peda³y do enduro

Data: 2009-12-03 20:59:06
Autor: mariuszmo
peda³y do enduro

poszukuje peda³ów do jazdy enduro w ciê¿kim terenie i zainteresowa³o mnie to:

http://www.allegro.pl/item833570583_zjazdowe_pedaly_shimano_dx_647_od_centrumrowerowe.html

bo z za³o¿enia maj± byæ odporne na zapchanie siê a nawet jak to sie stanie maj± umo¿liwiaæ dalsz± jazdê.
Inne systemy ni¿ SPD nie wchodz± w grê bo mam w drugim rowerze XTR i chce mieæ w obu rowerach kompatybilne systemy aby nie bawiæ siê w kolejne dedykowane buty

czy kto¶ tego wynalazku SPD + ramki  u¿ywa³? da siê z tym jechaæ stabilnie bez wpiêcia? bo jak s±dze mechanizm i tak musi wystawaæ ponad ramke aby mo¿na wpi±æ, czy jest kompatybilne z kazdym butem?

a mo¿e daæ spokój i zwyczajnie zalo¿yæ zwyk³e sprawdzone i pancerne shimano 520 bo te DXy dziêki ramce np mo¿e sie okazaæ, ¿e ¶niegiem zapchaæ jeszcze ³atwiej ni¿ trdycyjne SPD?

czy kto¶ uzywa³ shimano z ramk± i mo¿e przekazaæ jakie¶ cenne uwagi?

Data: 2009-12-03 20:52:21
Autor: Ryszard Mikke
peda³y do enduro
mariuszmo <kosmos@nie.spamowi.pl> napisa³(a):

poszukuje peda³ów do jazdy enduro w ciê¿kim terenie i zainteresowa³o mnie to:

http://www.allegro.pl/item833570583_zjazdowe_pedaly_shimano_dx_647_od_centrumro
werowe.html

Ho ho, najwy¿sza model! :D

Nie da siê ukryæ, wygl±daj± z daleka na znacznie trudniej
zapychalne, ni¿ 520. Ja tam pozostanê przy ubijakach.

rmikke

Data: 2009-12-03 22:23:12
Autor: Wooyek
peda³y do enduro
Nie da siê ukryæ, wygl±daj± z daleka na znacznie trudniej
zapychalne, ni¿ 520.

A to czemu? Konstrukcja zatrzasku jest w zasadzie identyczna, bloki tym bardziej.

Data: 2009-12-03 22:22:18
Autor: Ryszard Mikke
peda³y do enduro
Wooyek <wooyek@(nospam)epf.pl> napisa³(a):
> Nie da siê ukryæ, wygl±daj± z daleka na znacznie trudniej
> zapychalne, ni¿ 520.

A to czemu? Konstrukcja zatrzasku jest w zasadzie identyczna, bloki tym bardziej.

Ale na dooko³a zatrzasku jest wiêcej miejsca.

rmikke

Data: 2009-12-04 11:35:19
Autor: Wooyek
peda³y do enduro

> A to czemu? Konstrukcja zatrzasku jest w zasadzie identyczna, bloki
> tym bardziej.

Ale na dooko³a zatrzasku jest wiêcej miejsca.

E?

Po pierwsze, jakie to ma znaczenie dla zapychania?

Po drugie, ilo¶æ miejsca naoko³o zatrzasku w 520 d±¿y do nieskoñczono¶ci ;)

Data: 2009-12-03 23:18:57
Autor: mariuszmo
peda³y do enduro

U¿ytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hf9a81$fhl$1inews.gazeta.pl...
Nie da siê ukryæ, wygl±daj± z daleka na znacznie trudniej
zapychalne, ni¿ 520.

A to czemu? Konstrukcja zatrzasku jest w zasadzie identyczna, bloki tym bardziej.
--

najwiêkszym wrogiem i tak jest zapchany blok a nie peda³, najgorsza jest zima, snieg wrêcz uwielbia przylkejaæ siê wielk± bry³± do bloku, wiec o ile zapychalne s± pewnie i DXy i 520 tak samo to bardziej interesowa³a mnie mozliwo¶æ jazdy w takiej sytuacji bez wpiêcia, ale o ile samo mocowanie wystaje a musi to ramka mo¿e jedynie dawaæ fa³szywe poczucie bezpieczeñstwa.

Data: 2009-12-03 21:35:05
Autor: Wooyek
peda³y do enduro
poszukuje peda³ów do jazdy enduro w ciê¿kim terenie i zainteresowa³o
mnie to:
http://www.allegro.pl/item833570583_zjazdowe_pedaly_shimano_dx_647_od_centrumrowerowe.html

Mam takie w rowerze enduro (tzn. mia³em, bo teraz akurat mam platformy).

bo z za³o¿enia maj± byæ odporne na zapchanie siê a nawet jak to sie
stanie maj± umo¿liwiaæ dalsz± jazdê.

Na zwyk³e endurowe b³oto s± odporne - nie zdarzy³o mi siê zapchaæ je¿d¿±c po górach, aczkolwiek nie je¼dzi³em po ¶niegu.

Raz je zapcha³em maj±c je w zjazdówce na wybitnie b³otnej i rozje¿d¿onej trasie, na której ci±gle siê podpiera³em - wiêc zapchanie jest mo¿liwe, ale w enduro bardzo ma³o prawdopodobne.

czy kto¶ tego wynalazku SPD + ramki  u¿ywa³? da siê z tym jechaæ
stabilnie bez wpiêcia? bo jak s±dze mechanizm i tak musi wystawaæ
ponad ramke aby mo¿na wpi±æ, czy jest kompatybilne z kazdym butem?

Tak, mechanizm wyra¼ne wystaje i jazda w zwyk³ych butach wygl±da niewiele lepiej, ni¿ ze zwyk³ymi peda³ami SPD (bez ramki).

Ale zak³adaj±c, ¿e chcesz mieæ ramkê po to, ¿eby:
- u³atwiæ sobie wpinanie (du¿o ³atwiej i wygodniej zlokalizowaæ peda³ i ustawiæ go odpowiednio);
- ew. podeprzeæ siê przez kilkadziesi±t metrów, je¶li np. z jakiego¶ powodu nie uda siê wpi±æ;
to jak najbardziej 647 s± godne polecenia.

a mo¿e daæ spokój i zwyczajnie zalo¿yæ zwyk³e sprawdzone i pancerne
shimano 520 bo te DXy dziêki ramce np mo¿e sie okazaæ, ¿e ¶niegiem
zapchaæ jeszcze ³atwiej ni¿ trdycyjne SPD?

Ramka jest w sporej odleg³o¶ci od zatrzasku, wiêc nie u³atwia, ani nie utrudnia zapychania. Najwiêksze znaczenie ma i tak kszta³t podeszwy buta, bo to przy bloku zwykle gromadzi siê najwiêcej syfu. Na peda³y nie do¶æ, ¿e trafia ma³o b³ota (bo peda³ami nie chodzi siê po ziemi), to jeszcze ich otwarta, "przelotowa" konstrukcja szybko je "odprowadza".

Data: 2009-12-04 17:49:12
Autor: mmateusz
peda³y do enduro
czy kto¶ tego wynalazku SPD + ramki  u¿ywa³? da siê z tym jechaæ stabilnie bez wpiêcia? bo jak s±dze mechanizm i tak musi wystawaæ ponad ramke aby mo¿na wpi±æ, czy jest kompatybilne z kazdym butem?

ja mam poprzedni model DX'ów(czerwone) i jestem zadowolony.
du¿o ³atwiej wpi±æ siê i "znale¼æ" peda³ podczas trudnych sytuacji.
w ¶liskich zakrêtach mo¿na sobie wypinaæ asekuracyjnie wewnêtrzny peda³ - zawsze
to te 0,5 sek szybciej siê podeprzesz.

i jak siê robi naprawdê stromo i technicznie to mo¿liwosc jechania nie wpiêtym
to super sprawa.
¶rdnio da siê je¼dzic w normalnych butach - blok jednak wystaje i l±duje zawsze
na ¶rodku stopy, co jest srednio wygodne przy normalnej jezdzie.

zapychaj± siê tak samo jak zwyk³e spd - ramka tu nic nie zmienia.
je¿eli ci masa nie przeszkadza to do enduro bierz.
mk.

Data: 2009-12-04 18:02:54
Autor: Wooyek
peda³y do enduro
ja mam poprzedni model DX'ów(czerwone)
[...]
zapychaj± siê tak samo jak zwyk³e spd - ramka tu nic nie zmienia.

Tyle ¿e stare DX-y - jakkolwiek kultowe by nie by³y - maj± jeszcze star±, "zamkniêt±" konstrukcjê zatrzasku, wiêc du¿o ³atwiej jest je zapchaæ. 647 s± ju¿ "przelotowe", wiêc b³oto przy wpiêciu ma siê gdzie podziaæ.

peda³y do enduro