pękanie szprych w tylnym kole -- obręcz?

Data: 2012-05-10 22:06:14
Autor: Jack the Ripper
pękanie szprych w tylnym kole -- obręcz?
Dziękuję wszystkim za rady. Dowiedziałem się od mechanika, że ta piasta  tak ma, tzn. kołnierze są za wąskie (z oszczędności) i szprycha za bardzo  pracuje -- podobno problem jest znany i dość powszechny (rozumiem, że  użytkownicy tej piasty nie czytają tego forum;)). Przy moich przebiegach  szprychy nie mają szans na długi żywot. Póki co dałem koło do ponownej  zmiany wszystkich szprych (na normalne 2mm) i rower pójdzie do kogoś, kto  tak dużo nie jeździ. Ja już jakiś czas temu przesiadłem się na nexusa 7 i  na razie (odpukać!) wszystkie szprychy całe. Zobaczymy...

Pozdr,

Data: 2012-05-11 06:32:15
Autor: PeJot
W dniu 2012-05-10 22:06, Jack the Ripper pisze:
[...]

Wobec tego pypadało by zaplatać na 4X. Ale to rozwiązanie typu "pudrowanie syfa", choć powinno się sprawdzić.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-05-11 20:01:54
Autor: Jack the Ripper
On Fri, 11 May 2012 06:32:15 +0200, PeJot <PeJot@o2.pl> wrote:

Wobec tego pypadało by zaplatać na 4X. Ale to rozwiązanie typu  "pudrowanie syfa", choć powinno się sprawdzić.

Zapomniałem napisać: wcześniej było zaplecione na 2 krzyże, a teraz mam  mieć na 3 (nie wiem, jak wygląda zaplot na 4 krzyże). We'll see.

Pozdr,

Data: 2012-05-11 21:02:33
Autor: PeJot
W dniu 2012-05-11 20:01, Jack the Ripper pisze:

Zapomniałem napisać: wcześniej było zaplecione na 2 krzyże,

Od tego trzeba było zacząć. Prawdopodobnie ostatni składacz koła miał pod ręką szprychy długie do zaplotu na 2 krzyże. Fakt, że piasty rodzaju j.w., wymagają rzadziej występujących rozmiarów szprych.

a teraz mam
mieć na 3 (nie wiem, jak wygląda zaplot na 4 krzyże).

Mech będzie wiedział. Przy wąsko rozstawionych kołnierzach 4x może ułatwić życie szprychom, które przy 2x mocno naprężone biegły niemal pionowo. O ile piasta nie ma 32 dziur, upierałbym się przy 4x.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

pękanie szprych w tylnym kole -- obręcz?