peknieta rama

Data: 2009-04-11 07:37:24
Autor: kml
peknieta rama

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:bvn6jmmcx2xz.sdb0mx5473u2$.dlg40tude.net...
Sie wzięła i pekła w taki sposób

http://img23.imageshack.us/img23/2854/ramaz.jpg

Kurcze zeby ja jeszcze co złego spotkało - ale nie.
Scott jakby sie kto pytał.

Jak myslicie da sie takie coś w ogóle pospawać?
No i czemu pękła w takim miejscu? Pierwszy raz takie coś widze.
Sterów sam nie nabijałem, ani nic z nimi nie robiłem :)
Ramy też nie myłem...

Miejsce rzeczywiście dziwne. Jeżeli mowa o naprawie to najpierw trzeba by zaspawać samo pęknięcie a potem obspawać całą główkę jednym płatem alu i zrobić z tego wzmocnienie. Cała operacja może być kosztowna i w zależności od tego jaka to rama to może się po prostu nie opłacać.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-11 14:04:13
Autor: MAX
peknieta rama
kml pisze:

[...]

Ja bym szukał nowej ramy

Pozdrawiam

MAX

Data: 2009-04-14 07:05:18
Autor: kml
peknieta rama

Użytkownik <jacek.lekarski@gmail.com> napisał w wiadomości news:ac319b78-77a3-4997-9ccc-adaadfaa8d91q9g2000yqc.googlegroups.com...

-miejsce całkowicie normalne - bardzo często tak sie działo w "garym"
-  skąd wytrzasnąłeś ten pomysł z płatem alu... głupota...
oddawałem dziesiątki takich ram do spawania (wszystkie dalej działają
- bez użycia żadnych płatów)
wystarczy umiejętnie pospawać ...
-- -

Płat alu to najlepsze wzmocnieni główki ramy. Jeżeli zaspawa się pęknięcie a potem obłoży główkę a wzmocnienie dospawa do dolnej rury to wtedy rama jest dla mnie naprawiona. Nie mniej jednak, żeby to było dobrze zrobione to wymaga to osoby, która ma pojęcie o tym co robi i jest w stanie wykonać takie wzmocnienie tak żeby naprawdę działało i wyglądało sensownie. Jeżeli dawałbym ramę do spawania to chciałbym mieć to zrobione porządnie a nie tylko zamaskować pęknięcie tym bardziej, że mówimy o główce ramy.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-14 10:41:56
Autor: dziki
peknieta rama
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:gs15ie$j7$1inews.gazeta.pl...

Płat alu to najlepsze wzmocnieni główki ramy. Jeżeli zaspawa się pęknięcie a potem obłoży główkę a wzmocnienie dospawa do dolnej rury to wtedy rama jest dla mnie naprawiona.

tylko po co? widziales gdzies takie platy alu na glowkach ramy (ramy DH pomin :)?

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-04-14 10:51:59
Autor: Wojtek
peknieta rama
dziki pisze:
[...]

spawanie wprowadza do materiału naprężenia... nie będę się tutaj wymądrzał, dość, że powiem iż takie można tylko usunąć na drodze obróbki cieplnej
w praktyce często pospawane alu po prostu pęka po czasie na spawie lub okok; stąd ja tam bym wzmocnił pierścieniem lub czymś tam jeszcze a najlepiej... zrobił z takiej ramy mieszczucha

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-04-14 11:08:17
Autor: kml
peknieta rama

Użytkownik "dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> napisał w wiadomości news:gs1i8g$ce7$1news.dialog.net.pl...

tylko po co? widziales gdzies takie platy alu na glowkach ramy (ramy DH pomin :)?

Wiesz, dużo łatwiej, szybciej i taniej jest dołożyć płytkę pod rurę niż owinąć główkę ramy. Imo to kwestie szybkości i łatwości produkcji biorą górę ;)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 09/04/2009

Data: 2009-04-14 14:03:09
Autor: reme.k
peknieta rama
> [...]
> Ramy też nie myłem...

Miejsce rzeczywiście dziwne. Jeżeli mowa o naprawie to najpierw trzeba by zaspawać samo pęknięcie

Albo zanotować aktualną datę i jak już się rozpadnie to
będziesz wiedział, po jakim czasie i w jaki sposób.

....a propos pękniętej obręczy :)

--

peknieta rama