peknieta rama

Data: 2009-04-11 06:28:44
Autor: ...::QRT::...
peknieta rama
Sie wzięła i pekła w taki sposób

http://img23.imageshack.us/img23/2854/ramaz.jpg

Kurcze zeby ja jeszcze co złego spotkało - ale nie. Scott jakby sie kto pytał. Jak myslicie da sie takie coś w ogóle pospawać?
No i czemu pękła w takim miejscu? Pierwszy raz takie coś widze.
Sterów sam nie nabijałem, ani nic z nimi nie robiłem :) Ramy też nie myłem...

Data: 2009-04-11 07:13:14
Autor: Adrian S.
peknieta rama
....::QRT::... wrote:

[...]

  na allegro koleś jakiś wystawiał całą serię ram Authora z podobnym
uszkodzeniem (ramy pogwarancyjne). Także widocznie zdarza się...

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-04-11 07:37:24
Autor: kml
peknieta rama

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:bvn6jmmcx2xz.sdb0mx5473u2$.dlg40tude.net...
[...]

Miejsce rzeczywiście dziwne. Jeżeli mowa o naprawie to najpierw trzeba by zaspawać samo pęknięcie a potem obspawać całą główkę jednym płatem alu i zrobić z tego wzmocnienie. Cała operacja może być kosztowna i w zależności od tego jaka to rama to może się po prostu nie opłacać.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-11 14:04:13
Autor: MAX
peknieta rama
kml pisze:

[...]

Ja bym szukał nowej ramy

Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-14 07:05:18
Autor: kml
peknieta rama

Użytkownik <jacek.lekarski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ac319b78-77a3-4997-9ccc-adaadfaa8d91q9g2000yqc.googlegroups.com...

-miejsce całkowicie normalne - bardzo często tak sie działo w "garym"
-  skąd wytrzasnąłeś ten pomysł z płatem alu... głupota...
oddawałem dziesiątki takich ram do spawania (wszystkie dalej działają
- bez użycia żadnych płatów)
wystarczy umiejętnie pospawać ...
-- -

Płat alu to najlepsze wzmocnieni główki ramy. Jeżeli zaspawa się pęknięcie a potem obłoży główkę a wzmocnienie dospawa do dolnej rury to wtedy rama jest dla mnie naprawiona. Nie mniej jednak, żeby to było dobrze zrobione to wymaga to osoby, która ma pojęcie o tym co robi i jest w stanie wykonać takie wzmocnienie tak żeby naprawdę działało i wyglądało sensownie. Jeżeli dawałbym ramę do spawania to chciałbym mieć to zrobione porządnie a nie tylko zamaskować pęknięcie tym bardziej, że mówimy o główce ramy.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-14 10:41:56
Autor: dziki
peknieta rama
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:gs15ie$j7$1inews.gazeta.pl...

Płat alu to najlepsze wzmocnieni główki ramy. Jeżeli zaspawa się pęknięcie a potem obłoży główkę a wzmocnienie dospawa do dolnej rury to wtedy rama jest dla mnie naprawiona.

tylko po co? widziales gdzies takie platy alu na glowkach ramy (ramy DH pomin :)?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-14 10:51:59
Autor: Wojtek
peknieta rama
dziki pisze:
[...]

spawanie wprowadza do materiału naprężenia... nie będę się tutaj wymądrzał, dość, że powiem iż takie można tylko usunąć na drodze obróbki cieplnej
w praktyce często pospawane alu po prostu pęka po czasie na spawie lub okok; stąd ja tam bym wzmocnił pierścieniem lub czymś tam jeszcze a najlepiej... zrobił z takiej ramy mieszczucha

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-14 11:08:17
Autor: kml
peknieta rama

Użytkownik "dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości news:gs1i8g$ce7$1news.dialog.net.pl...

tylko po co? widziales gdzies takie platy alu na glowkach ramy (ramy DH pomin :)?

Wiesz, dużo łatwiej, szybciej i taniej jest dołożyć płytkę pod rurę niż owinąć główkę ramy. Imo to kwestie szybkości i łatwości produkcji biorą górę ;)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-14 14:03:09
Autor: reme.k
peknieta rama
> [...]
> Ramy też nie myłem...

Miejsce rzeczywiście dziwne. Jeżeli mowa o naprawie to najpierw trzeba by zaspawać samo pęknięcie

Albo zanotować aktualną datę i jak już się rozpadnie to
będziesz wiedział, po jakim czasie i w jaki sposób.

....a propos pękniętej obręczy :)

Data: 2009-04-11 08:35:34
Autor: Wojtek
peknieta rama
....::QRT::... pisze:
[...]

Widziałem już tak pęknięte ramy. MIAŁEŚ amor o zalecanym skoku?

Data: 2009-04-11 09:30:00
Autor: ...::QRT::...
peknieta rama
Dnia Sat, 11 Apr 2009 08:35:34 +0200, Wojtek napisał(a):

...::QRT::... pisze:
[...]

nie wiem :) konfiguracja była sklepowa.

Data: 2009-04-11 09:16:25
Autor: CeZ__134
peknieta rama

[...]

Mialem podobne pekniecie w ramie cannondale`a.nie wiem jaki model ramy-z ta roznica,ze pekniecie szlo od gory...nie spawalem tego,nabilem tylko metalowa obejme,i do tej pory trzyma,a rama swego czasu mocno katowana:)postaram sie pozniej wrzucic foto :)

pozdrawiam

CeZ__134

Data: 2009-04-11 09:51:51
Autor: ...::QRT::...
peknieta rama
Dnia Sat, 11 Apr 2009 09:16:25 +0200, CeZ__134 napisał(a):

[...]

Wlasnie myslelem nad czym podobnym - jakieś mocne opaski zaciskowe...
Tak swoją drogą - jak wygladało nabijanie obejmy? Stery pewnie trzeba było
do tej operacji zdjąć a ich ponowne nabijanie przy takim pęknięciu zdaje
sie być dość ryzykowne.

Data: 2009-04-11 10:18:30
Autor: fabian
peknieta rama
....::QRT::... wrote:
[...]

Na http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/pregierz.html na samym dole jest opisane jak naprawiono pękniętą piastę poprzez nałożenie pierścienia na korpus. Został on wcześniej rozgrzany do 400 stopni i stygnąc zacisnął się.

Fabian.

Data: 2009-04-11 12:26:00
Autor: CeZ__134
peknieta rama

[...]

Dokladnie,do nabicia obejmy musialem sciagnac stery,a obejma wykonana byla tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa stad nabijanie szlo sprawnie:)

CeZ__134

Data: 2009-04-11 22:57:48
Autor: Paweł Olaszek
peknieta rama
CeZ__134 pisze:
obejma wykonana byla tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa

nie chwytam, możesz nieco rozjaśnić?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-04-12 09:28:02
Autor: CeZ__134
peknieta rama

obejma wykonana byla
tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa

nie chwytam, możesz nieco rozjaśnić?

dzis zrobie dopiero foto to podesle:)bedzie jasnosc :)

CeZ__134

Data: 2009-04-13 17:30:22
Autor: Paweł Olaszek
peknieta rama
CeZ__134 pisze:
obejma wykonana byla
tak,ze w srodku nie bylo walcowej powierzchni,tylko lekko trapezowa
nie chwytam, możesz nieco rozjaśnić?
dzis zrobie dopiero foto to podesle:)bedzie jasnosc :)

zdjęcia wprawdzie nie wyjaśniły tego trapezu zamiast walca, ale domyślam się że wewnątrz pierścienia walec został zamieniony na ścięty stożek lub w przekroju prostokąt na trapez?

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2009-04-13 19:10:56
Autor: CeZ__134
peknieta rama

CeZ__134 pisze:
[...]

Racja,zle to opsalem:) w srodku jest wciecie tak zeby moznabylo bez problemu zalozyc na gorna krawedz i wbijac tak gleboko na ile potrzeba:)

CeZ__134

Data: 2009-04-13 13:50:35
Autor: CeZ__134
peknieta rama

[...]

oto jak wyglada obejma:) pekniecie szlo na froncie ( tak jak na foto ) -aktualnie zaslania je obejma :) przez 5 lat ostrego katowania tejze ramki,z ta obejma nic sie nie dzialo,kompletnie zadnego spawu :)
http://scashone.blok.pl/duperele/obejma.jpg

http://scashone.blok.pl/duperele/obejma1.jpg

a tak btw.-moze bedziecie wiedzieli...co to za rama jest ?:)

http://scashone.blok.pl/duperele/rama1.jpg

kupilem ja jakies 10 lat temu na gieldzie...-naklejki home made :) nawet wyszly :)

przelotki w tej rami nie byly spawane,lecz nitowane :)

http://scashone.blok.pl/duperele/przelotka.jpg

http://scashone.blok.pl/duperele/przelotka1.jpg

PS:dzis wkoncu zdecydowalem sie odkrecic suport w tejze ramce :) z ojcem zlamalem dwa klucze do rur dlugosci ^70 cm+przedluzka :)) poltorej godziny kombinowania :)po raz koljeny :)) kilka lat temu tez probowalismy z podobnym skutkiem :) ale za to jak pieknie utlenione alu pozostalo na gwincie .. masakra :) a chce na tym zlozyc rower :)

pozdr

CeZ__134

Data: 2009-04-11 09:18:40
Autor: click
peknieta rama
....::QRT::... pisze:

Ramy też nie myłem...

akurat
--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-04-11 15:41:49
Autor: PeJot ( home)
peknieta rama
....::QRT::... pisze:
[...]

Wygląda to na zbyt ciasne pasowanie miski w ramie. Obejmy na zewnątrz nie założy, spaw przeszkadza.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

peknieta rama