pegueot 307 sw

Data: 2010-08-28 21:23:29
Autor: mateusx6
pegueot 307 sw
Witam, czy w pegueot 307 sw diesel 1.6 109KM silnik jest dobrze wyciszony? Np. w porownaniu do VW GOLF 4? Bo mi osobiscie wydaje sie w golfie 4 jakos glosno :) A tym pegueotem sie interesuje. Ile to spali w trasie, 6l zadowoli autko z klima? Warto się wogole w to pchac, czy awaryjnosc auta jest strasznie duza? Rocznie jakies 30tys km nim przejade. A moze lepiej benzyniaka i na LPG przerobic? Aha.. przedzial cenowy ok 20tys zl.

Data: 2010-08-29 23:17:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
pegueot 307 sw
W dniu 2010-08-28 21:23, mateusx6 pisze:
Witam, czy w pegueot 307 sw diesel 1.6 109KM silnik jest dobrze wyciszony?

Dla jednych jest, dla innych nie bardzo. Zależy czym jeździłeś do tej pory.

Np. w porownaniu do VW GOLF 4? Bo mi osobiscie wydaje sie w golfie 4 jakos
glosno :)

W 307 z HDi powinno być ciszej niż w Golfie IV TDI. Stare TDI po prostu klekotały, dopiero te ostatnie z commonrailem mają miększą i cichszą pracę. Moim zdaniem.

> A tym pegueotem sie interesuje. Ile to spali w trasie, 6l zadowoli
autko z klima?

Zależy jak się jeździ. 6L/100km w trasie? To już trzeba dość mocno gonić by tyle spalić. Albo mieć mocno obciążone auto.
Są ludzie, którzy potrafią na długiej trasie po Polsce zejść do 4L/100km i to na trasie Wrocław-Łeba pokonanej w 8-9h z co najmniej 1-ym postojem. Te silniki potrafią naprawdę mało spalić jeśli się wie jak tym jechać optymalnie i nie jest to auto/paliwo służbowe.

> Warto się wogole w to pchac, czy awaryjnosc auta jest
strasznie duza? Rocznie jakies 30tys km nim przejade. A moze lepiej
benzyniaka i na LPG przerobic? Aha.. przedzial cenowy ok 20tys zl.

Awaryjność jest taka sobie. W rankingach niby psujliwe, ale jakoś tego nadmiernie nie widać.
Za 20 tysięcy raczej nie kupisz _dobrego_ egzemplarza z 1.6Hdi.
Poza tym - wersja 109KM najczęściej ma już FAP i dwumasowe koło zamachowe. Wersja 90KM nie ma tych upierdliwości.
Przy aucie, które byś kupił, z racji przebiegu musisz się liczyć z koniecznością wymiany jednego i drugiego.
Z banzyniaków - 1.6 110KM nie jest zły, ale z racji myśli okołolpgowych, rozważałbym zakup 2.0 140KM. Spali trochę więcej, natomiast ma odpowiedni zapas mocy na to auto.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-29 22:59:21
Autor: Waldek Godel
pegueot 307 sw
Dnia Sun, 29 Aug 2010 23:17:04 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Za 20 tysięcy raczej nie kupisz _dobrego_ egzemplarza z 1.6Hdi.
Poza tym - wersja 109KM najczęściej ma już FAP i dwumasowe koło zamachowe. Wersja 90KM nie ma tych upierdliwości.

ta dwumasa specjalnie psujliwa nie jest, jak się jakimś cudem zepsuje, to
jest jedną z tańszych, a jak ktoś koniecznie chce, to jest dosyć tani
zestaw klasycznego koła zamachowego usuwający problem dwumasy raz na
zawsze.

[...]

i będzie kompletna ruina przestrzeni bagażowej - bagażnik jest pojemny, bo
jest wysoki. Butla zmarnuje sporą część pojemności, masakra... i to w aucie
które ma jedne z najlepszych diesli na rynku.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-30 00:02:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
pegueot 307 sw
W dniu 2010-08-29 23:59, Waldek Godel pisze:
[...]

Ale ztcw 307 w wersji kombi (break/sw) koło zapasowe ma pod autem. Można tam naprawdę sporą butlę włożyć. Tak miałem zamontowaną butlę w kiedyś posiadanym hatchbacku 306. Do bagażnika dojazdówka (wejdzie pionowo z boku) i tyle. No ale to już co kto lubi. Ja się obecnym autem do diesla przekonałem, pomimo że 80% przebiegu robię po mieście.

Data: 2010-08-29 23:21:38
Autor: Waldek Godel
pegueot 307 sw
Dnia Mon, 30 Aug 2010 00:02:52 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

[...]

no da się, ale mimo wszystko to nie jest to.. 1.6 HDi jeździ bardzo ładnie,
zwłaszcza po wirusie. I to przy praktycznym jego abstynenctwie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

pegueot 307 sw