pedaly skladane

Data: 2012-05-05 13:22:25
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
Witam,
Mam w skladaku jakies plastikowe pedaly, ktore niemilosiernie skrzypia podczas jazdy. Zamarzylem sobie, zeby wymienic na metalowe.
<http://www.sklep.dahon.pl/Pedaly_MKS_srebrne-111.html>
Czy oni nie powiariowali z ta cena???
:-(
--
TA

Data: 2012-05-05 14:22:51
Autor: Andrzej Zbierzchowski
pedaly skladane
On 2012-05-05 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
[...]

Wariatem jest ten kto płaci, nie ten kto żąda :)

Data: 2012-05-05 14:42:31
Autor: z
pedaly skladane
W dniu 2012-05-05 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Mam w skladaku jakies plastikowe pedaly, ktore niemilosiernie skrzypia
podczas jazdy.

Też mi skrzypiał. Nasmarowałem wyregulowałem luz i przestało.

Data: 2012-05-05 17:04:04
Autor: Marcin Hyła
pedaly skladane
On 2012-05-05 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
[...]

Nie. Za jakość się płaci. Jak za drogo, to sobie kup używanego malucha i go tankuj co tydzień ;-)

Tu masz o stówę tańszy (bez kosztów przesyłki) i chyba lepszy model:
http://www.sjscycles.co.uk/mks-fd-7-folding-pedals-prod23622/ - sam ich używam i są o niebo lepsze niż plastikowe.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-05-05 17:50:40
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <jo3fgu$5d4$1@inews.gazeta.pl>,
 Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:

On 2012-05-05 13:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]
> Czy oni nie powiariowali z ta cena???

Nie. Za jakość się płaci. Jak za drogo, to sobie kup używanego malucha i go tankuj co tydzień ;-)
No, ale bez przesady...
:-(

Tu masz o stówę tańszy (bez kosztów przesyłki) i chyba lepszy model:
http://www.sjscycles.co.uk/mks-fd-7-folding-pedals-prod23622/

This item is out of stock.
:-(
Ale wychodzi na to, ze trzeba szukac w UK.
Dlatego szukam chetnych do zamowienia.

- sam ich używam i są o niebo lepsze niż plastikowe.

Ojej, a od kiedy ty masz skladaka?
Nic o tym nie wiem...

--
TA

Data: 2012-05-05 18:14:27
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
Witam,
A to ciekawy przeglad dostepnych na rynku pedalow skladanych:
http://foldingbike.hubpages.com/hub/FoldingPedals
Tylko ze ceny chyba nieco nieaktualne. I brak fotek.

--
TA

Data: 2012-05-05 20:18:54
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
Witam,
A nie widzial ktos nieplastikowych skladanych pedalow w jakims polskim sklepie (poza Dahonem)? Maja, jak widze, skladane w cykloturze, decathlonie, i na allegro, sprzedaje takze author, ale wszedzie te plastikowe...

--
TA

Data: 2012-05-05 21:50:43
Autor: Andrzej Zbierzchowski
pedaly skladane
On 2012-05-05 20:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
[...]

A dlaczego koniecznie musi być polski?

http://www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=Folding+Pedals&_sacat=0&_odkw=MKS+FD-7+Folding+Pedals&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Do wyboru, do koloru...

Data: 2012-05-05 22:18:12
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <jo40at$gsc$1@inews.gazeta.pl>,
 Andrzej Zbierzchowski <andrzejzb@gazeta.pl> wrote:

On 2012-05-05 20:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]
> sklepie (poza Dahonem)? Maja, jak widze, skladane w cykloturze,
> decathlonie, i na allegro, sprzedaje takze author, ale wszedzie te

Wolalem polski bo wysylka tansza.
Zwlaszcza jak sie cos niedrogiego kupuje...

http://www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=Folding+Pedals&_sacat=0&_odkw=MKS+FD-7+Fold
ing+Pedals&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Do wyboru, do koloru...
E, bez przesady.
Wyboru nie ma.
Z nieplastikowych jest tylko jeden model, 180zl z wysylka.

--
TA

Data: 2012-05-05 22:27:48
Autor: Andrzej Zbierzchowski
pedaly skladane
On 2012-05-05 22:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
E, bez przesady.
Wyboru nie ma.
Z nieplastikowych jest tylko jeden model, 180zl z wysylka.

E, z Korei Dahon za 118, z wysyłką bezpłatną.

http://www.ebay.pl/itm/Dahon-Folding-Pedals-For-Foldable-Bicycles-/320712592305?pt=AU_Sport_Cycling_Parts&hash=item4aabf5cbb1#ht_2074wt_905

I tańsze niż 50 Eu więc bez opłat. Mam przetestowane - ściągałem z Azji rózne drobiazgi (ale nie rowerowe).

Data: 2012-05-07 04:23:58
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
[...]

A mozeesz jeszcze napisac, ile ona tak naprawde waza?
W googlach sa duze rozbieznosci, ale pojawia sie tez opinia ze ciezkie...
POza tym, ze sa niedostepne to chyba faktycznie najlepszy wybor...
--
TA

Data: 2012-05-05 21:56:23
Autor: PeJot
pedaly skladane
[...]

Klucz płaski 15, służący do demontażu zwykłych pedałów kosztuje <10 zł. Chyba że zamierzasz demontować pedały z korb codziennie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-05 14:28:46
Autor: rmikke
pedaly skladane

Oraz, ja wiem, że to ja jestem ciężki, ale mam pewne obawy co do reakcji "systemu EASY-ON" na mocniejsze depnięcie. No, ale ja tanie plastikowe pedały niszczę po 50 kilometrach... http://u.42.pl/2Itw

Data: 2012-05-06 16:01:06
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <13997541.561.1336253326283.JavaMail.geo-discussion-forums@ynja13>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

Oraz, ja wiem, że to ja jestem ciężki, ale mam pewne obawy co do reakcji "systemu EASY-ON" na mocniejsze depnięcie. No, ale ja tanie plastikowe pedały niszczę po 50 kilometrach... http://u.42.pl/2Itw

E, wygladaja solidnie, co tu ma sie lamac? No i to co MKS FD7 ktore polecal Marcin Hyla to cos innego. I skoro on to poleca to mu wierze - zwlaszcza ze nie wiedzialem wiekszego od niego rowerzysty (w sensie wymiarow).

--
TA

Data: 2012-05-06 09:44:07
Autor: rmikke
pedaly skladane
On Sunday, May 6, 2012 4:01:06 PM UTC+2, (unknown) wrote:
In article <13997541.561.1336253326283.JavaMail.geo-discussion-forums@ynja13>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

E, wygladaja solidnie, co tu ma sie lamac?

Ten mechanizm EASY-ON... Ty sobie wyobraź te dźwignie...

No i to co MKS FD7 ktore polecal Marcin Hyla to cos innego. I skoro on to poleca to mu wierze - zwlaszcza ze nie wiedzialem wiekszego od niego rowerzysty (w sensie wymiarow).

No nie wiem, nie wiem :D

Data: 2012-05-07 10:52:00
Autor: Coaster
pedaly skladane
On 5/6/12 6:44 PM, rmikke wrote:
[...]

Ten mechanizm EASY-ON...

Easy-ON, easy-GO(NE) ;-)

[...]

PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Tut! Tut!" cried Sherlock Holmes. "You must act man,
or you are lost. Nothing but energy can save you.
This is no time for despair."
Sir Arthur Conan Doyle, The Five Orange Pips
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-05-06 16:03:15
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <jo40m7$hvm$1@inews.gazeta.pl>, PeJot <PeJot@mm.pl> wrote:

> [...]

Klucz płaski 15, służący do demontażu zwykłych pedałów kosztuje <10 zł. Chyba że zamierzasz demontować pedały z korb codziennie.

No, dopiero niedawno doczytalem, ze ten EasyOn system to nie sa pedaly skladane tylko 'latwo demontowalne'. Lipa.
Te ktore poleca M. Hyla sa skladane.
I owszem - skladanie sie przydaje.

--
TA

Data: 2012-05-06 16:30:47
Autor: PeJot
pedaly skladane
W dniu 2012-05-06 16:03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

I owszem - skladanie sie przydaje.

Ile razy w roku ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-06 16:53:45
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <jo61vm$m1n$1@inews.gazeta.pl>, PeJot <PeJot@mm.pl> wrote:

W dniu 2012-05-06 16:03, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> I owszem - skladanie sie przydaje.

Ile razy w roku ?

E, przeciez dopiero kupilem tego skladaka.
Na razie unikam jezdzenia zbiorkomem (no i po co), ale kupilem z mysla laczenia rowerowania ze zbiorkomem na wycieczkach.
Do polskiego busa tez kaza zdejmowac pedaly...

--
TA

Data: 2012-05-06 18:45:07
Autor: z
pedaly skladane
W dniu 2012-05-06 16:30, PeJot pisze:

Ile razy w roku ?

2-4 razy dziennie :-)

Data: 2012-05-06 20:55:33
Autor: PeJot
pedaly skladane
W dniu 2012-05-06 18:45, z pisze:
W dniu 2012-05-06 16:30, PeJot pisze:

Ile razy w roku ?

2-4 razy dziennie :-)

Obawiam się że przy tej ilości składania i rozkładania *seryjnych* pedałów, trzeba będzie polubić skrzypienie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-07 06:35:26
Autor: PeJot
pedaly skladane
W dniu 2012-05-06 20:55, PeJot pisze:

Ile razy w roku ?

2-4 razy dziennie :-)

Obawiam się że przy tej ilości składania i rozkładania *seryjnych*
pedałów, trzeba będzie polubić skrzypienie.

Z resztą,  przy tej ilości składania i rozkładania, rower składany to jedno wielkie siedlisko skrzypień i trzasków.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-07 07:00:06
Autor: z
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 06:35, PeJot pisze:
Z resztą, przy tej ilości składania i rozkładania, rower składany to
jedno wielkie siedlisko skrzypień i trzasków.

Jesteś teoretykiem czy praktykiem? :-)

PS. Jak się wie gdzie dokręcić i nasmarować to nic nie skrzypi.

Data: 2012-05-07 07:06:04
Autor: PeJot
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 07:00, z pisze:
W dniu 2012-05-07 06:35, PeJot pisze:
Z resztą, przy tej ilości składania i rozkładania, rower składany to
jedno wielkie siedlisko skrzypień i trzasków.

Jesteś teoretykiem czy praktykiem? :-)

Nie używam składaka, ale serwisowałem takie wynalazki, nawet jakiegoś Dahona.

PS. Jak się wie gdzie dokręcić i nasmarować to nic nie skrzypi.

W takiej konstrukcji muszą być luzy, bo inaczej nie dało by się łatwo złożyć. Smarowanie przynosi dosyć krótkotrwałe efekty, szczególnie gdy sprzęt stoi pod chmurką.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-07 09:12:29
Autor: z
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 07:06, PeJot pisze:
W takiej konstrukcji muszą być luzy, bo inaczej nie dało by się łatwo
złożyć. Smarowanie przynosi dosyć krótkotrwałe efekty, szczególnie gdy
sprzęt stoi pod chmurką.

To mój jest jakiś dziwny bo od roku wozi ponad 100 kg i kosztował poniżej 1000 zł. :-)
Faktycznie jak przy każdym nowym "nie dotartym urządzeniu" na początku obadałem kilka newralgicznym miejsc i wiem gdzie ma być mocno zaciśnięte a gdzie ma być odrobina smaru. Normalne użytkowanie a nie jakaś wiedza tajemna serwisantów. :-)

Data: 2012-05-07 09:27:14
Autor: PeJot
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 09:12, z pisze:

To mój jest jakiś dziwny bo od roku wozi ponad 100 kg i kosztował
poniżej 1000 zł. :-)

Rok eksploatacji to niewiele.

Faktycznie jak przy każdym nowym "nie dotartym urządzeniu" na początku
obadałem kilka newralgicznym miejsc i wiem gdzie ma być mocno zaciśnięte
a gdzie ma być odrobina smaru.

Czyli jednak skrzypiał. CBDO.

Normalne użytkowanie a nie jakaś wiedza
tajemna serwisantów. :-)

Wiesz, smarowanie tego i owego w celu uniknięcia skrzypienia to nie jest normalna praktyka. Ale to MZ.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-07 09:49:44
Autor: cytawa
pedaly skladane
PeJot pisze:

Wiesz, smarowanie tego i owego w celu uniknięcia skrzypienia to nie jest
normalna praktyka. Ale to MZ.

Rzeczywiscie bardzo wiele osob tak uwaza, zwlaszcza w odniesieniu do lancuchow. :)

Jan Cytawa

Data: 2012-05-07 11:15:35
Autor: PeJot
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 09:49, cytawa pisze:
PeJot pisze:

Wiesz, smarowanie tego i owego w celu uniknięcia skrzypienia to nie jest
normalna praktyka. Ale to MZ.

Rzeczywiscie bardzo wiele osob tak uwaza, zwlaszcza w odniesieniu do
lancuchow. :)

A z łańcuchami to taki zabobon. Smarujesz, a i tak za chwilę skrzypi :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-07 11:41:04
Autor: z
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 09:27, PeJot pisze:

Wiesz, smarowanie tego i owego w celu uniknięcia skrzypienia to nie jest
normalna praktyka. Ale to MZ.

Raz skrzypiał pedał. Za ciężko się obracał. Pomogła regulacja. Nazwałbym to wadą fabryczną. Drugie to mocowanie kierownicy. Jak się byle jak zapięło bez zwrócenia uwagi na śrubę regulacyjną to skrzypiało. Znowu regulacja. Na sztycę pod siodłem to niestety regulacja już nie pomaga a smarowanie bo jestem ciut za ciężki na ten "tani" wynalazek
Może to jest kwestia danej konstrukcji bo u mnie każdy zawias-zapięcie ma jeszcze regulację docisku śrubą. Nie wiem jak w innych. Przypuszczam że gdyby tego nie było to po jakimś czasie cudów nie ma. Luz musi się pojawić i potrzebny serwis :-)
Niemcy górą :-)

Data: 2012-05-07 11:54:26
Autor: PeJot
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 11:41, z pisze:

[...]

Sam widzisz. Pojawienie się luzów na zawiasach i sztycach to kwestia ilości złożeń i rozłożeń składaka. Pewnie dało by się zrobić tak by wytrzymało dłużej bez stękania, tyle że było by to droższe,  cięższe i pewnie jeszcze wymagało użycia narzędzi. No a producent nie jest zainteresowany trwałością dłuższą niż okres gwarancji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-07 12:42:08
Autor: z
pedaly skladane
W dniu 2012-05-07 11:54, PeJot pisze:
[...]

Źle mnie zrozumiałeś. Te luzy były w nowiutkim rowerze bo jeszcze nie umiałem go poprawnie obsługiwać. :-) Oczywistością jest że taki zawias się zużywa. Kwestia dbania o niego, możliwości regulacji i kilku szarych komórek :-) Wcale nie musi być z tytanu.

Data: 2012-05-06 00:17:05
Autor: Krycha_net
pedaly skladane
[...]

Hej, kup takie, ale w innym sklepie, gdzie będą na stanie magazynowym.
http://www.sklep.dahon.pl/Pedaly_skladane_SUNTOUR_komplet-110.html
dużo tańsze, tylko 60 zł. za komplet.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2012-05-06 16:04:10
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <jo4909$vfb$1@mx1.internetia.pl>,
 Krycha_net <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> Czy oni nie powiariowali z ta cena???
> :-(

Hej, kup takie, ale w innym sklepie, gdzie będą na stanie magazynowym.

Ale to co pokazujesz to plastik, a ja chce metalowe...

--
TA

Data: 2012-05-06 16:14:48
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
Witam,
Podsumowujac ten watek.
Kiepsko na rynku z pedalami skladanymi.
Polecam raz jeszcze to zestawienie:
http://foldingbike.hubpages.com/hub/FoldingPedals
Owszem, jest troche pedalow plastikowych i metalowo-plastikowych w cenach do 100zl.
Ale z metalowych skladanych (nie mowie o mks easy on, ktore nie sa skladane, a latwo zdejmowane) sa w zasadzie tylko dwa rozwiazania:
Bromptony - ale to od 400zl w gore za komplet.

No i to, co polecal Marcin Hyla - MKS FD7 (poprawiona wersja pedalow FD6). Pytanie tylko ile one waza - bo na roznych stronach waga waha sie od 390 - 500g. I ludzie narzekaja ze sa ciezkie.
Tk czy siak - zdecydowalem sie na zakup tych.

Ale tu jest kolejny problem - sprawdzalem w kilku sklepach w UK - wszedzie niedostepne albo nie wysylaja do Polski.
Znalazlem w amazon.de, ale chca za wysylke do Polski 60zl. To ja dziekuje.
Szukam dalej.

--
TA

Data: 2012-05-08 17:02:03
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <Titus_Atomicus-A21A1B.16144806052012@node2.news.atman.pl>,

Kiepsko na rynku z pedalami skladanymi.
Polecam raz jeszcze to zestawienie:
http://foldingbike.hubpages.com/hub/FoldingPedals

I jeszcze ten artykul nt pedalow 'latwozdejmowalnych':
http://bikesthatfold.com/content/view/53/

--
TA

Data: 2012-05-08 08:13:16
Autor: rmikke
pedaly skladane
On Tuesday, May 8, 2012 5:02:03 PM UTC+2, (unknown) wrote:
> [...]

> Polecam raz jeszcze to zestawienie:
> http://foldingbike.hubpages.com/hub/FoldingPedals

I jeszcze ten artykul nt pedalow 'latwozdejmowalnych':

Dobra, to ja poproszę te "MM-Cube Ezy" do potestowania :D

Data: 2012-05-07 11:29:12
Autor: Marcin Hyła
pedaly skladane
On 2012-05-06 00:17, Krycha_net wrote:

Hej, kup takie, ale w innym sklepie, gdzie będą na stanie magazynowym.
http://www.sklep.dahon.pl/Pedaly_skladane_SUNTOUR_komplet-110.html
dużo tańsze, tylko 60 zł. za komplet.

Szajs. Właśnie dlatego Tytus chce kupić metalowe, i dlatego sam się z tekich przesiadłem przy najbliższej sprzyjającej okazji.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-05-08 21:17:05
Autor: Titus Atomicus
pedaly skladane
In article <jo84l8$9ac$1@inews.gazeta.pl>,
 Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.pi> wrote:

Szajs. Właśnie dlatego Tytus chce kupić metalowe, i dlatego sam się z tekich przesiadłem przy najbliższej sprzyjającej okazji.

Owszem, chce, tylko co z tego?
Nigdzie ich nie ma.
A jak jak juz sa to cena wysylkowa absurdalna.

Szukalem na ebayu i jedyny ebayowy sklep w Europie ktory sprzedaje te MKS FD7 jest Dreznie. Ale wysylka do Polski kosztuje 67zl.
Czy ktos zna adresy jakichs sklepow rowerowych w Berlinie? Bo do Drezna mi nie po drodze.
--
TA

pedaly skladane