Data: 2012-05-10 22:06:14 | |
Autor: Jack the Ripper | |
pękanie szprych w tylnym kole -- obręcz? | |
Dziękuję wszystkim za rady. Dowiedziałem się od mechanika, że ta piasta tak ma, tzn. kołnierze są za wąskie (z oszczędności) i szprycha za bardzo pracuje -- podobno problem jest znany i dość powszechny (rozumiem, że użytkownicy tej piasty nie czytają tego forum;)). Przy moich przebiegach szprychy nie mają szans na długi żywot. Póki co dałem koło do ponownej zmiany wszystkich szprych (na normalne 2mm) i rower pójdzie do kogoś, kto tak dużo nie jeździ. Ja już jakiś czas temu przesiadłem się na nexusa 7 i na razie (odpukać!) wszystkie szprychy całe. Zobaczymy...
Pozdr, J |
|
Data: 2012-05-11 06:32:15 | |
Autor: PeJot | |
pękanie szprych w tylnym kole -- obręcz? | |
W dniu 2012-05-10 22:06, Jack the Ripper pisze:
Dziękuję wszystkim za rady. Dowiedziałem się od mechanika, że ta piasta Wobec tego pypadało by zaplatać na 4X. Ale to rozwiązanie typu "pudrowanie syfa", choć powinno się sprawdzić. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-05-11 20:01:54 | |
Autor: Jack the Ripper | |
pękanie szprych w tylnym kole -- obręcz? | |
On Fri, 11 May 2012 06:32:15 +0200, PeJot <PeJot@o2.pl> wrote:
Wobec tego pypadało by zaplatać na 4X. Ale to rozwiązanie typu "pudrowanie syfa", choć powinno się sprawdzić. Zapomniałem napisać: wcześniej było zaplecione na 2 krzyże, a teraz mam mieć na 3 (nie wiem, jak wygląda zaplot na 4 krzyże). We'll see. Pozdr, J |
|
Data: 2012-05-11 21:02:33 | |
Autor: PeJot | |
pękanie szprych w tylnym kole -- obręcz? | |
W dniu 2012-05-11 20:01, Jack the Ripper pisze:
Zapomniałem napisać: wcześniej było zaplecione na 2 krzyże, Od tego trzeba było zacząć. Prawdopodobnie ostatni składacz koła miał pod ręką szprychy długie do zaplotu na 2 krzyże. Fakt, że piasty rodzaju j.w., wymagają rzadziej występujących rozmiarów szprych. a teraz mam Mech będzie wiedział. Przy wąsko rozstawionych kołnierzach 4x może ułatwić życie szprychom, które przy 2x mocno naprężone biegły niemal pionowo. O ile piasta nie ma 32 dziur, upierałbym się przy 4x. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|