pekajaca linka hamulcowa

Data: 2013-07-16 15:09:22
Autor: Titus Atomicus
pekajaca linka hamulcowa
Witam,
No i po raz kolejny - czyli statystycznie wychodzi raz na rok - pekla mi w holendrze linka hamulcowa. Juz sie poprzednio zalilem. Jak zwykle, przy samym mocowaniu od strony klamki.
Bardzo prosze sobie darowac uwagi, ze nie smaruje, bo to jest linka od hamulca przedniego, wiec jest krotka, pancerz ma 40cm, zadnych zalaman.

Podejrzewam raczej klamke. Hamulec jest typu canti. Czy do tych hamulcow sa jakies specjalne klamki?

W sumie jedna linka na rok, to nie jest duzy problem.
Problemem jest to, ze nie wiadomo, kiedy akurat po raz kolejny pierdyknie, a to jest w tym rowerze jedyny hamulec.

Przy okazji pytanie - czy mozna zalozyc jakies tylne hamulce w rowerze, w ktorym nie ma na ramie odpowiednich mocowan:
<https://picasaweb.google.com/titus.atomicus/MojeRowerki#5742086358566666
930>
?
A jesli tak, to jaki?
--
TA

Data: 2013-07-16 06:20:34
Autor: rmikke
pekajaca linka hamulcowa
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 15:09:22 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

[...]

Obrazka chwilowo zobaczyć nie mogę (dopiero wieczorem, z domu), ale hamulec rolkowy i torpedo nie wymagaj± specjalnych mocowań,
tylko pionowe haki mog± ewentualnie sprawiać jaki¶ problem.

Data: 2013-07-16 16:32:19
Autor: Titus Atomicus
pekajaca linka hamulcowa
In article <5c0857dc-f40c-4ca1-894a-24ebffc4f1c7@googlegroups.com>,
 rmikke <spamcatch@mailinator.com> wrote:

> [...]

tylko pionowe haki mog± ewentualnie sprawiać jaki¶ problem.

Torpedo odpada. Z tylu mam piaste 3-biegowa Shimano 333 i nie bede inwestowal w nowa plus przeplecenie.
--
TA

Data: 2013-07-19 23:11:02
Autor: Titus Atomicus
pekajaca linka hamulcowa
> [...]

tylko pionowe haki mog± ewentualnie sprawiać jaki¶ problem.
Hm, torpedo odpada (jak pisalem, nie bede wymienial piasty).
A rolkowy? Z czym to sie je? To mozna dokrecic jakos do kazdej piasty???
--
TA

Data: 2013-07-19 16:25:48
Autor: rmikke
pekajaca linka hamulcowa
W dniu pi±tek, 19 lipca 2013 23:11:02 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Hm, torpedo odpada (jak pisalem, nie bede wymienial piasty).
A rolkowy? Z czym to sie je? To mozna dokrecic jakos do kazdej piasty???

Nie, musi być miejsce na hamulec między szprychami, a ram±. Z mocowaniem. Kto¶ tu pisał, że to s± zasadniczo te same piasty, co do tarcz, OIDP.

Data: 2013-07-21 14:02:23
Autor: Krzyś Cierpiętnik
pekajaca linka hamulcowa
rmikke wrote:
W dniu piÄ…tek, 19 lipca 2013 23:11:02 UTC+2 uĹĽytkownik
Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Hm, torpedo odpada (jak pisalem, nie bede wymienial piasty).
A rolkowy? Z czym to sie je? To mozna dokrecic jakos do kazdej piasty???

Nie, musi być miejsce na hamulec między szprychami, a ramą. Z mocowaniem. Ktoś tu pisał, że to są zasadniczo te same piasty, co do tarcz, OIDP.

Nie sÄ…, rolkowe to inny "system".

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-07-16 06:23:32
Autor: rmikke
pekajaca linka hamulcowa
W dniu wtorek, 16 lipca 2013 15:09:22 UTC+2 użytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisał:

Hamulec jest typu canti. Czy do tych hamulcow sa jakies specjalne klamki?

Tak, maj± krótszy skok, niż V, ale nie powinno to powodować
pękania linki. Chyba, że masz kowalsk± łapę i hamujesz,'
¶ciskaj±c panicznie klamki :D

Data: 2013-07-16 22:14:41
Autor: m4rkiz
pekajaca linka hamulcowa
<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-97BAF4.15092216072013news.atman.pl...
No i po raz kolejny - czyli statystycznie wychodzi raz na rok - pekla mi w holendrze linka hamulcowa. Juz sie poprzednio zalilem. Jak zwykle, przy samym mocowaniu od strony klamki.

stawiam na dupiate linki

mialem podobnie na zwyklych vkach, zwykle, nonejmowe linki z
beczka\walcem na koncu pekaly co kilka kkm

przy 2 czy 3 razie zdecydowalem ze zmienie linke, ale ze w sklepie
ktory mam pod reka mieli tylko jakies lepsze linki 'szosowe' (z grzybkiem
na koncu), rozwiercilem to naciecie w ktorym linka przechodzi
oidp wiertlem 3,5 mm i smigam 2 rok bez problemow

Data: 2013-07-30 12:48:47
Autor: MiloszK
pekajaca linka hamulcowa
[...]

Przy okazji jak się ma WD-40 (i pochodne jego preparaty) jesli chodzi o konserwację linek. Jaki¶ czas temu my¶lałem że się ¶wietnie do tego nadaje, ale wyci±gn±łem ostatnio linkę hamulca, która wła¶nie przez jaki¶ czas smarowana była WD-40 i jaka¶ taka "matowo-metalicznie zasyfiona"

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-07-30 22:17:03
Autor: JDX
pekajaca linka hamulcowa
On 2013-07-30 21:48, MiloszK wrote:
[...]
[...]
Używam takiego wynalazku (do linek bo do łańcucha mam co¶ innego)
http://www.mojrowerowy.com/product-pol-1155-Shimano-Smar-do-linek-i-lancucha.html
i na mój węch oraz oko to jest chyba to samo co WD40. Aczkolwiek tre¶ci
etykiet nie porównywałem. :-D

Data: 2013-07-31 08:56:14
Autor: coaster
pekajaca linka hamulcowa
W dniu 30-07-2013 21:48, MiloszK pisze:
[...]

[...]

To niczego nie dowodzi. Nie wiadomo jak by wygladala gdybys nic nie robil albo uzywal innego srodka. :-P

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-07-31 09:08:46
Autor: m4rkiz
pekajaca linka hamulcowa
"MiloszK" <milosz.klemens@gmail.com> wrote in message news:f552dc6e-c4e5-4a81-a0db-aac8bebd1002googlegroups.com...
[...]

wd40 podobno wysycha, chociaz moze w pancerzu sie uchowa

ja narazie porownuje rzadka wazeline w sprayu z jakims teflonowym suchym
do lancuchow i po pierwszym pol roku roznicy nie widze

pekajaca linka hamulcowa