pekniecie opony

Data: 2012-06-07 01:24:10
Autor: Tomasz Pyra
pekniecie opony
On Thu, 7 Jun 2012 00:34:27 +0200, J.F wrote:

Ktos przezyl z przodu, opisze ?

Przy około 120km/h jak depnąłem mocno hamulec, pękła mi prawa przednia
opona tak że huknęło, kawałek dalej opona bez powietrza zsunęła z felgi.

http://www.youtube.com/watch?v=NsUe8mEbau0
Opona strzela w 34 sekundzie filmu - kręcone dawną kamerą i dźwięk się
trochę rozjeżdża z obrazem.
Spadła z felgi prawdopodobnie w okolicy 1:20.

Większych problemów nie było - widać że samochodem pociągnęło w chwili
pęknięcia opony, ale pomimo że musiałem tam cały czas hamować, to dało się
to opanować.
Strata czasu to około 12s - wychodzi że musiałem przez tą oponę zmniejszyć
średnią prędkość o 8%.

Samochód ma samoblokujący się dyfer, więc z przyspieszaniem na jednej
oponie nie ma problemu, tylko bardzo ciągnie za kierowce.

Data: 2012-06-07 01:39:05
Autor: BQB
pekniecie opony
W dniu 2012-06-07 01:24, Tomasz Pyra pisze:
[...]

źle to nie wyglądało, gorzej, jak jedzie ktoś spokojnie, lekko trzymając kierownicę, nie wiem, czy by zdążył skontrować. Ale mimo wszystko, myślałem, że gorzej to jest.

pekniecie opony