pozdr,
ABS

Data: 2009-10-07 10:50:14
Autor: Doxent

Użytkownik "abs" <nospam@wp.pl> napisał w wiadomości news:haha6h$hhl$1inews.gazeta.pl...
[...]

wideorejestrator z dyskiem wyjdzie taniej i zużyje znacznie mniej prądu. Akurat w takim przypadku komputer wydaje się być najgorszym z możliwych rozwiązań no chyba, że oprócz tego służy do czegoś innego a rejestrowanie to tylko jedno z jego zadań i to nie główne.

Data: 2009-10-07 09:17:26
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
wrote:

Jest tak ze 2x po 300 m podwórka do pilnowania, w sumie okolice domu i czegoś tam... myślę kilka kamer... 4 tu 4 tam  2 gdzie indziej oraz dwie dodatkowe. Chciałbym żeby coś

12 kamer do dozorowania 600m^2? Nie przesadzasz?

[...]

Tanie interentowe kamerki po zostawieniu ich na zewnątrz na zimę
spowoduja że będziesz miał tanie nie działające kamerki internetowe.
Nie mówiąc już o tym że niewilele w nich zobaczysz zanim przestaną
działać no po pierwszym deszczu bedą tak zaparowane że nic nie
dostrzeżesz.

Zdrówko

Data: 2009-10-07 09:22:11
Autor: MC
Użytkownik "kameleon" <leo-art@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hag9it$c3n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak to ma działać i czemy służyć? Czy chodzi ci o zidentyfikowanie złodzieja czy tylko rejestrację jego ruchu? Chcesz mieć podgląd z Internetu?
Są dwie technologie takich instalacji, jedna jest zcyfryzowaną telewizją, druga jest do imentu cyfrowa.

Data: 2009-10-25 02:18:45
Autor: kameleon
pecet (komputer) do pilnowania podwórka?

Użytkownik "kameleon" <leo-art@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hag9it$c3n$1inews.gazeta.pl...

Ok ok, w końcu można się przyczepić, że nie ta grupa. Słabo, panowie i panie, słabo. Fora padają, ludziom nie chce się pisać.... Co jest. To kryzys objął pl.com.pecet? jak????

pecet (komputer) do pilnowania podwórka?